Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een loslopende hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maxiem
Zeer actief

Een loslopende hond

Ongelezen bericht door Maxiem »

Ik was vandaag Max aan het uitlaten en op een gegeven moment kwamen we een hele oude herder tegen, zonder baas. Hij was heel stijf en helemaal grijs, maar verder wel vriendelijk, Max en hij hebben even kennis gemaakt.
Gelukkig was ik hem ook al eens met baas tegengekomen en ik wist dus waar hij woonde. Dus ik naar dat huis toe en aanbellen, maar voordat ik ook maar precies had kunnen uitleggen waar ik voor kwam zei de man die opendeed: "De hond zeker? Ja, die loopt wel vaker daar, hij komt altijd weer terug. Maar bedankt voor die moeite hoor." En hup, de deur zat weer dicht.
Toen ik weer verderliep is hij nog een tijdje meegelopen, maar aan het eind van de straat keerde hij inderdaad weer om. Hij blijft dus inderdaad wel in de buurt van en het is daar verder ook niet heel erg druk, maar ik vond het toch apart. Hij gaat dus ook op vreemde mensen en honden af, niet iedereen zal daar blij mee zijn. Hoeveel moeite is het nou om hem gewoon af en toe uit te laten? Ze wonen notabene pal naast een hardstikke groot, mooi uitlaatveld en zover zal hij niet meer lopen.
Ik snap dat niet hoor, ik zou als de dood zijn dat mijn hond iets overkwam.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Sommige mensen zijn nu eenmaal zo. Zolang je er zelf geen last van hebt zou ik zeggen leven en laten leven :wink: Zodra er iets gebeurd zal meneer wel op andere gedachten gezet worden. Misschien dat die hond al 3 jaar zo losloopt zonder enige probleem?
Wij hadden vroeger ook een notoire wegloper en na 50 keer te zijn ontsnapt en weer naar huis te zijn gekomen hadden wij ook zoiets van: Hond weg? Zal wel zo komen :mrgreen:
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Hier in de buurt is dat doodnormaal. Minstens 5 honden lopen de godganse dag zonder toezicht buiten. Auto's moeten regelmatig in de remmen, je wordt krankjorem van het geblaf van sommigen..
Schijnt dat er al iemand een boete voor heeft gehad, maar gisteren liepen die honden net zo hard buiten (enorm diepe kuilen graven in het zand van de wegopbreking).
Ook zagen we, toen we even stonden te praten met iemand, een man met een aangelijnde Bullmastiff langskomen. Die hond is niet heel vriendelijk, dus die man trok hem uit alle macht mee en schreeuwde keer op keer tegen die loslopers dat ze weg moesten, want die liepen hem gewoon achterna.

Tja, voor sommigen is het wel makkelijk op zo'n manier. Moet er zelf niet aan denken :19:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

MARC_S schreef:Sommige mensen zijn nu eenmaal zo. Zolang je er zelf geen last van hebt zou ik zeggen leven en laten leven :wink: Zodra er iets gebeurd zal meneer wel op andere gedachten gezet worden. Misschien dat die hond al 3 jaar zo losloopt zonder enige probleem?
Wij hadden vroeger ook een notoire wegloper en na 50 keer te zijn ontsnapt en weer naar huis te zijn gekomen hadden wij ook zoiets van: Hond weg? Zal wel zo komen :mrgreen:
Hier wordt er gewoon een nieuwe gekocht als er eentje doodgereden is :jank:
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

MARC_S schreef:Sommige mensen zijn nu eenmaal zo. Zolang je er zelf geen last van hebt zou ik zeggen leven en laten leven :wink: Zodra er iets gebeurd zal meneer wel op andere gedachten gezet worden. Misschien dat die hond al 3 jaar zo losloopt zonder enige probleem?
Haha, ja, dat kan ik me ook wel weer voorstellen, na 50 keer. Voor mij is het ook geen probleem, want Max gaat prima met elke hond.
Maar ik blijf het toch een beetje apart vinden, er kan zoveel gebeuren. Ik had het er net met iemand uit de buurt over en die vertelde dat ze de hond al eens bijna mee naar huis had genomen omdat ze dacht dat het een zwerver was. Daar moet je toch ook niet aan denken.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Gismo1
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gismo1 »

Ik woon in een Vlaamse stad waar het verboden is je hond los te laten lopen. Alle honden moeten aan de lijn, zelfs kleintjes. Als de politie je betrapt heb je direkt een boete.

Ik vind dat een goede regeling want mijn honden komen (jammer genoeg) niet overeen met andere honden. En dat kan ik niet meer veranderen want ze zijn ondertussen reeds 7 jaar geworden.

Het zijn nochtans brave rustige honden thuis maar buiten moet ik steeds goed opletten voor andere honden, kinderen en mensen met iets op hun hoofd, petten of andere hoofddeksels.
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Ik snap dat ook niet. En vind het wel ergelijk, voor de hond zelf ( gevaar ) en ook voor mij als ik zo'n hond tegen kom met mijn ( aangelijnde ) honden. Als een hond steeds wegloop, moet men er maar voor zorgen dat dat niet meer kan gebeuren. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
DogMa
Actief
Mijn ras(sen): Parson Russell Terrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DogMa »

Ik heb het ook een keer gehad 's avonds om een uur of 11. Liet ik de honden uit, komt er ineens een Bouvier aangesjeest, die begint te grommen en happen naar mijn honden. Het zijn natuurlijk Russells, dus die begonnen flink te blaffen. Dat alarmeerde blijkbaar de eigenaar die vervolgens op blote voeten en in zijn blote bast kwam aangesukkelt terwijl hij zijn broek nog aan het dichtdoen was... Was hij zichzelf ook aan het uitlaten of had hij gewoon de voordeur open gezet???????? :denken:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

In het dorp waar we voorheen woonden liep 's morgens vroeg altijd een klein wit hondje alleen rond op straat. De eigenaars vonden het teveel moeite hem 's morgens vroeg uit te laten, dus moest hij maar zichzelf uitlaten. Het enge was, dat het beestje totaal geen angst had en dus zomaar ineens de straat overstak of gewoon midden op straat bleef lopen. Vooral met slecht weer was ik altijd blij als ik door die straat was gereden zonder het beestje aan te rijden, want dan zag je hem gewoon haast niet.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Hier loopt een X Staby rond en die laat zich zelf ook wel eens uit.
De baas van hem zegt ( ik heb de hond al diverse keren terug gebracht), dat de hond vanzelf wel terug gaat naar huis.
Maar je weet nooit wat er onderweg gebeurt.

De laatste tijd is er wel iemand bij als de hond buiten loopt.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Hier ook regelmatig een hondje wat gewoon buiten loopt.
Die man heeft ook regelmatig een loge en die laat hij ook gewoon lopen.

Laatst had hij een bouvier , en Kenji was loops. Die hond heeft 3 wkn lang bijna de hele dag voor mn poort gelegen.

Kon mn honden niet meer in de tuin doen. Ben ook naar die man gegaan, ja zegtie die hond ontsnapt altijd. Ja dan hou je m binnen he.

Heb m ook al gewaarschuwt dat het een keer verkeerd kan gaan.
Ik heb er hier 1 zitten die totaal niet met andere honden kan, mja sommige mensen zijn erg hardleers :evil:
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

ik kan daar niet vrolijk van worden als ik zo'n hond tegen zou komen.
Ik snap ook niet dat zo'n eigenaar zich daar zelf niet druk om maakt of bang is dat er iets gebeurd.
Hoeveel moeite is het nou om je hond bij je te houden.
Trici
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trici »

k had het stom toevallig gister nog; k ben met de kinderen op de fiets; de oudste (van 5,5 jaar) op zn eigen fiets, we moesten best een stuk en was voor t eerst dat ik dat met hem ging doen; laat ik voorop stellen dat hij GOED kan fietsen hoor, maar ja een klein kippestukkie naar school is toch even wat anders als ineens 1,5 km fietsen; we fietsen dus netjes op fietspad en er komt een vrouw als tegenligger voorbij met aan t stuur een riem; en k denk dus al meteen ooh ooh...maar kijk dus over mn zoon heen; die fietste voor me maar zie niks....en we fietsen dus vrolijk verder; k denk halve kilometer later komen we ALSNOG hond tegen die dus gewoon zo dat fietspad PAL voor mn zoon oversteekt :19: Gelukkig zijn mn kinders ook heeeeele grote dierenvrienden en ging die vol in de remmen; hond heeft er niets aan over gehouden; mn kind 2 kapotte knie-en.... :boos: 'Maar ja mama, k kon toch ook niet die hond overrijen' ? :19:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik heb er ook eens een gevonden, meegenomen en het nummer een de halsband gebeld.
Ik was er niet blij mee want het was een vlooienbak, maar ja, hij hoorde niet in ons dorp en je laat z'n beest niet lopen, toch?

Maar dat bleek wel de bedoeling.
Een grote bek kon ik krijgen, en dankjewel kon er niet af :denken:

Ik moet er zelf niet aan denken!
Gelukkig gebeurt het in de regio waar wij tegenwoordig wonen nooit.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik hou ook niet zo van honden zonder eigenaar. vaak wil Buster wel spelen, maar langs een weg doe ik hem echt niet los. en die andere loslopende hond maar achter zijn kont aan lopen en snel buiten bereik van de riem schieten, zodat buster er niet bij kan. dat loopt super irritant.

en als je hond steeds ontsnapt, vind ik eerlijk gezegd een rot excuus. zorg dan voor een degelijke schutting en poort. en als je hond zo op loopse teefjes reageert dat hij daarom ontsnapt, dan is het vaak ook voor de hond net zo lekker om gecastreerd te worden. dan heeft hij een stuk ontspannender leven. en de teven eigenaren ook !

kijk zolang ik er geen last van heb, o.k. maar als ze achter mijn hond aanlopen dan vind ik dat gewoon irritant. als je voor een hond kiest, kies je ook voor het uitlaten vind ik. :pffff:
anica
Actief

Ongelezen bericht door anica »

Jinx schreef:Hier in de buurt is dat doodnormaal. Minstens 5 honden lopen de godganse dag zonder toezicht buiten. Auto's moeten regelmatig in de remmen, je wordt krankjorem van het geblaf van sommigen..
Schijnt dat er al iemand een boete voor heeft gehad, maar gisteren liepen die honden net zo hard buiten (enorm diepe kuilen graven in het zand van de wegopbreking).
Ook zagen we, toen we even stonden te praten met iemand, een man met een aangelijnde Bullmastiff langskomen. Die hond is niet heel vriendelijk, dus die man trok hem uit alle macht mee en schreeuwde keer op keer tegen die loslopers dat ze weg moesten, want die liepen hem gewoon achterna.

Tja, voor sommigen is het wel makkelijk op zo'n manier. Moet er zelf niet aan denken :19:
hier was het ook heel normaal tot wij max in huis kregen en hij heeft al 2 keer een loslopende hond gebeten.
plus dat de gestoorde buren van verder op iedereen heeft verteld dat hij levens gevaarlijk is en altijd een muilkorf om moet. (als hij losloop op daarvoor bestemde plaatsen met andere honden heeft hij een muilkorf om)

en nu is het heerlijk rustig hier!!!
Mit
Zeer actief

anica schreef:
Jinx schreef:Hier in de buurt is dat doodnormaal. Minstens 5 honden lopen de godganse dag zonder toezicht buiten. Auto's moeten regelmatig in de remmen, je wordt krankjorem van het geblaf van sommigen..

hier was het ook heel normaal tot wij max in huis kregen en hij heeft al 2 keer een loslopende hond gebeten.
plus dat de gestoorde buren van verder op iedereen heeft verteld dat hij levens gevaarlijk is en altijd een muilkorf om moet. (als hij losloop op daarvoor bestemde plaatsen met andere honden heeft hij een muilkorf om)

en nu is het heerlijk rustig hier!!!
Is de witte hond in je onderschrift een Staffie of een Dogo?
Wij hebben de mazzel dat onze Dogo dus kleine hondjes prima kan dulden, die negeert hij. Zou er hier een grotere hond loslopen en op hem afstieren dan heb ik geen idee wat er gebeurt eigenlijk. Hoop kabaal, dat sowieso :19:
Afbeelding
anica
Actief

Ongelezen bericht door anica »

Jinx schreef: Is de witte hond in je onderschrift een Staffie of een Dogo?
Wij hebben de mazzel dat onze Dogo dus kleine hondjes prima kan dulden, die negeert hij. Zou er hier een grotere hond loslopen en op hem afstieren dan heb ik geen idee wat er gebeurt eigenlijk. Hoop kabaal, dat sowieso :19:
een staff, super met andere honden en ze luisterd ook heel goed.
heb haar vaak loslopen als ze ff snel een plasje moet doen, met haar heb ik geen problemen, ze zal nooit zomaar naar een andere hond lopen.

max is heel erg waaks over ons maar ook ons huis en tosca.
hij heeft een behoorlijk verleden en dat was geen rozengeur en manenschijn.
hij kan niet met pups, hele oude en angstige honden, hij weet dat hij over hun wel de baas kan zijn en grijpt ze daarom. (als er een buffel van 50kilo op me af kwam rennen zou ik ook bang zijn)
als ik in het bos of park loop heeft hij altijd een muilkorf om dit omdat ik dat weinig overzicht heb.
als ik op een openweide loop met veel overzicht heb ik hem zonder muilkorf lopen, hij luisterd goed een loopt ook niet zomaar naar een andere hond.
ow een kleine hondjes is hij te lomp voor, hij wil spelen maar dat vind ik niet zo'n goed plan en wil geen dood gedrukt hondje op mijn geweten hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”