Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vervelende eigenschappen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

vervelende eigenschappen

Ongelezen bericht door flamme »

Welke eigenschappen of dingetjes van jullie hond(en) zouden jullie af willen leren maar krijg je niet voor elkaar. Bv. doordat het heel hartnekkig is of omdat je de puf er niet voor hebt om er genoeg moeite voor te doen?

Voorbeeldje. Mika begint iedere morgen zomaar ineens af en toe te blaffen. Meestal rond het tijdstip dat het licht begint te worden. Dan wil hij uit de kennel. Nou hebben we alleen maar dove buren, maar ik hoor het wel en ik vind het irritant :wink: Ik krijg het hem alleen niet afgeleerd.

Zo hebben de 2 saartjes de neiging om als de buurvrouw aan het was ophangen is ofzo tegen de heg aan te gaan staan en er over heen te loeren. Ook dat is zo'n eigenschap die ik er wel uit zou willen hebben. De buurvrouw ook misschien :mrgreen:

En jullie???
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Vreten uit de bosjes. Op de een of andere manier heb ik altijd honden die dat doen :19: (en dat komt ongetwijfeld dus ook doordat ik het niet afgeleerd krijg :mrgreen: ).
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Moos schreef:Vreten uit de bosjes. Op de een of andere manier heb ik altijd honden die dat doen :19: (en dat komt ongetwijfeld dus ook doordat ik het niet afgeleerd krijg :mrgreen: ).
hihihi ja, ws wel ja :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

flamme schreef:
Moos schreef:Vreten uit de bosjes. Op de een of andere manier heb ik altijd honden die dat doen :19: (en dat komt ongetwijfeld dus ook doordat ik het niet afgeleerd krijg :mrgreen: ).
hihihi ja, ws wel ja :mrgreen:
Nou, ter mijn verdediging :mrgreen: , ik heb ook wel altijd enorm voergerichte monsters, tot op het irritante af soms.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat de honden die ik ken die dus echt niks uit bosjes vreten ook de honden zijn die zo 2 dagen hun bak voer laten staan, en die met voer ook amper te motiveren zijn tijdens trainen.
Dus het ligt aan mijn gebrek dat ik het ze niet af kan leren (of niet kan voorkomen dat een pup het zichzelf aanleert), maar ik heb ook wel honden bij wie dat niet zo heeeel makkelijk te doen is :pffff: :mrgreen: :wink:
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Nou dat ken ik ook wel hoor. Bij Escan bv hoefde ik dat niet af te leren. Hij eet zowieso al niks :roll: de zeikerd!
Flamme daarintegen dar moet ik tijdens een wandeling echt bijna bovenop zitten om te zorgen dat ze niet alles vreet wat los en vast zit. Maar dat heb ik nu wel redelijk onder controle :wink:
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Milo is 1x giga geschrokken is van 4 border collies die opeens al blaffend om de hoek kwamen stuiven (meneer zat toen opeens thuis voor de deur en ik nog in de bos :N: )
Sindsdien is het vaak als hij omkijkt en er is ineens een redelijk grote hond, of ergens komt opeens een hond vandaan dan gaat hij helemaal strak staan blaffen.
Anne
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne »

Marc_S heeft pas een soortgelijk topic geopend: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=144306

Tibbie kan dus héél erg eigenwijs zijn. Gewoon niet luisteren eigenlijk :mrgreen:
Ze is ook erg waaks :N:

Gunda wil nog wel eens blaffen, gewoon voor de lol. Soms blaft ze alleen om een reactie van Tibbie te krijgen (en die krijgt ze natuurlijk :boos: )

Bij Spriet is het af en toe behoorlijk irritant dat ze zo aan mijn vader 'hangt.
Als mijn vader uit het zicht verdwenen is begint ze al te piepen. :neenee:
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002-2015), Tibbie (2000-2015) en Gunda (1996-2009)
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Het vreten van de straat/bosjes is heel herkenbaar, ja :evil: . Dát zou ik Lyndie heel erg graag willen afleren.
Gina's hardnekkige geblaf en de vervelende neiging achter rennende katten aan te gaan (als ze stil blijven staan gaat ze ze likken :mrgreen: ) zou ik graag willen afleren. Hoewel het geblaf al héél wat minder is geworden gelukkig.
Cody's neiging om reuen te vermoorden zou ik ook graag afgeleerd willen zien. :roll:
Alleen Kyra is helemaal perfect :I: ...
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Lola's obsessie voor stokken zou wel wat minder mogen zijn. Ze had dat al toen ik haar overnam en na enige tijd trachten het wat te verminderen, heb ik maar besloten ermee te leven. Het is ook geen drama ofzo. :wink:

Lotus blaft als ze 'opgewonden' is en dat kan om van alles zijn, b.v. als ze hoort dat ik wakker wordt en dan vrolijk bij de trap staat te blaffen tot ik bij haar ben.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ik zou Poppel graag willen afleren om de roedel op stelten te zetten als we op Hemmeland lopen. Ze springt gillend de auto uit, keert zich nog een keer om met een blik van follow me en de rest rent als dwazen achter haar aan en ik loop voor Jan Doedel in mijn uppie. Als ik de meute dan eindelijk teruggeroepen heb komt zij als laatste aangescheurd al gillende en de hele meute vertrekt weer de andere kant uit :evil:
Nu gaat ze of alleen mee wat voor haar maar de helft van de pret is of met de oudjes die zich niet gek laten maken door haar :mrgreen:
Diezelfde meute die als dwazen achter haar aanrennen meestal ook al gillende zijn supergehoorzaam en braaf als Poppel er niet bij is :roll:
Poppel aangelijnd meenemen is geen optie vandaar dat ik nu deze keuze maak of alleen of met de bejaardensoos :wink:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Bo: is vreselijk vervelend aanhalig. Moet altijd kwijlend tegen je hangen, kwijl aan je afstrijken en maar zeer onderdanig lief hangend "aai me" blik naar je werpen. Kan niet gewoon fatsoenlijk staan wachten of begroeten. Ik ben zeker niet vies van kwijl (dan had ik wel een ander ras) maar vind het ook niet nodig om alles steeds maar aan me te laten smeren.

Sam: Moeilijk te bedenken, maar wat mij het meest ergert is het bewaken van de water en voerbakken. Hij heeft altijd eten en drinken staan en boris mag er van hem niet bij wat conflicten op levert als ik het niet weg haal en boris loopt er per ongeluk langs op toch nog redelijke afstand van de bakken. Boris komt er nu ook niet meer.

Boris: zijn vervelenste eigenschap vind iedereen dat hij zo aan mij hangt. Zelf heb ik er geen last van. Als hij niet mee mag en hij gaat zeuren dan hoor ik het niet en als ik er bij bent dan is hij in mijn buurt zonder vervelend opdringerig te zijn. Helaas krijgen ze het niet voor elkaar hem het af te leren

Verder vind ik zijn gedrag naar andere honden toe niet altijd gemakkelijk, maar kan er wel goed mee leven.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Felix denkt dat iedereen voor hem komt, en als er buiten iemand bij een picknickbankje zit denkt hij dat die mensen daar al een hele tijd op hem zitten te wachten.
En als we gaan zwemmen bij een zandafgraving ofzo vindt hij het onfatsoenlijk om niet even kennis te maken met de mensen die een stukje verderop zitten, vaak komt hij dan terug met een slipper of iets dergelijks. 14 dagen geleden kwam hij met een horloge aanzetten :eek:
Hij nodigt heel erg uit om aan te halen op een aandoenlijke manier. Maar als er in trapt en dat doet heb je een soort doos van pandora open gemaakt :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Addy

Jaap* schreef:Felix denkt dat iedereen voor hem komt, en als er buiten iemand bij een picknickbankje zit denkt hij dat die mensen daar al een hele tijd op hem zitten te wachten.
En als we gaan zwemmen bij een zandafgraving ofzo vindt hij het onfatsoenlijk om niet even kennis te maken met de mensen die een stukje verderop zitten, vaak komt hij dan terug met een slipper of iets dergelijks. 14 dagen geleden kwam hij met een horloge aanzetten :eek:
Hij nodigt heel erg uit om aan te halen op een aandoenlijke manier. Maar als er in trapt en dat doet heb je een soort doos van pandora open gemaakt :mrgreen:
Dat is geen vervelende eigenschap, dat is humor :ok:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Daarom lukt het mij ook niet om het af te leren :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Addy

Jaap* schreef:Daarom lukt het mij ook niet om het af te leren :wink:
dat begrijp ik helemaal :mrgreen:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Jaymz eet alles van de straat, dat zou ik graag minder zien. Achter katten aanrennen mag van mij in de tuin, daarbuiten liever niet. En het blaffen om aandacht 's nachts is niet echt fijn voor de buren (voor ons ook niet, maar dat is minder erg). Maar dat laatste wordt minder, dus dat is gelukkig wel af te leren.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Algemeen”