Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
N.a.v... Hoe creeër je een losloop gebied??
Moderator: moderatorteam
N.a.v... Hoe creeër je een losloop gebied??
Ik wil graag dat ze hier in de buurt een losloop gebied creëren.
Er is een gebied, hier op de buurt, waar niemand elkaar in de weg loopt, en de honden ongestoord los kunnen lopen.
Uiteraard alleen voor honden die onder appél staan en los kunnen lopen.
Hier op de buurt zijn meerdere mensen die dat graag willen en we "staan sterk" , maar vanaf hoeveel mensen geld zo iets en wat kan je eraan doen om dat te laten gebeuren??
Er loopt wel en fietspad, maar zoals gezegd, als je hond onder appél staat, kun je je hond bij je roepen , als er fietsers zijn, of hem afleiden, o.i.d.
Hoe gaat zo iets in zijn werk??
Er is hier werkelijk niks voor de honden, ze mogen alleen maar aangelijnd ( Doen we natuurlijk niet altijd), maar toch willen we zonder zorgen de hond los kunnen laten, zonder steeds op je hoede te moeten zijn.
Een hond mag toch vrij rennen en spelen met soort genoten??
Ik kan me niet voorstellen waarom de gemeente "ons" zo iets zou ontzeggen.
Misschien om geld te vangen ofzo,( door mensen te beboeten die hun hond toch los hebben).
M.a.w.... Hoe krijg ik dat voor elkaar???
Er is een gebied, hier op de buurt, waar niemand elkaar in de weg loopt, en de honden ongestoord los kunnen lopen.
Uiteraard alleen voor honden die onder appél staan en los kunnen lopen.
Hier op de buurt zijn meerdere mensen die dat graag willen en we "staan sterk" , maar vanaf hoeveel mensen geld zo iets en wat kan je eraan doen om dat te laten gebeuren??
Er loopt wel en fietspad, maar zoals gezegd, als je hond onder appél staat, kun je je hond bij je roepen , als er fietsers zijn, of hem afleiden, o.i.d.
Hoe gaat zo iets in zijn werk??
Er is hier werkelijk niks voor de honden, ze mogen alleen maar aangelijnd ( Doen we natuurlijk niet altijd), maar toch willen we zonder zorgen de hond los kunnen laten, zonder steeds op je hoede te moeten zijn.
Een hond mag toch vrij rennen en spelen met soort genoten??
Ik kan me niet voorstellen waarom de gemeente "ons" zo iets zou ontzeggen.
Misschien om geld te vangen ofzo,( door mensen te beboeten die hun hond toch los hebben).
M.a.w.... Hoe krijg ik dat voor elkaar???
- iones
- Zeer actief
JE moet de juiste gemeenteambtenaar te pakken zien te krijgen. Ik weet niet welke daar over gaat. Maar ga in ieder geval eens zoeken op internet of jullie gemeente een website heeft en waar het mogelijk onder zou kunnen vallen.
Ik hoop dat die gemeenteambtenaar van honden houdt. Want degenen die er niet van houden, zullen nooit op komen voor de belangen van honden.
Ik hoop dat die gemeenteambtenaar van honden houdt. Want degenen die er niet van houden, zullen nooit op komen voor de belangen van honden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
- Aantal honden: 1
Heb ik goed onthouden dat je in Drachten woont? Gemeente Smallingerland? Zo ja, lees dit maar... proberen kan altijd.
http://www.smallingerland.nl/smartsite. ... T&id=52779
http://www.smallingerland.nl/smartsite. ... T&id=52779

- iones
- Zeer actief
- gizmo
- Zeer actief
In Groningen zijn een paar gebieden over genomen door natuur monumenten
Maar ze staan gelukkig nog steeds toe dat honden daar los mogen lopen
Fietspaden moet geen ramp zijn in een losloop gebied
Waar ik wandel zijn fietspaden heel normaal
De fietsers moeten wel hun paadje delen met de honden
Krijg vaak te horen hou die hond bij je
En zeg ik gelijk heb je de borden wel gelezen
Oeps worden ze gelijk rood
Ow wist niet dat de honden hier los mogen lopen
In Groningen zijn er zoveel heerlijke losloop gebieden
Heb niets te klagen en Gizmo natuurlijk ook niet
Maar ze staan gelukkig nog steeds toe dat honden daar los mogen lopen
Fietspaden moet geen ramp zijn in een losloop gebied
Waar ik wandel zijn fietspaden heel normaal
De fietsers moeten wel hun paadje delen met de honden
Krijg vaak te horen hou die hond bij je
En zeg ik gelijk heb je de borden wel gelezen
Oeps worden ze gelijk rood
Ow wist niet dat de honden hier los mogen lopen
In Groningen zijn er zoveel heerlijke losloop gebieden
Heb niets te klagen en Gizmo natuurlijk ook niet

- iones
- Zeer actief
Dan mag je er wel iets voor terugverwachten.doggy schreef:Ja, en niet zo'n beetje ook ( ik betaal overigens wel keurig de hondenbelasting).iones schreef:Dat is echt een goeie tip hierboven! Moeten jullie trouwens hondenbelasting betalen? Dit kun je namelijk mee laten wegen.
Ik weet echter dat gemeente ambtenaren niets met dieren op hebben. HOnden mogen nergens los, en paarden mogen geen schuilstal vanwege dat "milieu".... bluuuuuuuhhhh.....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Bij ons ging het om een speelveld. We krijgen dit veld doordat een hele groep mensen handtekeningen heeft verzameld. Deze zijn vervolgens samen met een brief met daarin het verzoek aan de verantwoordelijke persoon bij de Gemeente aangeboden. Verder hebben er artikelen in de regionale kranten gestaan.
-
- Vaste gebruiker
Re: N.a.v... Hoe creeër je een losloop gebied??
[quote="doggy"]Ik wil graag dat ze hier in de buurt een losloop gebied creëren.
Er is een gebied, hier op de buurt, waar niemand elkaar in de weg loopt, en de honden ongestoord los kunnen lopen.quote]
Welk gebied is dat dan??? Vind het een heel goed idee!
Er is hier idd geen 1 gebied waar honden mogen loslopen..... wat resulteerd in het feit dat heel veel eigenaren hun honden laten loslopen daar waar dat absoluut niet wenselijk is.....
Zelf kom ik niet in losloopgebieden.... zijn die 2 blaffers van mij n.l niet geschikt voor.
Maar ik ben wel van mening dat er een plek moet komen waar honden die goed onder appél staan,lekker los moeten/kunnen lopen.
Als ik ergens mee kan helpen dan roept u maar!!!
Er is een gebied, hier op de buurt, waar niemand elkaar in de weg loopt, en de honden ongestoord los kunnen lopen.quote]
Welk gebied is dat dan??? Vind het een heel goed idee!
Er is hier idd geen 1 gebied waar honden mogen loslopen..... wat resulteerd in het feit dat heel veel eigenaren hun honden laten loslopen daar waar dat absoluut niet wenselijk is.....
Zelf kom ik niet in losloopgebieden.... zijn die 2 blaffers van mij n.l niet geschikt voor.
Maar ik ben wel van mening dat er een plek moet komen waar honden die goed onder appél staan,lekker los moeten/kunnen lopen.

Re: N.a.v... Hoe creeër je een losloop gebied??
Je weet waar ik woon, toch??Mojo en Fallon schreef:Welk gebied is dat dan??? Vind het een heel goed idee!doggy schreef:Ik wil graag dat ze hier in de buurt een losloop gebied creëren.

Daar achter is een park en dat had ik in gedachten.
Of het andere stuk, bij de auto garage en het tunneltje.
Je mag me best helpen, ik zal binnenkort beginnen met handtekeningen en misschien wil je me helpen om een affiche te maken en die te versrpeiden ofzo??
Dat mensen daarop hun handtekening kunnen zetten en dat dan aan de gemeente aanbieden??
Ja, dat is een goed ideeMuk schreef:Een handtekeningenactie beginnen en die aan de gemeente aanbieden. Wel onder de belangstelling van de lokale / regionale pers. Als je de media informeert, dan staat de gemeente nog iets meer onder druk en is de kans groter dat het lukt. Succes.

Of ik moet zorgen dat het in de krant komt.
Mmmm even denkenhoe ik dat moet doen.
Ik denk een belletje naar de pers??

Geen belletje, maar een persbericht met daarin natuurlijk wel je telefoonnummer (of een telefoonnumer van de woordvoerder van de actie) voor verdere informatie.doggy schreef:Ja, dat is een goed ideeMuk schreef:Een handtekeningenactie beginnen en die aan de gemeente aanbieden. Wel onder de belangstelling van de lokale / regionale pers. Als je de media informeert, dan staat de gemeente nog iets meer onder druk en is de kans groter dat het lukt. Succes.![]()
Of ik moet zorgen dat het in de krant komt.
Mmmm even denkenhoe ik dat moet doen.
Ik denk een belletje naar de pers??
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer: