Enig idee wat het kan zijn?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kale plekken
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Kale plekken
Ik heb voor vanmiddag een dierenartsafspraak gemaakt voor Nilo maar vroeg mij toch af of iemand weet wat dit kan zijn. Een paar weken geleden kreeg Nilo een bultje boven zijn oog. Het leek op een wratje maar je kon het indrukken en het was zacht. Soms bloed het ook een beetje. Het bleef een hele tijd hierbij maar nu heeft hij ook kale plekken om zijn oog heen. Ik dacht dus aan een schimmel maar heb nog nooit gezien dat dat begon als zo'n bultje. Ook zou je bij een schimmel denken dat Nora het dan ook heeft, maar die heeft nergens last van. Hopelijk is het niet iets besmettelijks, we hebben over 3 weken de Toller clubmatch gepland staan
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
-
indiera
- Zeer actief
oke over dat niet besmettelijk zijn daar zijn de meningne over verdeeld , en wat betreft die druppels ,alleen zijn meestal niet voldoene, vaak moet er gewassen wortden met extodex ,heb zelf een pup met demodex gehad ,houdd het goed in de gaten ,als het erger wordt gelijk om extodex vragen ,is geen lekker spul en sommige da weigeren het te geven, maar volgnes mij is het wel het enigste wat goed werkt.Maeve schreef:We zijn terug van de dierenarts. Het blijkt demodex te zijn: jongehondenschurft. Het goede nieuws is dat het niet besmettelijk is en waarschijnlijk binnen 3 weken wegSlechte nieuws: hij moet druppels in zijn nek en 2 keer daags oogzalf.
- gizmo
- Zeer actief
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor de tip. Ik kijk nu nog even aan hoe het gaat met wat hij nu heeft, Advocate heet het. Zoals je al zij, Extodex is niet echt een fijn middel dus wil eerst zien of dit werktindiera schreef:oke over dat niet besmettelijk zijn daar zijn de meningne over verdeeld , en wat betreft die druppels ,alleen zijn meestal niet voldoene, vaak moet er gewassen wortden met extodex ,heb zelf een pup met demodex gehad ,houdd het goed in de gaten ,als het erger wordt gelijk om extodex vragen ,is geen lekker spul en sommige da weigeren het te geven, maar volgnes mij is het wel het enigste wat goed werkt.Maeve schreef:We zijn terug van de dierenarts. Het blijkt demodex te zijn: jongehondenschurft. Het goede nieuws is dat het niet besmettelijk is en waarschijnlijk binnen 3 weken wegSlechte nieuws: hij moet druppels in zijn nek en 2 keer daags oogzalf.