Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Berghonden jagen op toeristen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

annihilus
Actief

Ongelezen bericht door annihilus »

laat die toeristen lekker wegblijven, er zijn zat andere plekken waar ze naar toe kunnen
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

annihilus schreef:laat die toeristen lekker wegblijven, er zijn zat andere plekken waar ze naar toe kunnen
Lekker kortzinnig gedacht.
De toeristenindustrie is in die regio voor heel veel mensen de voornaamste bron van inkomsten. Zowel de zomertoeristen als de wintertoeristen. En ja, de Fransen hebben zelf wandelkaarten uitgegeven waar officiële wandelpaadjes door de bergen in staan, dus dan kun je verwachten dat dit gebeurt als je in de bergen schapen gaat hoeden. Omdat het toerisme daar zo booming business is, heeft men blijkbaar onvoldoende nagedacht over de gevolgen.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Nanna schreef:Duizend berghonden tegenover 150 wolven lijkt me trouwens ook rijkelijk overdreven....
In de televaag kan het ook zomaar andersom zijn, of zelfs helemaal nergens op slaan :19:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nanna schreef:Duizend berghonden tegenover 150 wolven lijkt me trouwens ook rijkelijk overdreven....
Niet genoeg nagedacht Nanna. Als je 2000 kuddes schapen laat lopen door heel Frankrijk en je hebt duizend honden dan vreten de wolven nog steeds elke dag schaap :mrgreen:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Benb je mooi klaar mee als boer. Heb je een hond die je kudde schapen verdedigt, worden je schapen aangevallen door wolven omdat een of ander stuk ellende je hond heeft vergiftigd.

Mensen zijn ook zo fijn met elkaar he. Denken heus niet aan zichzelf, neh...
Laat staan aan het welzijn van dieren. Moeten ze maar niet in de nabijheid van wolven leven. Het is de mens die in het leefgebied van de wolf dringt. Niet andersom.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Het verhaal is een maand geleden in een iets andere vorm in Belgie gepubliceerd.
http://www.hln.be/hln/nl/2661/Bedreigde ... tigd.dhtml

Een fokker van Tatra's en Berner Sennenhonden in de Franse Alpen is vier honden kwijt geraakt door vergifteging. Het gif is gewoon op zijn erf gegooid. De honden werden niet voor de kuddes gebruikt.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
annihilus
Actief

Ongelezen bericht door annihilus »

Ik hoop dat degenen die verantwoordelijk zijn voor de vergiftigingen eindigen in de maag van een wolf

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”