Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Brokken voor reserve
Moderator: moderatorteam
-
doggy
Brokken voor reserve
Beike krijgt elke dag KVV.
Maar soms vergeet ik wel eens om het te ontdooien en dan krijgt hij brokken.
De brokken die ik altijd had waren : Nutro Choice.
Nu zijn deze brokken uit de handel en zoek ik een ander merk wat zeer goed moet zijn.
Nu las ik over Royal Canin en dan de ras gerelateerde brokken.
Maar de Staby zit er niet tussen.
Welke kan ik dan nemen??
Die van de Golden Retriever??
Of bevelen jullie een ander merk brokken aan??
Maar soms vergeet ik wel eens om het te ontdooien en dan krijgt hij brokken.
De brokken die ik altijd had waren : Nutro Choice.
Nu zijn deze brokken uit de handel en zoek ik een ander merk wat zeer goed moet zijn.
Nu las ik over Royal Canin en dan de ras gerelateerde brokken.
Maar de Staby zit er niet tussen.
Welke kan ik dan nemen??
Die van de Golden Retriever??
Of bevelen jullie een ander merk brokken aan??
- coopertie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
ik geef een combi van kvv en nrv en als ik vergeet te ontdooien krijgt hij een bakje yoghurt of iets van een pensstaafje. 's avonds dan zijn volledige portie. Ik zou zeker geen brokken geven maar dat is mijn persoonlijke mening. Farmfood heeft brokken zonder smaak- en conserveringsmiddelen en in RC zit dat volop...
- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
- Aantal honden: 3
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ik voor nood een brok zou moeten geven, zou ik kiezen voor bvb,
Farmfood, Cavom, of Canex.
In ieder geval een brok zonder toevoegingen.
En een brok voor een bepaald ras, geloof ik niet in.
Maar ben in ieder geval geen voorstander van Hills, Royal Canine of Eukanuba.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
-
doggy
-
doggy
Waarom niet, als ik vragen mag??Amber schreef:Als ik voor nood een brok zou moeten geven, zou ik kiezen voor bvb,
Naar mijn weten zijn dat juist erg goede merken.
Hill's word zelfs aangeraden door de dierenarts en Royal Canin zweert een dierenwinkel bij.
Of heeft dat te maken met geperste en gemalen brokken??
- Annemiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.
Ik kan alleen maar mee praten over RC en ik vind het troep. Het is te zout,en doordat er redelijk veel calcium in zat,is mijn Duitse Herder-teef veel te hard gegroeid.doggy schreef:Waarom niet, als ik vragen mag??Amber schreef:Als ik voor nood een brok zou moeten geven, zou ik kiezen voor bvb,
Hill's word zelfs aangeraden door de dierenarts en Royal Canin zweert een dierenwinkel bij.
Gewoon farmfood of cavom geven,zou ik zeggen

-
Leane
-
doggy
-
C@rmen
- M@ri@nne
- Zeer actief
De meeste dierenartsen worden dan ook flink gesponsert door Hills.doggy schreef:Waarom niet, als ik vragen mag??Amber schreef:Als ik voor nood een brok zou moeten geven, zou ik kiezen voor bvb,
En om in een dierenwinkel te werken heb je geen voedingsleer voor nodig.
Groetjes, Marianne.

- M@ri@nne
- Zeer actief
En als hij moet wachten valt hij om van de honger? Wordt hij ziek?doggy schreef:Dat zou ook kunnen, maar ik kom er vaak achter als het al zo ver is, dat hij eten moet hebben.![]()
En om hem dan te laten wachten kan, maar ik geef hem liever meteen eten, omdat hij aan bepaalde tijden gewent is.
Kom op zeg een hond kan best even wachten of een maaltijd over slaan.
Groetjes, Marianne.

- coopertie
- Vaste gebruiker
als een hond gewend is aan vaste tijden eten, kan het zijn dat hij hier inderdaad ziek van wordt (gal spuwen e.d.) daarom wordt ook altijd afgeraden om honden altijd op dezelfde tijd eten te geven. Je kunt dit beter ook gewoon gaan verschuiven (verschillende tijden voeren) om dat probleem te voorkomen, dan ben je een stuk minder beperktM@ri@nne schreef:En als hij moet wachten valt hij om van de honger? Wordt hij ziek?doggy schreef:Dat zou ook kunnen, maar ik kom er vaak achter als het al zo ver is, dat hij eten moet hebben.![]()
En om hem dan te laten wachten kan, maar ik geef hem liever meteen eten, omdat hij aan bepaalde tijden gewent is.
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
1 van mijn honden is ook een galspugerd, maar als haar eten nog niet ontdooit is geef ik ze wel een kauwstaafje of een koekje. Ze gaat echt niet na een half uur extra wachten hopen gal spugen.coopertie schreef:als een hond gewend is aan vaste tijden eten, kan het zijn dat hij hier inderdaad ziek van wordt (gal spuwen e.d.) daarom wordt ook altijd afgeraden om honden altijd op dezelfde tijd eten te geven. Je kunt dit beter ook gewoon gaan verschuiven (verschillende tijden voeren) om dat probleem te voorkomen, dan ben je een stuk minder beperktM@ri@nne schreef:En als hij moet wachten valt hij om van de honger? Wordt hij ziek?doggy schreef:Dat zou ook kunnen, maar ik kom er vaak achter als het al zo ver is, dat hij eten moet hebben.![]()
En brokken voor speciaal een bouvier, chihuahua of een labrador zijn grote onzin. Iedere hond groot of klein heeft hetzelfde spijsverteringsgestel. Jij eet toch ook niet anders dan je buurman die bruine haren heeft, of blonde?
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
M@ri@nne schreef:
De meeste dierenartsen worden dan ook flink gesponsert door Hills.
En om in een dierenwinkel te werken heb je geen voedingsleer voor nodig.
de winstmarge op RC is anders behoorlijk goed hoor. Dat vindt je baas fijn
-
doggy
Ja, weet ik.coopertie schreef:als een hond gewend is aan vaste tijden eten, kan het zijn dat hij hier inderdaad ziek van wordt (gal spuwen e.d.) daarom wordt ook altijd afgeraden om honden altijd op dezelfde tijd eten te geven. Je kunt dit beter ook gewoon gaan verschuiven (verschillende tijden voeren) om dat probleem te voorkomen, dan ben je een stuk minder beperktM@ri@nne schreef:En als hij moet wachten valt hij om van de honger? Wordt hij ziek?doggy schreef:Dat zou ook kunnen, maar ik kom er vaak achter als het al zo ver is, dat hij eten moet hebben.![]()
Maar dat is idd een goede tip, om het met verpakking en al in heet water te doen.
Magnetron kan,maar dan ben ik bang, dat de buitenkant verbrand en de binnenkant bevroren blijft.
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- coopertie
- Vaste gebruiker
ik ben het ook helemaal met jou eens hoorastrid schreef:1 van mijn honden is ook een galspugerd, maar als haar eten nog niet ontdooit is geef ik ze wel een kauwstaafje of een koekje. Ze gaat echt niet na een half uur extra wachten hopen gal spugen.coopertie schreef:als een hond gewend is aan vaste tijden eten, kan het zijn dat hij hier inderdaad ziek van wordt (gal spuwen e.d.) daarom wordt ook altijd afgeraden om honden altijd op dezelfde tijd eten te geven. Je kunt dit beter ook gewoon gaan verschuiven (verschillende tijden voeren) om dat probleem te voorkomen, dan ben je een stuk minder beperktM@ri@nne schreef:En als hij moet wachten valt hij om van de honger? Wordt hij ziek?doggy schreef:Dat zou ook kunnen, maar ik kom er vaak achter als het al zo ver is, dat hij eten moet hebben.![]()
En brokken voor speciaal een bouvier, chihuahua of een labrador zijn grote onzin. Iedere hond groot of klein heeft hetzelfde spijsverteringsgestel. Jij eet toch ook niet anders dan je buurman die bruine haren heeft, of blonde?
-
Leane
-
Muk
Dierenartsen worden inderdaad zwaar gesponsord door Hill's, Royal Canin en Eukaneuba. Maar de brokken zijn prut, er zit teveel rotzooi in en (en daar kijk ik ook naar) de dieren in de labaratoria van Hill's, Royal Canin enz. worden ook niet echt dierwaardig gehouden en getest.
Om een voorbeeld te noemen (wat bijna geen enkele da zal vertellen), maar in de artrose variant brokken van Royal Canin zit pijnstilling. Vind je het gek dat je hond zich dan beter gaat voelen? Het voer zelf doet niets tegen die artrose, maar de pijnstilling zorgt er toch voor dat de hond minder last heeft. Ik vind dit slecht, want doordat deze merken zo vaag doen over de inhoud van hun brokkentroep, weet je dus niet wat zij binnenkrijgen.
Om een voorbeeld te noemen (wat bijna geen enkele da zal vertellen), maar in de artrose variant brokken van Royal Canin zit pijnstilling. Vind je het gek dat je hond zich dan beter gaat voelen? Het voer zelf doet niets tegen die artrose, maar de pijnstilling zorgt er toch voor dat de hond minder last heeft. Ik vind dit slecht, want doordat deze merken zo vaag doen over de inhoud van hun brokkentroep, weet je dus niet wat zij binnenkrijgen.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier krijgen ze nu nog royal canin als ik het een keer vergeet te ontdooien of als we een dagje weggaan of op vakantie ofzo, omdat Ziva dat kreeg vanuit de fokker en ik dat dus nog heb liggen. Maar als dat op is ga ik over op Cavom want van de royal canin kakken ze mega veel, plus dat ik het echt belachelijk duur vindt.
Cavom deed Job het altijd goed op
Cavom deed Job het altijd goed op
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Hier krijgen ze biofood brokken. Zijn er zowel geperst als geëxpandeerd. lusten het erg graag zit geen troep in en ze hebben zelfs een biologische variant met alleen scharrelvlees en onbespoten groenten en granen.
Hier eten ze ook kvv maar toch minimaal 2 dagen per week brokken. Dit omdat ze met ons mee gaan op vakanties en het niet mogelijk is (voor ons) om kvv mee te nemen.
Als ik vergeet te ontdooien krijgen ze of brok of ik doe het in de magnetron als het er dan uit komt haal ik de ontdooide randjes van de bevroren binnen kant. (kleine hondjes dus niet het hele pak gaat in een keer op)
Hier eten ze ook kvv maar toch minimaal 2 dagen per week brokken. Dit omdat ze met ons mee gaan op vakanties en het niet mogelijk is (voor ons) om kvv mee te nemen.
Als ik vergeet te ontdooien krijgen ze of brok of ik doe het in de magnetron als het er dan uit komt haal ik de ontdooide randjes van de bevroren binnen kant. (kleine hondjes dus niet het hele pak gaat in een keer op)
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier krijgen ze altijd Kivo maar op vakantie dus brokken, daar ze schakelen zonder problemen over hoorblacky schreef: Hier eten ze ook kvv maar toch minimaal 2 dagen per week brokken. Dit omdat ze met ons mee gaan op vakanties en het niet mogelijk is (voor ons) om kvv mee te nemen.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Gaan ze dan niet aan de diaree?Lysette schreef:Hier krijgen ze altijd Kivo maar op vakantie dus brokken, daar ze schakelen zonder problemen over hoorblacky schreef: Hier eten ze ook kvv maar toch minimaal 2 dagen per week brokken. Dit omdat ze met ons mee gaan op vakanties en het niet mogelijk is (voor ons) om kvv mee te nemen.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Nope. Nu hebben ze vandaag ook een keer brokken gekregen, en dat gaat ook primablacky schreef:Gaan ze dan niet aan de diaree?Lysette schreef:Hier krijgen ze altijd Kivo maar op vakantie dus brokken, daar ze schakelen zonder problemen over hoorblacky schreef: Hier eten ze ook kvv maar toch minimaal 2 dagen per week brokken. Dit omdat ze met ons mee gaan op vakanties en het niet mogelijk is (voor ons) om kvv mee te nemen.
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik heb iets meer gehoord, ze gaan over naar een nieuwe fabriek, alleen was deze niet op tijd af... Zoiets...doggy schreef:Ja, dat hoorde ik en bij ons zijn ze nu niet meer te krijgen.linda1985 schreef:Nutro Choice uit de handel?
Overigens heb ik een (Eukanuba

You'll be in my heart... Always...