Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
asiel bezoeken
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Contacteer:
asiel bezoeken
ik zit net op de site van dierenasiels te kijken en ik vroeg me af of je zomaar langs een asiel kunt gaan??
ik lees wel vaker dat als je koekjes ofzo over hebt of weg wil geven je ze naar een asiel kan brengen.
ik moet binnenkort naar terneuzen voor de auto en daar zit ook een asiel, dus ik dacht: misschien kan ik even langsgaan. maar kan je daar zomaar binnen lopen??
ik lees wel vaker dat als je koekjes ofzo over hebt of weg wil geven je ze naar een asiel kan brengen.
ik moet binnenkort naar terneuzen voor de auto en daar zit ook een asiel, dus ik dacht: misschien kan ik even langsgaan. maar kan je daar zomaar binnen lopen??
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya

-
- Zeer actief
- Mi
- Actief
Op de website van dierenasiels kan je naar 'asiels NL' en het betreffende asiel aanklikken en daar staan openingstijden enzo op.
Wanneer je specifiek voor een hond komt zal ik sowieso bellen van te voren.
Het heeft mij aardig wat kilometers bespaard.....veelvuldig was de hond al weg terwijl dat nog niet op de website vermeld stond.
Sterker nog, ik heb zelfs een keer gehad dat ik drie kwartier ben gaan rijden voor een hond en tijdens het wachten was er een stel voor me die voor exact dezelfde hond kwamen en die ook direct voor hem gingen na de wandeling.
Doggy; betreft die onrust begrijp ik wat je bedoeld, maar waarom vind je dat je verkeerde hoop geeft aan honden?
Die honden zien allerlei mensen op een dag, niet alleen de verzorgers en ik denk niet dat de hond bij elk persoon die langskomt de link gaat leggen; hey die kan me wel eens mee nemen naar zijn/haar huis.
Wanneer je specifiek voor een hond komt zal ik sowieso bellen van te voren.
Het heeft mij aardig wat kilometers bespaard.....veelvuldig was de hond al weg terwijl dat nog niet op de website vermeld stond.
Sterker nog, ik heb zelfs een keer gehad dat ik drie kwartier ben gaan rijden voor een hond en tijdens het wachten was er een stel voor me die voor exact dezelfde hond kwamen en die ook direct voor hem gingen na de wandeling.
Doggy; betreft die onrust begrijp ik wat je bedoeld, maar waarom vind je dat je verkeerde hoop geeft aan honden?
Die honden zien allerlei mensen op een dag, niet alleen de verzorgers en ik denk niet dat de hond bij elk persoon die langskomt de link gaat leggen; hey die kan me wel eens mee nemen naar zijn/haar huis.
Op een gegeven moment krijgen ze het door, wat er gebeurt.Mi schreef:
Honden worden dan helemaal hysterisch en anderen kwijnen weg in een hoekje, als er mensen komen.
De verzorgers zullen ze wel herkennen, maar honden hebben het snel genoeg door als er "vreemde"mensen zijn.
En als ze weg zijn, gaan ze weer zielig in hun hok zitten.
Zal niet voor elke hond gelden, maar toch.
Bij het asiel hier, hebben ze een boek en daar moeten ze eerst in kijken.
Als er belangstelling voor is, dan pas word de hond zelf gehaald.
Het publiek mag er nimmer nooit doorheen lopen.
Tijdens openingstijden kun je gewoon langskomen. En als je hondenkoekjes komt afgeven, dan ben je altijd welkom, bij elk asiel.doggy schreef:Wat heeft het voor nut om er alleen te kijken??
Je geeft de honden valse hoop en alle honden zijn in rep in roer, door het geblaf.
Of wou je: TS een hond ophalen??
De dieren geef je echt geen valse hoop daarmee, hooguit wat afwisseling waardoor ze kunnen blaffen. Maar dit hou je ook, ook bij de vaste medewerkers gebeurt dit wel.
Hier zijn de regels zo.Muk schreef:Tijdens openingstijden kun je gewoon langskomen. En als je hondenkoekjes komt afgeven, dan ben je altijd welkom, bij elk asiel.doggy schreef:Wat heeft het voor nut om er alleen te kijken??
Je geeft de honden valse hoop en alle honden zijn in rep in roer, door het geblaf.
Of wou je: TS een hond ophalen??
De dieren geef je echt geen valse hoop daarmee, hooguit wat afwisseling waardoor ze kunnen blaffen. Maar dit hou je ook, ook bij de vaste medewerkers gebeurt dit wel.
Ik weet niet hoe het bij andere asielen is, daarom kun je beter eerst even bellen.
- Yèti
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
- Contacteer:
Ik heb een tijdje bij een asiel vrijwilligerswerk gedaan. In het begin mochten mensen die kwamen kijken zo door de gang lopen. Later werd een map met foto's en beschrijving van de honden bij de balie gelegd. Pas als iemand werkelijk belangstelling had mocht ie mee naar achter.
Laatst gewijzigd door Yèti op 18 jul 2008 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bij het asiel hier in Almere mag je tijdens openingstijden ook gewoon naar binnen. Ze hebben ook een dierenbenodigdheden shop en vaak vragen ze wel als je binnenkomt of je iets specifieks wilt/zoekt. Maar als je dan zegt dat je graag even bij de asieldieren wilt kijken, dan mag dat gewoon. En ja, het hele zooitje slaat aan het blaffen. Maar dat doen ze ook als ze buiten in de weitjes lopen: als ze maar iemand zien lopen zetten ze het op het blaffen. Helemaal niet erg. 

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Cato
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- Aantal honden: 1
Ja is er verschillend , toen ik per toeval een keer langs een asiel reed , nog niets een het asiel hier in de buurt.
Wou ik specifiek voor een kat kijken , moest je eerst langs de honden lopen om bij de kattenverblijven te komen.
Al die hoop volle oogjes op je gericht en weten dat er geen is die je kunt mee nemen... moest ik wel effe slikken. Dus je vind mij alleen in het asiel als ik ook weet dat er mischien eentje mee kan...
Wou ik specifiek voor een kat kijken , moest je eerst langs de honden lopen om bij de kattenverblijven te komen.
Al die hoop volle oogjes op je gericht en weten dat er geen is die je kunt mee nemen... moest ik wel effe slikken. Dus je vind mij alleen in het asiel als ik ook weet dat er mischien eentje mee kan...
Groetjes saskia en een poot van cato

In Zwolle waar Paco en Spyro vandaan komen mogen ook geen mensen mee naar achteren..
Aan de balie konden wij een boek bekijken met welke honden er zaten en welk karakter enz ze hadden. Als je dan belangstelling in een hond had werd die opgehaald en kon je met hem gaan wandelen en later even mee in de wei.
Ze deden dit voor de rust van de honden. Ik vindt het wel goed. Waarom het hele zwikke laten aanslaan en onrustig laten worden omdat wij nieuwschierige mensen die zielepietjes graag willen zien zitten.
Aan de balie konden wij een boek bekijken met welke honden er zaten en welk karakter enz ze hadden. Als je dan belangstelling in een hond had werd die opgehaald en kon je met hem gaan wandelen en later even mee in de wei.
Ze deden dit voor de rust van de honden. Ik vindt het wel goed. Waarom het hele zwikke laten aanslaan en onrustig laten worden omdat wij nieuwschierige mensen die zielepietjes graag willen zien zitten.