Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voor de mensen met kleine en grote(re) honden.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Voor de mensen met kleine en grote(re) honden.

Ongelezen bericht door Moos »

Hoe gaat dat bij jullie onderling? Qua tja, ehm 'overheersen(?)' door de grote of juist 'overheersen(?)' door de kleine?

Ik merk in mijn omgeving dat mensen toen ik zei dat er een Golden bij Saar zou komen bij voorbaat soms al iets hadden van "arme Saar, die wordt geplet". Ook de eerste weken, maanden zelfs dat Vera er was zeiden mensen vaak "ze wordt al groot he? wacht maar straks, arme Saar". Ondertussen is Vera 5 maanden, cm of 48 denk ik, kilo of 17 om en nabij (Saar onder de 30 cm, 5 kilo), en zien mensen ook door hoe Saar en Vera met elkaar omgaan in dat dat "arme Saar' helemaal niet opgaat.
Het heeft even geduurd maar ik krijg nu alleen nog maar opmerkingen dat ze zo leuk spelen samen :mrgreen:

Ikzelf had niet verwacht dat Saar door een Golden pup/jonge hond echt op het zielige af geplet zou worden (dan was er ook geen Golden pup gekomen natuurlijk :19: :wink: ), maar wat ik ook niet had verwacht is te zien hoe sneeky wendbaar en 'hap-baar' die kleintjes zijn :mrgreen:
Omdat het zo vertrouwd is onderling laat Saar zich helemaal gaan, en in spel slipt ze als een aal onder Vera vandaan (ze kan onder Vera doorlopen, en je ziet Vera dan kijken "huh?? kan dat nou :denken: " :mrgreen: ), en snapt met dat kleine bekkie ook gewoon in al het losse vel dat ze pakken kan. Oren zijn erg favoriet, maar ze hapt ook rustig in het losse rug-vel op de zij van Vera "happerdehap", om te proberen Vera onderuit te halen. Naar de poten happen doet ze ook aan.
Met als gevolg dat als er een van de twee wat 'onzeker' wordt in spel onderling het Vera is. Saar is noooit op haar hoede voor Vera, hoe groot ze ook is, maar als Saar echt helemaal los gaat in spel wil Vera nog weleens bij mij komen staan zo van "ehm, baas, ze doet zo wild met me".
Vervolgens duikt Vera weer net zo hard boven op Saar, dus bang is ze ook totaaal niet dan, en ze zoeken het dan lekker samen maar uit :mrgreen: :wink:

Hoe gaat dat bij jullie?
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

wij kregen Ozzy bij Lilo, dus zelfde situatie als bij jou,Oz kon vreselijk lomp zijn en Lilo liet veel toe, maar hij moest niet over haar grenzen gaan want dan kreeg hij een snauw, als het te erg werd, zetten we hem even apart om de spanning te breken, die keren zijn op 1 hand te tellen overigens, Lilo is erg verandert toen hij erbij kwam, veel vrolijker en speelser, en ze is hem de baas
Moos
Zeer actief

kitty2 schreef:wij kregen Ozzy bij Lilo, dus zelfde situatie als bij jou,Oz kon vreselijk lomp zijn en Lilo liet veel toe, maar hij moest niet over haar grenzen gaan want dan kreeg hij een snauw, als het te erg werd, zetten we hem even apart om de spanning te breken, die keren zijn op 1 hand te tellen overigens, Lilo is erg verandert toen hij erbij kwam, veel vrolijker en speelser, en ze is hem de baas
Saar laat inderdaad ook heel veel toe, vindt ook heel veel gewoon leuk, maar als Vera echt even te wild doet wordt ze ook enorm pissig en dan dimt Vera in.
Vera is verder niet lomp of superwild ofzo, dus die snauw van Saar doet het 'm dan al :wink:
Toen Vera echt nog klein was, tussen de 7 en 14 weken ofzo, greep ik wel 's avonds in (door zelf met Vera te gaan spelen) als Vera door en door wilde gaan en Saar wilde slapen. Maar dat had ik ook gedaan als Vera een mini pup geweest was :mrgreen: :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik kreeg Rana bij Teckel Gregor.
Pletten van Gregor was absoluut niet aan de orde :mrgreen:
De enige die wel eens gillend in de hoek zat was Rana...............na een correctie van Gregor als ze het te bont maakte :wink:

En ik speelde ook vaak met Rana om Gregor even rust te gunnen. Maar het spelen tussen de twee honden was niet zo vrij en vrolijk en vaak als bij die twee van jou :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik kocht in het begin kleine kluifjes voor Tsuk.
Dan kreeg zij zo'n miniding en Quasar een bullepees.

Tot we dus die cavia door de kamer zagen schuiven met een bullepees die 3 keer zo groot is als zij... :roll:
Die sleept ze een hoekje in, en dan gaat ze likken en dat ding bewaken.
Quasar staat er dan bij, soms blaffen, piepen en alles, maar als hij 1 stap richting TerrorTsuk zet gaat ze compleet uit haar plaat.

Tsuk is dus echt de baas. En voor de mensen die het niet weten: De Tsuk is 2,5 kilo, en Quasar bijna 50 kilo :smile:
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Hier was de grote hond er al voordat de kleine kwam.
Toen Joris pup was hebben ze heerlijk met elkaar gespeeld. Mensen dachten vaak dat Joris levend opgevreten werd als ze dat zagen, maar hij houd zich prima staande bij dat woeste geweld :mrgreen:
Tegenwoordig wordt er niet meer zoveel gespeeld (Joris is niet zo'n hond die veel met andere honden speelt), maar af en toe heeft Biry zo'n bui en moet hij er aan geloven. Nou, als ik hem dan in die lange haren zie happen, dan geloof ik dat hij dat prima zelf kan regelen allemaal. En als hij het genoeg vind, dan krijgt Biry dat ook wel te weten :wink:
Moos
Zeer actief

ranetje schreef:
En ik speelde ook vaak met Rana om Gregor even rust te gunnen. Maar het spelen tussen de twee honden was niet zo vrij en vrolijk en vaak als bij die twee van jou :wink:
Ze zijn hier ook niet de hele dag aan het spelen hoor, al lijkt dat door de foto's misschien wel zo :mrgreen:
Er gaan ook dagen voorbij dat er maar een paar hele korte spelmomentjes zijn.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar bij m'n eerste cursus bij Martin Gaus een filmpje gezien van ík dacht 'n Berner Sennen die op de loop ging voor 10 chihuahua's...... :smile:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Toen m'n schoonouders die JR kregen hebben we ze ook gelijk aan elkaar laten wennen.
Dat kleine ding was/is heel wendbaar en razendsnel. Soms moesten we onze eigen honden even tot orde roepen dat ze wel zachtjes moesten doen, en dat deden ze dan ook gelijk. Verder geen problemen gehad.

Toen Birdy hier kwam is het ook altijd goed gegaan. Birdy was dan wel niet zo van het spelen, heel soms wel eens.

Samen met Spike aan een handdoek trekken. Birdy met al haar kracht. En Spike ging dan netjes liggen en hield alleen maar vast. Heerlijk gezicht was dat. Ze gingen best voorzichtig om met dat kleine ding.

En dat van die kluifjes... herkenbaar :smile: Birdy liep ook vaak met die grote kluiven van de groters te slepen, prachtig!
Zeker als de grote er een beginnetje aan hadden gemaakt.
[/i]
matthijs
Actief

Ongelezen bericht door matthijs »

Hier lopen ze elkaar de hele dag te zieken, liggen ze beide te slapen en er wordt 1tje wakker dan is het eerste wat er gebeurd een jump nemen en de ander aanvliegen. Het is zelfs zo erg dat de pup regelmatig verplichte benchrust krijgt omdat ze anders haar nodige slaap niet krijgt / neemt.

In het spel is Molly wel duidelijk de baas, ze pikt bijna alles van de pup, die mag in haar oren staart en onderkaak hangen dat het een lieve lust is, maar gaat ze te ver dan volgt er een hels kabaal en een paar snauwen en dan zien we een stafford met de staart tussen de benen onder de bank duiken op de loop voor een shih-tzu. :smile:

Ben wel erg benieuwd of dit zo zal blijven want de verhouding qua kracht komt natuurlijk steeds verder uit elkaar te liggen.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Hier kwam Micron bij 4 groters want tash leefde toen ook nog en Beau was er ook nog.
Dat is van meet af aan goed gegaan en ook spelen was geen probleem.
Beau en Orson speelde vaak met Micron ,Tash niet en Rio heel af en toe.
Micron is nooit geplet of zelfs maar bezeerd in het spel of met een wandeling maar nou is Micron wel klein maar toch ook weer heel veel hond :mrgreen:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Juul is 5,5 kilo en absoluut de baas. De grote jongens hier hebben niets in te brengen.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Neeltje schreef:Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar bij m'n eerste cursus bij Martin Gaus een filmpje gezien van ík dacht 'n Berner Sennen die op de loop ging voor 10 chihuahua's...... :smile:
Piranha's zijn ook erger dan haaien :mrgreen:
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Timo is een stuk kleiner dan Wieke maar tijdens spel is hij zo fanatiek dat Wieke het af en toe niet kan bijbenen. Al grommend en grauwend springt hij rond Wieke, hapt in haar wangen, poten enz. Wieke is wat dat betreft wel lomp, maar Timo laat het duidelijk blijken als het teveel voor hem wordt. Helaas kunnen ze nu niet zoveel meer spelen aangezien Timo een blessure aan zijn rug heeft...ik denk eerlijk gezegd dat dit weleens kan komen door het wilde spel van die twee :N: Ik merk ook aan Timo dat hij nog wel graag met haar wil spelen, en hij probeert het ook, maar hij moet er al snel weer mee stoppen omdat het pijnlijk is en wij het een beetje tegenhouden.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Hier is het onderdeurtje -uberbitch Cyntha- de baas :mrgreen: Stoeien gaat er hier over het algemeen nogal wild aan toe maar madame bepaalt wanneer genoeg ook echt genoeg is.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Sammie Hoesseinie is hier de big boss over iedereen behalve over Barf, een blik van haar en hij dimt in. De rest wordt hier gewoon geterroriseerd door hem. Als Tico en Terror Pommetje aan het spelen zijn en hij vind het voldoende is een snauw meer dan genoeg om de twee onstuimelingen af te doen druipen :mrgreen:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Ik heb het hier met boris en Sam. Tja, hoe je ook wend of keert het is groot en klein hoewel de meesten het groot en heel groot noemen hier in de buurt :mrgreen:
Ze spelen super samen! Duwertje, touwtje trekken, rennen, bekvechten alles gaat samen. Hier moeten we ze alleen wel voor elkaar beschermen. Sam is 2x zo zwaar als boris. Op zich klinkt het niet erg, maar het gaat hier wel om zo'n 35 kg en de zwaarste is een jonge krachtige sint en de lichtste is een oudere boxer die wel wil maar wel HD heeft.
Ze slapen ook samen. Dicht tegen elkaar aan, liefst nog op elkaar.
Een enorm leuk stel samen. Alleen die bezitterigheid t.o.v. klein speelgoed (balletjes bijv.) is een ramp en heeft hier al 2 keer tot bekvechten geleid. En ja, dan begint boris en hij verliest ook. Maar helaas dus weer wel met een verstuikte poot :boos:
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Bij mij zit er niet zo veel verschil tussen maar over het algemeen is Keizer de baas. Die kan alleen al door heel vuil te kijken, Floeboe laten kruipen haha.

Als ze echt mot krijgen wint Floeboe natuurlijk altijd. :mrgreen:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Hier lijkt met misschien ook niet zo'n groot verschil verschil, maar dat is het wel.
Macho weegt 28kg en Max weegt 78kg.
Dat scheelt gewoon even 50kg.

Toen Macho hier pas kwam, was Max vaak bang om per ongeluk op hem te gaan staan :N:
Hij was echt super voorzichtig :mrgreen:
Toen Macho de 1 naderde begon er een beetje een rangordestrijd.
Nadeel daar van was dat Max op Macho wou rijden :N:
Nou dat kon dus echt niet, dus dat hebben we af moeten kappen.
Ondertussen is Macho de baas in huis :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Hier een kleintje van 1.8kilo en grote van +50kilo.

Boras is erg rustig met Poppetje, zelfs met het spelen lijkt het of hij er rekening mee houdt dat ze zo klein en dun is.
Boras hadden we eerder dan Poppetje maar het gaat perfect die 2, maar Poppetje is wel duidelijk de baas. Poppetje mag eten uit welke bak ze wil, maar de moeten niet proberen haar eten op te eten.

Afbeelding

Afbeelding
Marjo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Norwich terrier en staffordshire bull terrier

Ongelezen bericht door Marjo »

Hier een norwich terrier met 2 staffordshire bull terriers.
Gaat goed. De norwich terrier is de baas over de andere 2 en laat dat ook vaak merken.
Er wordt niet over haar heen gewalst en ze wordt ook niet geplet.
Zelfs niet door de jongste van 18 weken.

Groetjes Marjo
Anne
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne »

Tibbie (de kleine :mrgreen: ) wordt door niemand serieus genomen. Ze is hier echt te laagste in rang.
Spriet wil daar van profiteren dus soms erg de baas over haar te spelen. Zo wil ze altijd als eerste naar buiten en rent ze Tibbie op volle snelheid omver :N: . (hierdoor konden ze samen ook een tijdje niet los)
Ook met spelen is Spriet wat ruw, maar daar heeft Tibbie een oplossing voor: zodra Spriet komt aansprinten rent ze snel onder een stuik, want daar kan Spriet niet bij :mrgreen:
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002-2015), Tibbie (2000-2015) en Gunda (1996-2009)
Afbeelding
Trippell
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trippell »

Onze grootste hond (Alaskan Malamute) is de absolute baas. Zij laat alles toe van Yanco, onze 2e grootste hond. Zij plaatst hem dus boven onze kleinste hond. Maar eigenlijk is onze kleinste hond baas over onze middelste hond.Als je die twee samen ziet, merk je dat grootte er niet altijd toe doet, al geloof ik wel dat het bij veel honden een belangrijke factor is in het bepalen van de rangorde.
Afbeelding
"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Trippell schreef:Onze grootste hond (Alaskan Malamute) is de absolute baas. Zij laat alles toe van Yanco, onze 2e grootste hond. Zij plaatst hem dus boven onze kleinste hond. Maar eigenlijk is onze kleinste hond baas over onze middelste hond.Als je die twee samen ziet, merk je dat grootte er niet altijd toe doet, al geloof ik wel dat het bij veel honden een belangrijke factor is in het bepalen van de rangorde.
Wat een ingewikkeld verhaaltje zeg, na 3 keer lezen begreep
ik hem eindelijk. Of ligt dat nou aan mij :wink: :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”