O ja, een runderlap, ei, yoghurt moet ze ook niet meer
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verwend kreng....
Moderator: moderatorteam
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
Verwend kreng....
Senna lust geen pens meer, haar brokken alleen als er wat geraspte kaas overheen zit (ik hoef het nog net niet te gratineren), en Duck vind ze ook niet meer lekker. Alleen Rodi kan haar goedkeuring nog krijgen. En dat voor een straathond........ 
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
- Aantal honden: 1
Re: Verwend kreng....
Het kan ook het weer zijn hoor, Gaia luste de kip ook niet meer.senna03 schreef:Senna lust geen pens meer, haar brokken alleen als er wat geraspte kaas overheen zit (ik hoef het nog net niet te gratineren), en Duck vind ze ook niet meer lekker. Alleen Rodi kan haar goedkeuring nog krijgen. En dat voor een straathond........

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
lieverd, het is 800 graden buiten... ik eet ook nikssenna03 schreef:Senna lust geen pens meer, haar brokken alleen als er wat geraspte kaas overheen zit (ik hoef het nog net niet te gratineren), en Duck vind ze ook niet meer lekker. Alleen Rodi kan haar goedkeuring nog krijgen. En dat voor een straathond........
kleine beetjes aanbieden en wachten tot het weer koeler wordt

- senna03
- Zeer actief
massam schreef:lieverd, het is 800 graden buiten... ik eet ook nikssenna03 schreef:Senna lust geen pens meer, haar brokken alleen als er wat geraspte kaas overheen zit (ik hoef het nog net niet te gratineren), en Duck vind ze ook niet meer lekker. Alleen Rodi kan haar goedkeuring nog krijgen. En dat voor een straathond........
O ja, een runderlap, ei, yoghurt moet ze ook niet meer![]()
kleine beetjes aanbieden en wachten tot het weer koeler wordt
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Aanbieden.... 2 minuten wachten... wegnemen, volgende keer weer een kans. Geen tussendoortjes, niets...
En zo even doorgaan todat ze weer eet
Misschien toch het weer? Misschien leg je er de nadruk op? Misschien moet ze loops worden? Misschien vind ze dat het tijd is voor biefstuk? (= Jammer dan)
Wel even zeker weten dat er lichamelijks niets is, bijv. last van tanden ofzo, zorgen dat ze blijft drinken.....
Misschien gewoon even 'kijken wat het baasje doet als ik zo doe' (al weet ik dat honden dat niet beredeneren.. maar als jij aandacht geeft aan het slechte eten, dan reageren ze DAAR natuurlijk wel sterk op.
Suzanne
(ps.. ervaringsdeskunige met slecht etende hond)
En zo even doorgaan todat ze weer eet
Misschien toch het weer? Misschien leg je er de nadruk op? Misschien moet ze loops worden? Misschien vind ze dat het tijd is voor biefstuk? (= Jammer dan)
Wel even zeker weten dat er lichamelijks niets is, bijv. last van tanden ofzo, zorgen dat ze blijft drinken.....
Misschien gewoon even 'kijken wat het baasje doet als ik zo doe' (al weet ik dat honden dat niet beredeneren.. maar als jij aandacht geeft aan het slechte eten, dan reageren ze DAAR natuurlijk wel sterk op.
Suzanne
- Gaia
- Zeer actief
Dat is leuk gezegd, maar toen ik dat dus bij mijn hond deed heb ik na 8 dagen niets gegeten toegeven. Kon alle ribben op d'r lijf tellen en madam vrat dus gewoon echt niet. Ja, als ik d'r karnemelk of pens doorheen deed.Suzanne123 schreef:Aanbieden.... 2 minuten wachten... wegnemen, volgende keer weer een kans. Geen tussendoortjes, niets...
En zo even doorgaan todat ze weer eet![]()
Suzanne
Niet iedere hond doet het op die methode.

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- senna03
- Zeer actief
wendy71 schreef:Je zegt het zelf al in de titel:
Ze is verwend.![]()
![]()
Succes, ik heb helaas geen tips voor je.
Die van mij eten alles, doen ze dat niet(meer), dan zijn ze ziek.
Hihi, inderdaad verwend. Ik moet er ook wel om lachen hoor. Ik wil nog wel es denken van nou je eet het maar en anders laat je het maar staan, maar mijn man daarentegen....."ach dat beestje vindt een beetje geraspte kaas of een plakje ham door haar eten nou eenmaal lekker"
Wat ik ook grappig vind van haar, als we een toetje hebben gegeten mogen de honden de bakjes uitlikken. Maar dan moet het voor madam wel pudding zijn en geen yoghurt....Ze is ontzettend bang voor allerlei geluiden, behalve voor de mixer (en die maakt me toch een pokke herrie :N: ) want daar wordt slagroom mee geklopt....
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Shibby is altijd al een slechte eter geweest, zowel op brok als op een aantal kvv's. Nooit zijn bak meteen leeg eten, soms 3 dagen uberhaupt niet eten.Suzanne123 schreef:Aanbieden.... 2 minuten wachten... wegnemen, volgende keer weer een kans. Geen tussendoortjes, niets...
Suzanne
Shib krijgt nu al een jaar iedere dag carnibest en ineens Vreet hij iedere keer zijn bak gelijk leeg, staat hij vóór etenstijd al te drentelen in de keuken. Ik had inderdaad ook vol kunnen houden bij de cavom of bij de kivo, maar dan was er niet zo veel meer over gebleven van Shibby.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
boxersien
Als boris niet meer eet dan moet hij wel heel erg dood zijn denk ik. Hij is er ook zo één die alles moet hebben wat hij te pakken kan krijgen.wendy71 schreef:Je zegt het zelf al in de titel:
Ze is verwend.![]()
![]()
Succes, ik heb helaas geen tips voor je.
Die van mij eten alles, doen ze dat niet(meer), dan zijn ze ziek.
Heel vermoeiend. Ik heb ook altijd het idee dat ik te weinig aan hem heb gegeven.
Ik ging vandaag om een ander soort voer omdat hij FF niet aan kan (te zwaar op de maag). De DW raadde me aan om dan een klein zakje voer te kopen om te kijken of hij het lust. Nou, dit heb ik maar niet gedaan. Ik zou enorm opkijken als ik voer zou hebben dat meneer niet lust. En ja, hij vind carocroc heerlijk. De zak is leeg in de voerton, maar meneer lag zelf wel in de zak.
Kan toch best een boxer in een lege 15 kg zak??
-
Addy
en medisch gezien is alles in orde met je buitenlandertje ?senna03 schreef:leuk geschreven! Maar die doos eet al weken met lange tanden, warm of niet
- senna03
- Zeer actief
Dat denk ik wel (weet het natuurlijk niet zeker), maar ze glanst, heeft geen diarree, geen koorts, plast normaal, rent als een gek, is speels etc. En lekkere dingen eet ze met veel smaak. Ook haar brokken (met kaas of worst eroverheenAddy schreef:en medisch gezien is alles in orde met je buitenlandertje ?senna03 schreef:leuk geschreven! Maar die doos eet al weken met lange tanden, warm of niet
Ik heb haar nu bijna 5 jaar en ze heeft nog nooit wat gemankeerd.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
oh jawel hoor...hier het ook 6 tot 8 dagen (met 6 dagen werd er voorzichtig geproefd, met 8 dagen goed gegeten) vol moeten houden en idd op dat moment een hele magere hond...Gaia schreef:Dat is leuk gezegd, maar toen ik dat dus bij mijn hond deed heb ik na 8 dagen niets gegeten toegeven. Kon alle ribben op d'r lijf tellen en madam vrat dus gewoon echt niet. Ja, als ik d'r karnemelk of pens doorheen deed.Suzanne123 schreef:Aanbieden.... 2 minuten wachten... wegnemen, volgende keer weer een kans. Geen tussendoortjes, niets...
Suzanne
was een hond die ook altijd met brok, kvv en vers moeilijk deed met eten, tot dat moment dat ik het zat was.....
toen kreeg hij niet meer tot hij ging eten....sindsdien eet hij alles wat ik hem voorzet...
- Gaia
- Zeer actief
Ik heb het over 8 dagen nog geen brokje aanraken. Helemaal niets, geen tussendoortjes nakkes nada noppes. Ze was niet meer vel over been, maar verder dan dat. Omdat je daarvoor toch al twee ribben kon zien. Toen heb ik de knoop doorgehakt om dus wat anders te gaan proberen. Ik werd door verscheidene mensen aangesproken dat ik die hond moest voeren...crutz schreef:oh jawel hoor...hier het ook 6 tot 8 dagen (met 6 dagen werd er voorzichtig geproefd, met 8 dagen goed gegeten) vol moeten houden en idd op dat moment een hele magere hond...Gaia schreef:Dat is leuk gezegd, maar toen ik dat dus bij mijn hond deed heb ik na 8 dagen niets gegeten toegeven. Kon alle ribben op d'r lijf tellen en madam vrat dus gewoon echt niet. Ja, als ik d'r karnemelk of pens doorheen deed.Suzanne123 schreef:Aanbieden.... 2 minuten wachten... wegnemen, volgende keer weer een kans. Geen tussendoortjes, niets...
Suzanne
was een hond die ook altijd met brok, kvv en vers moeilijk deed met eten, tot dat moment dat ik het zat was.....
toen kreeg hij niet meer tot hij ging eten....sindsdien eet hij alles wat ik hem voorzet...
Het is nog steeds geen snelle eter, maar ze eet. Ik ben echt geen toegever, als ze d'r kip niet wil is het jammer. Volgende maaltijd nog eens proberen. Maar er zijn grenzen aan wat hoever ik wil gaan.