Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De nachtmerrie van iedere hondenbaas...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

De nachtmerrie van iedere hondenbaas...

Ongelezen bericht door MJ »

Overkwam mij gister.

Gistermiddag was ik even naar het asiel geweest ( waar Liam gezeten heeft) om te vragen of ik misschien af en toe gebruik mocht maken van één van hun rennetjes om Liam los te kunnen laten om even lekker te rennen en te darren. Zondagmiddag hebben we afgesproken. Naast het asiel loopt een kanaal wat heel misschien ook wel een veilige plek kon wezen voor Liam.
Gister rond kwart over 6 ben ik daar gaan kijken, Dusty ,Maxi en Liam lekker mee.
Terwijl ik daar langs het kanaal loop wil ik Liam aan de 10 meter lijn doen..klik de 10 meter lijn aan , haal dan pas de korte lijn eraf en laat Liam lopen.
Totdat de 10 meter lijn op was en in plaats dat Liam stopte wegens einde lijn liep Liam door en zie ik zó de 10 meter lijn eraf vallen. Musketon had zich niet goed gesloten ..zand ertussen? Ik heb geen idee ( hoewel er nu aan dat pokkeding niets te merken valt :boos: :boos: :boos: )
Liam , niet omkijkend naar mijn geroep natuurlijk, bleef gaan in een drafje. Totdat hij bij een weiland kwam en daar in wilde vaart overheen schoot en met een tel uit het zicht, al blaffend. :N:
Proberen rustig te blijven , op dat punt blijven zitten en hopen dat ie na verloop van tijd terugkomt.
Na een uur geen Liam, wel nog steeds geblaf wat uit maisvelden kwam...geroepen ,gedaan maar nee...
Dan hield het blaffen op... :jank:
het was ondertussen kwart voor 9 en de schemer die eraan zat te komen maakte me peentjes zweten.
Alle instanties gebeld, Esther gebeld, die kwam gelijk om te helpen zoeken ( nogmaals onwijs bedankt !!!) , bij het asiel hoorde ik tumult dus ben daar naar toe gerend om te kijken of hij daar naar toe gelopen was. Dat was mijn enige 'lichtpuntje'....Liam heeft daar maanden gezeten en ik had zó de hoop dat hij daar naar toe toe rennen op een gegeven moment.
Maar nee, ook daar geen Liam. Wel cursisten , die daar aangesproken om, mocht Liam daar komen hem proberen daar te houden.
Esther en ik hebben gezocht en gezocht....en de moed zonk ook redelijk in de schoenen.Werk had ik gebeld voor plaatsvervanging voor vandaag mocht ik Liam niet terugvinden voor vanochtend.

Weer naar asiel gelopen en gelukkig...daar zaten 2 medewerkers van het asiel die Liam kenden .Mochten zij hem vinden dan was de kans groot dat hij wel naar hen zou lopen omdat zij bekend volk voor hem zijn.
We hadden allemaal zoiets dat hij niet naar vreemden zou gaan.
Zij hielpen ook meezoeken....maar geen resultaat. Wat een drama en wat een vreselijk k*tgevoel. Uit alle macht proberen verstandelijk te denken, rustig te blijven...maar je ondertussen van binnen compleet opgevreten voelen.
Mijn plan was om daar te blijven , het liefst terug te lopen naar het weiland en hopen dat hij daar later die nacht terug zou komen maar dat werd me ten strengste afgeraden door een strenge Esther en Peter :wink: ( medewerker van het asiel)en beiden bleven ze dan ook bij me om de zoektocht verder door te zetten ook al zagen we geen hand voor ogen meer en hadden ook zij er al een lange dag opzitten. Peter had een zaklamp in de auto liggen ( net de dag ervoor erin gelegd alsof het zo moest zijn!) en hop..daar gingen we weer.

Op een gegeven moment dacht ik hem te horen blaffen, maar ja, op een gegeven moment twijfel je aan alles....maar eind van het verhaal....in het stikkedonker riepen Esther en Peter : daar loopt ie ! Ik zag idd ook de glinstering van zijn oogjes in de schijnwerper maar zo gauw als ik het zag , zo gauw was het ook weer weg. Opnieuw het maisveld in...
Toen zakte ons de moed even heel diep in de schoenen.

Even later ...hoort Esther gerinkel van zijn penning en terwijl ik alleen die kant op loop komt Liam daar heel bedeesd aan lopen. Vastgepakt aan zijn tuig en geroepen : HIJ IS ERRRRRR! :cheer: :cheer: :cheer:

Om half 7 ongeveer er vandoor en iets na elven terug.....
Hans gebeld aan boord die natuurlijk ook liep te zenuwen omdat hij daar zit en niets doen kan en ook daar kwam natuurlijk een vreugdekreet !
We rookten even een sigaretje en Liam ging liggen op de grond en ging slapen...kerel was kapot en nog . ( wij allemaal van de stress volgens mij :ugh: )

Esther en Peter...beide zó ontzettend bedankt voor jullie hulp en steun!
Voor het helpen zoeken , voor de moed erin proberen te houden , voor het acuut komen en helpen....allebei een onwijs dikke knuffel !

Wat een pokke avond en wat ben ik blij dat ik die kleine kerel hier nu op de bank zie liggen ! Pfffff...nooit weer dit alsjeblieft....
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Pfff zoiets kost je een paar jaar van je leven, dikke knuffel en fijn dat het draakje weer veilig thuis is :ok:
MJ
Zeer actief

kitty2 schreef:Pfff zoiets kost je een paar jaar van je leven, dikke knuffel en fijn dat het draakje weer veilig thuis is :ok:
10 jaar ouder...minstens. Ik kreeg af toe hele visioenen voor me....die ik zo snel mogelijk probeerde weg te drukken. :N:
Maar gelukkig , draakje is idd weer veilig thuis en ligt lekker op de bank !
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

wat een verhaal, gelukkig is hij er weer !!!

zo is het wel weer gebleken, dat je nooit weg moet gaan van de plek
waar je elkaar voor het laatst gezien hebt. :ok:
MJ
Zeer actief

Nanna schreef:Maar wat ging ie dan doen? Jagen?
Ja.....om vervolgens , volgens mij, keer op keer op iets nieuws te stuiten en zo door te gaan.
Denk ik...... :19:
Ik hoorde hem in het begin af en aan blaffen en dat was an sich wel in de buurt maar toen het stil werd kreeg ik het verdomd benauwd.
Of hij was het spoor kwijt en de weg terug ook, of hij was zijn avondmaaltijd aan het verorberen , of hij was gewoon onwijs ver weg dat ik hem niet meer kon horen.
Eindelijk hoorden we dan weer geblaf en ik denk dat hij op ons geroep de weg naar ons heeft weten te vinden.
MJ
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:wat een verhaal, gelukkig is hij er weer !!!

Nou neuh, want we vonden hem op een compleet andere plek weer. :wink:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Pfff rotbeesten zijn het. :boos:
Fijn dat hij weer terecht is.
:knuffel1:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

God allemachtig,wat een schrik :N:
Ja,daar wordt je wel 10 jaar ouder van!Er kan trouwens inderdaad wel zand in het veermechanisme van de musketonhaak hebben gezeten.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Pak-de-bal

Marie-José schreef:

ik dacht "opnieuw het maisveld in " gelezen te hebben
Pak-de-bal

Nanna schreef:Een hond die echt zijn neus aan de vloer zet en achter wild aan gaat blijft meestal niet in de buurt. Ik denk dat hij wellicht toch op een konijn of zo is gestoten en dat eens op zijn gemak verorberd heeft. Vandaar de stilte.
of graven... dat heeft Bauke gedaan.. ik hàd het ook niet meer :jank:

maar was meneer aan het graven , over het heuveltje heen,
dus hij hoorde mij wel roepen , maar ach, .....graven is toch leuker? :roll:
MJ
Zeer actief

Nanna schreef:
Een hond die echt zijn neus aan de vloer zet en achter wild aan gaat blijft meestal niet in de buurt. Ik denk dat hij wellicht toch op een konijn of zo is gestoten en dat eens op zijn gemak verorberd heeft. Vandaar de stilte.
Dat doet Wim hier ook :boos:
Het feit dat je hem daar tóch weer hebt teruggevonden mag je toch voldoende zelfvertrouwen geven om hem daar morgen gewoon weer los te laten ;-)
Hij liep op een drafje weg...en ik zag zijn neus omhoog gaan bij het weiland en toen was het gaaaaaaannnn ! Wat kan die vent rennen ! :80:
Hij ging ook regelrecht richting struiken...hij weet waar hij het zoeken moet.
Hij was gewoon compleet uit zicht, uren weg, zou jij hem echt gewoon los durven laten ?
Ik ben als de dood voor al die wegen ....overal zijn auto's...ik kan nergens een veilige plek vinden. Bij het Leesten komt hij onder het hek door :ugh: , hij luistert aan de lijn redelijk nu naar 'hier' maar eenmaal los, wat ik nu gezien hen in het Leesten waar ik hem zelf losgelaten heb en zoals gister waar de pokke musketon niet werkte zie je een compleet andere hond. Zo blij,zo vrolijk, de eigenlijke hond wat doet waar hij voor gemaakt is, dat rennen , die blijdschap, maar ook de hond die dan compleet zijneigen weg gaat en niemand meer ziet staat en op zijn moment weer komt .....is dat verantwoord ?
Ik wil graag dat mijn honden kunnen rennen, los van de riem, zelf kan dollen , en ik weet dat ik het wezenlijke van Liam ontneem als ik hem voor altijd aan die 10 meter lijn blijf houden...maar is het verantwoord hem los te laten, voor hemzelf, voor anderen ? Pfffff...ik vind het moeilijk
Laatst gewijzigd door MJ op 23 jul 2008 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
MJ
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Marie-José schreef:

ik dacht "opnieuw het maisveld in " gelezen te hebben
Ja dat klopt..dat was een ander maisveld als waar ik hem in het begin hoorde. :wink:
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Jemig wat een horror-verhaal zeg ..... kan me voorstellen dat je inwendig compleet in paniek was. Gelukkig is het goed afgelopen en is ie weer lekker thuis.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

PFFF Gelukkig heb je hem weer...doodsangst zal je uitgestaan hebben.
Ik geloof niet dat ik hem voorlopig los zou laten... er zal eens wat gebeuren zeg...veel wijsheid in ieder geval!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

pfff dat kost je wat jaartjes... :N: gelukkig is ie weer terecht :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Jeetje meid wat een schrik!!! :jank:
Die Liam toch ook...volgens mij voelen die uurtjes dat hij weg is dan als dagen.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Marie-José schreef:
Ja.....om vervolgens , volgens mij, keer op keer op iets nieuws te stuiten en zo door te gaan.
Ik hoorde hem in het begin af en aan blaffen en dat was an sich wel in de buurt maar toen het stil werd kreeg ik het verdomd benauwd.
Of hij was het spoor kwijt en de weg terug ook, of hij was zijn avondmaaltijd aan het verorberen , of hij was gewoon onwijs ver weg dat ik hem niet meer kon horen.
Eindelijk hoorden we dan weer geblaf en ik denk dat hij op ons geroep de weg naar ons heeft weten te vinden.
Liam is toch een kruising podenco ?
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Oei, dat zijn van die situaties waar ik 7 kleuren stront schijt.. :?
Dood eng zoiets.
Gelukkig is het goed afgelopen MJ. :ok:

Niet meer doen hoor Liam. :boos: :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Poeh, kan me voorstellen dat je dan helemaal gek wordt. :N: Wat een rothond eigenlijk :mrgreen: :wink:

Ik raak als gestressed als ik 10 minuten moet wachten. :roll: Na een paar uur kan je me dus opvegen.
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Fijn dat hij weer terecht is :cheer:.

Je wist waarschijnlijk al dat hij niet los kon, nu heb je het bewijs :wink:.
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Marie-José schreef:Hij was gewoon compleet uit zicht, uren weg, zou jij hem echt gewoon los durven laten ?
Ik ben als de dood voor al die wegen ....overal zijn auto's...ik kan nergens een veilige plek vinden.
Ik wil graag dat mijn honden kunnen rennen, los van de riem, zelf kan dollen , en ik weet dat ik het wezenlijke van Liam ontneem als ik hem voor altijd aan die 10 meter lijn blijf houden...maar is het verantwoord hem los te laten, voor hemzelf, voor anderen ? Pfffff...ik vind het moeilijk
Pff, wat een drama...... en wat duurt dat dan lang.....
Hier hetzelfde dilemma. Los van de 10 meter lijn lijkt me heerlijk voor Kaiou, maar ja, die neus....dat jagen......die bananen......die oogkleppen en het ergste die wegen en auto´s...... :eek:
Ik heb Kaiou inmiddels ruim een jaar en ik heb het nog niet aangedurft om hem los te laten en weet ook niet of dat in de nabije toekomst staat te gebeuren :denken: .
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Gelukkig is hij weer terechtgekomen gisteravond, wat een stress zal jij gehad hebben. Poe!

Wij zijn 1x Rex 9 uur lang kwijt geweest (ze had binnen aan een verlengsnoer zitten kluiven en stroom gehad, waar wij later pas achter kwamen en durfde niet meer mee naar binnen), dus ik weet een beetje hoe het voelt. Gelukkig ook de opluchting als je je hond weer in je armen kunt sluiten.

Liam, niet meer doen hoor!
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Dat kost je inderdaad 10 jaar van je leven zoiets. Taro is toen we hem net hadden drie kwartier weg geweest en toen kon je mij al opvegen.

Met Taro heb ik ook regelmatig met mijn handen in het haar gestaan en mij er maar bij neergelegd dat hij nooit los zou kunnen lopen. Hij zette zijn neus op de grond en volgde een spoor en keek niet op of om. Als hij dan even stil stond om te plassen, kon ik hem wel pakken. Hij liep niet doelbewust weg. Na heel veel oefenen in de tuin en aan de lange lijn en zelfs overwogen om een tt te gaan gebruiken :N:, wel in combinatie met een gedragstherapeut is dan nu eindelijk het kwartje gevallen.

Wat bij Taro heel goed ging, was fietsen. Dat gaf mij ook een veiliger gevoel, op de hei kon ik hem overal in de gaten houden en hij hield mij ook beter in de gaten.

Succes met Liam en geef hem toch maar een dikke knuffel dat hij weer veilig terug is.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Tjee zeg wat zal jij flink in de stres gezeten hebben. Gelukkig dat het goed afgelopen is :cheer:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Wat een opluchting! Staat er veel mais daar? Ik heb de pest aan maisvelden omdat ze dan hopeloos kunnen verdwalen en zoeken bijna onmogelijk is.De honden zijn er echter gek op en ik ben altijd heel blij als ik het ratelende geluid van de stengels gang na gang dichterbij hoor komen.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Nou, dat weet je dan ook weer..het loslopen nog maar even uitstellen! :mrgreen: Wat een zweetavontuur en ik ben blij te lezen dat het goed is afgelopen!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ach Marie toch, wat een ontzettende schrik :N: :N: Rothond :boos: :boos: En nee, ik zou hem niet meer loslaten muv omheind gebied hoor. Eerst maar even tot rust komen en dan over een paar maanden maar weer eens zien wat je gaat doen....
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Sita schreef:Met Taro heb ik ook regelmatig met mijn handen in het haar gestaan en mij er maar bij neergelegd dat hij nooit los zou kunnen lopen. Hij zette zijn neus op de grond en volgde een spoor en keek niet op of om. Als hij dan even stil stond om te plassen, kon ik hem wel pakken. Hij liep niet doelbewust weg.
Taro rende idd niet keihard weg, die ging gewoon als een soort stofzuiger rustig aan steeds verder en was ook nog wel weer te vangen. Maar een hond die keihard wegrent is ook niet meer te vangen.

Fijn dat het zoveel beter gaat met Taro trouwens :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

wat een eterbakie zeg en dat met zo lief koppie
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Addy schreef:
Marie-José schreef:
Liam is toch een kruising podenco ?
Ja, ik geloof zeer zeker dat er podenco in zit en heb veel lopen zoeken op internet toen we hem kregen en had ook gelezen over het 'gaan' van ze. Daarom dus de 10 meter lijn ...het Leesten en mijn voorzichtigheid tot loslaten en juiste plekken zoeken. Maar ja.....mijn musketon hielp in deze even niet mee. :roll:
Wat kan je je dan stom voelen als je zó die lijn er af ziet gaan. :boos:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”