Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

raar zitten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caramba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzers
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Aantal honden: 3
Contacteer:

raar zitten

Ongelezen bericht door Caramba »

We hebben sinds afgelopen donderdag een Amerikaanse Bulldog op logee voor 14 dagen, het beest is 4.5 maand oud en ondanks het niet mijn type hond is een geweldig leuk pupje....

Afbeelding

Maar nu gaat hij soms met zijn hielen naar achter zitten, het lijkt dus alsof hij ligt met zijn poten naar achter, alleen zijn lijf is nog omhoog.....

Ook kwam hij de eerste 2 dagen slecht op vanachter, zijn voorpoten wel, maar zijn achterpoten niet, dus moest ik hem onder zijn kont omhoog tillen, nu heeft hij er totaal geen last meer van en staat hij in 1 x op...

Ik heb het tegen de eigenaar verteld maar dat deed hij vaker, was volgens hem puppyonbenulligheid.......

Toen hij gister weer belde heb ik hem toch verzocht om na de vakantie naar de dierenarts te gaan, want ondanks dat hij het nu niet meer doet ( moeilijk opkomen) lijkt het me eens goed voor foto's van hem te laten maken.....
Verder loopt hij niet mank, hij speelt en huppelt gewoon met die van mij mee....

Iemand meer ervaring met zitten van een "grote" pup met zijn achterpoten plat naar achter???
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

mijn lola doet het soms, is 4 jaar oud en geröntgend en heeft zover bekend dus nergens last van.

geen idee wat het precies is waarom ze zo debiel gaan zitten
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik weet wel dat bij sommige honden de banden ruimer kunnen zijn dan bij andere honden. daarom kunnen sommige hondjes ook liggend hun poten plat naar achteren doen. en dan evengoed dus comfortabel liggen. daar is ook eens een artikel over geweest in ik dacht Hondenleven.misschien heeft deze hond ook meer ruimte in de banden of zo waardoor hij anders kan gaan zitten?

ik vind het trouwens wel een heel mooie pup hoor !
Caramba
Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Contacteer:

mijn 2 dwergschnauzers liggen inderdaad vaker met hun poten naar achter, maar zittend kunnen ze dat zeker niet, daarom vond ik het zo raar....
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Ik kan me even niet voorstellen hoe je het precies bedoeld.

Heb je er een foto van??
Caramba
Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Contacteer:

nee, als ik achter hem wil gaan staan voor een foto ervan te maken dan staat hij meteen op...

misschien schept dit plaatje met cijfertjes duidelijkheid

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... my_dog.png

nummer 9 en 10 liggen helemaal naar achter , hij zit dus gewoon plat op zijn balletjes en op 12....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”