Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierenbescherming waarschuwt op scheveningen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Remina
Zeer actief

Dierenbescherming waarschuwt op scheveningen

Ongelezen bericht door Remina »

'Haal hond uit de auto'
Uitgegeven: 31 juli 2008 07:12

SCHEVENINGEN - De Dierenbescherming probeert donderdag op Scheveningen strandgasten attent te maken op wat een warme dag voor hun huisdier betekent. Een team van ongeveer tien man deelt flyers uit, gaat gesprekken aan en geeft tips.

"Het is triest wanneer een hond bezwijkt door de hitte, maar wat het dubbeltriest maakt, is dat je onderhand mag verwachten dat mensen weten dat een auto bloedheet wordt in de zon", zei Frank Dales directeur van de Dierenbescherming woensdag.

"Mensen onderschatten het risico vaak en vergelijken een hond met zichzelf in een auto, maar een hond kan niet zoveel transpireren als een mens. Hierdoor raakt hij sneller oververhit en is de overlijdenskans groot."

Konijn

Honden uit de auto. Konijnhokken in de schaduw. Geef je dier voldoende water. Het zijn logische handelingen om onnodig dierenleed op warme zomerdagen te voorkomen. De eerste dieren zijn al weer bezweken aan de hitte, waaronder drie honden de afgelopen dagen.

(c) ANP
Afbeelding
Remina
Zeer actief

Zijn er nu echt mensen die hun hond in de auto laten als ze gaan zwemmen??
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ja
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

het lijkt wel of mensen steeds debieler worden :jank:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Remina schreef:Zijn er nu echt mensen die hun hond in de auto laten als ze gaan zwemmen??
Een heleboel,getuige het feit dat er al diverse honden gestikt zijn de afgelopen tijd én de Dierenbescherming tot deze actie over gaat.Da's bij mijn weten voor het eerst.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

je zou bijna op het heetst van de dag, zo tussen 12 en 15 uur gaan patrouilleren op parkeerplaatsen......
Laatst gewijzigd door Kit op 31 jul 2008 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

het gekke is , als je het weer in de krant leest , dat je GEEN hartverscheurende huil-taferelen bij de auto's leest :denken:
Je leest soms zelfs, dat de eigenaars kwaad worden :evil:

Hoe komt dat nu? :denken:

het is net van: ik wilde eigenlijk toch maar van die hond af
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

kitty2 schreef:je zou bijna op het heetst van de dag, zo tussen 12 en 15 uur gaan patroulleren op parkeerplaatsen......
Met een grote hamer in je handen.

Hier op de parkeerplaats van het voetbalveld ook 'n keer. Bel de kantine daar dat er in die en die auto 'n hond zit etc etc. JA wat moeten wij, ikke. omroepen dat die mensen z'n hond uit de auto moeten halen. Ja kan niet. Ikke weer: als ik dadelijk ga kijken (is op 2 min. lopen van m'n huis) en de hond zit er nog, bel ik de politie. En dat heb ik dus maar gedaan en was het helemaal met me eens, ze gingen kijken en 'n half uurtje later was op z'n minst de auto verdween.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ben benieuwd, ik ga zo richting Scheveningen (nee zonder honden :mrgreen: ) en als ik ergens een hond in een auto zie zitten dan sla ik ook gewoon de rit eruit. Heb ik al eens gedaan en doe het zo weer.
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

onbegrijpelijk als mensen zo iets doen.Je zou ze voor straf zelf eens een paar uur in de snikhete auto moeten zetten....en op schevingen zie ik al helemaal het probleem niet...er is daar een apart gedeelte waar de hond mee het strand op mag...kunnen hond en baas lekker samen zwemmen...
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Remina
Zeer actief

Lijkt me ook een keer lekker, om met de hond naar het strand te gaan.
Maar het is vanaf hier 1,5 uur rijden...dus geen optie met helaas, sowieso met de zomer niet.
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Remina schreef:Lijkt me ook een keer lekker, om met de hond naar het strand te gaan.
Maar het is vanaf hier 1,5 uur rijden...dus geen optie met helaas, sowieso met de zomer niet.
het is leuk, als je bv een labrador hebt die constant in het water wil gaan,
maar voor andere honden is dàt ook bakken , hoor :jank:

je ziet de mensen heerlijk in de zon zitten, en de hond moet maar zien, om een schaduwplaatsje te krijgen :jank:

liever helemaal niet , dus... of alleen zoals ik doe , na 5 uur :ok:
Yèti
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yèti »

Het gebeurt niet alleen met honden, maar ook met kleine kinderen. :devil: :boos:

Politie bevrijdt peuter (1) uit snikhete auto
donderdag 31 juli 2008 | 17:00

ENSCHEDE (ANP) - De politie heeft woensdag op een parkeerplaats in Enschede een Duitse peuter van een jaar uit een snikhete auto bevrijd. De politie moest het portierraam van de afgesloten auto inslaan. Dit heeft de politie donderdag bekendgemaakt.

De 39-jarige moeder kwam ter plaatse toen de ambulance van plan was het kind voor observatie naar het ziekenhuis mee te nemen. De vrouw verklaarde het kind een uur alleen in de auto te hebben achtergelaten. Ze had zich niet gerealiseerd welk effect de zomerse warmte zou hebben. Na enige verkoeling en een slok water werd het kind volgens de politie rustiger.

Eind mei bezweek in Baarle-Nassau een achtergelaten baby in een auto door oververhitting. De moeder wordt verdacht van dood door schuld.
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Yèti schreef:Het gebeurt niet alleen met honden, maar ook met kleine kinderen. :devil: :boos:

Politie bevrijdt peuter (1) uit snikhete auto
donderdag 31 juli 2008 | 17:00

ENSCHEDE (ANP) - De politie heeft woensdag op een parkeerplaats in Enschede een Duitse peuter van een jaar uit een snikhete auto bevrijd. De politie moest het portierraam van de afgesloten auto inslaan. Dit heeft de politie donderdag bekendgemaakt.

De 39-jarige moeder kwam ter plaatse toen de ambulance van plan was het kind voor observatie naar het ziekenhuis mee te nemen. De vrouw verklaarde het kind een uur alleen in de auto te hebben achtergelaten. Ze had zich niet gerealiseerd welk effect de zomerse warmte zou hebben. Na enige verkoeling en een slok water werd het kind volgens de politie rustiger.

Eind mei bezweek in Baarle-Nassau een achtergelaten baby in een auto door oververhitting. De moeder wordt verdacht van dood door schuld.
:wat:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

:devil:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

:devil:
En ja, het gebeurd nog steeds dat mensen lekker gaan zwemmen en hun hond achterlaten in de auto. En ja, het gebeurd ook dat mensen gaan zonnen en zwemmen samen met de hond en dan bij thuiskomst opeens bedenken dat ze de hond vergeten zijn (gebeurde gisteren) :boos:
sunny1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): bulmastiff x bordauxdog 3x en 1 bordeauxdog,en 2 boomers
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door sunny1978 »

ik snap niet dat mensen dat niet snappen dat het zo warm in een auto kan worden als je zelf al een snik hete auto in gaat is het al niet fijn laat staan voor een hond of kind laten zitten in de auto
http://www.doggy-house.nl
mijn website
Boy
13-06-2001 - 09-06-2013
Cindy
05-01-2000 - 18-06-2010
Quinty
10-03-2003 - 18-09-2018
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”