Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat geef je om diarree tegen te gaan?
Moderator: moderatorteam
-
Remina
- Zeer actief
Wat geef je om diarree tegen te gaan?
Quinta heeft sinds gisteravond diarree (heerlijk wakker worden zo, op de vroege ochtend 2 vlatsen met hondendiarree :N: )
Maar nu hoorde ik iets over wit brood geven...heb ik vanmiddag gedaan ( 2 sneetjes, geen idee hoeveel ik kán geven? ) maar is er nog iets anders waarmee het tegen gegaan kan worden?
Ze is nu 7 mnd, maar heeft nu voor het eerst diarree.
Maar nu hoorde ik iets over wit brood geven...heb ik vanmiddag gedaan ( 2 sneetjes, geen idee hoeveel ik kán geven? ) maar is er nog iets anders waarmee het tegen gegaan kan worden?
Ze is nu 7 mnd, maar heeft nu voor het eerst diarree.

-
Remina
- Zeer actief
- Angeniet
- Erelid
- Aantal honden: 1
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- Aat
- Vaste gebruiker
- Kayka
- Zeer actief
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
-
Remina
- Zeer actief
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
Freggel16
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
-
Freggel16
- Zeer actief
- Contacteer:
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
ik lees hier dat mensen hun hond ammel dingen geven. Wij doen dat eigenlijk nooit?? Onze hond heeft ALS hij diarree heeft er altijd maar anderhalve dag last van ofzo. En ik heb zoiets hij zal het niet voor niks hebben er zal wel iets uit het lichaam moeten.
Kijk als het langer duurt of hij drinkt tijdens deze periode niet goed dan wel even lanns de DA of hij heeft een zieke indruk.
Verder laat ik hem dan vaak buiten of hij loopt gewoon bij ons in de tuin dat hij altijd zijn behoefte kan doen.
Iedereen zegt altijd zo weinig mogelijk troep in mijn hond maar als ze diarree hebben geven jullie dus al meteen wat?
Kijk als het langer duurt of hij drinkt tijdens deze periode niet goed dan wel even lanns de DA of hij heeft een zieke indruk.
Verder laat ik hem dan vaak buiten of hij loopt gewoon bij ons in de tuin dat hij altijd zijn behoefte kan doen.
Iedereen zegt altijd zo weinig mogelijk troep in mijn hond maar als ze diarree hebben geven jullie dus al meteen wat?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
-
jidde
Hier ook, als je echt merkt dat ze er last van hebben doe ik dat. Noah was gister voor het eerst ook aan de wat dunnere poep, geen nood, even kijken en vandaag nietsalm@ schreef:Nee hoor niet meteen. Maar na een dag of bij hele erge spuitpoep geef ik wel OkugestSanne!! schreef: Iedereen zegt altijd zo weinig mogelijk troep in mijn hond maar als ze diarree hebben geven jullie dus al meteen wat?
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Psyllium Husk, werkt als een tiet. http://www.nmlhealth.com/p,36,532/Psyllium-husk.aspx
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Nee hoor;die darmen moeten niet voor niets iets kwijt maar als het langer duurt geef ik ze dus Tormentuvena.Is bij elke reformwinkel en bijv. het Kr......v.t hier te koop.Sanne!! schreef:Iedereen zegt altijd zo weinig mogelijk troep in mijn hond maar als ze diarree hebben geven jullie dus al meteen wat?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Mojo en Fallon
- Vaste gebruiker
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
ik denk dat er ook iets heerst want op de sport hebben veel hondjes diarree en nu op lees ik het ook al wat vaker.
Maar zoals ik inderdaad al zei ze zullen niet voor niks diarree hebben dus waarom meteen die spullen erin?? ja als hij echt water heeft en dat lang vol houdt oke dan wel maar verder..?
Maar zoals ik inderdaad al zei ze zullen niet voor niks diarree hebben dus waarom meteen die spullen erin?? ja als hij echt water heeft en dat lang vol houdt oke dan wel maar verder..?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
een buikgriep virus wil je echt niet te lang aankijken hoorSanne!! schreef:ik denk dat er ook iets heerst want op de sport hebben veel hondjes diarree en nu op lees ik het ook al wat vaker.
Dat kan heel heftig worden met bloed en alles erbij en honden kunnen zich er doodziek van voelen (lees topic over Muis van vorige week maar eens)
Ze schijten idd niet voor niets hele flatsen uit en een hond kan best wel wat hebben en tegen een stootje, maar dat blijf niet zo heel lang goed gaan. In Rimpels geval helemaal niet...die kan vrij weinig lijden omdat ie anders meteen afvalt als een tierelier.
Daarnaast is een huis dat compleet ondergescheten wordt ook niet echt leuk
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
precies.. niet prettig voor de hond en niet prettig voor mij... ik kijk het 1 dag aan maar als dat 's ochtends is begonnen krijgen ze er 's avonds al iets voor... Doe ik bij mezelf overigens ook... neem ook na een paar uur al een pilletje als ik naar de wc moet blijven rennen.mercedes2803 schreef:een buikgriep virus wil je echt niet te lang aankijken hoorSanne!! schreef:ik denk dat er ook iets heerst want op de sport hebben veel hondjes diarree en nu op lees ik het ook al wat vaker.
Maar zoals ik inderdaad al zei ze zullen niet voor niks diarree hebben dus waarom meteen die spullen erin?? ja als hij echt water heeft en dat lang vol houdt oke dan wel maar verder..?![]()
Dat kan heel heftig worden met bloed en alles erbij en honden kunnen zich er doodziek van voelen (lees topic over Muis van vorige week maar eens)
Ze schijten idd niet voor niets hele flatsen uit en een hond kan best wel wat hebben en tegen een stootje, maar dat blijf niet zo heel lang goed gaan. In Rimpels geval helemaal niet...die kan vrij weinig lijden omdat ie anders meteen afvalt als een tierelier.
Daarnaast is een huis dat compleet ondergescheten wordt ook niet echt leuk
Overigens kun je ze hier ook gewoon vrij bestellen volgens mij: https://www.medpets.nl/dierenarts/beste ... QgodCEsaQg

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Marika
- Actief
Ook wij gebruiken rijst, weliswaar zonder kipAat schreef:Gekookte rijst met gekookte kip toch ? En als het blijvend is laten onderzoeken, lijkt me zo.
en laten de hond bovendien het rijstewater drinken.
Met prima resultaat.
Mochten we 'geneesmiddelen' moeten gaan gebruiken, dan is het hoog tijd om naar de DA te gaan. Maar zover is het nog nooit gekomen.
Ik sta er dus ook eigenlijk een beetje versteld van dat sommigen in eerste instantie meteen naar een 'geneesmiddel' grijpen. Heeft dat een bepaalde reden?
- Flo'ke
- Zeer actief
-
Remina
- Zeer actief
Nou ik wilde eerst langs de drogist, maar die zat nog dicht dus ben langs de dierenwinkel gegaan.
Even vragen of ze er iets voor hadden.
Nu had hij het gelijk over duck diepvriesvlees (natuurvoeding)
Ik had net op internet nog gezocht naar de site
Omdat het (nog) niet zo dun als water is, wilde ik het wel proberen.
Ik kom daar regelmatig en nog nooit hebben ze me iets aangesmeerd wat niet werkte of niets is.
Hiermee moet ie er heel snel al vanaf zijn volgens hem, het is nu bijna ontdooid dus krijgt ie wat plakken, en dan vanavond ook nog.
ipv medicijnen wil ik dit wel eerst proberen.
Maar kent iemand dit spul ook?
Even vragen of ze er iets voor hadden.
Nu had hij het gelijk over duck diepvriesvlees (natuurvoeding)
Ik had net op internet nog gezocht naar de site
Omdat het (nog) niet zo dun als water is, wilde ik het wel proberen.
Ik kom daar regelmatig en nog nooit hebben ze me iets aangesmeerd wat niet werkte of niets is.
Hiermee moet ie er heel snel al vanaf zijn volgens hem, het is nu bijna ontdooid dus krijgt ie wat plakken, en dan vanavond ook nog.
ipv medicijnen wil ik dit wel eerst proberen.
Maar kent iemand dit spul ook?

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer: