Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Laatst had ik de hondenpaspoorten nodig en kwam er achter dat de chipgegevens niet meer klopten. Heb al bijna een jaar een nieuw telefoonnummer wat ik dus niet had doorgegeven
Misschien een tip om de gegevens eens te checken. Of ben ik het enige warhoofd
Ik heb toen we maddox kregen zijn chipnummer door de internetmolen gehaald en kwam er achter dat hij naast de NDG ook bij RCA geregistreerd staat. Daar stonden de adresgegevens van de oude eigenaar, mooi aan laten passen.
Wij zijn net verhuisd, maar de gegevens van de chip had ik al geregeld voordat we ingeschreven stonden bij de nieuwe gemeente!
Bij een bezoek aan de dierenarts wordt toch alleen gecontroleerd of het chipnummer klopt met het nummer dat in het boekje (en bij hun in de computer) staat? Zij kijken dan niet op de site van NDG ofzo om de adresgegevens te checken.
Yèti schreef:Bij een bezoek aan de dierenarts wordt toch alleen gecontroleerd of het chipnummer klopt met het nummer dat in het boekje (en bij hun in de computer) staat? Zij kijken dan niet op de site van NDG ofzo om de adresgegevens te checken.
Ze vragen dan aan mij ( onze dierenarts doet dat wel), of de gegevens nog kloppen.
De gegevens zijn nog nooit gecontroleerd door mijn DA lijkt me dus ook niet iets wat overal standaart gebeurd (heb 3 verschillende praktijken gehad, nooit gebeurd).
Ik denk dat ik ook eens moet gaan navragen of mijn gegevens wel kloppen van Romeo.
Kan nml goed zijn dat het nog op het oude adres staat, niet zo erg, want daar woont mijn beste vriend, maar toch niet de bedoeling.
goud schreef:Moet je je eerst aanmelden bij de NDB en betalen? Want geen van de nummers geeft respons. Honden zijn gechipt door de RVB.
Maggie
Wat raar. Het enige waarvoor ik betaald heb (nog geen 7 euro) is het overzetten van Queen haar chip op mijn naam. En dat is nu bijna 2 jaar geleden. Bedenk mij ineens dat toen Ludo werd herplaatst ik ook gewoon mijn gegevens kon inzien Terwijl hij niet meer op mijn naam stond.
Krijg je geen foutmelding of een melding dat je eerst moet betalen?
Pootjes van Ella en Joost (Josie) Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Als je het chipnummer invoert bij de NDG en het dier staat daar geregistreerd dan krijg je zo de gegevens te zien. Ik kon inderdaad ook de gegevens zien van een kat die niet meer van mij was en al op naam van de nieuwe eigenaar stond.
goud schreef:Moet je je eerst aanmelden bij de NDB en betalen? Want geen van de nummers geeft respons. Honden zijn gechipt door de RVB.
Maggie
Wat raar. Het enige waarvoor ik betaald heb (nog geen 7 euro) is het overzetten van Queen haar chip op mijn naam. En dat is nu bijna 2 jaar geleden. Bedenk mij ineens dat toen Ludo werd herplaatst ik ook gewoon mijn gegevens kon inzien Terwijl hij niet meer op mijn naam stond.
Krijg je geen foutmelding of een melding dat je eerst moet betalen?
Heb op de link de chipnummers ingevuld en krijg dan, er is geen huisdier bekend met deze barcode in onze databank?????????
Misschien moet je eerst aanmelden. Maar dat lijkt me raar, want mocht je hond weglopen, en hij wordt gevonden en gechipt, dan heb je dus niets aan het chipnr.
Maggie
Laatst gewijzigd door goud op 29 jul 2008 22:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Heb op de link de chipnummers ingevuld en krijg dan, er is geen huisdier bekend met deze barcode in onze databank?????????
Misschien moet je eerst aanmelden. Maar dat lijkt me raar, want mocht je hond weglopen, en hij wordt gevonden en gechipt, dan heb je dus niets aan het chipnr.
Maggie[/quote]
Ik denk dat je dan toch even contact met de NDG op moet nemen om te kijken of jouw dieren echt wel geregistreerd staan. Misschien is er destijds iets misgegaan bij de RVB?
senna03 schreef:Heb op de link de chipnummers ingevuld en krijg dan, er is geen huisdier bekend met deze barcode in onze databank?????????
Maggie
Ik denk dat je dan toch even contact met de NDG op moet nemen om te kijken of jouw dieren echt wel geregistreerd staan. Misschien is er destijds iets misgegaan bij de RVB?[/quote]
Maar ze varieren in de leeftijd van 2 t/m 10 jaar. Die kunnen toch niet allemaal niet te vinden zijn Of geeft de RvB het niet door aan de NDB
Maggie
Laatst gewijzigd door goud op 29 jul 2008 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je nooit een kaartje naar het NDG hebt gestuurd, staan je huisdieren daar niet geregistreerd. Wellicht dacht je dat de RVB dat regelt, helaas dus niet.
senna03 schreef:Heb op de link de chipnummers ingevuld en krijg dan, er is geen huisdier bekend met deze barcode in onze databank?????????
Maggie
Ik denk dat je dan toch even contact met de NDG op moet nemen om te kijken of jouw dieren echt wel geregistreerd staan. Misschien is er destijds iets misgegaan bij de RVB?[/quote]
Kan jij wel je gegevens zien op de site?
Brigitte30 schreef:Als je nooit een kaartje naar het NDG hebt gestuurd, staan je huisdieren daar niet geregistreerd. Wellicht dacht je dat de RVB dat regelt, helaas dus niet.
Nee, dat heb ik inderdaad nooit gedaan , en ook niet geweten dat dat moest.
Dat zal het dan inderdaad zijn.
Bedankt
Maggie
Maggie
Ik denk dat je dan toch even contact met de NDG op moet nemen om te kijken of jouw dieren echt wel geregistreerd staan. Misschien is er destijds iets misgegaan bij de RVB?
Kan jij wel je gegevens zien op de site?[/quote]
Ja, als ik naar hun site ga en de chipnummers intik dan zie ik de gegevens van mijn honden
Brigitte30 schreef:Als je nooit een kaartje naar het NDG hebt gestuurd, staan je huisdieren daar niet geregistreerd. Wellicht dacht je dat de RVB dat regelt, helaas dus niet.
Ah! Dan heeft de fokker van de Q's mij voor Q ooit zo'n kaartje gegeven want ik kan hem ook vinden. Wijziging nog even doorgeven dus...
Nee, dat heb ik inderdaad nooit gedaan , en ook niet geweten dat dat moest.
Dat zal het dan inderdaad zijn.
Bedankt
Maggie