Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pup of niet
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
pup of niet
Mijn Doeska is 14 jaar ,ze speelt niet meer het lopen gaat behoorlijk moeilijk .
Maar nu komt mijn vraag eigenlijk zou ik bij haar nog een pup kunnen zetten .?
Doeska is altijd met meerdere honden geweest maar die zijn de afgelopen paar jaar helaas overleden.
Ik wilde eerst wachten tot Doeska er niet meer was ,maar nu kan ik toevallig aan een hele leuke pup komen ,
Dus eigenlijk weet ik niet wat ik moet doen .Graag jullie mening
Maar nu komt mijn vraag eigenlijk zou ik bij haar nog een pup kunnen zetten .?
Doeska is altijd met meerdere honden geweest maar die zijn de afgelopen paar jaar helaas overleden.
Ik wilde eerst wachten tot Doeska er niet meer was ,maar nu kan ik toevallig aan een hele leuke pup komen ,
Dus eigenlijk weet ik niet wat ik moet doen .Graag jullie mening
groetjes Naomi1 en een poot van Doeska
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
monky is een ouwe zeur, oke hij is nog maar 8 maar kwa lichaam is tie wat ouder
en hem zou ik wel plezier doen met een pup
hij is dol op pups en bloeit daar van op
maar ja dat is monky ik weet niet hoe jou hond is en dat weet jezelf het beste

hij is dol op pups en bloeit daar van op
maar ja dat is monky ik weet niet hoe jou hond is en dat weet jezelf het beste

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik zou het zelf niet doen, Bruno is nu ook 14 en ik wil mijn volle aandacht aan hem kunnen geven wat met een pup erbij beslist niet gaat lukken.Hij verdient trouwens ook rust.Ik heb al twee nestjes voorbij laten gaan en hoop eigenlijk dat er nog meer langs mijn neus gaan want dat betekent dat ik mijn lieve ouwe baasje nog heb 

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik had een JR-etje van ruim 14 en daar hebben we een herderpup van 4 maanden bijgezet. Ging uitstekend hoor
ze zijn 5 jaar de dikste kameraadjes geweest. Houd er wel rekening mee dat je de oude hond voldoende rust geeft en dat je met de jonge hond veel alleen onderneemt.
Zo ging ik bijvoorbeeld met de herder (toen hij volwassen was) veel fietsen en dan zat het ouwetje heel genoeglijk in de fietsmand. In het bos liet ik het oude mannetje lekker scharrelen totdat ik merkte dat hij moe werd en dan ging hij weer in de fietsmand.

Zo ging ik bijvoorbeeld met de herder (toen hij volwassen was) veel fietsen en dan zat het ouwetje heel genoeglijk in de fietsmand. In het bos liet ik het oude mannetje lekker scharrelen totdat ik merkte dat hij moe werd en dan ging hij weer in de fietsmand.

- Moos
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
Doeska is een heel makkelijke hond .
Als mijn zoon of dochter met hun honden komen gaat dit goed
En een paar weken geleden moest ze door omstandigheden bij iemand logeren die 2 honden had en dat is prima gegaan .er is geen onovertogen woord tussen hun gevallen.
Laast was hier iemand met een jonge hond van 2 jaar en die wilde in haar oren hangen en toen snauwde ze ,en die andere hond is niet meer bij haar geweest.
Als mijn zoon of dochter met hun honden komen gaat dit goed
En een paar weken geleden moest ze door omstandigheden bij iemand logeren die 2 honden had en dat is prima gegaan .er is geen onovertogen woord tussen hun gevallen.
Laast was hier iemand met een jonge hond van 2 jaar en die wilde in haar oren hangen en toen snauwde ze ,en die andere hond is niet meer bij haar geweest.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Mijn gevoel zegt, nee niet doen.
Toch kun je zelf het beste over je eigen hond oordelen.
Beetle (die bij mijn ouders woont) ziet Lumi zo'n 4 keer per week. Deze twee gaan echt super samen. Ik dacht dat Beetle een pup niet meer leuk zou vinden en deze alleen maar zou gaan accepteren, maar het tegendeel is dus gebeurd. Ze zijn stapel met elkaar en Beetle is iedere keer heel blij als ze Lumi ziet. In Beetle haar leven is door dit jonge ding (nu 8 maanden) weer meer plezier gekomen.
Toch kun je zelf het beste over je eigen hond oordelen.
Beetle (die bij mijn ouders woont) ziet Lumi zo'n 4 keer per week. Deze twee gaan echt super samen. Ik dacht dat Beetle een pup niet meer leuk zou vinden en deze alleen maar zou gaan accepteren, maar het tegendeel is dus gebeurd. Ze zijn stapel met elkaar en Beetle is iedere keer heel blij als ze Lumi ziet. In Beetle haar leven is door dit jonge ding (nu 8 maanden) weer meer plezier gekomen.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is voor de oudere hond niet zo leuk zo een drukke pup om zich heen maar voor de pup ishet ook niet leuk als die nergens mee kan spelen en alleen maar afgesnauwd wordt... wij gaan met Bowie ook vaak naar pelkken waar andere honden lopen die wel willen spelen en rennen..Tys de jack wil dat dus echt niet en Samara maar heel soms...ik vind het wel eens sneu voor Bowie als ze weer eens op dr koppie krijgt van 1 van de andere 2 honden.
-
- Vaste gebruiker
Ik heb een teckel en de pup is ook een teckel .
En ik zal ze nooit zonder toezicht alleen laten .
Ik heb een vrij grote keuken waar de pup in zou kunnen ,of eventueel een bench {ben ik geen voorstander van }
Dat doe ik ook niet als de honden van mijn kinderen er zijn .
De honden van mijn kinderen zijn 3 jaar dus ook nog speels.
En ik zal ze nooit zonder toezicht alleen laten .
Ik heb een vrij grote keuken waar de pup in zou kunnen ,of eventueel een bench {ben ik geen voorstander van }
Dat doe ik ook niet als de honden van mijn kinderen er zijn .
De honden van mijn kinderen zijn 3 jaar dus ook nog speels.
- Leonieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische honden
- Contacteer:
Verschillende van onze kenissen hebben het gedaan. Ze hebben ook allemaal met hetzelfde dilemma gezeten als jij nu.
Bij alle 3 is het alleen maar positief uitgepakt en leken de oude hondjes er vreselijk van te genieten en werden weer een stuk "frisser".
Ze hadden allemaal verschillende rassen honden met totaal verschillende karaketers.
Ik denk dat het wel kan.
Bij alle 3 is het alleen maar positief uitgepakt en leken de oude hondjes er vreselijk van te genieten en werden weer een stuk "frisser".
Ze hadden allemaal verschillende rassen honden met totaal verschillende karaketers.
Ik denk dat het wel kan.
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
"Exclusief voor hond en paard"
Nanni is ruim 12 en er loopt er nu eentje van 8 weken bij. Nanni is nog voor haar leeftijd prima in conditie, ze leeft ook helemaal op nu er 1 bij is. Noah zoekt soms wel Nanni op, Nanni moeder ook wel wat over Noah. Ook slaapt Noah heeeel veel, Nanni slaapt lekker mee
Als Nanni slecht, had ik dat nooit gedaan 

- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Contacteer:
Ik heb ook bij een oudere hond een pup gezet, eerst wel getwijfeld, maar na allerlei advies ingewonnen te hebben het toch gedaan. 's-nachts ging de pup in een bench om de oudste te beschermen, voor het geval hij in een zotte bui op haar zou springen. Ze heeft hem 1 of 2 keer afgesnauwd en toen had hij door dat hij haar met rust moest laten en niet te gek moest doen. Hij ging wel tegen haar aan liggen. Als de pup getraind werd, kreeg zij voor alleen haar aanwezigheid ook een beloning. Je moet er voor waken dat niet alle aandacht naar de pup gaat, als kinderen de pup wilden aaien, mocht dat alleen als ze eerste de oudste geaaid hadden.
Het hangt natuurlijk van de oudste hond af en je moet die wel beschermen, maar vaak leeft een oude hond helemaal op als er een pup komt. Een collega van me nam een pup, nadat de dierenarts gezegd had dat zijn hond het niet lang meer zou maken. De oudste leefde helemaal op en heeft nog jaren geleefd.
Het hangt natuurlijk van de oudste hond af en je moet die wel beschermen, maar vaak leeft een oude hond helemaal op als er een pup komt. Een collega van me nam een pup, nadat de dierenarts gezegd had dat zijn hond het niet lang meer zou maken. De oudste leefde helemaal op en heeft nog jaren geleefd.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Moos
- Zeer actief
Dat doe ik hier ookElvira schreef: Als de pup getraind werd, kreeg zij voor alleen haar aanwezigheid ook een beloning.

Saar is niet oud (ze is pas 3), maar is geen hondje om mee te trainen of om echt samen mee te spelen. Is nooit iets geweest wat ze leuk vond.
Vera wel, en als ik met Vera aan het apporteren ben krijgt Saar altijd koekjes. Saar staat nu net zo hard te stuiteren als ik het apporteer-speeltje tevoorschijn haal als Vera

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
ik denk dat het van jouw inzicht in de honden afhangt, maar als jij denkt dat jij het aankan (t zal wel hard werken worden
) en Doeska ook, vind ik het helemaal niet zo'n slecht idee. Zeker omdat Doeska altijd honden om haar heen gewend is geweest. Misschien vindt ze het wel heerlijk en bloeit ze weer helemaal op. Zou je het niet voor een paar dagen kunnen proberen?

RIP Cena

-
- Vaste gebruiker
Zaterdag komt de fokster met de pup en dan kijken wij hoe Doeska in eerste instantie reageerd ,als de eerste kennismaking redelijk verloopt dan mag ze op proef {klinkt raar}2 weken komen .
En als het niet gaat dan komt de fokster haar weer halen .
Dus bij twijfel doe ik het niet.Doeska gaat voor alles .
En als het niet gaat dan komt de fokster haar weer halen .
Dus bij twijfel doe ik het niet.Doeska gaat voor alles .
Nanni vind Noah nu al erggg leuk (nog niet spelen) omdat ik steeds Nanni erbij zet met eten van NoahMoos schreef:Dat doe ik hier ookElvira schreef: Als de pup getraind werd, kreeg zij voor alleen haar aanwezigheid ook een beloning.![]()
Saar is niet oud (ze is pas 3), maar is geen hondje om mee te trainen of om echt samen mee te spelen. Is nooit iets geweest wat ze leuk vond.
Vera wel, en als ik met Vera aan het apporteren ben krijgt Saar altijd koekjes. Saar staat nu net zo hard te stuiteren als ik het apporteer-speeltje tevoorschijn haal als Vera

-
- Actief
Het verschilt per hond denk ik maar ik zou het wel doen ligt ook een beetje aan de combi klein en groot zou ik niet snel doen maar klein en klein ik denk dat het wel gaat als jij dit goed begeleid komt het in orde als je het maar laat geworden dan zal nouska het ook niet fijn vinden al die puppie drukte om zich heen .