Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een derde hond erbij?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gala__
Vaste gebruiker

Een derde hond erbij?

Ongelezen bericht door Gala__ »

Haajhaaj, :zwaai

Ik heb op dit moment 2 honden: een Alaska Malamute reu (Tungah) en een Border Collie x Boerenfox teefje (Milou).
Milou namen we erbij toen Tungah ongeveer 1 jaar was (hij is nu 2,5 jaar en zij 1,5).
Dit ging helemaal goed en ze zijn maatjes geworden (alhoewel Milou meer gehecht is aan Tungah dan andersom, maar misschien komt dat omdat hij eerst alleen is geweest en zij nooit).
Tungah is alleen zo sterk dat ik hem niet mag/kan uitlaten van m'n ouders (ik ben 16 voor de duidelijkheid :wink: ).
Milou laten ik en mijn zusje dan ook altijd uit en mijn ouders Tungah.
Nu zitten we te twijfelen of we er een derde hond bij zullen nemen. Deze laten mijn zusje en ik dan ook uit samen met Milou. Zo heeft milou buiten ook een speelmaatje, want met vreemde honden is ze erg schuw en speelt ze nooit.
Heeft iemand misschien ervaring met 3 honden, waar je op moet letten etc.? (We nemen als er een 3e bijkomt zowieso een niet-dominant teefje).

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :D
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: Een derde hond erbij?

Ongelezen bericht door alm@ »

Gala__ schreef:(We nemen als er een 3e bijkomt zowieso een niet-dominant teefje).
Die garantie heb je nooit dus dat kan je niet op voorhand zeggen. Mijn eerlijke mening: gezien de leeftijd van je honden en het feit dat Milou niet veel van andere honden wilt weten, zou ik er niet aan beginnen. Ga lekker met Milou iets leuks doen in de hondensport. Flyball, behendigheid o.i.d. :wink:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik heb 3 honden. Was eigenlijk niet de bedoeling maar er is toch een kleintje bijgekomen vorig jaar, een jack russel nog wel. MAar het gaat prima hoor. Ik heb geen problemen. Mijn honden zijn gewoon niet moeilijk,
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

ik heb ook 3 honden, de pup is nu 6 maanden maar mijn andere honden hebben nog altijd niet echt veel interesse in de pup en spelen eigenlijk zo goed al niet, verder komen ze wel overeen, maken geen ruzie of zo, 3 honden in huis is erg leuk, alleen om te gaan wandelen iets minder, dit omdat ik met 3 tegelijk ga, heb een mechelaar, een kruising alaskan malamute en de pup is een bernersenner, als deze volwassen is weet ik niet of het nog te doen gaat zijn met 3 tegelijk, das dan 120 kilo hond dat ik moet vasthouden :mrgreen:

sonja
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik raad het je ook af. Wij hebben ook 3 honden maar dat zijn formaatje mechelaar alledrie. Die kan ik als volwassen man net uitlaten maar er moet geen rare onzin gebeuren als een vreemde hond die op die van mij afstuift want dan heb ik geen controle over alledrie samen. Ik kan ze hooguit kort houden maar dan krijgen ze onderling ruzie als een hond ze aanvalt. Dus als er honden komen dan laat ik op hoop van zegen de teven los en hou ik de reu kort.

Verder is je teefje 1,5 jaar en dan is het bijzetten van een teefje meestal niet het beste idee. Wij hebben ook 2 teefjes en de oudste is 8 en de jongste 10 maanden. De oudste vindt de jongste niet superleuk oid. Daar zou jij het om doen juist maar niet alle teven vinden een jonge concurrente leuk als die wat ouder wordt. Bij ons tolereert ze haar en is streng voor haar. De jongste is gek op de oudste, dat wel weer. :mrgreen:

3 honden is voor ons veel drukker en wij hebben de 3e hond echt genomen omdat we daar iets mee wilde doen wat met de andere twee niet kan. Als de 3e hond ook gewoon een 3e hond zou worden dan zouden we haar nooit genomen hebben. Dus nog een extra kruising erbij zou nooit gebeurd zijn. Wij wilden een rashond om mee te showen en ik wil hondensport gaan doen. Dan heb je een hond met stamboom nodig en die hadden we niet. Dus om speciale redenen heb ik er een bijgekocht.

Voor de gezelligheid voor de honden zelf zou ik het niet hoeven doen. Hier is de teef juist blij als ik een keer met haar alleen ga en ze speciale aandacht krijgt. Ze gaat graag met de andere teef maar net zo lief alleen met mij wandelen.

Dus ik zou het zelf niet doen :wink:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik heb er ook 3, 3 teven zelfs.
Hier zit er steeds 3 jaar tussen, korter zou waarschijnlijk veel minder goed zijn gegaan.
3 honden is niet altijd handig, tegelijk uitlaten kan ik ze alleen in het bos (los) of 's avonds heel laat of 's ochtends heel vroeg (als de kans dat ik iemand tegenkom erg klein is).
Willen ze alle 3 naar rechts en ik naar links dan heb ik het zwaar te houden, laat staan als ze lastig gevallen zouden worden door andere honden (2 van de 3 zijn niet zo gek op andere honden namelijk).
Ik heb nu een andere auto, voorheen kon ik ze niet alle 3 achterin de auto kwijt (autokennel) waardoor de oudste altijd op de voorstoel zat. 3 achterin is veel handiger en mijn auto blijft een stuk schoner. :mrgreen:
Ik weet niet of ik er wel weer 3 zou willen als er 1 wegvalt hier. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Nu Soraya er niet meer is blijft het bij 2. Twee is een stuk handiger dan 3 of meer. Het uitlaten, op vakantie gaan, 2 heeft wel veel voordelen. Scheelt ook nog eens een hoop hondenbelasting... :wink:

Den Haag:

één hond € 106,80
twee honden € 274,08
drie honden € 486,24
Kennel € 317,16
(= vanaf 4 honden)
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ik sluit me aan bij de anderen, niet doen :wink:
Ayka-Zira-Honey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayka-Zira-Honey »

ik zou het ook zo laten...

ik heb er nu 3... 1 van 5 jaar .. 1 van 2,5 jaar en 1 van bijna 2 jaar

mijn jongste en mijn oudste gaan moeilijk met elkaar om en zoals ik het zie .. je hebt altijd een 3de wiel aan de wagen......

vandaar dat ik mijn oudste teef meestal bij mijn ouders laat aangezien ze het daar samen met mijn ouders hun reu veel meer naar d'r zin heeft..
Afbeelding
groetjes van Ayka,Zira en Honey
Gala__
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Gala__ »

Bedankt voor al jullie reactie's :D .
Ik heb er een hoop aan gehad en ben er nog eens over na gaan denken, en denk dat het inderdaad verstandiger is om het niet te doen.
Binnen hebben ze het leuk samen, en buiten rent Milou wel achter een bal aan :wink: . Ik ben ook van plan Flyball met haar te gaan doen, ze is gek van ballen dus dat wordt (hopelijk) vast wel een succes :mrgreen:
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ik heb er drie
en dat gaat perfect
mn oudste is een reu van 3 en half
mn middelste is een teef van 2
en mn jongste is een teef van 1

en echt hoe die samen spelen gaat geweldig
en op andere momenten trekken ze naar elkaar
de ene keer die bij die en de andere keer weer een andere
Afbeelding