Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leuke "wij kennen elkaar" communicatie.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Leuke "wij kennen elkaar" communicatie.

Ongelezen bericht door Moos »

Tijdens het wandelen wil Saar vaak spelen met Vera (alhoewel nu met die hitte ze het ook maar opgeeft), maar is zelfs bij Vera zelden een type van "ik begin met beuken of in je oren hangen".
Ze heeft ontdekt dat Vera heel erg reageert op haar als ze gaat graven (dan komt Vera aangezoeft :cheer: ), en wat ze nu dus doet als ze met Vera wil spelen is opeens enorrrm fanatiek gaan graven. Wat verraadt dat ze dit voor Vera doet is het feit dat ze continu omhoog kijkt zo van "ziet ze me al???" :mrgreen:
Als Vera haar dan ziet stopt ze ook meteen met graven en gaat eerst in spelbuiging liggen om daarna weg te rennen al achterom kijkend.

Vind het zo grappig om te zien omdat het duidelijk communicatie is tussen twee hele bekende honden :wink:

Hebben jullie honden ook dit soort grappige communicatie-dingetjes? Onderling of met hele bekende vriendjes buiten?
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Reina gaat plat in het hoge gras liggen om Rock, die argeloos komt aanslenteren, te bespringen :mrgreen: Géén gezicht met die pretbek. Ze doet dat overigens alleen bij Rock niet bij andere honden.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

alm@ schreef:Reina gaat plat in het hoge gras liggen om Rock, die argeloos komt aanslenteren, te bespringen :mrgreen: Géén gezicht met die pretbek. Ze doet dat overigens alleen bij Rock niet bij andere honden.
Haha! Dat doet Saar ook, voorheen alleen bij Moos, nu alleen bij Vera.
Zal voor zowel Reina als Saar dan iets zijn wat je alleen bij supervertrouwde honden doet :wink:
Hoe reageert Rock daarop? Vera gaat als ze Saar zo ziet alvast achteruit rennen "zoek dekkingggggggggggggg", lijkt ze te denken :mrgreen:
Afbeelding
Anne
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne »

In huis vaker. Spriet gaat dan in het midden van de kamer staan, en begint op een bep. manier fanatiek te kwispelen. Af en toe kijkt ze om naar Tibbie (die Spriet op haar beurt weer negeert) om te kijken of ze al kijkt. Tibbie draait zich dan eens langzaam om, en Spriet begint dan altijd met haar voorpoten te 'slaan' om aandacht van Tibbie te krijgen :wink:
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002-2015), Tibbie (2000-2015) en Gunda (1996-2009)
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Boomer en Wendy hebben dat ook wel, maar die wonen niet samen..
Ze zien elkaar zowieso elke woensdag een aantal uur, en soms vaker, dan pas ik een dag op Wendy ofzo.
Wendy gaat m buiten regelmatig op liggen wachten, dan komt Boomer aanlopen, blijft op een afstandje staan en Wendy springt m vol in zn nek om aan de zijkant van zn hals te bijten.
Meestal binnen begint Boomer, dan gaat hij met zn kont voor haar staan draaien, totdat ze in zn achterpoot hapt, dan gaat hij liggen en wordt er gespeeld.. :mrgreen:
boy en minka
Actief
Mijn ras(sen): werklijn border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door boy en minka »

Hahahahaha heel herkenbaar idd! Minka heeft zo haar dingen naar Boy. Als hij aan het drinken is wacht ze hem op bij de keuken, want dan kan ze een aanloop nemen en lekker aan zijn oor of in zijn nek gaan hangen!!!

Of als ze met Boy wil spelen en hij niet met haar, komt ze mij de wubbakong brengen. Die gooi ik dan weg, gaat ze de eerste keer heel braaf achter aan, de tweede keer kijkt ze al wat meer over haar schouder ( nee, nog geen beweging bij Boy) en gaat m dan halen en de derde keer is geheid prijs: dan komt Boy in actie voor de kong en gaat ze hem niet halen maar wacht hem weer op om in zijn oren te hangen en vervolgens om samen te dollen en te spelen, whoehahahaha! :cheer:
Maak je geen zorgen voor de dag van morgen.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Frenk heeft een border terrier vriendinnetje in het park waar we altijd lopen. Die herkennen elkaar al vanuit de verte, dan stormen ze op elkaar af, al springend als reeen op doping :mrgreen: Ze nemen ook gedrag van elkaar over. Zo heeft Fleur van Frenk geleerd dat het echt onwijs leuk is om een aanloop te nemen en de ander een flinke schouderbeuk te geven. :cheer:
Afbeelding
micky-do
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door micky-do »

wat leuk zeg dat je zo duidelijk kan zien dat ze communiceren met elkaar !
Gangster in tha House
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

Als Gaia gezwommen heeft dan gaat ze eerst Juno besluipen om vervolgens als een roofdier op d'r prooi af te stormen. Juno die heeft nu door waarneer die op moet letten, maar de eerste paar keer schrok hij zich een hoedje.

Als juno wil spelen gaat ie gewoon boven op Gaia zitten, die reageert en hij springt daar op in door spelend verder te gaan.
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Ik vind de klik tussen jouw honden altijd heel erg leuk om te lezen! Heerlijk stelletje heb je zo!

Quincy is nu nog alleen maar bij bepaalde honden hier in de buurt gaat maakt hij speelbuigingen zeg maar wacht tot de andere hond er is en dan hop spelen maar
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Die communicatie is inderdaad erg grappig om te zien.
Timo laat aan Wieke merken dat hij wil spelen door tijdens de wandeling haar heel uitdagend en continu aan te kijken...al lopend blijft hij dan naar haar kijken. Als Wieke het doorheeft kijken ze elkaar even vanaf een afstandje in de ogen en daarna komt zij als een gek op Timo afgerend waarna ze met elkaar gaan rennen en stoeien.

Thuis geeft Timo het meestal aan door met zijn poot naar Wieke te slaan of hij bijt zachtjes in haar achterpoot of net als tijdens het wandelen kijkt hij haar uitdagend in de ogen.

Wieke laat vooral op de lompe manier zien dat ze wil spelen, zij duikt gewoon bovenop Timo en merkt dan wel of hij wil spelen of niet :mrgreen:
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”