Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Promeris Duo niet geschikt voor collie-achtigen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

Promeris Duo niet geschikt voor collie-achtigen

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,

Nog maar even voor wie het niet weet; het middel tegen vlooien en teken Promeris Duo is NIET geschikt voor collie-achtigen (Border Collie, Schotse Herdershond, Sheltie, Welsh Corgi) en NIET voor Witte Herders.
Ook voor andere rassen /honden die lijden / kunnen lijden aan het MDR-1 gen-defect is het middel niet geschikt. Met de nadruk op NIET; ze kunnen eraan doodgaan!

Ik dacht... ik zeg het nog maar even.....

Suzanne
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Hoe kom je daarbij Suzanne? Waar heb je die heftige
informatie vandaan, zelf uitgeprobeerd of gehoord?
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Promeris Duo niet geschikt voor collie-achtigen

Ongelezen bericht door M@scha »

Suzanne123 schreef:Hoi,

Nog maar even voor wie het niet weet; het middel tegen vlooien en teken Promeris Duo is NIET geschikt voor collie-achtigen (Border Collie, Schotse Herdershond, Sheltie, Welsh Corgi) en NIET voor Witte Herders.
Ook voor andere rassen /honden die lijden / kunnen lijden aan het MDR-1 gen-defect is het middel niet geschikt. Met de nadruk op NIET; ze kunnen eraan doodgaan!

Ik dacht... ik zeg het nog maar even.....

Suzanne
heb je een bronvermelding?
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Jazeker!
Vorig jaar hele gesprekken op het collie en Sheltie forum geweest, het heeft op de site van de nsv gestaan, met een explicite waarschuwing.
Nu staat het 'alleen nog' in de lijst met 'ernstige verdenking'
http://www.nederlandsesheltievereniging ... dframe.htm

Het staat op de site van Sheltie-Rescue:
www.sheltierescue.nl

En het droeve verhaal op http://www.collieclub.nl/overig.htm

Het is in Sheltie-land genoegzaam bekend, maar nog lang bij iedereen en zeker niet bij alle dierenartsen. En zolang die laatste groep soms nog ontkent dat mdr-1-gen defect tot problemen kan leiden.... is het voor mij belangrijk om mensen te waarschuwen.

Vandaar dus..

Suzanne

(nee, dit is dus geen broodje aap!!)
~Suzanne~
Zeer actief

Boutje schreef:Suzanne, weet jij soms iets van Cerenia (maropitant)? ik vind er niets van terug, of het mag tegen wagenziekte bij collies.
Heb wat rondgemaild naar de firma en naar een adres van op de site aar de gevaarlijke medicaties staan, maar heb nog geen antwoord.
Nee, ik ken het middel niet.
Vraag het evt Marion ten Cate van de NSV of vraag het op het C&S forum.
Kijk of je de ingredienten kan terugvinden. De firma zelf zou ik niet vertrouwen in hun antwoord... ;-) althans niet altijd.

Je kunt evt DAPP gebruiken; dat heeft Merlijn destijds geholpen.
Als je het niet vertrouwd of het niet zeker weet: niet geven!

Suzanne
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Milo is hier vorig jaar echt goed ziek van geweest. Dat was echt kantje boord.

Ik vond het schandalig dat ze daar niets aan gedaan hadden. Ik kwam toen met hem bij de dierenarts, heel sloom etc etc en die vroeg of ik hem nog ontvlooid o.i.d. had.
Met deze dus.
Terwijl ik toen juist kwam voor iets waar hij beter tegen zou kunnen, op frontline, exil etc reageerde hij allemaal niet goed.
En toen zei hij dus dat hij al meer honden met klachten had gehad. Dat ze dat dan niet direct erbij vermelden vond ik niet echt netjes.
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

Ik hoop niet dat je het erg vindt Suzanne maar hier ook nog een link van vorig jaar.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... omeris+duo

Er kan niet genoeg gewaarschuwd worden.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Lucia schreef:Milo is hier vorig jaar echt goed ziek van geweest. Dat was echt kantje boord.

Ik vond het schandalig dat ze daar niets aan gedaan hadden. Ik kwam toen met hem bij de dierenarts, heel sloom etc etc en die vroeg of ik hem nog ontvlooid o.i.d. had.
Met deze dus.
Terwijl ik toen juist kwam voor iets waar hij beter tegen zou kunnen, op frontline, exil etc reageerde hij allemaal niet goed.
En toen zei hij dus dat hij al meer honden met klachten had gehad. Dat ze dat dan niet direct erbij vermelden vond ik niet echt netjes.
Ik gebruik sinds vorig jaar Prac-Tic omdat Shibby super slecht op de Frontline reageert. Mijn (ex)dierenarts kwam toen in eerste instantie ook aan met Promeris Duo, terwijl ik daarnet op dit forum al allemaal gruwelverhalen over had gelezen. Ik heb het hem verteld en hij reageerde ook heel nonchalant. :roll:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

Boutje schreef:Suzanne, weet jij soms iets van Cerenia (maropitant)? ik vind er niets van terug, of het mag tegen wagenziekte bij collies.
Heb wat rondgemaild naar de firma en naar een adres van op de site aar de gevaarlijke medicaties staan, maar heb nog geen antwoord.
Ik zou er voorzichtig mee zijn.

Tijdens de proefperiode van dit middel zijn er honden overleden. Wat ik uit onderstaande link begrijp, gaat het om 12 honden op een totaal van 200.

Zie: pdf
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”