Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

weg hondenvereniging...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

weg hondenvereniging...

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Zoals ik al in het andere topic vertelde moet onze hondenvereniging weg omdat daar een nieuwe weg gebouwd moet worden.
Ik vind het zo vreemd allemaal in het ene deel van het land verzinnen ze een te achterlijk voor woorden wet en in het andere deel moet onze hondenvereniging weg en krijgen we waarschijnlijk geen eens een nieuwe locatie omdat er te weinig honden zijn die er komen. Nou dat is dus niet waar want op zondag trainen er al een dikke 50 honden en dan ook nog op dinsdag woensdag vrijdag en zaterdag zijn er allemaal honden aan het trainen. Nu komen ze ergens in deze maand een keer kijken of er wel genoeg honden zijn en of het dan wel rendabel is om een nieuwe locatie te zoeken voor onze vereniging!!
In de toekomst zouden er dus mensen kunnen zijn die een wat dominantere hond hebben maar die er geen raad mee weten. Ze willen er graag vanaf maar hebben geen idee van een GT want veel mensen weten niet dat dit bestaat voor honden. Er is dan geen hondenvereniging meer waar ze naartoe kunnen en die ze daar verder kunnen helpen.
Ik vind het in elk geval allemaal lekker dubbel op het moment...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Maar Sanne,
hoe zit dat dan? Huren jullie die locatie? En van wie dan? En wie heeft bepaald dat jullie moeten vertrekken? Kunnen jullie nergens anders een goede locatie vinden?

Ik vind het heel erg dat jullie vereniging moet verkassen.
Afbeelding
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

Is er nog steeds geen nieuwe locatie? Belachelijk!
Ik heb met Tjeu (die is nu ruim 5) op deze 'tijdelijke' locatie getraind. Zolang rekken ze dus al het toewijzen van een nieuwe plek.
Overal in het land hebben KC's eigen plek maar in Den Bosch wordt er maar wat aan geklooid.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
Sanne!!
Zeer actief

Ik weet niet hoe het zit met huren maar waarschijnlijk huren we dat via de gemeente want die gaan daar nu een hele nieuwe weg bouwen. En degene die over de wegen van nederland gaat de overheid waarschijnlijk?? Die vind dat wij daar weg moeten het gaat oo kniet alleen om onze vereniging maar ook voor de hockey en het asiel wat daar ook zit.
We hebben wel andere locaties die we zouden kunnen gebruiken maar als de gemeente niet mee wil werken dan kunnen ze je flink dwars zitten.
Sanne!!
Zeer actief

Hanneke schreef:Is er nog steeds geen nieuwe locatie? Belachelijk!
Ik heb met Tjeu (die is nu ruim 5) op deze 'tijdelijke' locatie getraind. Zolang rekken ze dus al het toewijzen van een nieuwe plek.
Overal in het land hebben KC's eigen plek maar in Den Bosch wordt er maar wat aan geklooid.
Ik weet niet of wij het over dezelfde hebben want het ligt dus niet aan onze vereniging!! Het gaat er gewoon om dat wij geen nieuwe plek krijgen en ik weet niet of dit een tijdelijke plek is maar we moeten er in elk geval weg. het gaat over alle verenigingen bij de oosterplas
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dit probleem hebben heel veel hondenverenigingen al jaren... met mijn eerste africhtingsvereniging hebben we jaren bij andere verenigingen moeten gasttrainen voor we een eigen veld hadden. Bij mn huidige vereniging exact hetzelfde van de ene boer naar de andere en nu eindelijk een vast stekkie, maar voor hoelang? De gemeente heeft uiteindelijk het laatste woord en als je weg moet ga je weg.. .je bent maar een hondensportvereniging...
Je geeft vooral overlast, blaffende honden, poepende honden etc. etc.
Ons geluk nu is dat het in the middle of knowhere is... met 4 hondensportverenigingen bij elkaar... dus niemand heeft last van ons...
Je zou eens bij boeren kunnen vragen of je een stuk land kan huren, container erop en je kunt trainen... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Sanne!! schreef:Ik weet niet hoe het zit met huren maar waarschijnlijk huren we dat via de gemeente want die gaan daar nu een hele nieuwe weg bouwen. En degene die over de wegen van nederland gaat de overheid waarschijnlijk?? Die vind dat wij daar weg moeten het gaat oo kniet alleen om onze vereniging maar ook voor de hockey en het asiel wat daar ook zit.
We hebben wel andere locaties die we zouden kunnen gebruiken maar als de gemeente niet mee wil werken dan kunnen ze je flink dwars zitten.
Het zal inderdaad wel de gemeente of provincie zijn die over die weg gaan, maar of jullie die grond ook van hen huren, dat weet ik natuurlijk ook niet.

Ik heb nog wat vraagjes hoor...

Weet je of er hierover een gesprek is gevoerd met de gemeente?
Betalen jullie hondenbelasting?
Hoeveel huur zijn jullie nu kwijt en kun je daarvoor iets anders huren?

Als je voor je locatie onafhankelijk kunt worden van de gemeente, dan is dat natuurlijk alleen maar mooi :ok:
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief

Met die boeren dat is inderdaad een heel goed idee. En tuurlijk zit het me ook dwars dat we daar weg moeten maar net wat je zegt het is bij zoveel hondenverenigingen ze willen juist minder agressieve honden dus waarom zou je die verenigingen weg doen?? Dat zijn juist de dingen wara je met je hond naartoe kunt gaan voor hulp en als het daar niet lukt kunnen wij ze verder helpen want zoals ik al zei veel mensen die aan hun eerste hond beginnen of hun hoeveelste en die een wat moeilijker geval hebben dan andere willen dit graag afleren( de meeste)maar weten ook niet af van een GT wat wij ze dan weer kunnen adviseren..
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sanne!! schreef:Met die boeren dat is inderdaad een heel goed idee. En tuurlijk zit het me ook dwars dat we daar weg moeten maar net wat je zegt het is bij zoveel hondenverenigingen ze willen juist minder agressieve honden dus waarom zou je die verenigingen weg doen?? Dat zijn juist de dingen wara je met je hond naartoe kunt gaan voor hulp en als het daar niet lukt kunnen wij ze verder helpen want zoals ik al zei veel mensen die aan hun eerste hond beginnen of hun hoeveelste en die een wat moeilijker geval hebben dan andere willen dit graag afleren( de meeste)maar weten ook niet af van een GT wat wij ze dan weer kunnen adviseren..
zo zien ze het niet, je veroorzaakt vooral overlast, de andere kant (willen ze niet zien) zien ze niet.... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sanne!!
Zeer actief

Frenk schreef:
Sanne!! schreef:Ik weet niet hoe het zit met huren maar waarschijnlijk huren we dat via de gemeente want die gaan daar nu een hele nieuwe weg bouwen. En degene die over de wegen van nederland gaat de overheid waarschijnlijk?? Die vind dat wij daar weg moeten het gaat oo kniet alleen om onze vereniging maar ook voor de hockey en het asiel wat daar ook zit.
Het zal inderdaad wel de gemeente of provincie zijn die over die weg gaan, maar of jullie die grond ook van hen huren, dat weet ik natuurlijk ook niet.

Ik heb nog wat vraagjes hoor...

Weet je of er hierover een gesprek is gevoerd met de gemeente?
Betalen jullie hondenbelasting?
Hoeveel huur zijn jullie nu kwijt en kun je daarvoor iets anders huren?

Als je voor je locatie onafhankelijk kunt worden van de gemeente, dan is dat natuurlijk alleen maar mooi :ok:
Er is hier zeker een gesprek mee met de gemeente voert zij moeten het ook met ons eens worden over de nieuwe locatie die wij hebben gekozen. Het maakt ons niet uit als ze wat anders hebben voor ons als we er maar kunnen trainen. Ja wij betalen hondenbelasting.
Over het financiele gedeelte weet ik eigenlijk niets want dat regel ik niet. dus daar kan ik je niets meer over vertellen.

edit @ malinois:
Misschien is het ook wel overlast maar zoals jij zelf vertelde wij liggen ook heel afgelegen van de buurt. Daar zit ook het asiel en het gaat niet over de overlast die wij bezorgen waarom wij weg moeten maar omdat er een nieuwe weg moet komen daar.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”