Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tja, wat moet ik hiermee
Moderator: moderatorteam
- doggyfun
- Erelid
- Mijn ras(sen): border collies, whippet, middenslag kees, chihuahua langhaar
tja, wat moet ik hiermee
hoi,
ik heb zelf een uitlaatservice, zoals sommigen wel weten
Nu kreeg ik van de week een telefoontje van een van de baasjes.
Het kwam er op neer:
hondje was dinsdag vlo vrij naar de trimster gegaan en vandaan gekomen.
Hondje is vervolgens woensdag en donderdag met de uitlaat meegeweest.
Baasje ontdekt donderdagavond een vlo.
Resultaat: bij de uitlaat moet een hond hebben gezeten die krioelt van de vlooien, volgens haar zeggen.
Tja, je staat dan effe met je bek vol tanden.......
alle honden die meegaan met de uitlaat worden voorzien van vlooienband of aantoonbaar gedruppeld tegen vlooien.
Daarbij spray ik 2-3 keer per week de bus in tegen vlooien.....
Wat kan ik nog meer doen.......heb mevrouw al eens aan het verstand proberen te brengen dat de vlooien ook op uitlaatvelden en eigenlijk overal wel in de buitenlucht kunnen zijn, en dat het niet automatisch bij de uitlaat gebeurd hoeft te zijn......
Overigens gaat het hondje al een tijdje mee, en er zijn nog nooit vlooien te zien geweest.....
Ik baal hier eigenlijk wel van, maar wat zou ik nog meer eraan kunnen doen?
Ik bedoel het hondje hoeft toch niet perse in de bus de vlo te hebben opgelopen? Kan op 1001 andere plaatsen ook gebeuren.
'groetjes,
corina
ik heb zelf een uitlaatservice, zoals sommigen wel weten
Nu kreeg ik van de week een telefoontje van een van de baasjes.
Het kwam er op neer:
hondje was dinsdag vlo vrij naar de trimster gegaan en vandaan gekomen.
Hondje is vervolgens woensdag en donderdag met de uitlaat meegeweest.
Baasje ontdekt donderdagavond een vlo.
Resultaat: bij de uitlaat moet een hond hebben gezeten die krioelt van de vlooien, volgens haar zeggen.
Tja, je staat dan effe met je bek vol tanden.......
alle honden die meegaan met de uitlaat worden voorzien van vlooienband of aantoonbaar gedruppeld tegen vlooien.
Daarbij spray ik 2-3 keer per week de bus in tegen vlooien.....
Wat kan ik nog meer doen.......heb mevrouw al eens aan het verstand proberen te brengen dat de vlooien ook op uitlaatvelden en eigenlijk overal wel in de buitenlucht kunnen zijn, en dat het niet automatisch bij de uitlaat gebeurd hoeft te zijn......
Overigens gaat het hondje al een tijdje mee, en er zijn nog nooit vlooien te zien geweest.....
Ik baal hier eigenlijk wel van, maar wat zou ik nog meer eraan kunnen doen?
Ik bedoel het hondje hoeft toch niet perse in de bus de vlo te hebben opgelopen? Kan op 1001 andere plaatsen ook gebeuren.
'groetjes,
corina
http://www.treibball.nl,http://www.kvv-zevenaar.nl: ruim assortiment kvv, barfprodukten, snacks
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ik zou me er niet veel van aantrekken . In princiepe kan je er vanuit gaan dat als een hond met andere dieren in contact komt dat hij een keer een vlo kan mee nemen. Ook op uitlaatvelden zullen inderdaad vlooien kunnen zijn waar kan het eigelijk niet zijn ..
Je doet alles wat je kan om te voorkomen dat in joun bus vlooien kunnen overleven. En stelt al de eis of een band om of druppelen..
ja wat moet je dan nog meer doen ... ik heb werkelijk geen idee
Je doet alles wat je kan om te voorkomen dat in joun bus vlooien kunnen overleven. En stelt al de eis of een band om of druppelen..
ja wat moet je dan nog meer doen ... ik heb werkelijk geen idee
- doggyfun
- Erelid
de wens van de eigenaar was dat er geen vlo meer op de hond gaat springen
tja,.......hoe?
groetjes,
corien

tja,.......hoe?
groetjes,
corien
http://www.treibball.nl,http://www.kvv-zevenaar.nl: ruim assortiment kvv, barfprodukten, snacks
Tja je hebt ze of niet
de sinten nooit ontvlooid. Heb er nooit één kunnen vinden. Boris ook nooit ontvlooid, één keer vol met vlooien gezeten en toen 3x gewassen en toen was het weg (met veel citronella in de shampoo). Boris een keer een pipet (frontline combo) gehad omdat hij veel jeuk had en wij niet konden vinden wat het was. En dat was het in 5.5 jaar.
Ik wil dus maar zeggen dat preventief ontvlooien vaak onnodig is. Hoewel ik het zeker wel kan begrijpen dat je wel "moet" als je zoveel verschillende honden steeds heb
Kan ook zijn dat de hond in kwestie al diverse malen is ontvlooid met hetzelfde middel. Dan worden ze er resistent tegen en helpt het middel dus niet meer. Ontvlo je dus regelmatig dan moet je wel wisselen van merken

Ik wil dus maar zeggen dat preventief ontvlooien vaak onnodig is. Hoewel ik het zeker wel kan begrijpen dat je wel "moet" als je zoveel verschillende honden steeds heb

Kan ook zijn dat de hond in kwestie al diverse malen is ontvlooid met hetzelfde middel. Dan worden ze er resistent tegen en helpt het middel dus niet meer. Ontvlo je dus regelmatig dan moet je wel wisselen van merken

- Mi
- Actief
Sjonge jonge, de wens om geen vlo op je hond terecht te laten komen is natuurlijk onmogelijk en werkelijk een kul verzoek/eis.
Ik zou haar vertellen (nogmaals) dat de hond overal vlooien op kan lopen, als ze dat niet wil aannemen laat haar dan haar dierenarts bellen.
Ik zou als ik jou was iig hier niet wakker van liggen, daar kan je toch helemaal niets mee?
Ik zou haar vertellen (nogmaals) dat de hond overal vlooien op kan lopen, als ze dat niet wil aannemen laat haar dan haar dierenarts bellen.
Ik zou als ik jou was iig hier niet wakker van liggen, daar kan je toch helemaal niets mee?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Zou haar ook uitleggen dat je haar niet kan garanderen dat het nooit weer gebeurt, omdat vlooien overal voorkomen. Dan gaat ze op zoek naar een andere uitlaatservice en komt er hopelijk achter dat geen enkele uitlaatservice dat kan. Zo handel je alles netjes af denk ik, leg je de keuze bij haar. Als je het toch soort van belooft kan ze nog veel meer kritiek geven als het weer gebeurt, zou dat risico niet willen nemen. Een verhaal word dan ook heel snel verdraait: 'En hij zat heeeelemaal onder de vlooien' als je snapt wat ik bedoel 

- peggy en vinnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
- Aantal honden: 1
- tibetaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
- Aantal honden: 2
- Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)
- Annemiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
- Contacteer:
Oh als het om vlooien gaat roepen mensen ook altijd ik heb ze nooit!!!
Ik werk in een dieren speciaalzaak en hoor het regelmatig, maar als je dieren heb ontkom je er bijna niet aan.
Je hoeft ze zelf niet te hebben maar als de hond in contact komt met andere honden/ mensen heb je altijd kans.
Vind niet dat jij erop aangekeken kan worden dat is gewoon iets van eigen risico als je ze met een uitlaatservice mee laat gaan.
Ik werk in een dieren speciaalzaak en hoor het regelmatig, maar als je dieren heb ontkom je er bijna niet aan.
Je hoeft ze zelf niet te hebben maar als de hond in contact komt met andere honden/ mensen heb je altijd kans.
Vind niet dat jij erop aangekeken kan worden dat is gewoon iets van eigen risico als je ze met een uitlaatservice mee laat gaan.

Groetjes Annemieke
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Wat je d'r mee moet?
Zeggen dat ze, als ze een hond in huis nemen, niet moeten zeiken over een paar vlooien.
En als ze een uitlaatservice kunnen vinden die garandeert dat hun hond nooit een vlo op zal lopen bij die uitlaatservice, ze daar maar naartoe moeten gaan.
Zeggen dat ze, als ze een hond in huis nemen, niet moeten zeiken over een paar vlooien.
En als ze een uitlaatservice kunnen vinden die garandeert dat hun hond nooit een vlo op zal lopen bij die uitlaatservice, ze daar maar naartoe moeten gaan.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Misschien kwam die vlo wel bij die mevrouw uit haar eigen huis vandaan.......
Uit de mand of de vloerbedekking. Altijd makkelijk om een ander de schuld te geven.
Ik geef mijn honden maar af en toe wat vlooiendruppels.Meestal aleen aan het begin van de zomer. Ze zullen vast wel vlooien hebben, maar hebben er in ieder geval geen of nauwelijks last van. Al dat gif kan ook nooit goed zijn. Gaat de eigen afweer van de hond volgens mij ook aan onder door op den duur.
Nee hoor, je hoeft je echt niet schuldig te voelen.

Uit de mand of de vloerbedekking. Altijd makkelijk om een ander de schuld te geven.
Ik geef mijn honden maar af en toe wat vlooiendruppels.Meestal aleen aan het begin van de zomer. Ze zullen vast wel vlooien hebben, maar hebben er in ieder geval geen of nauwelijks last van. Al dat gif kan ook nooit goed zijn. Gaat de eigen afweer van de hond volgens mij ook aan onder door op den duur.
Nee hoor, je hoeft je echt niet schuldig te voelen.

groetjes, ingrid
TARAK

Precies, heel simpel...de hond moet niet mee hoor.Jaap* schreef:Wat je d'r mee moet?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
het nemen van een hond betekent ook af en toe een paar huisdieren erbij. (vlooien,teken). en daar bestaat gelukkig weer wat tegen (vlooien/teken spray, bandjes). En die gebruiken wij (hondenbezitters) dan ook.
zo zal het altijd gaan. vlo-vrij uitlaten zal niet snel lukken.
het zal best dat die hond dat bij de uitlaatservice heeft opgelopen. want vaak meerdere honden en ze worden meestal in omgeving met lang gras uitgelaten (hier dan) en ja dan heb je wel eens kans op een vlo. Risico van het honden houden
ik zou idd de keus laten. jij doet wat je kan tegen vlooien, en als hun dat beter willen dan kunnen ze op zoek naar een andere service.waar ze hetzelfde probleem houdt. zou me er niet druk om maken. dan moeten ze maar niet een uitlaatservice de hond laten uitlaten. dan moeten ze dat zelf doen.
zo zal het altijd gaan. vlo-vrij uitlaten zal niet snel lukken.
het zal best dat die hond dat bij de uitlaatservice heeft opgelopen. want vaak meerdere honden en ze worden meestal in omgeving met lang gras uitgelaten (hier dan) en ja dan heb je wel eens kans op een vlo. Risico van het honden houden

ik zou idd de keus laten. jij doet wat je kan tegen vlooien, en als hun dat beter willen dan kunnen ze op zoek naar een andere service.waar ze hetzelfde probleem houdt. zou me er niet druk om maken. dan moeten ze maar niet een uitlaatservice de hond laten uitlaten. dan moeten ze dat zelf doen.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
De klant is koning maar er zijn grenzen!doggyfun schreef:de wens van de eigenaar was dat er geen vlo meer op de hond gaat springen![]()
tja,.......hoe?
groetjes,
corien
Ik heb ook een uitlaatservice....en ja, als ik zo'n verzoek kreeg van een klant?

Honden kunnen vlooien krijgen (ook als ze niet met een uitlaatdienst meegaan) en je doet al genoeg omdat risico zo klein mogelijk te houden.
Mijn antwoord zou zijn: Ik doe er alles aan om het te voorkomen, meer kan ik helaas echt niet doen.
- doggyfun
- Erelid
update...probleem opgelost
Ik wil jullie het vervolg toch effe niet onthouden
Na nogmaals aangegeven te hebben dat ik toch echt niet meer kan doen, en dat ik echt niet kan garanderen dat hondje lief nooit geen vlo op zich krijgt........met de melding erbij dat ze dan misschien toch naar een andere uitlaat op zoek moest indien dit een probleem werd, kwam de volgende opmerking (en voor mij de mooiste): Ja, want de kat kwam woensdagavond binnen en die zat ook al onder de vlooien DOOR DE HOND
Toen nog maar een laatste poging ondernomen dat het probleem hoogstwaarschijnlijk bij de kat lag.....en warempel, ZE ZAGEN HET IN!!!!
Kortom probleem opgelost (gelukkig, heb een hekel aan dit soort gebeurtenissen)
GRoetjes,
corina
Ik wil jullie het vervolg toch effe niet onthouden
Na nogmaals aangegeven te hebben dat ik toch echt niet meer kan doen, en dat ik echt niet kan garanderen dat hondje lief nooit geen vlo op zich krijgt........met de melding erbij dat ze dan misschien toch naar een andere uitlaat op zoek moest indien dit een probleem werd, kwam de volgende opmerking (en voor mij de mooiste): Ja, want de kat kwam woensdagavond binnen en die zat ook al onder de vlooien DOOR DE HOND
Toen nog maar een laatste poging ondernomen dat het probleem hoogstwaarschijnlijk bij de kat lag.....en warempel, ZE ZAGEN HET IN!!!!

Kortom probleem opgelost (gelukkig, heb een hekel aan dit soort gebeurtenissen)
GRoetjes,
corina
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Hm, dan weet ik nu waar Max die vlo vandaan heeft..
(begint met een M??)
Tsja, Max heeft nu ook last van iets wat hem jeukt, kan de vlo nog niet vinden. Wellicht moet ik hem toch een keer wassen... De druppels in de nek helpen nog niet echt.
Maar, dat is het "risico" wat ik neem door Max mee te laten gaan, dat "risico" neem ik bewust, heb toch liever dat hij uitgelaten wordt dan dat hij de hele dag alleen thuis zit. In het voorjaar moest ik hem ook goed op teken controleren, maar daar kan Corien niets aan doen dat hij die krijgt. Weet ik in ieder geval zeker dat hij wel in het bos is geweest...
Zal volgende keer als ik de boswachter zie eens vragen of ze ervoor kunnen zorgen dat er geen teken en vlooien meer in het bos zitten.. .
(begint met een M??)
Tsja, Max heeft nu ook last van iets wat hem jeukt, kan de vlo nog niet vinden. Wellicht moet ik hem toch een keer wassen... De druppels in de nek helpen nog niet echt.
Maar, dat is het "risico" wat ik neem door Max mee te laten gaan, dat "risico" neem ik bewust, heb toch liever dat hij uitgelaten wordt dan dat hij de hele dag alleen thuis zit. In het voorjaar moest ik hem ook goed op teken controleren, maar daar kan Corien niets aan doen dat hij die krijgt. Weet ik in ieder geval zeker dat hij wel in het bos is geweest...

Zal volgende keer als ik de boswachter zie eens vragen of ze ervoor kunnen zorgen dat er geen teken en vlooien meer in het bos zitten.. .

Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl