Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

als u hond niet 2 keer wil eten, wat dan?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

als u hond niet 2 keer wil eten, wat dan?

Ongelezen bericht door schelsey »

Mijn honden eten beter als ik 1 keer per dag hun voeding geef dan 2 keer, zouden jullie 1 keer geven als je een hond had die dan beter deed ook al weet je dat 2 keer veiliger is in verband met maagtorsie, heb het al geprobeert om de verdelen, vooral met brok, maar heel dikwijls staan ze s'morgens nog niet op om te komen kijken, als ik tegen de avond pas geef staan ze aan het aanrecht te wachten en moet ik een redelijk groot portie gven voor ze voldaan zijn, bv schelsey 200 gram, die in op dieet dus nooit voldaan, maar kenji komt dan met 300 gram brok niet toe, toch wil hij in de dag zelden eten, zelfs als ik kvv geef blijven ze gewoon liggen
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Tja, wat voor honden heb je?
De gemiddelde formaat hond met een gemiddeld normale bouw is over het algemeen niet zo gevoelig voor maagtorsies bij 1 maaltijd. Tenzij het rasgebonden is. Dus dat zou ik eerst uitzoeken: is mijn hond/het ras gevoelig voor maagtorsies. En als dat niet zo is, dan zou ik 1 keer per dag voeren. Of 1 grote maaltijd en 1 kleintje. Hier eten ze altijd maar 1 keer per dag, maar ze eten wel rauw. Dus dat scheelt wellicht. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
schelsey
Zeer actief

Het is een mechelaar en een alaskan malamute mix, weet niet of die erg gevoelig zijn voor maagtorsie, ook vandaag weer wilden ze beide niet eten, vanmorgen Kvv gegeven, geen interesse, tegen 4 uur weer, nog niets, pas 20 tal min geleden wilden ze eten
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Dan zou ik ze gewoon 1 maaltijd per dag voeren.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Sjalot schreef:Dan zou ik ze gewoon 1 maaltijd per dag voeren.
Lijk mij ook, je kan het er moeilijk inproppen :19:
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Geef je ze mss teveel eten??
Vinden ze het wel lekker?
Als je honden niet eten maar verder wel gezond zijn en fit enzo dan zou ik me niet zoveel zorgen maken en gewoon 1x per dag eten geven.
Als ik Samara een dag teveel eten geef dan eet ze de hele dag erna niet... regelt ze zelf...
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Mijn honden krijgen ook 1x per dag te eten, maar dat is zelf samengesteld. De pup van 8 mnd. van familie is ook zo'n slechte eter. Dat eet ook 1x per dag de KVV. Bij 2x per dag laat ze het rustig staan. Krijgt ze vlees/botten, dan werkt ze dat wel erg gretig weg.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Hier ligt het eraan wie de boel laat staan;is dat Max dan gaan er tig alarmbellen rinkelen(want die eet gewoon altijd) en is het Bente dan denk ik "je draait er maar een pier aan;volgende ronde weer".
Als jouw honden zich prettiger voelen bij 1 maaltijd per dag dan zou ik dat doen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
starfleet
Erelid

Re: als u hond niet 2 keer wil eten, wat dan?

Ongelezen bericht door starfleet »

schelsey schreef:Mijn honden eten beter als ik 1 keer per dag hun voeding geef dan 2 keer, zouden jullie 1 keer geven als je een hond had die dan beter deed ook al weet je dat 2 keer veiliger is in verband met maagtorsie, heb het al geprobeert om de verdelen, vooral met brok, maar heel dikwijls staan ze s'morgens nog niet op om te komen kijken, als ik tegen de avond pas geef staan ze aan het aanrecht te wachten en moet ik een redelijk groot portie gven voor ze voldaan zijn, bv schelsey 200 gram, die in op dieet dus nooit voldaan, maar kenji komt dan met 300 gram brok niet toe, toch wil hij in de dag zelden eten, zelfs als ik kvv geef blijven ze gewoon liggen
Dan zou ik gewoon ' s avonds geven, een keer per dag. Als ze het toch niet eten, wat heeft het dan voor zin het ze voor te zetten?

Anne
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Hier wordt ook maar één keer per dag gegeten.
Altijd in de avond.
En 's morgens krijgen ze een kleinigheidje zoals een stuk fruit, een eitje of beide een half blikje sardientjes bijvoorbeeld.
:zweep:
schelsey
Zeer actief

Dan ga ik het toch zo blijven doen, 1 keer per dag eten geven.

sonja
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Maddox eet ook maar een keer per dag, die is er ook niet zo makkelijk mee.

Maar als je je er druk over maakt is het misschien een idee om 's avonds twee keer te voeren?
De ene helft op het tijdstip dat ze trek hebben, later op de avond de andere helft? Schrokken ze het in elk geval niet in een keer naar binnen.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”