Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tips gevraagd: Pup & kater
Moderator: moderatorteam
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Tips gevraagd: Pup & kater
Binnenkort komt onze Oudduitse herderpup Haakon eindelijk bij ons wonen. Omdat wij ook een kater (Roy) in huis hebben zullen deze aan elkaar moeten wennen.
Nu verwacht ik niet dat Roy erg moeilijk doet, omdat hij best wel een gemakkelijk beestje is en bij het pleeggezin waar hij zat ook een border collie aanwezig was en Roy daar heel goed mee omging.
Ik heb gelezen dat het goed is om een pup bij aankomst thuis eerst rustig de kamer te besnuffelen en na een tijdje iemand bij de pup te laten en deze in te smeren met kattenkruid, terwijl een ander de kat zoekt, laat ruiken aan de handen en meelokt naar de pup, zodat ze elkaar kunnen ontmoeten. Roy moet wel wegkunnen als hij wil en de pup moet wel een beetje in toom worden gehouden.
Is dit een goede manier, of heeft iemand anders nog een goed plan?
Alvast bedankt voor alle tips!!!
Nu verwacht ik niet dat Roy erg moeilijk doet, omdat hij best wel een gemakkelijk beestje is en bij het pleeggezin waar hij zat ook een border collie aanwezig was en Roy daar heel goed mee omging.
Ik heb gelezen dat het goed is om een pup bij aankomst thuis eerst rustig de kamer te besnuffelen en na een tijdje iemand bij de pup te laten en deze in te smeren met kattenkruid, terwijl een ander de kat zoekt, laat ruiken aan de handen en meelokt naar de pup, zodat ze elkaar kunnen ontmoeten. Roy moet wel wegkunnen als hij wil en de pup moet wel een beetje in toom worden gehouden.
Is dit een goede manier, of heeft iemand anders nog een goed plan?
Alvast bedankt voor alle tips!!!
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Wat kattenkruid betreft weet ik het niet, nooit van gehoord.
Ik heb zelf geen katten maar heb Gollum als pup wel gelijk kennis laten maken met de katten van een vriendin (in de hoop dat ze geen kattenkiller zou worden). Ik kom daar ook regelmatig dus het leek me handig dat de beesten wat aan elkaar zouden wennen.
We hebben toen gezorgd dat de kat uitvluchtwegen omhoog had, tafel, kast, vensterbank etc, en Gol gewoon losgelaten in de kamer. Wel heb ik Gollum eerst goed uitgelaten zodat ze niet zo heel druk was.
De oudere kat zat wat te brommen op de vensterbank, en met het jonge katje stond Gol na een uurtje uit dezelfde waterbak te drinken
Gewoon lekker laten gaan, zorg dat de kat een vluchtweg heeft en zorg dat de pup de kat niet gaat najagen.
Ohja, en het eten van de katten hoog zetten
Ik heb zelf geen katten maar heb Gollum als pup wel gelijk kennis laten maken met de katten van een vriendin (in de hoop dat ze geen kattenkiller zou worden). Ik kom daar ook regelmatig dus het leek me handig dat de beesten wat aan elkaar zouden wennen.
We hebben toen gezorgd dat de kat uitvluchtwegen omhoog had, tafel, kast, vensterbank etc, en Gol gewoon losgelaten in de kamer. Wel heb ik Gollum eerst goed uitgelaten zodat ze niet zo heel druk was.
De oudere kat zat wat te brommen op de vensterbank, en met het jonge katje stond Gol na een uurtje uit dezelfde waterbak te drinken

Gewoon lekker laten gaan, zorg dat de kat een vluchtweg heeft en zorg dat de pup de kat niet gaat najagen.
Ohja, en het eten van de katten hoog zetten

Inderdaad gewoon onder toezicht kennis laten te maken en zorgen dat de kat 'n vluchtweg heeft. Enne, het beste een goede waterspuit bij de hand, mocht het uit de hand lopen. Maar meestal loopt het niet zo'n vaart. Hier waren 3 volwassen katten in huis toen Tirsa kwam, behalve de enkele haal en geblaas is er niet gevochten.
-
- Zeer actief
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Slechts 1 gouden regel. De hond gaat NIET achter de kat aan, ook niet om 'te spelen'. Gewoon pertinent niet en nooit. Als jullie kat er op kan vertrouwen dat jullie daarvoor zorgen dan komt alles goed.
Katennbak en -eten inderdaad niet op de grond want dan is het weg, dat ga je de hond ook niet afleren.
Kat wordt meubelstuk voor de hond, als ze later vrienden worden is dat leuk meegenomen.
Succes!
Katennbak en -eten inderdaad niet op de grond want dan is het weg, dat ga je de hond ook niet afleren.
Kat wordt meubelstuk voor de hond, als ze later vrienden worden is dat leuk meegenomen.
Succes!
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Contacteer:
Aan het kattenvoer had ik even niet gedacht....Rosita Compagner schreef:Slechts 1 gouden regel. De hond gaat NIET achter de kat aan, ook niet om 'te spelen'. Gewoon pertinent niet en nooit. Als jullie kat er op kan vertrouwen dat jullie daarvoor zorgen dan komt alles goed.
Succes!

Goed dat dat nog even gezegd wordt.

Ik zou het echt super vinden als ze vrienden zouden worden.
Het lijkt me een heerlijk gezicht!

- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Contacteer:
De kattenbak staat op een plaats waar de pup niet zal mogen en kunnen komen.Whitefang87 schreef:ons katten eten soms ook op het aanrechtdan kan Joe er in ieder geval niet bij. Of ik laat de katten even alleen in de keuken eten.Hij pikt regelmatig hun eten
![]()
Let ook op de kattenbak! Joey vind die zeer interessant en probeerd wel eens een drol te pikken :N:

-
- Actief