Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
als u hond niet 2 keer wil eten, wat dan?
Moderator: moderatorteam
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
als u hond niet 2 keer wil eten, wat dan?
Mijn honden eten beter als ik 1 keer per dag hun voeding geef dan 2 keer, zouden jullie 1 keer geven als je een hond had die dan beter deed ook al weet je dat 2 keer veiliger is in verband met maagtorsie, heb het al geprobeert om de verdelen, vooral met brok, maar heel dikwijls staan ze s'morgens nog niet op om te komen kijken, als ik tegen de avond pas geef staan ze aan het aanrecht te wachten en moet ik een redelijk groot portie gven voor ze voldaan zijn, bv schelsey 200 gram, die in op dieet dus nooit voldaan, maar kenji komt dan met 300 gram brok niet toe, toch wil hij in de dag zelden eten, zelfs als ik kvv geef blijven ze gewoon liggen
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Tja, wat voor honden heb je?
De gemiddelde formaat hond met een gemiddeld normale bouw is over het algemeen niet zo gevoelig voor maagtorsies bij 1 maaltijd. Tenzij het rasgebonden is. Dus dat zou ik eerst uitzoeken: is mijn hond/het ras gevoelig voor maagtorsies. En als dat niet zo is, dan zou ik 1 keer per dag voeren. Of 1 grote maaltijd en 1 kleintje. Hier eten ze altijd maar 1 keer per dag, maar ze eten wel rauw. Dus dat scheelt wellicht.
De gemiddelde formaat hond met een gemiddeld normale bouw is over het algemeen niet zo gevoelig voor maagtorsies bij 1 maaltijd. Tenzij het rasgebonden is. Dus dat zou ik eerst uitzoeken: is mijn hond/het ras gevoelig voor maagtorsies. En als dat niet zo is, dan zou ik 1 keer per dag voeren. Of 1 grote maaltijd en 1 kleintje. Hier eten ze altijd maar 1 keer per dag, maar ze eten wel rauw. Dus dat scheelt wellicht.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- schelsey
- Zeer actief
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Golden Stanley
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Hier ligt het eraan wie de boel laat staan;is dat Max dan gaan er tig alarmbellen rinkelen(want die eet gewoon altijd) en is het Bente dan denk ik "je draait er maar een pier aan;volgende ronde weer".
Als jouw honden zich prettiger voelen bij 1 maaltijd per dag dan zou ik dat doen.
Als jouw honden zich prettiger voelen bij 1 maaltijd per dag dan zou ik dat doen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- starfleet
- Erelid
Re: als u hond niet 2 keer wil eten, wat dan?
Dan zou ik gewoon ' s avonds geven, een keer per dag. Als ze het toch niet eten, wat heeft het dan voor zin het ze voor te zetten?schelsey schreef:Mijn honden eten beter als ik 1 keer per dag hun voeding geef dan 2 keer, zouden jullie 1 keer geven als je een hond had die dan beter deed ook al weet je dat 2 keer veiliger is in verband met maagtorsie, heb het al geprobeert om de verdelen, vooral met brok, maar heel dikwijls staan ze s'morgens nog niet op om te komen kijken, als ik tegen de avond pas geef staan ze aan het aanrecht te wachten en moet ik een redelijk groot portie gven voor ze voldaan zijn, bv schelsey 200 gram, die in op dieet dus nooit voldaan, maar kenji komt dan met 300 gram brok niet toe, toch wil hij in de dag zelden eten, zelfs als ik kvv geef blijven ze gewoon liggen
Anne
-
Mojuan
- Zeer actief
- schelsey
- Zeer actief
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Maddox eet ook maar een keer per dag, die is er ook niet zo makkelijk mee.
Maar als je je er druk over maakt is het misschien een idee om 's avonds twee keer te voeren?
De ene helft op het tijdstip dat ze trek hebben, later op de avond de andere helft? Schrokken ze het in elk geval niet in een keer naar binnen.
Maar als je je er druk over maakt is het misschien een idee om 's avonds twee keer te voeren?
De ene helft op het tijdstip dat ze trek hebben, later op de avond de andere helft? Schrokken ze het in elk geval niet in een keer naar binnen.