Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gegevens chip

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Gegevens chip

Ongelezen bericht door senna03 »

Laatst had ik de hondenpaspoorten nodig en kwam er achter dat de chipgegevens niet meer klopten. Heb al bijna een jaar een nieuw telefoonnummer wat ik dus niet had doorgegeven :roll:

Misschien een tip om de gegevens eens te checken. Of ben ik het enige warhoofd
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Bij een bezoek aan de dierenarts word de chip ook gecontroleerd.

Gewoon goed om denken als er iets veranderd.

Daarnaast kun je ook een penning laten graveren en die om doen.
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Ik heb toen we maddox kregen zijn chipnummer door de internetmolen gehaald en kwam er achter dat hij naast de NDG ook bij RCA geregistreerd staat. Daar stonden de adresgegevens van de oude eigenaar, mooi aan laten passen.

Wij zijn net verhuisd, maar de gegevens van de chip had ik al geregeld voordat we ingeschreven stonden bij de nieuwe gemeente!
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

bij mij staan ze nog steeds (2 jaar) op mijn oude adres :N:

gelukkig wonen daar vrienden van ons en die herkennen ze vast als ze daar gedropt zouden worden :mrgreen:
Afbeelding
Yèti
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yèti »

Bij een bezoek aan de dierenarts wordt toch alleen gecontroleerd of het chipnummer klopt met het nummer dat in het boekje (en bij hun in de computer) staat? Zij kijken dan niet op de site van NDG ofzo om de adresgegevens te checken.
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Yèti schreef:Bij een bezoek aan de dierenarts wordt toch alleen gecontroleerd of het chipnummer klopt met het nummer dat in het boekje (en bij hun in de computer) staat? Zij kijken dan niet op de site van NDG ofzo om de adresgegevens te checken.
Ze vragen dan aan mij ( onze dierenarts doet dat wel), of de gegevens nog kloppen.
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

De gegevens zijn nog nooit gecontroleerd door mijn DA :19: lijkt me dus ook niet iets wat overal standaart gebeurd (heb 3 verschillende praktijken gehad, nooit gebeurd).
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik denk dat ik ook eens moet gaan navragen of mijn gegevens wel kloppen van Romeo.
Kan nml goed zijn dat het nog op het oude adres staat, niet zo erg, want daar woont mijn beste vriend, maar toch niet de bedoeling.
:zweep:
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Asterix »

De meeste gegevens kan je toch hier terugvinden? http://www.databankgezelschapsdieren.nl/
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Moet je je eerst aanmelden bij de NDB en betalen? Want geen van de nummers geeft respons. Honden zijn gechipt door de RVB.
Maggie
Maggie
Asterix
Zeer actief

goud schreef:Moet je je eerst aanmelden bij de NDB en betalen? Want geen van de nummers geeft respons. Honden zijn gechipt door de RVB.
Maggie
Wat raar. Het enige waarvoor ik betaald heb (nog geen 7 euro) is het overzetten van Queen haar chip op mijn naam. En dat is nu bijna 2 jaar geleden. Bedenk mij ineens dat toen Ludo werd herplaatst ik ook gewoon mijn gegevens kon inzien :19: Terwijl hij niet meer op mijn naam stond.

Krijg je geen foutmelding of een melding dat je eerst moet betalen? :19:
Afbeelding Afbeelding

senna03
Zeer actief

Als je het chipnummer invoert bij de NDG en het dier staat daar geregistreerd dan krijg je zo de gegevens te zien. Ik kon inderdaad ook de gegevens zien van een kat die niet meer van mij was en al op naam van de nieuwe eigenaar stond.
goud
Zeer actief
Contacteer:

Cleo schreef:
goud schreef:Moet je je eerst aanmelden bij de NDB en betalen? Want geen van de nummers geeft respons. Honden zijn gechipt door de RVB.
Maggie
Wat raar. Het enige waarvoor ik betaald heb (nog geen 7 euro) is het overzetten van Queen haar chip op mijn naam. En dat is nu bijna 2 jaar geleden. Bedenk mij ineens dat toen Ludo werd herplaatst ik ook gewoon mijn gegevens kon inzien :19: Terwijl hij niet meer op mijn naam stond.

Krijg je geen foutmelding of een melding dat je eerst moet betalen? :19:
Heb op de link de chipnummers ingevuld en krijg dan, er is geen huisdier bekend met deze barcode in onze databank????????? :19: :19:
Misschien moet je eerst aanmelden. Maar dat lijkt me raar, want mocht je hond weglopen, en hij wordt gevonden en gechipt, dan heb je dus niets aan het chipnr.
Maggie
Laatst gewijzigd door goud op 29 jul 2008 22:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Maggie
Pak-de-bal

Re: Gegevens chip

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

senna03 schreef:Heb al bijna een jaar een nieuw telefoonnummer wat ik dus niet had doorgegeven
ja, dat is niet zo handig :roll:

ik let wel op, om dan alles te veranderen
senna03
Zeer actief

Heb op de link de chipnummers ingevuld en krijg dan, er is geen huisdier bekend met deze barcode in onze databank????????? :19: :19:
Misschien moet je eerst aanmelden. Maar dat lijkt me raar, want mocht je hond weglopen, en hij wordt gevonden en gechipt, dan heb je dus niets aan het chipnr.
Maggie[/quote]

Ik denk dat je dan toch even contact met de NDG op moet nemen om te kijken of jouw dieren echt wel geregistreerd staan. Misschien is er destijds iets misgegaan bij de RVB?
senna03
Zeer actief

Re: Gegevens chip

Pak-de-bal schreef:
senna03 schreef:Heb al bijna een jaar een nieuw telefoonnummer wat ik dus niet had doorgegeven
ja, dat is niet zo handig :roll:

ik let wel op, om dan alles te veranderen

Goed van jou! :E:
goud
Zeer actief
Contacteer:

senna03 schreef:Heb op de link de chipnummers ingevuld en krijg dan, er is geen huisdier bekend met deze barcode in onze databank????????? :19: :19:

Maggie

Ik denk dat je dan toch even contact met de NDG op moet nemen om te kijken of jouw dieren echt wel geregistreerd staan. Misschien is er destijds iets misgegaan bij de RVB?[/quote]

Maar ze varieren in de leeftijd van 2 t/m 10 jaar. Die kunnen toch niet allemaal niet te vinden zijn :denken: :denken: Of geeft de RvB het niet door aan de NDB :19: :19:
Maggie
Laatst gewijzigd door goud op 29 jul 2008 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Maggie
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Als je nooit een kaartje naar het NDG hebt gestuurd, staan je huisdieren daar niet geregistreerd. Wellicht dacht je dat de RVB dat regelt, helaas dus niet.
Asterix
Zeer actief

senna03 schreef:Heb op de link de chipnummers ingevuld en krijg dan, er is geen huisdier bekend met deze barcode in onze databank????????? :19: :19:
Maggie

Ik denk dat je dan toch even contact met de NDG op moet nemen om te kijken of jouw dieren echt wel geregistreerd staan. Misschien is er destijds iets misgegaan bij de RVB?[/quote]

Kan jij wel je gegevens zien op de site?
Afbeelding Afbeelding

goud
Zeer actief
Contacteer:

Brigitte30 schreef:Als je nooit een kaartje naar het NDG hebt gestuurd, staan je huisdieren daar niet geregistreerd. Wellicht dacht je dat de RVB dat regelt, helaas dus niet.
Nee, dat heb ik inderdaad nooit gedaan :hamer: , en ook niet geweten dat dat moest.
Dat zal het dan inderdaad zijn.
Bedankt :ok: :ok:
Maggie
Maggie
senna03
Zeer actief

Cleo schreef:
Maggie

Ik denk dat je dan toch even contact met de NDG op moet nemen om te kijken of jouw dieren echt wel geregistreerd staan. Misschien is er destijds iets misgegaan bij de RVB?
Kan jij wel je gegevens zien op de site?[/quote]

Ja, als ik naar hun site ga en de chipnummers intik dan zie ik de gegevens van mijn honden

http://www.databankgezelschapsdieren.nl
Asterix
Zeer actief

Brigitte30 schreef:Als je nooit een kaartje naar het NDG hebt gestuurd, staan je huisdieren daar niet geregistreerd. Wellicht dacht je dat de RVB dat regelt, helaas dus niet.
Ah! Dan heeft de fokker van de Q's mij voor Q ooit zo'n kaartje gegeven want ik kan hem ook vinden. Wijziging nog even doorgeven dus...
Afbeelding Afbeelding

senna03
Zeer actief

Oke, je hebt je antwoord al gekregen! Is dit topic toch ergens goed voor geweest!
Yèti
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yèti »

goud schreef:
Nee, dat heb ik inderdaad nooit gedaan :hamer: , en ook niet geweten dat dat moest.
Dat zal het dan inderdaad zijn.
Bedankt :ok: :ok:
Maggie
Je kunt alsnog je honden aanmelden door dit formulier (per hond) in te vullen:
http://www.databankgezelschapsdieren.nl/
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”