Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oorontsteking

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Muk

Oorontsteking

Ongelezen bericht door Muk »

Mijn hond heeft dat. Uiteraard ben ik naar de DA geweest om een zalf daarvoor te halen (en gewoon oorreiniger, om het "bij te houden" zeg maar). En ik maak het oor dagelijks schoon met een make-up watje.

Maar kun je hondenoren ook te vaak schoonmaken? En stimuleert dat schoonmaken de aanmaak van extra veel oorsmeer bij honden? Of maakt dat niets uit?
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Ja, dat kan. In principe zou schoonmaken ook niet nodig moeten zijn. Wat bij jouw hond wel fijn kan zijn is zijn oren open klappen als hij ligt te slapen. De eerste 10 x schudt hij ze dicht maar uiteindelijk went hij eraan dat jij in het langslopen die oren even open legt. D'r kan dan een beetje lucht in de gehoorgangen en dat wil wel eens schelen. Daarnaast natuurlijk ervoor zorgen dat hij geen dikke proppen haar rond de gehoorgang heeft dus ook daar goed kammen en uitwollen.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Vera heeft wat hardnekkige vieze oren die steeds weer zurig gingen ruiken ook gehad, en na 1 keer spul van de da gekregen te hebben (wat hielp overigens hoor) heb ik nog een paar weken de oren in de gaten gehouden en als ze weer wat gingen stinken 1 of 2 dagen met Prodier oordruppels gedruppeld, en dan met een watje schoongeveegd (ook op advies van mijn da). Dat hielp super en nu is het al weken niet meer nodig geweest, haar oortjes zijn nu echt gewoon schoon.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou het niet te vaak schoonmaken, Osa had ook een tijd dat ze oorontstekingen had, en ook iedere keer gesmeerd met speciale zalf, is op een gegeven moment gewoon overgegaan, wel in die tijd schoongemaakt, maar daarna verder niet meer.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Bedankt voor de antwoorden. :ok:
Ik moet nu 7 dagen 1x per dag het oor zalven. En die tubes zijn klein, dus de DA verdient lekker zo. :devil: Maar zolang de ontsteking overgaat, dat is het belangrijkste.
De oren klap ik al naar achter als hij ligt te slapen en er zitten ook geen ontzettende klitten of plukken haar, want elke frisse luchtstroom moet benut worden.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”