Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Twijfels
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Twijfels
Per 1 september heb ik een nieuwe baan. Helaas is deze niet meer in Hilversum en kan ik de honden niet meer naar de dagopvang brengen in Hilversum, aangezien ze dan nog niet open zijn. Nu hebben we zitten denken aan een uitlaatservice.of iemand die tegen betaling de honden voor ons uitlaat op de dagen dat wij beide werken. Ik zie het eigenlijk niet zo zitten om mijn honden zomaar met iemand mee te geven.
Wat zouden jullie doen, de honden twee dagen max. 6 uur lang alleen laten of toch iemand vinden die ze uit wil laten tussendoor?
Wat zouden jullie doen, de honden twee dagen max. 6 uur lang alleen laten of toch iemand vinden die ze uit wil laten tussendoor?
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Moos
- Zeer actief
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
-
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Het gaat om 2 dagen in de week, en ze zijn met zijn tweetjes. Dan zie ik eigenlijk echt geen redenen waarom het niet zou kunnenSita schreef:Ze kunnen het makkelijk ophouden. Door omstandigheden zijn ze één keer 8 uur alleen geweest en dat is ook helemaal goed gegaan.
's Avonds wordt er natuurlijk genoeg met ze gedaan. Dus de energie kunnen ze wel kwijt die dagen.

-
- Zeer actief
Het gaat ook meer om mijn gevoel, dan dat ze het niet zouden kunnen.Moos schreef:Het gaat om 2 dagen in de week, en ze zijn met zijn tweetjes. Dan zie ik eigenlijk echt geen redenen waarom het niet zou kunnenSita schreef:Ze kunnen het makkelijk ophouden. Door omstandigheden zijn ze één keer 8 uur alleen geweest en dat is ook helemaal goed gegaan.
's Avonds wordt er natuurlijk genoeg met ze gedaan. Dus de energie kunnen ze wel kwijt die dagen.![]()

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik denk dat het mss meer "onrust" zou geven als er iemand binnenkomt dan dat ze 6 uurtjes alleen zouden zijn... en als je zodra je thuis komt meteen lekker met ze gaat wandelen moet dat toch geen probleem zijn?Sita schreef:Het gaat ook meer om mijn gevoel, dan dat ze het niet zouden kunnen.Moos schreef:Het gaat om 2 dagen in de week, en ze zijn met zijn tweetjes. Dan zie ik eigenlijk echt geen redenen waarom het niet zou kunnenSita schreef:Ze kunnen het makkelijk ophouden. Door omstandigheden zijn ze één keer 8 uur alleen geweest en dat is ook helemaal goed gegaan.
's Avonds wordt er natuurlijk genoeg met ze gedaan. Dus de energie kunnen ze wel kwijt die dagen.![]()
2x 6 uurtjes vind ik niet schokkend, s'morgens ff wat langer lopen en zodra je thuiskomt ook meteen een lekkere wandeling dan is er niets aan het handje...
- Inge2104
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie!
't lijkt mij ook geen probleem om ze alleen te laten...
Luna zit hier ook 2 dagen in de week 7 uur alleen, ook nog in de bench...
Voordat ik weg ga loop ik minimaal een uur met d'r en als we thuiskomen wordt er weer meteen de nodige activiteit ondernomen.
Ik heb wel aan de bench zo'n drink ding met een fles water eraan hangen, zeker met dit warme weer maakt ze daar veel gebruik van.
Luna zit hier ook 2 dagen in de week 7 uur alleen, ook nog in de bench...

Voordat ik weg ga loop ik minimaal een uur met d'r en als we thuiskomen wordt er weer meteen de nodige activiteit ondernomen.
Ik heb wel aan de bench zo'n drink ding met een fles water eraan hangen, zeker met dit warme weer maakt ze daar veel gebruik van.

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Het zijn geen pups meer en ze zijn helemaal aan elkaar gewend, dus ik zou er weinig problemen mee hebben om ze alleen (nou ja, samen dan) thuis te laten gedurende de tijd dat jullie allebei weg zijn.
Geef ze 's ochtends voor het werken gewoon lekker veel beweging en een kong of zo om iets te doen te hebben als je net wegbent (als ze daar onderling niet om gaan bakkeleien) en dan gaat dat vast gewoon helemaal goed.
Geef ze 's ochtends voor het werken gewoon lekker veel beweging en een kong of zo om iets te doen te hebben als je net wegbent (als ze daar onderling niet om gaan bakkeleien) en dan gaat dat vast gewoon helemaal goed.
Dat vind ik dan weer niet kunnen eerlijk gezegd.Inge2104 schreef:'t lijkt mij ook geen probleem om ze alleen te laten...
Luna zit hier ook 2 dagen in de week 7 uur alleen, ook nog in de bench...![]()
Als de honden gewoon de ruimte hebben om te doen wat ze willen zie ik er geen problemen in om ze 6 uur alleen te laten.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Inge2104
- Zeer actief
Als ik Luna los in huis laat dan heeft ze geen idee wat ze moet doen of waar ze moet liggen en wordt ze dus knetter vervelend...C@rmen schreef:Dat vind ik dan weer niet kunnen eerlijk gezegd.Inge2104 schreef:'t lijkt mij ook geen probleem om ze alleen te laten...
Als de honden gewoon de ruimte hebben om te doen wat ze willen zie ik er geen problemen in om ze 6 uur alleen te laten.
In de bench slaapt ze, altijd, en of dat nu een uurtje is of 7 uur, ze is er niet minder om.. Ze weet niet beter...
Maar goed ieder z'n mening, dat mag natuurlijk!

- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Ik zou ze met z´n tweeen alleen laten. Kaiou is 3 dagen in de week zo´n 8 uur alleen thuis. Hij heeft het hele huis tot zijn beschikking maar ligt volgens mij de hele dag lekker op de bank te slapen (ben wel eens onverwacht eerder thuis gekomen, hij hoorde het niet eens en kwam echt aanlopen met van die kleine slaapoogjes). Mijn vorige hond Joris is wel een tijd lang met een uitlaatservice meegeweest, maar dat was geen succes. Lag niet aan de service maar aan de hond
. De mevrouw was heel leuk, maar autorijden vond ie niks, andere honden vond hij ook niet interessant en plassen hoefde ook al niet. Dat was dus meer voor mezelf dan voor de hond. Mijn eerste hond ging ik altijd in de pauze uitlaten, maar ook dat was het niet. Alleen zijn vond hij niet zo erg, alleen gelaten was wel vervelend. Op een gegeven moment was hij dus zover dat hij na het rondje niet meer het huis in wilde omdat ik dan weer weg zou gaan. Ben ik dus ook maar mee opgehouden
.

- Rosa
- Zeer actief
Ze zijn met z'n tweeën en het is maar 2 dagen 6 uur. Dat gaat prima met z'n tweeën.
P&P zijn per week gemiddeld 2 a 3 dagen max. 7.5 uur alleen thuis. Ik laat ze voordat ik weg ga uit en vanuit mijn werk ga ik direct naar huis en worden ze meteen weer uitgelaten. Soms maak ik ook een kong voor ze. Ik heb zo een veel prettiger gevoel op mijn werk dan dat er een vreemd iemand met ze gaat lopen. Dit komt bij mij grotendeels ook omdat Pongo een hond met gebruiksaanwijzingen is. Bij mij hebben ze de hele woonkamer tot beschikking dus lekker de ruimte om te bewegen en her en der te liggen.
P&P zijn per week gemiddeld 2 a 3 dagen max. 7.5 uur alleen thuis. Ik laat ze voordat ik weg ga uit en vanuit mijn werk ga ik direct naar huis en worden ze meteen weer uitgelaten. Soms maak ik ook een kong voor ze. Ik heb zo een veel prettiger gevoel op mijn werk dan dat er een vreemd iemand met ze gaat lopen. Dit komt bij mij grotendeels ook omdat Pongo een hond met gebruiksaanwijzingen is. Bij mij hebben ze de hele woonkamer tot beschikking dus lekker de ruimte om te bewegen en her en der te liggen.
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)

Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
dat grenst aan pure dierenmishandelingInge2104 schreef:'t lijkt mij ook geen probleem om ze alleen te laten...

Sorry, maar nee dank jeInge2104 schreef:'t lijkt mij ook geen probleem om ze alleen te laten...
Stel je voor met 30 graden buiten een hele dag in je bench moeten zitten. Lijkt me echt niets voor eenhond. Ik zou er dan wel een kamertje leegruimen en een hek voor het deurgat zetten (of de bench, dan kan ze er ook niet uit. Dan kan ze in elk geval wat rond lopen. Een lekkere bak water erbij, speeltjes en uitdagingen (voerbal, kong, botten enz.)
Boris heeft ook een tijdje niet los in huis gekunt. Wij hebben een garage met een hekwerk aan de weg kant. Hij kan er niet uit, 3 kanten dicht, grote ruimte (4 auto's kunnen erin) en kan niets slopen. We deden hem toen bij goed weer daar in met kussens, water, speeltjes e.d. Ging super! En was het te koud (HD hond) of slecht weer dan gewoon binnen in de bench en bleven we echt niet langer dan 4 uur weg (sowieso na 4 uur alleen zitten wordt hij standaart uitgelaten door de overbuurvrouw).
Je hond gaat niet vervelend doen als ze los is omdat ze niet weet waar ze dan moet liggen (want dan kan ze immer bij de bench komen en als ze wil kan ze daar in liggen dat weet ze). Maar ze kan gewoon niet goed alleen thuis blijven als ze werkelijk heel onrustig wordt en gaat slopen.
In de bench gaat ze waarschijnlijk liggen omdat ze weet dat ze er niet uit kan en jullie toch niet komen. Het is dus niet gewoon lekker rustig liggen, maar gewoon zich erbij neer leggen dat het niet anders is.
Vind dit dus een vorm van bench misbruik! wat jullie doen.

- Inge2104
- Zeer actief
Sorry hoor, maar om iemand voor dierenmishandelaar uit te maken vind ik nogal ver gaan eerlijk gezegd.
Verder wil ik er vooral niet al te veel woorden aan vuil maken, ik weet dat Luna het prima vind in de bench, zelf nu met 30 graden ligt ze er met veel plezier het grootste deel van de dag in, ik ben thuis en juist met die hitte doet ze niks dan slapen.
Hier wil ik het bij laten, er zullen mensen zijn die 't er niet mee eens zijn, prima!
Verder wil ik er vooral niet al te veel woorden aan vuil maken, ik weet dat Luna het prima vind in de bench, zelf nu met 30 graden ligt ze er met veel plezier het grootste deel van de dag in, ik ben thuis en juist met die hitte doet ze niks dan slapen.
Hier wil ik het bij laten, er zullen mensen zijn die 't er niet mee eens zijn, prima!

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
Ik kan hier niet echt verder meer groeien na 2 jaar al en dit kwam op mijn pad. Ik ga bij een bank werken. Heb er helemaal zin in om weer wat te gaan leren. Op de automatische piloot werken is soms wel lekker, maar ik mis de uitdaging.Zoek stok! schreef:Met deze hitte zeven uur in een kleine kooi vind ik nogal wat eigenlijk![]()
Maar goed, daar ging het niet om. Wat ga je doen Yvette? Je werkte nog niet zo lang waar je eerst werkte toch?

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Ik vind dit niet kunnen..Inge2104 schreef:'t lijkt mij ook geen probleem om ze alleen te laten...
7 uur in de bench, zonder uitgelaten te worden.
Ga zelf eens 7 uur op de plee zitten zonder afleiding oid..

Het feit dat de hond het *ondergaat* wil niet zeggen dat het OK is.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Ik zou er inderdaad ook voor kiezen om ze gewoon 2 dagen samen thuis te laten, als ze het qua plassen goed redden lijkt me dat echt geen probleem hoor.
Toen ik nog samenwoonde moest Mitch 5 dagen in de week, 8 uur per dag alleen thuis blijven :N: ja ik weet het... dat kan niet, maar toen wist ik gewoon nog niet beter. Hij had wel de hele bijkeuken (4x5 meter) tot z'n beschikking en later het hele huis, als het warm was kwam mijn moeder of zusje hem laten plassen of een rondje wandelen. Ik zou hem persoonlijk nooit zo lang in een bench doen... je kan als hond dan alleen je kont keren en verder niets.
Toen ik nog samenwoonde moest Mitch 5 dagen in de week, 8 uur per dag alleen thuis blijven :N: ja ik weet het... dat kan niet, maar toen wist ik gewoon nog niet beter. Hij had wel de hele bijkeuken (4x5 meter) tot z'n beschikking en later het hele huis, als het warm was kwam mijn moeder of zusje hem laten plassen of een rondje wandelen. Ik zou hem persoonlijk nooit zo lang in een bench doen... je kan als hond dan alleen je kont keren en verder niets.
dat vind ik niet, bij een hond houden horen verantwoordelijkheden en dat is niet een hond zeven uur in de bench plempen in een temperatuur van 30 graden, overigens ook niet in een temperatuur van 20 graden.Inge2104 schreef:Sorry hoor, maar om iemand voor dierenmishandelaar uit te maken vind ik nogal ver gaan eerlijk gezegd.
Laat dan de hond ophalen door een uitlaatservice, maar ja dat kost centjes.
Voor mij ben je het type van wel de lusten maar niet de lasten

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Hoop dat het je bevalt, een bank is wel weer een heel andere omgeving!Sita schreef:Ik kan hier niet echt verder meer groeien na 2 jaar al en dit kwam op mijn pad. Ik ga bij een bank werken. Heb er helemaal zin in om weer wat te gaan leren. Op de automatische piloot werken is soms wel lekker, maar ik mis de uitdaging.Zoek stok! schreef:Met deze hitte zeven uur in een kleine kooi vind ik nogal wat eigenlijk![]()
Maar goed, daar ging het niet om. Wat ga je doen Yvette? Je werkte nog niet zo lang waar je eerst werkte toch?

Linda, Izzie en Bram