Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Getouw-trek om hond....
Moderator: moderatorteam
Getouw-trek om hond....
http://www.garnierstreamingmedia.com/as ... 0_0410.wmv
En dan bij 12:06, daar begint het verhaal....
Zie daar maar eens uit te komen.
In mijn ogen heeft de vrouw die haar kwijt is geraakt recht op haar...
Wat vinden jullie???
En dan bij 12:06, daar begint het verhaal....
Zie daar maar eens uit te komen.
In mijn ogen heeft de vrouw die haar kwijt is geraakt recht op haar...
Wat vinden jullie???
Ik vind het heeel schofterig dat ze hem "gejat" hebben
De hond moet gewoon terug naar die mensen!!
Trouwens, haar verhaal klopt niet. Ze dacht dat de hond gedumpt was, tikkeltje verwaarloosd vond ze hem. 5 maanden later gaat ze naar de dierenarts en bleek ie een chip te hebben
Dus pas na 5 maanden heeft ze er wat aangedaan.

De hond moet gewoon terug naar die mensen!!
Trouwens, haar verhaal klopt niet. Ze dacht dat de hond gedumpt was, tikkeltje verwaarloosd vond ze hem. 5 maanden later gaat ze naar de dierenarts en bleek ie een chip te hebben

- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Als je er alles aan gedaan hebt om het baasje te vinden had ze 5 mnd geleden al moeten checken of de hond een chip had.
Dan was dit allemaal niet nodig geweest en was de hond na 1 week weer bij zijn baas terug.
Ik vind dat je niet zomaar een hond kan houden die niet van je is, ook al raak gehecht aan het dier.
Dan was dit allemaal niet nodig geweest en was de hond na 1 week weer bij zijn baas terug.
Ik vind dat je niet zomaar een hond kan houden die niet van je is, ook al raak gehecht aan het dier.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Ik heb me best kwaadgemaakt om die uitzending, en dan vooral om de mensen die de hond nu hebben. Ik kan me er overigens iets bij voorstellen dat die mevrouw door het lint is gegaan omdat ze de hond niet meteen kreeg, maar om dan de hond te houden gaat me veel te ver. Raar verhaal eigenlijk. Volgens mij is er flink wat aan vooraf gegaan.
-
- Actief
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Het kan wel hoor
Ik had vroeger een hondje en die kwam uit het asiel weg.
Hij is 2X gecontroleerd op chip en hij had geen chip.
Tot hij geplaatst zou worden en zijn nieuwe chip ( was inmiddels alweer opnieuw gechipped), gecontroleerd werd.
Toen kwam er een nieuw nummer uit, die niet correspondeerde met het oude nummer.
Dus hij was wel gechipped, maar w.s. was de oude chip verschoven o.i.d.
Direct de gegevens achterhaald en de eigenaar ( volgens de chip), gebeld.
Nou hij hoefde hem niet meer en bla bla bla.
De DB heeft het verder afgehandeld met die man en ik was het gelukkige baasje van het hondje.
Het heeft een paar wk geduurd voor ze hier achter kwamen.

Ik had vroeger een hondje en die kwam uit het asiel weg.
Hij is 2X gecontroleerd op chip en hij had geen chip.
Tot hij geplaatst zou worden en zijn nieuwe chip ( was inmiddels alweer opnieuw gechipped), gecontroleerd werd.
Toen kwam er een nieuw nummer uit, die niet correspondeerde met het oude nummer.
Dus hij was wel gechipped, maar w.s. was de oude chip verschoven o.i.d.
Direct de gegevens achterhaald en de eigenaar ( volgens de chip), gebeld.
Nou hij hoefde hem niet meer en bla bla bla.
De DB heeft het verder afgehandeld met die man en ik was het gelukkige baasje van het hondje.
Het heeft een paar wk geduurd voor ze hier achter kwamen.
In principe geeft ze zelf al toe, dat de hond van die andere mensen is.Pak-de-bal schreef:ze hebben allebei gelijk,
zolang er GEEN naampenning of halsband, aan een hond vastzit , is die hond eigenlijk op dàt moment van niemand,
en dus een zwerver,
temeer om steeds een halsband mèt naampenning om een hond te doen, een les voor ons allen !
Ze zei immers: Misschien had ik haar dan wel terug gegeven....
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dan word het nog makkelijker om een vreemde hond mee te nemen...Pak-de-bal schreef:ze hebben allebei gelijk,
zolang er GEEN naampenning of halsband, aan een hond vastzit , is die hond eigenlijk op dàt moment van niemand,
en dus een zwerver,
temeer om steeds een halsband mèt naampenning om een hond te doen, een les voor ons allen !

-
- Actief
Voor dat moment, het gaat hier wel over 5 maanden !Pak-de-bal schreef:ze hebben allebei gelijk,
en dus een zwerver,

-
- Actief
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind die 500 euro wel een beetje vreemd! Zoals ik het lees is dat ook niet door de rechter bepaald, maar deden die almeerders gewoon moeilijk bij het afstaan.
Ik ben het eens met degenen die op de site reageren dat de "vinders" de hond hadden moeten laten nakijken op een chip. Het verhaaltje van " we hebben er niet aan gedacht om de politie dan wel dierenambulance in te schakelen"vind ik erg zwak.
Ik ben het eens met degenen die op de site reageren dat de "vinders" de hond hadden moeten laten nakijken op een chip. Het verhaaltje van " we hebben er niet aan gedacht om de politie dan wel dierenambulance in te schakelen"vind ik erg zwak.
Ja, en daar blijf ik ook mee zitten....Maryanne schreef:Ik vind die 500 euro wel een beetje vreemd! Zoals ik het lees is dat ook niet door de rechter bepaald, maar deden die almeerders gewoon moeilijk bij het afstaan.
Gewoon , zodra je de hond vind, controleren op chip.... en terug bij de eigenaar ( als de hond gechipped is).

- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
Tuurlijk en er bestaat ook zoiets als vindersloon. Maar om de hond nou 5 maanden te houden en het tot een rechtzaak te laten komen gaat toch wel te ver. Naar mijn mening was de uitslag bij voorbaat al duidelijk.doggy schreef:Ja, en daar blijf ik ook mee zitten....Maryanne schreef:Ik vind die 500 euro wel een beetje vreemd! Zoals ik het lees is dat ook niet door de rechter bepaald, maar deden die almeerders gewoon moeilijk bij het afstaan.
Gewoon , zodra je de hond vind, controleren op chip.... en terug bij de eigenaar ( als de hond gechipped is).
Dit stond er trouwens ook.
LELYSTAD/JPZ -
Een stel uit Almere staat morgen een hond af, die de twee in februari in Brabant hebben gevonden en mee naar huis hebben genomen. Dat compromis hebben ze gisteren met de eigenaars uit Breda bij de rechter bereikt, nadat duidelijk werd dat ze de rechtszaak gingen verliezen.
De Almeerders dachten dat de Duitse Staander Langhaar, die ze Shelby hadden genoemd, gedumpt was en ontfermden zich over het dier. Ze hebben er niet aan gedacht de politie te bellen. Wel zouden ze meermalen geïnformeerd hebben bij de eigenaar van de camping waar ze toen verbleven.
In juli kwamen ze er bij een bezoek aan de dierenarts achter dat Shelby eigenlijk Fobe heet en vermist werd. Het contact met de Brabantse baasjes verliep echter zo stroef en emotioneel dat het tot een rechtszaak kwam. De hond bleek de laatste in de rij van het stamboek 'Van Rustenburg tot Espakker'. De baasjes zijn ook emotioneel erg aan het dier gehecht.
Het eerste telefoongesprek tussen de eigenaren en het Almeerse stel zette gelijk de toon. De vrouw en haar vriend proefden eruit dat ze beschuldigd werden van diefstal van de hond. Bovendien kregen ze de indruk dat het dier geen goed thuis had. ,,Ze vroegen niet eens hoe het met haar ging", zeiden ze verontwaardigd.
Aan de andere kant zei de raadsman van de Bredanaren dat het stel te kwader trouw is geweest door niet gelijk naar de politie, de gemeente, het asiel of een dierenarts te gaan en dat ze afspraken hebben gefrustreerd. De hond wordt morgen ergens in het midden van het land overgedragen.
Bron: Almere Vandaag
Sorry hoor, maar als je een hond vind, die je niet kent en waarvan er niet direct een eigenaar is, zou iki er direct mee naar de dierenarts gaan en geen 5mnd later er nog eens heen gaan.
Nu voor de wettelijke eigenars, ben ik blij dat ze dat na 5 mnd gedaan heeft en kan Fobe weer terug naar huis, waar ze hoort.
Nu voor de wettelijke eigenars, ben ik blij dat ze dat na 5 mnd gedaan heeft en kan Fobe weer terug naar huis, waar ze hoort.
- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
Ik denk dat dit soort situaties altijd moeilijk blijft.
Dit waren duidelijk mensen die geen verstand hadden van honden of andere dieren (Ze wilde in eerste instantie ook geen dieren).
Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat je niet meteen denkt of weet van een chip, daar tegenover staat weer dat ze de hond erg mager vonden in mijn ogen ga je dan even langs de dierenarts om te hond te laten controleren.
Al met al een vreemd verhaal, gelukkig is de hond weer terug bij zijn "oude" eigenaar. De vergoeding van 500 euro is wel terecht aangezien ze kennerlijk niet eens een bedankje kregen van het stel.
Dit waren duidelijk mensen die geen verstand hadden van honden of andere dieren (Ze wilde in eerste instantie ook geen dieren).
Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat je niet meteen denkt of weet van een chip, daar tegenover staat weer dat ze de hond erg mager vonden in mijn ogen ga je dan even langs de dierenarts om te hond te laten controleren.
Al met al een vreemd verhaal, gelukkig is de hond weer terug bij zijn "oude" eigenaar. De vergoeding van 500 euro is wel terecht aangezien ze kennerlijk niet eens een bedankje kregen van het stel.