Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

de zomer is weer goed begonnen !

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pak-de-bal

de zomer is weer goed begonnen !

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

nou.. de zomer is weer erg attent en oplettend begonnen :roll:

citaat uit het lokale nieuws:

..."Een hond die in een auto in Rijswijk was achtergelaten had het er woensdag na een minuut of twintig al moeilijk mee. De auto was in de zon geparkeerd en er was geen ventilatie, waardoor het dier uitdroogde. Omstanders waarschuwden de politie om de zwaar hijgende hond te bevrijden.
Dat bleek niet zo moeilijk aangezien de auto niet was afgesloten. Agenten openden het achterportier en wachtten de 56-jarige eigenaresse van de auto op om haar te beboeten."...

Kon zijn dat ze snel ergens naar binnen moest, omdat de deuren gewoon open waren, maar dan tòch.

Wat ik ook al erg vind, is het raampje (tegen inbraak) een millimeter open :eek:
en dan zònder wind, dus dat maakt niets uit, dat is eigenlijk hetzelfde , die honden zie je dan ook hijgen.

ik doe de raampjes éen derde open aan beide kanten , op de tocht , en natuurlijk wel zorgen in de schaduw.
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 18 jul 2008 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Remina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Remina »

Omstanders waarschuwden de politie om de zwaar hijgende hond te bevrijden.
Als ik dit zie, dan haal ik de hond eruit, en wacht sámen met die hond op de politie, je gaat toch niet toekijken en eerst ff de politie afwachten? :denken:
De deur was toch niet op slot.
Afbeelding
Pak-de-bal

Remina schreef:
Als ik dit zie, dan haal ik de hond eruit, en wacht sámen met die hond op de politie, je gaat toch niet toekijken en eerst ff de politie afwachten? :denken:
er stond niet bij om wàt voor een hond het gaat, een pekineesje of een grote herder :wink:
Remina
Zeer actief

Ja, dat maakt idd wel verschil haha.
Maar zou zo´n hond door de enorme hitte het nog wel een bal uitmaken dan, wie hem er uithaalt?
Afbeelding
Remina
Zeer actief

En zoiets kun je snel genoeg testen trouwens, kijken hoe ie reageert, of een stukje de deur opendoen en wat worst voor ´m houden.
Afbeelding
Pak-de-bal

Remina schreef:En zoiets kun je snel genoeg testen trouwens, kijken hoe ie reageert, of een stukje de deur opendoen en wat worst voor ´m houden.
misschien wisten ze niet dat de deur open was., je ziet het niet bij sommige auto's

en ik zou het echt niet durven, als er een grote kop naar mij staat te kijken,
wat ik met die deur doe. ...zìjn deur, hè? :wink:
Remina
Zeer actief

Ik zou het altijd even proberen, om te kijken of die deur open is.
En hoe groot de hond ook is, ik denk dat je wel genoeg merkt als je dicht bij ´zijn´ deur in de buurt komt...als hij ´alleen maar´ kijkt, dan waag ik het er wel op....die hond is misschien allang blij dat hij uit die hete auto wordt gehaald.
Afbeelding
Pak-de-bal

Remina schreef:...die hond is misschien allang blij dat hij uit die hete auto wordt gehaald.
dat is zéker waar, en bij Bauke kunnen ze dat zeker wel doen,
maar bv bij die honden van Malinois moet je dit ècht niet doen, hoor :neenee: ( anders is zo je hand er af :wink: )
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef:maar bv bij die honden van Malinois moet je dit ècht niet doen, hoor :neenee: ( anders is zo je hand er af :wink: )
die honden van mayo zal je ook niet zo in een auto aantreffen :wink:
Eigenaars van werkhonden weten over het algemeen goed hun verantwoordelijkheid te nemen dus je voorbeeld is niet van toepassing Pak :wink:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Pak-de-bal schreef:maar bv bij die honden van Malinois moet je dit ècht niet doen, hoor :neenee: ( anders is zo je hand er af :wink: )
Als mijn Max in de auto zit is dat ook geen goed idee :mrgreen:
Gekken zul je altijd blijven houden;mensen hebben er nog steeds geen benul van dat het in een auto al heel snel smoorheet wordt.Afgelopen week las ik nog ergens dat een man in Frankrijk zijn 2-jarige zoontje in de auto had laten zitten terwijl meneer op zijn werk zat.
Het kind heeft het niet overleefd :jank:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Ik zou nooit mijn hond in de auto laten zitten, nooit.
behalve als het lekker koel is, maar dan nog doe ik het liever niet.

Laatst zag ik hier een JackRussel in de auto zitten, , toen ik met beike aan het wandelen was.
Geen raampje open en in de zon.
Op de temeratuurmeter in die auto, kon ik zien dat het 45 graden in de auto was :N:
Ja, wat moet je dan??
Er liep nog iemand voorbij en die keek ook al zo vreemd,zoiets doe je toch niet??
We zijn er bij blijven staan en ik zou bijna bellen, toen ik de eiegnaar zag aan komen lopen.
Hij zei dat hij er nog niet lang stond.
Ik heb hem het een en ander uitgelegt en toen begreep hij het wel en hij zou erom denken.
Nu maar hopen dat hij het doet :idea:
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Ik zou mijn honden nooit in de auto laten zitten, ook niet voor even.
Schaduw of een schaduw, je hebt geen volle zon nodig om je auto flink op tempratuur te krijgen!

Mijn vorige vriend is een keer door een agent aangesproken op het feit dat hij Poppetje in de auto had laten zitten. Hij had wel een raampje open, en het was nog geen zonnig weer in die periode. Heb mijn vriend er zelf ook nog een keer op aangesproken dat ik zoiezo niet wil dat ze alleen zit. Na het uitleggen waarom snapte hij het ook.
Vond het goed dat de agent hem erop had aangesproken.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Ach vorige week is er ook weer een tweejarige peuter gestikt in een hete auto omdat papa-lief hem vergeten was af te zetten bij het kinderdagverblijf voor hij naar zijn werk ging... Ik snap die mensen niet!

Mijn zus werkt bij de dierenbescherming + -ambulance en zij moeten in de zomer vaak uitrukken voor uitgedroogde honden in auto's. Vreselijk! :devil:
RIP Cena :roos:
    Chione
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

SannePP schreef:Ach vorige week is er ook weer een tweejarige peuter gestikt in een hete auto omdat papa-lief hem vergeten was af te zetten bij het kinderdagverblijf voor hij naar zijn werk ging... Ik snap die mensen niet!
    Vergeten is wat anders dan bewust achter laten.
    ~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
    Afbeelding
    ~
    malinois
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
    Aantal honden: 3
    Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
    Remina schreef:
    er stond niet bij om wàt voor een hond het gaat, een pekineesje of een grote herder :wink:
    moet toch wel een hele hond zijn als ik deze er niet uit zou durven halen.... :ok: blaffen etc. daar wordt ik niet snel warm of koud van.
    Als de auto afgesloten zou zijn had ik wel een raam ingegooid als het nodig was... maar open ging ie
    Afbeelding
    In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
    malinois
    Zeer actief
    Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
    Remina schreef:...die hond is misschien allang blij dat hij uit die hete auto wordt gehaald.
    maar bv bij die honden van Malinois moet je dit ècht niet doen, hoor :neenee: ( anders is zo je hand er af :wink: )
    niet met je vingertjes in of bij de kooien idd. hier, maar een hond die al zo lang in een warme auto zit is niet meer zo aktief als mijn hondjes....
    Maar de mijne zul je ook nooit aantreffen hoor zo in een afgesloten auto :ok: alles staat wagenwijd open...Komt toch niemand in de buurt :pffff: :mrgreen:
    Afbeelding
    In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
    malinois
    Zeer actief
    Contacteer:

Addy schreef:
    die honden van mayo zal je ook niet zo in een auto aantreffen :wink:
    Eigenaars van werkhonden weten over het algemeen goed hun verantwoordelijkheid te nemen dus je voorbeeld is niet van toepassing Pak :wink:
    :ok:

als er honden in zitten staat de auto dus zo open... en er zit een dakventilator op

Afbeelding

(met de aanvulling dat de achterruit en de achterste zijruiten nu dmv speciale zonwerende folie beplakt zijn wat ook nog enorm in temperatuur scheelt.)
    Afbeelding
    laeken
    Zeer actief
    Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik laat Eva alleen in de auto als het regent of bewolkt is als ik naar de supermarkt in het dorp ga. Daar is de deur open en staat de auto voor de deur. Kan haar dus altijd zien en het duurt maar 5 minuutjes. Raam staat zelfs met regen open dan.

Maar even wat anders....hoe doen jullie dat eigenlijk als je in de file staat? In de zon dus. Ik durf nu haast niet meer te rijden met de honden in de zon omdat ik een keer in een bijna stilstaande file ben gekomen met mijn toen 13 jaar oude zwarte hond in de auto. Ik was dus serieus bang dat die hond dood ging en uitstappen op de waalbrug in een langzaam rijdende file is niet echt een optie. Uiteindelijk heb ik mijn T-shirt uitgedaan en die in de raam gedraaid van de achterzit en dat gaf enige verlichting. Water had ik ook niet bij me want ik was bijna thuis. Maar dat laatste deel werd dus ineens 45 minuten bijna stilstaan in de brandende zon. De auto was net een oven. :devil:
    Afbeelding
    malinois
    Zeer actief
    Contacteer:

MARC_S schreef:Ik laat Eva alleen in de auto als het regent of bewolkt is als ik naar de supermarkt in het dorp ga. Daar is de deur open en staat de auto voor de deur. Kan haar dus altijd zien en het duurt maar 5 minuutjes. Raam staat zelfs met regen open dan.

Maar even wat anders....hoe doen jullie dat eigenlijk als je in de file staat? In de zon dus. Ik durf nu haast niet meer te rijden met de honden in de zon omdat ik een keer in een bijna stilstaande file ben gekomen met mijn toen 13 jaar oude zwarte hond in de auto. Ik was dus serieus bang dat die hond dood ging en uitstappen op de waalbrug in een langzaam rijdende file is niet echt een optie. Uiteindelijk heb ik mijn T-shirt uitgedaan en die in de raam gedraaid van de achterzit en dat gaf enige verlichting. Water had ik ook niet bij me want ik was bijna thuis. Maar dat laatste deel werd dus ineens 45 minuten bijna stilstaan in de brandende zon. De auto was net een oven. :devil:
    met mijn bus is dit dus geen probleem gelukkig, ga gewoon met open klep rijden...
    Ik heb het idd. een keer gehad toen we nog een stationcar hadden... gelukkig waren we met ons 2-en toen de een reed de ander (ik) zat achterin, klep en alle ramen open en hond vast aan de halsband.
    Daarna hebben we direct een soort rek laten maken wat hetzelfde effect heeft als de kennels op de foto, de hond kan er niet uit maar de klep kan altijd open.
    Ik heb een jerrycan voor water voor de honden en daar zit altijd water in van de vorige training... dan is het misschien een dag of 2 uit maar dat maakt niet uit...
    Laatst gewijzigd door malinois op 18 jul 2008 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
    Afbeelding
    linlin

Ongelezen bericht door linlin »

SannePP schreef: Mijn zus werkt bij de dierenbescherming + -ambulance en zij moeten in de zomer vaak uitrukken voor uitgedroogde honden in auto's. Vreselijk! :devil:
    is het geen oververhitting in plaats van uitdroging?
    jacq1970
    Zeer actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb een paar jaar geleden een hond uit een auto gehaald, deze hond ging in de volle paniek lopen beuken tegen het achterraampje ekwam dus met zijn slipketting om de hendel tezitten, het dier wilde eruit maar de slip zorgde dat hij zich wurgde.
    Ik trok dus aan het achterraam om zo ruimte temaken om de ketting los tekunnen maken...trek ik zo in ene het hele achterraampje aan gruzelementen zeg :N:
    Kon gelukkig wel de hond zo uit de auto halen ( enge heddur jaja) en wat kinderen die op het schoolplein alles volgde hebben water gehaaald en de meester,, gelukkig wat d ehond was van type man Haagsche schilderwijk met camping smoking en klompen en echt niet blij met mij...wilde me zo gaan slaan zeg...gelukkig was de politie al gebeld en die was er ook binnen 30 seconden :ok:
    Afbeelding
    pooh
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Nanna schreef:
    MARC_S schreef:
    Maar even wat anders....hoe doen jullie dat eigenlijk als je in de file staat? In de zon dus.
    Dat is ook een angst van mij. De volgende auto heeft dus 100% zeker een airco.
    precies dat is hier de oplossing geweest, auto MET airco. Als de mussen van het dak vallen staat Ameno voor de auto te wachten totdat we de motor starten en de airco aanzetten :mrgreen:
    :pop:
    veertje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik heb laatst zelf meegemaakt hoe snel het heel warm kan worden in een auto die in de zon staat. Mijn moeder moest heel even een winkel in om iets terug te brengen en ik bleef wel even in de auto wachten. Nou dat 'even' de winkel in duurde dus een stuk langer (moeilijk doen over het terug brengen) en binnen een kwartier was het echt een oven in de auto. En het was niet eens zo'n hete zomer dag (graad of 20 denk ik). Gelukkig kan ik zelf de deur open doen en wat frisse lucht naar binnen laten, maar een hond natuurlijk niet.
    Pak-de-bal

pooh schreef:
    Nanna schreef:
    MARC_S schreef:
    Maar even wat anders....hoe doen jullie dat eigenlijk als je in de file staat? In de zon dus.
    Dat is ook een angst van mij. De volgende auto heeft dus 100% zeker een airco.
    precies dat is hier de oplossing geweest, auto MET airco. Als de mussen van het dak vallen staat Ameno voor de auto te wachten totdat we de motor starten en de airco aanzetten :mrgreen:
    dat moet dan wel een grote auto zijn, want ik het een Suzuki Jimny mèt airco , maar Bauke merkt er achter niets van,
    alleen mijn voeten zijn dan wel ekker koel.. maar Bauke hijgt nog als een gek

de motor telt een heleboel mee in de capaciteit van een airco

een hond voor in zetten met neus ìn de airco.. doet wonderen :ok: , maar niet achterin
    Pak-de-bal

MARC_S schreef:Maar even wat anders....hoe doen jullie dat eigenlijk als je in de file staat? In de zon dus.
    dit is ook zéker een reden waarom honden niet mee moeten gaan op vakantie :neenee:

lekker in een pension doen, ipv urenlang in die hitte , wat hebben ze daar nou aan? :jank:
    Pak-de-bal

doggy schreef:Ik zou nooit mijn hond in de auto laten zitten, nooit.
    behalve als het lekker koel is, maar dan nog doe ik het liever niet.
    gewoon doen , hoor, en overal de "scheit' aan hebben , dus zowat helemaal open die ramen :ok:

ik had zelfs een jeep, ( Suzukli Samurai :ok: ) helemaal open zeg maar, , en Bauke zat toen ook al in ,
    maar nooit is er wat uit gestolen terwijl Bauke er in zat

de mensen zijn altijd huiverig om die ramen open te doen;
    doe lekker open, àlle 4 desnoods , !
    :ok:
    Trouwens , daardoor heb ik Bauke nog nooit al hijgend aangetroffen
    als ik even naar de supermarkt ga.
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

linlin schreef:
    SannePP schreef: Mijn zus werkt bij de dierenbescherming + -ambulance en zij moeten in de zomer vaak uitrukken voor uitgedroogde honden in auto's. Vreselijk! :devil:
    is het geen oververhitting in plaats van uitdroging?
    Ja, dat is waarschijnlijk logischer :mrgreen:

Ik heb Cena daarstraks nog in de auto gelaten toen ik even een boodschap moet halen. Alle ramen een stukkie open. Ik ben zo bang dat ze er uit klimt als ik ze te ver open doe! En zeg niet dat ze het niet doet... haha!
    Maar als het 30 graden is buiten, laat ik haar echt niet zomaar achter! Arm beest!
    RIP Cena :roos:
      Pak-de-bal

malinois schreef:als er honden in zitten staat de auto dus zo open... en er zit een dakventilator op
      een dakventilator werkt toch alleen met wind, of als je rijdt?

hoe die je dat als het windstil is en je gaat de auto uit?
      flamme
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
      Ierse Setter
      Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Pak-de-bal schreef:
      dus een herder laat je dan stikken van de warmte?? Sorry hoor maar dat vind ik een hele kromme redenatie!

Ik laat de honden nooit zonder toezicht alleen in de auto. En toezicht bedoel ik mee Wilfred of mijn moeder. Dus waarvan ik weet dat als het wat langer duurt ze de honden uit de auto halen.
      Pak-de-bal

flamme schreef:Ik laat de honden nooit zonder toezicht alleen in de auto. En toezicht bedoel ik mee Wilfred of mijn moeder. Dus waarvan ik weet dat als het wat langer duurt ze de honden uit de auto halen.
      ik snap dit even niet; àls ik toezicht zou hebben, zouden ze lekker gaan wandlen ipv allemaal in die auto moeten zitten :wink:
      Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”