Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Te lang alleen: Ik voel me zo schuldig!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Te lang alleen: Ik voel me zo schuldig!

Ongelezen bericht door SannePP »

Gisteren had ik plotseling een lange late dienst op het werk (dat heb ik in het weekend praktisch nooit) dus dat zou betekenen dat Cena 9 uur alleen moest zijn. Een beeeeeeetje lang voor een puppemans van 18 weken, leek me.
Dus had ik een vriendin ingeschakelt die haar uit zou laten, eten zou geven en even lekker bezig zou houden.
Maar door een communicatiefout, dacht zij dat het pas volgende week zondag zou zijn...

Dus toen mijn partner 's avonds thuis kwam (gelukkig nog eerder dan verwacht, maar toch 8,5 uur nadat ik Cena alleen had gelaten) was Cena helemaal over de rooie, en O ZO blij!
Ze had alles onder geplast, haar drinkensbak omgegooid en aan een theedoek liggen knauwen van ellende. :jank:

En nu voel ik me echt schuldig! Dit had nooit mogen gebeuren! Dat arme puppenbeest heeft urenlang in der eentje gezeten zonder buiten te kunnen plassen of spelen! :jank:

Ik had wel een kong met yoghurt en brokken achter gelaten en een bouillon-ijsje, dus gelukkig had ze niet zo'n erge honger. Maar ze had zoveel energie!

We hebben het een beetje proberen goed te maken, door haar vannacht om 12 uur nog lekker lang uit te laten, veel te laten rennen en sjouwen buiten (zonder riem!) en daarna zijn we tot half 2 op gebleven en hebben steeds met haar gespeeld, zodat ze een beetje haar energie kwijt kon.

:wall: Ik voel me echt een rund! :jank:
RIP Cena :roos:
    twinkeltje
    moderator
    Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
    Aantal honden: 2

Re: Te lang alleen: Ik voel me zo schuldig!

Ongelezen bericht door twinkeltje »

SannePP schreef:Gisteren had ik plotseling een lange late dienst op het werk (dat heb ik in het weekend praktisch nooit) dus dat zou betekenen dat Cena 9 uur alleen moest zijn. Een beeeeeeetje lang voor een puppemans van 18 weken, leek me.
    Dus had ik een vriendin ingeschakelt die haar uit zou laten, eten zou geven en even lekker bezig zou houden.
    Maar door een communicatiefout, dacht zij dat het pas volgende week zondag zou zijn...

Dus toen mijn partner 's avonds thuis kwam (gelukkig nog eerder dan verwacht, maar toch 8,5 uur nadat ik Cena alleen had gelaten) was Cena helemaal over de rooie, en O ZO blij!
    Ze had alles onder geplast, haar drinkensbak omgegooid en aan een theedoek liggen knauwen van ellende. :jank:

En nu voel ik me echt schuldig! Dit had nooit mogen gebeuren! Dat arme puppenbeest heeft urenlang in der eentje gezeten zonder buiten te kunnen plassen of spelen! :jank:

Ik had wel een kong met yoghurt en brokken achter gelaten en een bouillon-ijsje, dus gelukkig had ze niet zo'n erge honger. Maar ze had zoveel energie!

We hebben het een beetje proberen goed te maken, door haar vannacht om 12 uur nog lekker lang uit te laten, veel te laten rennen en sjouwen buiten (zonder riem!) en daarna zijn we tot half 2 op gebleven en hebben steeds met haar gespeeld, zodat ze een beetje haar energie kwijt kon.

:wall: Ik voel me echt een rund! :jank:
    ik zou me ook schuldig voelen 18 weken en dan zo lang alleen
    Afbeelding
    wendy71
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Ridgebacks!
    Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
    Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Was ze los in huis of zat ze in de bench?
    Ik gok op los te lezen aan je post.(hoop ik..).

Een behoorlijke communicatieprobleem met je vriendin Sanne. :?

Och gut, ik kan me voorstellen dat Cena enorm blij was je te zien!
    Probeer te zorgen dat je dit geen tweede keer overkomt. :wink:
    Afbeelding
    Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
    S@ndr@
    Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

de intentie was, goed, dus bij afspraken altijd even nagaan of je elkaar wel helemaal goed begrepen hebt :roll: dag zal dit niet meer voorkomen :19:
    tja en dat schuldig voelen, het is gebeurd :19: niks meer aan te doen
    SannePP
    Zeer actief
    Contacteer:

ze zat in haar nieuwe bijkeuken-verblijf, dus gelukkig had ze nog wel iets de ruimte. En ze had ook haar knuffeltje, flosje, kruikje e.d. alleen dat weegt natuurlijk niet op tegen de lange tijd alleen.
    De volgende keer check ik het 3 dubbel voor ik aan het werk ga! Echt stom!
      wendy71
      Zeer actief
      Contacteer:

SannePP schreef:ze zat in haar nieuwe bijkeuken-verblijf, dus gelukkig had ze nog wel iets de ruimte. En ze had ook haar knuffeltje, flosje, kruikje e.d. alleen dat weegt natuurlijk niet op tegen de lange tijd alleen.
      De volgende keer check ik het 3 dubbel voor ik aan het werk ga! Echt stom!
      :ok: .
      Naja, het is gebeurd Sanne, lesje voor de volgende keer. :wink:

Ik zou zelf ook enorm balen als mij dit was *overkomen*. :wink:
      Afbeelding
      Ayka-Zira-Honey
      Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayka-Zira-Honey »

tja het kan gebeuren hoor..

hier(zijn dan wel ouder)gebeurt het misschien 1 keer in de 1,5 dat ze 8 uur bensh hebben. maar zoals vandaag zitten ze maar 4 uur in de bensh en de rest van de week maar 2,5.. dus ach..
      Afbeelding
      groetjes van Ayka,Zira en Honey
      jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Kan een keer gebeuren hoor. Wel hoop ik niet dat ze hierdoor verlatingsangst krijgt, of was ze denk je niet in paniek?
      SannePP
      Zeer actief
      Contacteer:

jidde schreef:Kan een keer gebeuren hoor. Wel hoop ik niet dat ze hierdoor verlatingsangst krijgt, of was ze denk je niet in paniek?
      Dat hoop ik ook niet nee! Ik weet niet of ze in paniek is geweest... Kan ik echt niet zeggen!
      Normaal als ik een paar uurtjes weg ben, is ze erg rustig en tevreden als ik terug komt. Van de week had ik een korte dienst (2 uurtjes) en toen kwam ze met tegenzin omhoog :mrgreen:
      maar goed, ik weet het niet. Ik kan alleen maar zorgen dat dit NOOIT meer gebeurd!
        wendy71
        Zeer actief
        Contacteer:

Ayka-Zira-Honey schreef:tja het kan gebeuren hoor..

hier(zijn dan wel ouder)gebeurt het misschien 1 keer in de 1,5 dat ze 8 uur bensh hebben. maar zoals vandaag zitten ze maar 4 uur in de bensh en de rest van de week maar 2,5.. dus ach..
        Dus ach..
        8 uur in de bench..
        ik persoonlijk vind dat not done. :neenee:
        Afbeelding
        Frenkie
        Zeer actief
        Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

wendy71 schreef:

Dus ach..
        8 uur in de bench..
        Daar gaan we weer met dat eeuwige geleuter.....

@SannePP, het is nu eenmaal gebeurt, volgende keer beter checken met je vriendin zodat jij je in ieder geval niet meer schuldig hoeft te voelen :wink:
        Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
        Afbeelding Afbeelding
        Ingrid48
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
        Aantal honden: 3

te lang

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Nou ja, kan gebeuren hoor! Het was in ieder geval niet de bedoeling en ik denk dat jij er nu meer last van hebt dan Cena :wink:

groetjes, Ingrid
        Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
        Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
        www.takisshelter.org
        Maxiem
        Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Ja, da's rot, ik kan me voorstellen dat je je schuldig voelt. Ik heb een keer gehad dat Max door miscommunicatie 2 uur in de bench opgesloten heeft gezeten, toen was ze ook helemaal door het dolle heen toen ik thuis kwam.

Maar gebeurd is gebeurd. Volgende keer even dubbel checken met je vriendin, meer kun je niet doen :wink:
        Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
        wendy71
        Zeer actief
        Contacteer:

Frenkie schreef:
        Dus ach..
        8 uur in de bench..

[/quote]

Voor jou misschien geleuter :roll: , voor mij niet.
        Ik vind een hond wegsluiten in een bench voor een uurtje of 8 misdadig.
        Neem dan een cavia. :ok: (waarmee ik niet wil zeggen dat het daarmee wel okee is om die dag en nacht op te sluiten :wink: .)
        Afbeelding
        Maxiem
        Zeer actief

wendy71 schreef:
        Frenkie schreef:
        wendy71 schreef:
        Dus ach..
        8 uur in de bench..
        Ik vind een hond wegsluiten in een bench voor een uurtje of 8 misdadig.
        Neem dan een cavia. :ok: (waarmee ik niet wil zeggen dat het daarmee wel okee is om die dag en nacht op te sluiten :wink: .)
        Maar het is wel een eeuwige discussie, waar je nooit uitkomt. Als je daar heel graag je mening over wil geven, in het discussieforum staat een discussie van meer dan 40 pagina's over dit onderwerp.
        Zoek stok!
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

wendy71 schreef:
        Ik vraag me zo langzamerhand af wanneer het niet meer geleuter is. 12 uur? 16 uur? 24 uur? Moet allemaal maar kunnen toch?
        Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
        Zoek stok!
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Maxiem schreef:
        Maar het is wel een eeuwige discussie, waar je nooit uitkomt. Als je daar heel graag je mening over wil geven, in het discussieforum staat een discussie van meer dan 40 pagina's over dit onderwerp.
        Ja lekker makkelijk. Er is een topic over de bench, dus alles wat mensen over de bench schrijven is dan maar okay? :denken: Ik vind het idioot wat mensen allemaal normaal zijn gaan vinden als het over de bench gaat. Hele dagen opsluiten met 30 graden (was laatst nog) en degene die daar over valt is een zeikerd. Beetje omgekeerde wereld :19:
        Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
        Maxiem
        Zeer actief

Zoek stok! schreef:
        Maxiem schreef:
        Ja lekker makkelijk. Er is een topic over de bench, dus alles wat mensen over de bench schrijven is dan maar okay? :denken: Ik vind het idioot wat mensen allemaal normaal zijn gaan vinden als het over de bench gaat. Hele dagen opsluiten met 30 graden (was laatst nog) en degene die daar over valt is een zeikerd. Beetje omgekeerde wereld :19:
        Natuurlijk is het niet okee - ik vind het ook belachelijk om een hond zolang in een kooitje op te sluiten. Maar het helpt geen zier er weer over te beginnen hier. Zo zijn er al heel veel topics verandert in pro-bench en anti-bench gevechten en je komt er geen steek verder mee.
        wendy71
        Zeer actief
        Contacteer:

Zoek stok! schreef:
        wendy71 schreef:
        Ik vraag me zo langzamerhand af wanneer het niet meer geleuter is. 12 uur? 16 uur? 24 uur? Moet allemaal maar kunnen toch?
        Juist,
        En ik blijf daar tegen ageren. :pffff: :wink: .(als *andere* dat nou leuk vinden of niet :19: ).
        Afbeelding
        brecht
        Actief

Ongelezen bericht door brecht »

die zal zeker blij zijn geweest... Het is nu eenmaal gebeurd en daar verander je helemaal niets meer aan. Je kunt alleen maar zorgen dat het nooit meer gebeurd! Geef r maar flink wat extra aandacht vandaag :wink:
        Frenkie
        Zeer actief
        Contacteer:

Maxiem schreef:
        Zoek stok! schreef:
        Maxiem schreef:
        Natuurlijk is het niet okee - ik vind het ook belachelijk om een hond zolang in een kooitje op te sluiten. Maar het helpt geen zier er weer over te beginnen hier. Zo zijn er al heel veel topics verandert in pro-bench en anti-bench gevechten en je komt er geen steek verder mee.
        Ik kan mij hier alleen maar bij Maxiem aansluiten. En het gaat in dit topic over heel wat anders dan een hond die 8 uur in de bench zit. Ik snap dan niet dat er weer zo op gereageerd moet worden, het hele topic zal dan weer ontaarden in een discussie over wel of niet in de bench, ik word daar gewoon een beetje moe van :roll:
        Afbeelding Afbeelding
        SannePP
        Zeer actief
        Contacteer:

Zelf had ik ook moeite met de bench, vandaar dat we nu voor een tussenoplossing hebben gekozen. Dan zien we over een tijdje wel verder.

Ik heb mijn schuldigheid proberen weg te lopen net, door lekker naar het park te gaan. Expres naar het drukke park hier om de hoek, waar lekker veel mensen zijn, zodat we goed konden trainen op loslopen én netjes aan de riem lopen. Ik kwam oude overburen tegen en heb er een half uurtje lekker bij gezeten, zodat Cena weer even kon rusten (ging heerlijk tegen hun goldie aanliggen - had helaas geen camera bij) en zijn daarna vrolijk verder gestapt door het zonnetje. Heerlijk!

De komende 9 dagen heb ik vrij (alweer haha) dus ik kan het dubbel en dwars goed maken met mijn puppemans! :mrgreen:
          Frenkie
          Zeer actief
          Contacteer:

SannePP schreef:Zelf had ik ook moeite met de bench, vandaar dat we nu voor een tussenoplossing hebben gekozen. Dan zien we over een tijdje wel verder.

Ik heb mijn schuldigheid proberen weg te lopen net, door lekker naar het park te gaan. Expres naar het drukke park hier om de hoek, waar lekker veel mensen zijn, zodat we goed konden trainen op loslopen én netjes aan de riem lopen. Ik kwam oude overburen tegen en heb er een half uurtje lekker bij gezeten, zodat Cena weer even kon rusten (ging heerlijk tegen hun goldie aanliggen - had helaas geen camera bij) en zijn daarna vrolijk verder gestapt door het zonnetje. Heerlijk!

De komende 9 dagen heb ik vrij (alweer haha) dus ik kan het dubbel en dwars goed maken met mijn puppemans! :mrgreen:
          Cena komt zo te lezen niks te kort bij jullie :wink:
          Afbeelding Afbeelding
          _diva_
          Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

kan en keertje gebeuren hoor het gebeurt hier ook welleens dat ze wat langer alleen zijn,maar e zijn wel met zn 2en dan.
          Maar toch een foutje is menselijk......
          jacq1970
          Zeer actief
          Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Dat gebeurt je geen 2e keer denk :wink:
          En ja het is sneu maar nou eenmaal gebeurt , hopelijk gaat het verder helemaal goed met haar!
          Afbeelding
          Ayka-Zira-Honey
          Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayka-Zira-Honey »

wendy71 schreef:

Dus ach..
          8 uur in de bench..
          ik ga hier 1 reactie op geven.....

wij werken ons uit de naat om de honden nooit langer als 2 a 3 uur in de bensh te hebben....

wij hebben dit liever ook niet maar aangezien ik gekozen heb voor terriers, en ik niet de behoefte heb om thuis te komen om vervolgens nog maar 1 hond te hebben en 2 kunnen begraven heb ik hier voor gekozen...

ik vind het ook niet prettig maar hellaas meneer balkenende geeft mij ook niet zomaar geld. en als ik nog minder ga werken kan ik net zo goed stoppen met werken... en kan ik ook geen leuke dingen meer met mijn honden doen..voor hun is het 7 uur van hun vrijheid inleveren voor 15uur lang plezier op cursus...... mijn honden hebben absoluut geen probleem met de bensh en liggen daar liever dan in de huiskamer...

jij vind het not done maar ik niet... verder zal ik niets meer over zeggen aangezien ik mij ook niet in de bensh toppic laat zien...
          Afbeelding
          groetjes van Ayka,Zira en Honey
          Sonnie1983
          Zeer actief
          Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Ai Sanne, foutje is menselijk en volgende keer maar even 3x checken zoals je al zei!

Wat zal je je schuldig voelen zeg.... Kan het goed begrijpen!

Wel zou ik in die 9 dagen vrij toch af en toe even weg gaan. MAar dat is wat ik persoonlijk zou doen. Anders is het denk ik na 9 dagen nog moeilijker haar weer een paar uurtjes alleen te laten als je er 9 dagen steeds bij bent.

Ik zie dat hier met Diego die heeft het na het weekend weer even wat minder met alleen zijn (dan piept hij af en toe een keer) en einde van de week doet ie dat niet meer. Maar dat komt vanzelf wel dat hij dat ook op maandagmorgen weer snapt. Want in het weekend willen we ook lekker knuffelen enzo met hem. Op zaterdag gaat hij altijd een uur a 2 uur naar buiten omdat we dan boodschappen moeten doen. Zodnags zijn we meestal hele dag thuis.
          SannePP
          Zeer actief
          Contacteer:

Sonnie1983 schreef: Wel zou ik in die 9 dagen vrij toch af en toe even weg gaan. MAar dat is wat ik persoonlijk zou doen. Anders is het denk ik na 9 dagen nog moeilijker haar weer een paar uurtjes alleen te laten als je er 9 dagen steeds bij bent.
          Natuurlijk ga ik wel met regelmaat even weg! Ben een huismus, maar niet zo erg hoor! :wink: Vanavond ga ik lekker uit eten met mijn zus om te beginnen. Vrijdag naar Willem II (eindelijk weer eens) en tussendoor moeten er ook boodschappen gedaan worden e.d. Dus dat komt wel goed hoor! Hey, ik heb niet voor niets vakantie: lekker leuke dingen doen!
          (jammer dat mijn vriend gewoon door werkt.. afstemming is een moeilijk iets) :mrgreen:
            Sonnie1983
            Zeer actief
            Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Wilde je niet aanvallen ofzo hoor :)
            Maar dacht meld eht toch maar even voor de zekerheid.
            SannePP
            Zeer actief
            Contacteer:

Sonnie1983 schreef:Wilde je niet aanvallen ofzo hoor :)
            Maar dacht meld eht toch maar even voor de zekerheid.
            Nee joh, ik zag het ook zeker niet als een aanval! :mrgreen: Vond het wel grappig: zag mezelf al de hele week binnen zitten :smile:
              Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”