Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Brokken voor reserve

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

doggy

Brokken voor reserve

Ongelezen bericht door doggy »

Beike krijgt elke dag KVV.

Maar soms vergeet ik wel eens om het te ontdooien en dan krijgt hij brokken.

De brokken die ik altijd had waren : Nutro Choice.

Nu zijn deze brokken uit de handel en zoek ik een ander merk wat zeer goed moet zijn.

Nu las ik over Royal Canin en dan de ras gerelateerde brokken.
Maar de Staby zit er niet tussen.
Welke kan ik dan nemen??
Die van de Golden Retriever??

Of bevelen jullie een ander merk brokken aan??
coopertie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Franse Bulldog

Ongelezen bericht door coopertie »

ik geef een combi van kvv en nrv en als ik vergeet te ontdooien krijgt hij een bakje yoghurt of iets van een pensstaafje. 's avonds dan zijn volledige portie. Ik zou zeker geen brokken geven maar dat is mijn persoonlijke mening. Farmfood heeft brokken zonder smaak- en conserveringsmiddelen en in RC zit dat volop...
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

Nutro Choice uit de handel?
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Als ik voor nood een brok zou moeten geven, zou ik kiezen voor bvb,
Farmfood, Cavom, of Canex.
In ieder geval een brok zonder toevoegingen.
En een brok voor een bepaald ras, geloof ik niet in.

Maar ben in ieder geval geen voorstander van Hills, Royal Canine of Eukanuba.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
doggy

linda1985 schreef:Nutro Choice uit de handel?
Ja, dat hoorde ik en bij ons zijn ze nu niet meer te krijgen.
doggy

Amber schreef:Als ik voor nood een brok zou moeten geven, zou ik kiezen voor bvb,

Waarom niet, als ik vragen mag??

Naar mijn weten zijn dat juist erg goede merken.

Hill's word zelfs aangeraden door de dierenarts en Royal Canin zweert een dierenwinkel bij.

Of heeft dat te maken met geperste en gemalen brokken??
Annemiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annemiek »

Ik geloof ook niet in de verschillende brok per ras.
Wij verkopen ze ook niet bij ons in de winkel, ik zou als je kvv voert een geperste brok ernaast nemen. Is wat beter te combineren met vers als een geexpandeerde brok.
Afbeelding

Groetjes Annemieke
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

doggy schreef:
Amber schreef:Als ik voor nood een brok zou moeten geven, zou ik kiezen voor bvb,

Hill's word zelfs aangeraden door de dierenarts en Royal Canin zweert een dierenwinkel bij.

Ik kan alleen maar mee praten over RC en ik vind het troep. Het is te zout,en doordat er redelijk veel calcium in zat,is mijn Duitse Herder-teef veel te hard gegroeid. :19:
Gewoon farmfood of cavom geven,zou ik zeggen :wink:
Afbeelding
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Als ik vlees vergeet uit te halen dan knal ik het in een bak met warm water en dan eten ze maar een paar uur later
doggy

Dat zou ook kunnen, maar ik kom er vaak achter als het al zo ver is, dat hij eten moet hebben. :mrgreen:

En om hem dan te laten wachten kan, maar ik geef hem liever meteen eten, omdat hij aan bepaalde tijden gewent is.

Cavom lijkt me wel wat...
Wat zijn daar de ervaringen mee??
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Als we hier iets vergeten zijn te ontdooien dan eten ze een beetje yochurt met een eitje ofzo :wink:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

doggy schreef:

De meeste dierenartsen worden dan ook flink gesponsert door Hills.
En om in een dierenwinkel te werken heb je geen voedingsleer voor nodig.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

doggy schreef:Dat zou ook kunnen, maar ik kom er vaak achter als het al zo ver is, dat hij eten moet hebben. :mrgreen:

En om hem dan te laten wachten kan, maar ik geef hem liever meteen eten, omdat hij aan bepaalde tijden gewent is.
En als hij moet wachten valt hij om van de honger? Wordt hij ziek?
Kom op zeg een hond kan best even wachten of een maaltijd over slaan.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
coopertie
Vaste gebruiker

M@ri@nne schreef:
doggy schreef:Dat zou ook kunnen, maar ik kom er vaak achter als het al zo ver is, dat hij eten moet hebben. :mrgreen:

als een hond gewend is aan vaste tijden eten, kan het zijn dat hij hier inderdaad ziek van wordt (gal spuwen e.d.) daarom wordt ook altijd afgeraden om honden altijd op dezelfde tijd eten te geven. Je kunt dit beter ook gewoon gaan verschuiven (verschillende tijden voeren) om dat probleem te voorkomen, dan ben je een stuk minder beperkt :wink:
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

coopertie schreef:
M@ri@nne schreef:

als een hond gewend is aan vaste tijden eten, kan het zijn dat hij hier inderdaad ziek van wordt (gal spuwen e.d.) daarom wordt ook altijd afgeraden om honden altijd op dezelfde tijd eten te geven. Je kunt dit beter ook gewoon gaan verschuiven (verschillende tijden voeren) om dat probleem te voorkomen, dan ben je een stuk minder beperkt :wink:
1 van mijn honden is ook een galspugerd, maar als haar eten nog niet ontdooit is geef ik ze wel een kauwstaafje of een koekje. Ze gaat echt niet na een half uur extra wachten hopen gal spugen.
En brokken voor speciaal een bouvier, chihuahua of een labrador zijn grote onzin. Iedere hond groot of klein heeft hetzelfde spijsverteringsgestel. Jij eet toch ook niet anders dan je buurman die bruine haren heeft, of blonde?
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

M@ri@nne schreef:

De meeste dierenartsen worden dan ook flink gesponsert door Hills.
En om in een dierenwinkel te werken heb je geen voedingsleer voor nodig.

de winstmarge op RC is anders behoorlijk goed hoor. Dat vindt je baas fijn :cheer: Maar voor een keertje kun je ook een onbekend merk pakken. Meuk is het allemaal. Gewoon je vlees er uit halen en anders is de magnetron er ook nog om te ontdooien?
doggy

coopertie schreef:
M@ri@nne schreef:

Ja, weet ik.
Maar dat is idd een goede tip, om het met verpakking en al in heet water te doen.
Magnetron kan,maar dan ben ik bang, dat de buitenkant verbrand en de binnenkant bevroren blijft.
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Wij voeren Champ Dog Food. Dit kreeg Diego al bij de fokker. Haar honden zaten ook mooi en goed in de vacht en zagen er prima uit.
Ze gaf aan dat het net zoiets als RC is alleen een vriendelijkere prijs.
gr
coopertie
Vaste gebruiker

astrid schreef:
coopertie schreef:
M@ri@nne schreef:

1 van mijn honden is ook een galspugerd, maar als haar eten nog niet ontdooit is geef ik ze wel een kauwstaafje of een koekje. Ze gaat echt niet na een half uur extra wachten hopen gal spugen.
En brokken voor speciaal een bouvier, chihuahua of een labrador zijn grote onzin. Iedere hond groot of klein heeft hetzelfde spijsverteringsgestel. Jij eet toch ook niet anders dan je buurman die bruine haren heeft, of blonde?
ik ben het ook helemaal met jou eens hoor :wink: zie mijn oplossing hierboven als ik het vergeten ben te ontdooien. En wat die rasgerichte brokken betreft: inderdaad grote onzin en puur geldklopperij...
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

astrid schreef: Jij eet toch ook niet anders dan je buurman die bruine haren heeft, of blonde?
:smile: :smile: :smile: :smile:

Sorry
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Dierenartsen worden inderdaad zwaar gesponsord door Hill's, Royal Canin en Eukaneuba. Maar de brokken zijn prut, er zit teveel rotzooi in en (en daar kijk ik ook naar) de dieren in de labaratoria van Hill's, Royal Canin enz. worden ook niet echt dierwaardig gehouden en getest.

Om een voorbeeld te noemen (wat bijna geen enkele da zal vertellen), maar in de artrose variant brokken van Royal Canin zit pijnstilling. Vind je het gek dat je hond zich dan beter gaat voelen? Het voer zelf doet niets tegen die artrose, maar de pijnstilling zorgt er toch voor dat de hond minder last heeft. Ik vind dit slecht, want doordat deze merken zo vaag doen over de inhoud van hun brokkentroep, weet je dus niet wat zij binnenkrijgen.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Hier krijgen ze nu nog royal canin als ik het een keer vergeet te ontdooien of als we een dagje weggaan of op vakantie ofzo, omdat Ziva dat kreeg vanuit de fokker en ik dat dus nog heb liggen. Maar als dat op is ga ik over op Cavom want van de royal canin kakken ze mega veel, plus dat ik het echt belachelijk duur vindt.
Cavom deed Job het altijd goed op :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Hier krijgen ze biofood brokken. Zijn er zowel geperst als geëxpandeerd. lusten het erg graag zit geen troep in en ze hebben zelfs een biologische variant met alleen scharrelvlees en onbespoten groenten en granen.

Hier eten ze ook kvv maar toch minimaal 2 dagen per week brokken. Dit omdat ze met ons mee gaan op vakanties en het niet mogelijk is (voor ons) om kvv mee te nemen.

Als ik vergeet te ontdooien krijgen ze of brok of ik doe het in de magnetron als het er dan uit komt haal ik de ontdooide randjes van de bevroren binnen kant. (kleine hondjes dus niet het hele pak gaat in een keer op)
Afbeelding
gevni havanezers
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Ik ontdooi het altijd in een volle wasbak met heel heet water. binnen een halfuurtje is het eetbaar :ok:
hier geen brokken :neenee:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

blacky schreef: Hier eten ze ook kvv maar toch minimaal 2 dagen per week brokken. Dit omdat ze met ons mee gaan op vakanties en het niet mogelijk is (voor ons) om kvv mee te nemen.
Hier krijgen ze altijd Kivo maar op vakantie dus brokken, daar ze schakelen zonder problemen over hoor :ok:

blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Lysette schreef:
blacky schreef: Hier eten ze ook kvv maar toch minimaal 2 dagen per week brokken. Dit omdat ze met ons mee gaan op vakanties en het niet mogelijk is (voor ons) om kvv mee te nemen.
Hier krijgen ze altijd Kivo maar op vakantie dus brokken, daar ze schakelen zonder problemen over hoor :ok:
Gaan ze dan niet aan de diaree?
Afbeelding
gevni havanezers
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

blacky schreef:
Lysette schreef:
Gaan ze dan niet aan de diaree?
Nope. Nu hebben ze vandaag ook een keer brokken gekregen, en dat gaat ook prima :ok:

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

doggy schreef:
linda1985 schreef:Nutro Choice uit de handel?
Ja, dat hoorde ik en bij ons zijn ze nu niet meer te krijgen.
Ik heb iets meer gehoord, ze gaan over naar een nieuwe fabriek, alleen was deze niet op tijd af... Zoiets...

Overigens heb ik een (Eukanuba :mrgreen: blik met Farmfood staan voor als ik vlees voor Yore vergeet te ontdooien. Jamey kan wel wachten, maar Yore kan moeilijker een maaltijd overslaan of half bevroren eten (wat Jamey wel rustig doet zonder problemen, met Yore doe ik dat nog niet). Overigens zitten ze allebei op variabele tijden, Yore eet 2 keer per dag, ergens tussen 8 en 12 's ochtends en ergens tussen 8 en 12 's avonds, Jamey krijgt tegelijk met de avondmaaltijd van Yore, die staat op 1 keer per dag...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”