Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dierenbescherming waarschuwt op scheveningen
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Dierenbescherming waarschuwt op scheveningen
'Haal hond uit de auto'
Uitgegeven: 31 juli 2008 07:12
SCHEVENINGEN - De Dierenbescherming probeert donderdag op Scheveningen strandgasten attent te maken op wat een warme dag voor hun huisdier betekent. Een team van ongeveer tien man deelt flyers uit, gaat gesprekken aan en geeft tips.
"Het is triest wanneer een hond bezwijkt door de hitte, maar wat het dubbeltriest maakt, is dat je onderhand mag verwachten dat mensen weten dat een auto bloedheet wordt in de zon", zei Frank Dales directeur van de Dierenbescherming woensdag.
"Mensen onderschatten het risico vaak en vergelijken een hond met zichzelf in een auto, maar een hond kan niet zoveel transpireren als een mens. Hierdoor raakt hij sneller oververhit en is de overlijdenskans groot."
Konijn
Honden uit de auto. Konijnhokken in de schaduw. Geef je dier voldoende water. Het zijn logische handelingen om onnodig dierenleed op warme zomerdagen te voorkomen. De eerste dieren zijn al weer bezweken aan de hitte, waaronder drie honden de afgelopen dagen.
(c) ANP
Uitgegeven: 31 juli 2008 07:12
SCHEVENINGEN - De Dierenbescherming probeert donderdag op Scheveningen strandgasten attent te maken op wat een warme dag voor hun huisdier betekent. Een team van ongeveer tien man deelt flyers uit, gaat gesprekken aan en geeft tips.
"Het is triest wanneer een hond bezwijkt door de hitte, maar wat het dubbeltriest maakt, is dat je onderhand mag verwachten dat mensen weten dat een auto bloedheet wordt in de zon", zei Frank Dales directeur van de Dierenbescherming woensdag.
"Mensen onderschatten het risico vaak en vergelijken een hond met zichzelf in een auto, maar een hond kan niet zoveel transpireren als een mens. Hierdoor raakt hij sneller oververhit en is de overlijdenskans groot."
Konijn
Honden uit de auto. Konijnhokken in de schaduw. Geef je dier voldoende water. Het zijn logische handelingen om onnodig dierenleed op warme zomerdagen te voorkomen. De eerste dieren zijn al weer bezweken aan de hitte, waaronder drie honden de afgelopen dagen.
(c) ANP

-
- Zeer actief
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Een heleboel,getuige het feit dat er al diverse honden gestikt zijn de afgelopen tijd én de Dierenbescherming tot deze actie over gaat.Da's bij mijn weten voor het eerst.Remina schreef:Zijn er nu echt mensen die hun hond in de auto laten als ze gaan zwemmen??

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
je zou bijna op het heetst van de dag, zo tussen 12 en 15 uur gaan patrouilleren op parkeerplaatsen......
Laatst gewijzigd door Kit op 31 jul 2008 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Met een grote hamer in je handen.kitty2 schreef:je zou bijna op het heetst van de dag, zo tussen 12 en 15 uur gaan patroulleren op parkeerplaatsen......
Hier op de parkeerplaats van het voetbalveld ook 'n keer. Bel de kantine daar dat er in die en die auto 'n hond zit etc etc. JA wat moeten wij, ikke. omroepen dat die mensen z'n hond uit de auto moeten halen. Ja kan niet. Ikke weer: als ik dadelijk ga kijken (is op 2 min. lopen van m'n huis) en de hond zit er nog, bel ik de politie. En dat heb ik dus maar gedaan en was het helemaal met me eens, ze gingen kijken en 'n half uurtje later was op z'n minst de auto verdween.
-
- Zeer actief
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
onbegrijpelijk als mensen zo iets doen.Je zou ze voor straf zelf eens een paar uur in de snikhete auto moeten zetten....en op schevingen zie ik al helemaal het probleem niet...er is daar een apart gedeelte waar de hond mee het strand op mag...kunnen hond en baas lekker samen zwemmen...
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
-
- Zeer actief
het is leuk, als je bv een labrador hebt die constant in het water wil gaan,Remina schreef:Lijkt me ook een keer lekker, om met de hond naar het strand te gaan.
Maar het is vanaf hier 1,5 uur rijden...dus geen optie met helaas, sowieso met de zomer niet.
maar voor andere honden is dàt ook bakken , hoor

je ziet de mensen heerlijk in de zon zitten, en de hond moet maar zien, om een schaduwplaatsje te krijgen

liever helemaal niet , dus... of alleen zoals ik doe , na 5 uur

- Yèti
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
- Contacteer:
Het gebeurt niet alleen met honden, maar ook met kleine kinderen.
Politie bevrijdt peuter (1) uit snikhete auto
donderdag 31 juli 2008 | 17:00
ENSCHEDE (ANP) - De politie heeft woensdag op een parkeerplaats in Enschede een Duitse peuter van een jaar uit een snikhete auto bevrijd. De politie moest het portierraam van de afgesloten auto inslaan. Dit heeft de politie donderdag bekendgemaakt.
De 39-jarige moeder kwam ter plaatse toen de ambulance van plan was het kind voor observatie naar het ziekenhuis mee te nemen. De vrouw verklaarde het kind een uur alleen in de auto te hebben achtergelaten. Ze had zich niet gerealiseerd welk effect de zomerse warmte zou hebben. Na enige verkoeling en een slok water werd het kind volgens de politie rustiger.
Eind mei bezweek in Baarle-Nassau een achtergelaten baby in een auto door oververhitting. De moeder wordt verdacht van dood door schuld.

ENSCHEDE (ANP) - De politie heeft woensdag op een parkeerplaats in Enschede een Duitse peuter van een jaar uit een snikhete auto bevrijd. De politie moest het portierraam van de afgesloten auto inslaan. Dit heeft de politie donderdag bekendgemaakt.
De 39-jarige moeder kwam ter plaatse toen de ambulance van plan was het kind voor observatie naar het ziekenhuis mee te nemen. De vrouw verklaarde het kind een uur alleen in de auto te hebben achtergelaten. Ze had zich niet gerealiseerd welk effect de zomerse warmte zou hebben. Na enige verkoeling en een slok water werd het kind volgens de politie rustiger.
Eind mei bezweek in Baarle-Nassau een achtergelaten baby in een auto door oververhitting. De moeder wordt verdacht van dood door schuld.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Yèti schreef:Het gebeurt niet alleen met honden, maar ook met kleine kinderen.![]()
![]()

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- sunny1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bulmastiff x bordauxdog 3x en 1 bordeauxdog,en 2 boomers
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
ik snap niet dat mensen dat niet snappen dat het zo warm in een auto kan worden als je zelf al een snik hete auto in gaat is het al niet fijn laat staan voor een hond of kind laten zitten in de auto
http://www.doggy-house.nl
mijn website
Boy
13-06-2001 - 09-06-2013
Cindy
05-01-2000 - 18-06-2010
Quinty
10-03-2003 - 18-09-2018
mijn website
Boy
13-06-2001 - 09-06-2013
Cindy