Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

jack russel zn teentjes dr af!!! schokkend nieuws!!!

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

martha-bella
Actief

jack russel zn teentjes dr af!!! schokkend nieuws!!!

Ongelezen bericht door martha-bella »

ik weet niet of fokkers dit normaal vinden hoor, maar laatst keek ik een progamma over dierenartsen in belgie.
daar kwam een vent aanzetten met een nestje super leuke jack pupjes,
ja, de teentje motte dr af!!!

en die dierenarts doet het ook nog!!! ze knipten met een schaar het bij-teentje er af, dat hondje natuurlijk SCHREEUWEN van de pijn!
en waarom?? :denken: omdat het mooier is voor op de shows :evil:
halloOo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door halloOo »

Pleuris lijer :evil: Sorry hoor, hier word ik écht zo boos om.

Knip je eigen duim dr af :pffff:

Arme beestjes :jank:
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Re: jack russel zn teentjes dr af!!! schokkend nieuws!!!

Ongelezen bericht door Ianthe »

Nee, ook omdat ze erachter kunnen blijven hangen :wink: Ging dit om de voorpootjes of achterpootjes?
Afbeelding
halloOo
Vaste gebruiker

Ianthe schreef:Nee, ook omdat ze erachter kunnen blijven hangen :wink: Ging dit om de voorpootjes of achterpootjes?
De voorpoten natuurlijk. Zeg maar het kussentje wat óp het been zit en niet eronder :) :ok:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

:19: ik heb bij mijn eerste nestje 1 reutje gehad met wolfsklauwtjes ( het komt verder niet veel voor) en dat ging ook hup knip weg, geen geschreeuw niks.

het ligt natuurlijk wel aan de leeftijd van een hondje en hoe ontwikkeld het is

en het gaat dus niet alleen om mooier op shows, ( en ik vraag me sterk af, of het wel een echte fokker, en echte jacken waren die je in dat programma hebt gezien :wink: )
yamie
Zeer actief
Contacteer:

halloOo schreef:
Ianthe schreef:Nee, ook omdat ze erachter kunnen blijven hangen :wink: Ging dit om de voorpootjes of achterpootjes?
De voorpoten natuurlijk. Zeg maar het kussentje wat óp het been zit en niet eronder :) :ok:
hoezo natuurlijk?

en uh...... dat mag ook in belgie niet hoor, dat valt onder de coupeer wet zowiezo, dus je hebt iets gezien, wat niks te maken heeft met goede fokkers en voor de show
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

halloOo schreef:
Dat is helemaal niet zo natuurlijk, sommige honden hebben hubertusklauwtjes op hun achterpoten en die worden er meestal afgeknipt. Dit wordt trouwens wel gedaan wanneer de pups enkele dagen oud zijn.
Als ik een fokker was zou ik ook echt die klauwtjes laten verwijderen, de pupjes hebben er bijna geen last van als ze zo jong zijn en je voorkomt het ergens achter blijven haken wat erg vervelend is voor de hond.
Afbeelding
halloOo
Vaste gebruiker

yamie schreef:
halloOo schreef:
hoezo natuurlijk?

en uh...... dat mag ook in belgie niet hoor, dat valt onder de coupeer wet zowiezo, dus je hebt iets gezien, wat niks te maken heeft met goede fokkers en voor de show
OMG! Wat voelt iedereen zich hier snel aangevallen :boos: Godsamme!

Omdat je geen bijteentjes hebt aan de achterpoot volgens mij.
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

halloOo schreef:
yamie schreef:
halloOo schreef:
hoezo natuurlijk?

Wat Yamie en ik dus proberen uit te leggen is dat je dus wel teentjes aan de achterpoten kunt hebben en die dan meestal verwijderd worden. En dat dat (in mijn ogen) niet onder dierenleed valt.

Zie ook deze pagina
Laatst gewijzigd door Ianthe op 17 jul 2008 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

halloOo schreef:
yamie schreef:
halloOo schreef:
hoezo natuurlijk?

OMG, verdiep je eerst eens in zaken voordat je begint te schreeuwen, godsamme :wink:
halloOo
Vaste gebruiker

yamie schreef:
halloOo schreef:
yamie schreef:
halloOo schreef:De voorpoten natuurlijk. Zeg maar het kussentje wat óp het been zit en niet eronder :) :ok:
hoezo natuurlijk?

OMG, verdiep je eerst eens in zaken voordat je begint te schreeuwen, godsamme :wink:
Ik verdiep me niet in een land waar ik niet in woon. Hoeveel GB denk je dat ik ter beschikking heb :smile2:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

halloOo schreef:
yamie schreef:
halloOo schreef:
yamie schreef: hoezo natuurlijk?

Ik verdiep me niet in een land waar ik niet in woon. Hoeveel GB denk je dat ik ter beschikking heb :smile2:
ik heb het over wolfsklauwtjes-hubertusklauwtjes, sorry, maar die kennen geen landsgrenzen... pure basis kennis over honden
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

halloOo schreef:
yamie schreef:
halloOo schreef:
yamie schreef: hoezo natuurlijk?

ook in NL is het gewoon nog toegestaan om als fokker binnen (ik dacht 48) x aantal uur de wolfsklauwtjes te verwijderen (wolfsklauwtjes zitten aan de achterpoten, verder zoals jij beschrijft, de "duimpjes" zeg maar...

en ook op oudere leeftijd gebeurd dat om zoals anderen al aangeven ellende met verwondingen te voorkomen...
baileyslover2007
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door baileyslover2007 »

Bij mijn kruising russel zijn ze er op latere leeftijd afgehaald, dit was een beter besluit als herhaaldelijk met hem naar de da te gaan om de wonden te helen en te dichten, mijn da stelde het zelf voor dus ik denk ook niet het onder dierenleed valt nee
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Mijn hond had ook een wolfsklauwtje dat er nogal los aanhing. Ik was bang dat ze ermee ergens achter zou blijven hangen en heb het preventief laten verwijderen. Netjes onder narcose, geen centje pijn!
Ik ken geen dierenarts die ze zo er efkes afknipt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

toen ik de titel las, sloeg mijn inbeeldingsvermogen op hol, het werkelijke bericht viel me wat tegen :smile:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Hier echt een lekenvraag : Bij heel jonge pups kan het dus zonder verdoving, dan doet het geen pijn ?
Hoe zit dat ?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb ook een vraagje. Ze mogen eraf want ze zijn vooral lastig. Hoe zit dat dan met rassen die ze verplicht moeten hebben zoals sommige berghonden en herderrassen? Die hebben er soms zelfs 2 aan iedere poot en daar hoor je eigenlijk nooit iets over wat betreft problemen. DH hebben ze ook soms en soms ook 2 per poot.

Zo zien de poten van veel beaucerons eruit:
Afbeelding
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Bullenmama schreef:Hier echt een lekenvraag : Bij heel jonge pups kan het dus zonder verdoving, dan doet het geen pijn ?
Hoe zit dat ?
Ja dat doet wel pijn, maar een verdovingsprik of twee doet net zoveel pijn en is ook niet helemaal onschadelijk :19: heb ik begrepen van een DA
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Bij mijn eerste 2 corgi's waren de teentjes aan de binnenzijde van de voorpoten ook verwijderd. Dit gebeurde binnen 3 dagen na de geboorte.
Volgens mij is het nu geen standaard ingreep meer, mede wegens het coupeerverbod. Ik weet niet of dit in Engeland nog wel standaard gebeurt.
Rico heeft ze dus nog wel, en ik kan niet merken dat hij er last van heeft. Ik kan me voorstellen dan kortbenige honden met een enorm gebogen front er misschien wel problemen mee kunnen hebben.
laeken
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Bullenmama schreef:Hier echt een lekenvraag : Bij heel jonge pups kan het dus zonder verdoving, dan doet het geen pijn ?
Hoe zit dat ?
Ja dat doet wel pijn, maar een verdovingsprik of twee doet net zoveel pijn en is ook niet helemaal onschadelijk :19: heb ik begrepen van een DA
Dat geloof ik niet helemaal zelf :wink: Een prikje is denk ik vooral iets te duur in zesvoud en omdat het zo makkelijk en zonder problemen kan wordt het zo gedaan. Biggetjes kregen tot voor kort zelfs geen verdoving als de balletjes eraf gingen. Daar doen dezelfde dierenartsen aan dus ik kan me niet voorstellen dat een piepklein plaatselijk verdovinkje niet net even wat humaner is. Niet dat ik wil beweren dat het knippen van die klauwtjes een drama is hoor, helemaal niet. :wink:
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Ik heb gehoord, dat ze het gewoon afbinden.
Maar of dat waar is, weet ik niet.
Lijkt me nogal pijnlijk.
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
MARC_S schreef:
S@ndr@ schreef:
Hoe zit dat ?
Dat geloof ik niet helemaal zelf :wink: Een prikje is denk ik vooral iets te duur in zesvoud en omdat het zo makkelijk en zonder problemen kan wordt het zo gedaan. Biggetjes kregen tot voor kort zelfs geen verdoving als de balletjes eraf gingen. Daar doen dezelfde dierenartsen aan dus ik kan me niet voorstellen dat een piepklein plaatselijk verdovinkje niet net even wat humaner is. Niet dat ik wil beweren dat het knippen van die klauwtjes een drama is hoor, helemaal niet. :wink:
Ik heb mijn pups altijd bij de DA gebracht voor het netjes verwijderen van de hubertusklauwtjes (indien aanwezig natuurlijk) en die werden keurig verdoofd en er kwam een keurig hechtinkje op. Geen piep, er werd dus niet doorgepakt, hahaha. Ik ben nooit zo voor dat zelf thuis rondrotzooien.
Dat zou ik dus ook doen. Heel klein prikje en netjes dichtmaken. Geen schaar thuis dus :N:
Afbeelding
zoe
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door zoe »

Bij mijn eerste nest hadden alle pups hubertusklauwtjes.
Die zijn 2 of 3 dagen na de geboorte door de DA eraf gehaald.
Verdoofd met een prik, afgeknipt en dichtgebrand. Ze hebben er echt geen last van gehad.
groetjes van Joke
poot van Tender
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

halloOo schreef:
yamie schreef:
halloOo schreef:
hoezo natuurlijk?

die worden er bij de geboorte al afgehaald :ok:
verdiep je eerst eens in een hond voordat je loopt te blaten
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel

Ongelezen bericht door Tulp »

Hier worden ze er op dag 1 of uiterlijk 2 afgehaald. Pups zijn dan nog echt minder gevoelig voor pijn, dat heeft te maken met de geboorte.

Meestal geen hechting en dichtbranden al helemaal niet, dat geeft lelijke littekens die je bij kortharige honden blijft zien.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Inge O schreef:
halloOo schreef: Hoeveel GB denk je dat ik ter beschikking heb :smile2:
waarschijnlijk niet echt gigaveel, volgens je laatste reacties te zien.
HalloOooooooo, ben je al naar het bos geweest??
Of hebje tijd zat om achter de PC te zitten???
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Elmar schreef: Volgens mij is het nu geen standaard ingreep meer, mede wegens het coupeerverbod. Ik weet niet of dit in Engeland nog wel standaard gebeurt.
Klopt. Dit is ook waar de dierenarts mij ook op wees toen ik het verwijderd wilde hebben bij mijn hond. Maar de dierenarts zag ook het risico in en overtrad de wet. Het wolfsklauwtje werd verwijderd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik baal er zelfs een beetje van dat Yores wolfsklauwtje (heeft aan een achterpoot eentje) niet weg is gehaald... maarja, nu niets meer aan te doen
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

MARC_S schreef:Ik heb ook een vraagje. Ze mogen eraf want ze zijn vooral lastig. Hoe zit dat dan met rassen die ze verplicht moeten hebben zoals sommige berghonden en herderrassen? Die hebben er soms zelfs 2 aan iedere poot en daar hoor je eigenlijk nooit iets over wat betreft problemen. DH hebben ze ook soms en soms ook 2 per poot.

Zo zien de poten van veel beaucerons eruit:
Afbeelding
Er zit wel een groot verschil tussen de rassen waar de honden ze moeten hebben en de rassen waar ze ongewenst wel eens opduiken. Bij bv de Pyreneeër en de Beauceron wordt er ook echt op gelet bij de fokkerij dat er gewrichtjes inzitten. Keurmeesters voelen heel vaak de klauwtjes af of ze wel de gewrichtjes hebben en goed vast zitten, en of ze de gewenste grootte hebben. Dat zijn veel stevigere en minder loshangende teentjes dan bij andere rassen waar er niet op gefokt wordt.

Als iets gewenst is heb je er al snel minder last van dan als iets ongewenst is natuurlijk. Dat zeiden mensen met Dobermanns toch ook over de hangoren en de lange staarten ? De staarten sloegen ze kapot en de oren gaven allemaal oorontstekingen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”