Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ernstig vermagerd
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
ernstig vermagerd
Ik plaats dit even hier, het is hondenleed, en ik wil niet dat het gelezen wordt door mensen die geen lid zijn.
Een vriend van mij heeft een hond, die al maanden heel mager is.
Op dit moment is het zo erg, dat zelfs de dierenarts zich ernstig zorgen maakt over hem.
Ze vermoeden dat hij Giardia heeft, want hij eet wel heel veel, maar heeft telkens diaree en blijft maar afvallen....
Nu is het probleem, dat die jongen dus geen geld heeft, hij heeft maanden zonder werk gezeten.
Hij is naar de dierenarts geweest, maar kan de kosten van een ontlastingsonderzoek en medicijnen niet betalen.
Dus er gebeurt nu niets.
Ik ben me kapot geschrokken hoe mager de hond is, dit is echt heftig.
Ik heb al aangeboden om het voor hem te betalen.
Hij zou de ontlasting bij me langsbrengen, maar dat heeft hij niet gedaan.
Ook kan ik hem niet bereiken, want zijn telefoon is afgesloten.
Nu heb ik dus van de dierenarts begrepen dat de dierenbescherming een potje heeft voor gevallen als dit, en heb dus een melding gedaan en uitgelegd dat het geen onwil is, maar dat hij dus echt totaal geen geld heeft.
Hij is inmiddels weer aan het werk, dus er komt weer geld binnen, maar hij moet dus zijn schulden afbetalen, anders wordt hij zijn woning uitgezet.
Wat de reden is dat hij nog niet langs is geweest met de ontlasting weet ik niet.
Daar kan ik dus niet over oordelen, misschien is hij wel langs geweest bij me, maar was ik niet thuis.
Binnenkort zal er dus iemand van de dierenbescherming bij hem thuis langsgaan om de situatie te bespreken en beoordelen.
Ik vind het heel rot, maar die hond gaat echt dood als er niet snel iets gebeurt.
De dierenbescherming weet dus ook dat hij zijn hond niet met opzet verwaarloost, het is dus ook niet zo dat de hond bij hem wordt weggehaald, maar ze gaan hem helpen.
Ik hoop maar dat hij het goed opvat, want hij weet waarschijnlijk wel dat ik heb gebeld, want dat doe ik dus altijd als ik dierenleed zie, en dat weet hij.
Hopelijk komt de hulp voor de hond niet te laat, en knapt hij snel weer op.
Ik heb echt nog nooit zo'n magere hond in levende lijve gezien, alleen maar op tv bij Animal Cops enzo.
De schrik was dan ook groot toen ik hem zag lopen vorige week...
Als ik nu geen actie had ondernomen, dan weet ik zeker dat het fout afloopt, en dat zou ik mezelf echt nooit vergeven hebben.
Op dit moment is het zo erg, dat zelfs de dierenarts zich ernstig zorgen maakt over hem.
Ze vermoeden dat hij Giardia heeft, want hij eet wel heel veel, maar heeft telkens diaree en blijft maar afvallen....
Nu is het probleem, dat die jongen dus geen geld heeft, hij heeft maanden zonder werk gezeten.
Hij is naar de dierenarts geweest, maar kan de kosten van een ontlastingsonderzoek en medicijnen niet betalen.
Dus er gebeurt nu niets.
Nu heb ik dus van de dierenarts begrepen dat de dierenbescherming een potje heeft voor gevallen als dit, en heb dus een melding gedaan en uitgelegd dat het geen onwil is, maar dat hij dus echt totaal geen geld heeft.
Hij is inmiddels weer aan het werk, dus er komt weer geld binnen, maar hij moet dus zijn schulden afbetalen, anders wordt hij zijn woning uitgezet.
Wat de reden is dat hij nog niet langs is geweest met de ontlasting weet ik niet.
Daar kan ik dus niet over oordelen, misschien is hij wel langs geweest bij me, maar was ik niet thuis.
Binnenkort zal er dus iemand van de dierenbescherming bij hem thuis langsgaan om de situatie te bespreken en beoordelen.
Ik vind het heel rot, maar die hond gaat echt dood als er niet snel iets gebeurt.
De dierenbescherming weet dus ook dat hij zijn hond niet met opzet verwaarloost, het is dus ook niet zo dat de hond bij hem wordt weggehaald, maar ze gaan hem helpen.
Ik hoop maar dat hij het goed opvat, want hij weet waarschijnlijk wel dat ik heb gebeld, want dat doe ik dus altijd als ik dierenleed zie, en dat weet hij.
Ik heb echt nog nooit zo'n magere hond in levende lijve gezien, alleen maar op tv bij Animal Cops enzo.
Als ik nu geen actie had ondernomen, dan weet ik zeker dat het fout afloopt, en dat zou ik mezelf echt nooit vergeven hebben.

- kawa2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckels
- Aantal honden: 2
bekijkt de dierenbescherming het wel zeker van die kant ja ???De dierenbescherming weet dus ook dat hij zijn hond niet met opzet verwaarloost
want ze kunnen ook zeggen dat hij het wel opzettelijk doet
want hij heeft er geen geld voor dus moet hij geen hond nemen

dat zie je bij animal cops ook wel af en toe
zijn er mensen die geen geld habben voor de verzorging van hun dier
die dus wel aangeklaagd worden
maarja al met al is het een trieste situatie voor die vriend van jou
die wil zijn hondje ook niet op geven

-
- Zeer actief
Hij HAD wel geld, maar door omstandigheden niet meer.
Ik ga daar niet over uitwijden, dat is persoonlijk.
Maar neem maar van mij aan, dat het eigenlijk behoorlijk triest voor hem is.
En ja, de dierenbescherming gaat met hem in gesprek en kijken wat ze samen met hem voor de hond kunnen doen.
Als hij zou beseffen na dit contact dat het zo niet gaat, dan zal er overlegd worden over herplaatsing.
Ik weet zeker dat ze hem niet zomaar weghalen, want dat doet de dierenbescherming nooit hier in Nederland, ze doen juist altijd veel te weinig vind ik.
Dus waarom zullen ze nu, in een geval waarbij de eigenaar zeker weten mee wil werken een hond zomaar weghalen?
Er moeten echt oplossingen te bedenken zijn zodat zijn hond bij hem kan blijven.
Ik vertrouw op de dierenarts en dierenbescherming, heb met beide een goed gesprek gehad.
En ja, de dierenbescherming gaat met hem in gesprek en kijken wat ze samen met hem voor de hond kunnen doen.
Als hij zou beseffen na dit contact dat het zo niet gaat, dan zal er overlegd worden over herplaatsing.
Ik weet zeker dat ze hem niet zomaar weghalen, want dat doet de dierenbescherming nooit hier in Nederland, ze doen juist altijd veel te weinig vind ik.
Dus waarom zullen ze nu, in een geval waarbij de eigenaar zeker weten mee wil werken een hond zomaar weghalen?
Er moeten echt oplossingen te bedenken zijn zodat zijn hond bij hem kan blijven.
Ik vertrouw op de dierenarts en dierenbescherming, heb met beide een goed gesprek gehad.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Sophiavereniging heeft hier ook fondsen voor.Paulala schreef:Hij HAD wel geld, maar door omstandigheden niet meer.
Vereniging tot bescherming van honden ook. (heb ik zelf wel eens me te maken gehad)
-
- Zeer actief
Oh, echt waar?
Dat wist ik allemaal helemaal niet.
Ik wacht even af wat de dierenbescherming voor hem kan doen, als die niets kunnen doen ga ik contact opnemen met de instellingen die jij net noemde.
Super bedankt voor de tip, alle hulp is welkom momenteel.
Ik kan nml ook niet alle kosten op me blijven nemen, hoewel ik het graag voor hem over heb hoor!
Ik wacht even af wat de dierenbescherming voor hem kan doen, als die niets kunnen doen ga ik contact opnemen met de instellingen die jij net noemde.
Ik kan nml ook niet alle kosten op me blijven nemen, hoewel ik het graag voor hem over heb hoor!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Denk er wel om dat je wel een heel traject in moet.Paulala schreef:Oh, echt waar?
Ze geven het niet zomaar weg, dat is ook te begrijpen anders zou heel Nederland daar aankloppen.
-
- Zeer actief
Dat begrijp ik heel goed, en dat is geen enkel probleem.Ennath schreef:Denk er wel om dat je wel een heel traject in moet.Paulala schreef:Oh, echt waar?
Ze geven het niet zomaar weg, dat is ook te begrijpen anders zou heel Nederland daar aankloppen.
Hij komt nu zowiezo in de hulpverlening terecht, verschillende ook nog eens.
Dit kan er ook nog wel bij.

- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
-
- Zeer actief
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
- gizmo
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Een regeling treffen is niet mogelijk, zo diep zit hij in de problemen.
Hij kan het de aankomende jaren waarschijnlijk niet betalen.
Maar ik betaal het nu voor hem, de ontlasting is onderzocht, het is geen giardia.
Nu is het opgestuurd voor verder onderzoek.
Het is behoorlijk wat geld en gaat waarschijnlijk nog meer kosten, want een bloedonderzoek is ook nog nodig denk ik.
Maar ik kan hem niet laten stikken, dan wordt ook zijn hond de dupe, en hij doet zo zijn best.
Het beestje is eigenlijk alles dat hij nog heeft waar hij plezier aan beleeft.
Hij kan het de aankomende jaren waarschijnlijk niet betalen.
Maar ik betaal het nu voor hem, de ontlasting is onderzocht, het is geen giardia.
Nu is het opgestuurd voor verder onderzoek.
Het is behoorlijk wat geld en gaat waarschijnlijk nog meer kosten, want een bloedonderzoek is ook nog nodig denk ik.
Maar ik kan hem niet laten stikken, dan wordt ook zijn hond de dupe, en hij doet zo zijn best.
Het beestje is eigenlijk alles dat hij nog heeft waar hij plezier aan beleeft.

-
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
Hij at brokken toen hij de hond kreeg, en daar werd hij heel erg mager van.
Toen is hij overgestapt op rauwe voeding en de hond is goed aangekomen en was kerngezond.
We zijn begonnen met vleesmix (rund, schaap, geit) en kippenekken, kipkarkassen en hele braadkuikens, en makreel.
Dat is wekenlang heel goed gegaan.
Toen is hij langzaam ook andere vleessoorten gaan geven.
Ineens kreeg hij vaak diarree, en heeft hij een darmontsteking gehad, wat de oorzaak is weten we nog steeds niet.
Nu eet hij enkel en alleen gekookt vlees, maar het verbetert niet.
We wachten eerst de uitslag van het onderzoek af, en als daar niets uitkomt moet er bloed geprikt gaan worden.
Als daar nog steeds niets uitkomt zullen we gaan beginnen aan een eliminatiedieet.
Dus beginnen met één soort vlees, en dat zes weken lang.
Dan nog een vleessoort, weer zes weken lang enz enz.
Ik ben bang dat dit een lange weg gaat worden.
Toen is hij overgestapt op rauwe voeding en de hond is goed aangekomen en was kerngezond.
We zijn begonnen met vleesmix (rund, schaap, geit) en kippenekken, kipkarkassen en hele braadkuikens, en makreel.
Dat is wekenlang heel goed gegaan.
Toen is hij langzaam ook andere vleessoorten gaan geven.
Ineens kreeg hij vaak diarree, en heeft hij een darmontsteking gehad, wat de oorzaak is weten we nog steeds niet.
Nu eet hij enkel en alleen gekookt vlees, maar het verbetert niet.
We wachten eerst de uitslag van het onderzoek af, en als daar niets uitkomt moet er bloed geprikt gaan worden.
Als daar nog steeds niets uitkomt zullen we gaan beginnen aan een eliminatiedieet.
Dus beginnen met één soort vlees, en dat zes weken lang.
Dan nog een vleessoort, weer zes weken lang enz enz.
Ik ben bang dat dit een lange weg gaat worden.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
- Aantal honden: 1
Goed van je dat je zo bezorgd bent,aan de andere kant is de hond uiteindelijk wel de dupe van deze situatie.Als het echt een uitzichtloze toekomst voor het dier is,zou de eigenaar beter het dier uit liefde ergens plaatsen waar wel voor hem kan gezorgd worden.
Zoals ik het nu begrijp betaal jij het eten en da.Echt toppie zou ik zeggen
In Belgie bestaat de prinslaurentstichting die deze dierenliefhebbers met financiele moeilijkheden bijstaan.
Zoals ik het nu begrijp betaal jij het eten en da.Echt toppie zou ik zeggen

In Belgie bestaat de prinslaurentstichting die deze dierenliefhebbers met financiele moeilijkheden bijstaan.
-
- Zeer actief
Ja, ik betaal nu eigenlijk alles voor die hond, en met liefde hoor!
Zijn baasje is mijn beste vriend, en als ik zelf in zo'n situatie zou verkeren zou ik ontzettend dankbaar zijn als ik mijn honden kan houden omdat mijn vrienden me financieel bijstaan.
Ik geef hem geen geld, want dat heeft gewoon geen nut, maar de zorg voor zijn hond wil ik graag betalen zolang ik het zelf nog kan.
Via de dierenbescherming ben ik al bezig om te kijken of die wat voor hem kunnen betekenen.
Hij heeft het zelf nml al druk om te zorgen dat hij zijn woning kan houden, ontzettend veel papieren rompslomp enz.
Mijn moeder is hem aan het helpen daarmee, en ik help hem met de zorg voor zijn hond.
Als hij ons niet had gehad, dan was hij inmiddels zijn woning en zijn hond kwijt geweest en had hij dus helemaal niets meer.
Ik moet er toch niet aan denken dat zoiets mij zou overkomen, en hij verdient dit ook niet.
Zijn baasje is mijn beste vriend, en als ik zelf in zo'n situatie zou verkeren zou ik ontzettend dankbaar zijn als ik mijn honden kan houden omdat mijn vrienden me financieel bijstaan.
Ik geef hem geen geld, want dat heeft gewoon geen nut, maar de zorg voor zijn hond wil ik graag betalen zolang ik het zelf nog kan.
Via de dierenbescherming ben ik al bezig om te kijken of die wat voor hem kunnen betekenen.
Hij heeft het zelf nml al druk om te zorgen dat hij zijn woning kan houden, ontzettend veel papieren rompslomp enz.
Mijn moeder is hem aan het helpen daarmee, en ik help hem met de zorg voor zijn hond.
Als hij ons niet had gehad, dan was hij inmiddels zijn woning en zijn hond kwijt geweest en had hij dus helemaal niets meer.
Ik moet er toch niet aan denken dat zoiets mij zou overkomen, en hij verdient dit ook niet.

- micky-do
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
idd als je toch zoveel goeds voor de hond en je beste vriend over hebt.
Zou je toch ook wel mogen verwachten dat ook hij zijn steentje bijdraagt,door te zorgen dat de hond beter verzorging door middel van tussenkomst van da of instanties verkrijgt.En daar vind ik de eigenaar een beetje in tekortkomen.Ook hij zal zijn verantwoordelijk moeten opnemen.
Zou je toch ook wel mogen verwachten dat ook hij zijn steentje bijdraagt,door te zorgen dat de hond beter verzorging door middel van tussenkomst van da of instanties verkrijgt.En daar vind ik de eigenaar een beetje in tekortkomen.Ook hij zal zijn verantwoordelijk moeten opnemen.

-
- Zeer actief
Hij doet heel erg zijn best, meer kan hij niet doen.gotcha schreef:idd als je toch zoveel goeds voor de hond en je beste vriend over hebt.
Hij heeft heel veel aan zijn hoofd, en is al lang blij dat iemand wat zorgen uit zijn handen kan nemen.
Hij is elke dag bezig met langs allerlei instanties gaan om papieren in te leveren, gesprekken aan te gaan enz.
Ik begrijp zijn situatie, zelf heb ik ook een soorgelijke situatie meegemaakt.
Als je zoveel aan je hoofd hebt, wat echt al je tijd in beslag neemt, dan trek je het gewoon niet meer.
In een situatie als dit ben ik dankbaar voor wat ik zelf heb meegemaakt, zodat ik nu begrijp hoe het voor een ander is en er daardoor heel anders tegenaan kijk.
Zonder die ervaring had ik hem waarschijnlijk al lang laten stikken.
Maar ik weet dat hij doet wat hij kan.

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Hij zorgt ook wel voor zijn hond.
Hij heeft alleen hulp nodig, alleen redt hij het niet.
Er zijn ook zwervers die een hond hebben, die hebben helemaal geen geld.
En ook die zwervers gun ik het gezelschap van hun maatje.
Alleen daar ga ik niet voor betalen, voor mijn beste vriend wel.
Zoeken naar een andere eigenaar kan hij zelf ook niet, hij heeft geen internet en geen geld dus.
Hoe moet hij dat doen?
Dat zou ik dan ook voor hem moeten regelen, en niemand zit te wachten op een hond die meteen geld gaat kosten vanwege de dierenarts.
Hij heeft alleen hulp nodig, alleen redt hij het niet.
Er zijn ook zwervers die een hond hebben, die hebben helemaal geen geld.
En ook die zwervers gun ik het gezelschap van hun maatje.
Alleen daar ga ik niet voor betalen, voor mijn beste vriend wel.
Zoeken naar een andere eigenaar kan hij zelf ook niet, hij heeft geen internet en geen geld dus.
Hoe moet hij dat doen?
Dat zou ik dan ook voor hem moeten regelen, en niemand zit te wachten op een hond die meteen geld gaat kosten vanwege de dierenarts.

-
- Zeer actief
Re: ernstig vermagerd
Paulala schreef:Ik plaats dit even hier, het is hondenleed, en ik wil niet dat het gelezen wordt door mensen die geen lid zijn.
Dus er gebeurt nu niets.
Heb even dit nog eens opgehaald,is toch een andere voorstelling.Hier ben jezelf van de overtuiging dat de hond zonder jouw ingrijpen zelfs een slechte afloop tegemoet gaat.
De honden van zwervers zijn meestal dikker dan de zwerver zelf hoor.
Maar goed,ik laat het hierbij.Hoop dat de hond dankzij u, dan toch geholpen wordt.

-
- Zeer actief
Ja, maar een hond van een zwerver kan ook ziek worden en daardoor mager.
Zo'n zwerver kan dan ook niet naar de dierenarts.
Dat is wat ik ermee wilde zeggen.
De hond krijgt dus voldoende te eten, maar is ziek, en we weten niet wat hij mankeert.
Zijn baasje doet wat hij kan, maar hij heeft weinig mogelijkheden.
En daarom help ik hem zolang ik kan.
Zo'n zwerver kan dan ook niet naar de dierenarts.
Dat is wat ik ermee wilde zeggen.
De hond krijgt dus voldoende te eten, maar is ziek, en we weten niet wat hij mankeert.
Zijn baasje doet wat hij kan, maar hij heeft weinig mogelijkheden.
En daarom help ik hem zolang ik kan.

- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Lees dit nu pas.
Bij het dierenasiel in Rotterdam zit een dierenarts voor mensen met een minimum inkomen/uitkering.
http://rijnmond.dierenbescherming.nl/mi ... erendokter
Bij het dierenasiel in Rotterdam zit een dierenarts voor mensen met een minimum inkomen/uitkering.
http://rijnmond.dierenbescherming.nl/mi ... erendokter

-
- Zeer actief
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Zeer actief