daar kwam een vent aanzetten met een nestje super leuke jack pupjes,
ja, de teentje motte dr af!!!
en die dierenarts doet het ook nog!!! ze knipten met een schaar het bij-teentje er af, dat hondje natuurlijk SCHREEUWEN van de pijn!
en waarom??

Moderator: moderatorteam
De voorpoten natuurlijk. Zeg maar het kussentje wat óp het been zit en niet eronderIanthe schreef:Nee, ook omdat ze erachter kunnen blijven hangenGing dit om de voorpootjes of achterpootjes?
hoezo natuurlijk?halloOo schreef:De voorpoten natuurlijk. Zeg maar het kussentje wat óp het been zit en niet eronderIanthe schreef:Nee, ook omdat ze erachter kunnen blijven hangenGing dit om de voorpootjes of achterpootjes?
![]()
Dat is helemaal niet zo natuurlijk, sommige honden hebben hubertusklauwtjes op hun achterpoten en die worden er meestal afgeknipt. Dit wordt trouwens wel gedaan wanneer de pups enkele dagen oud zijn.halloOo schreef:De voorpoten natuurlijk. Zeg maar het kussentje wat óp het been zit en niet eronderIanthe schreef:Nee, ook omdat ze erachter kunnen blijven hangenGing dit om de voorpootjes of achterpootjes?
![]()
OMG! Wat voelt iedereen zich hier snel aangevallenyamie schreef:hoezo natuurlijk?halloOo schreef:De voorpoten natuurlijk. Zeg maar het kussentje wat óp het been zit en niet eronderIanthe schreef:Nee, ook omdat ze erachter kunnen blijven hangenGing dit om de voorpootjes of achterpootjes?
![]()
en uh...... dat mag ook in belgie niet hoor, dat valt onder de coupeer wet zowiezo, dus je hebt iets gezien, wat niks te maken heeft met goede fokkers en voor de show
Wat Yamie en ik dus proberen uit te leggen is dat je dus wel teentjes aan de achterpoten kunt hebben en die dan meestal verwijderd worden. En dat dat (in mijn ogen) niet onder dierenleed valt.halloOo schreef:OMG! Wat voelt iedereen zich hier snel aangevallenyamie schreef:hoezo natuurlijk?halloOo schreef:De voorpoten natuurlijk. Zeg maar het kussentje wat óp het been zit en niet eronderIanthe schreef:Nee, ook omdat ze erachter kunnen blijven hangenGing dit om de voorpootjes of achterpootjes?
![]()
en uh...... dat mag ook in belgie niet hoor, dat valt onder de coupeer wet zowiezo, dus je hebt iets gezien, wat niks te maken heeft met goede fokkers en voor de showGodsamme!
Omdat je geen bijteentjes hebt aan de achterpoot volgens mij.
OMG, verdiep je eerst eens in zaken voordat je begint te schreeuwen, godsammehalloOo schreef:OMG! Wat voelt iedereen zich hier snel aangevallenyamie schreef:hoezo natuurlijk?halloOo schreef:De voorpoten natuurlijk. Zeg maar het kussentje wat óp het been zit en niet eronderIanthe schreef:Nee, ook omdat ze erachter kunnen blijven hangenGing dit om de voorpootjes of achterpootjes?
![]()
en uh...... dat mag ook in belgie niet hoor, dat valt onder de coupeer wet zowiezo, dus je hebt iets gezien, wat niks te maken heeft met goede fokkers en voor de showGodsamme!
Ik verdiep me niet in een land waar ik niet in woon. Hoeveel GB denk je dat ik ter beschikking hebyamie schreef:OMG, verdiep je eerst eens in zaken voordat je begint te schreeuwen, godsammehalloOo schreef:OMG! Wat voelt iedereen zich hier snel aangevallenyamie schreef:hoezo natuurlijk?halloOo schreef:De voorpoten natuurlijk. Zeg maar het kussentje wat óp het been zit en niet eronder![]()
ik heb het over wolfsklauwtjes-hubertusklauwtjes, sorry, maar die kennen geen landsgrenzen... pure basis kennis over hondenhalloOo schreef:Ik verdiep me niet in een land waar ik niet in woon. Hoeveel GB denk je dat ik ter beschikking hebyamie schreef:OMG, verdiep je eerst eens in zaken voordat je begint te schreeuwen, godsammehalloOo schreef:OMG! Wat voelt iedereen zich hier snel aangevallenyamie schreef: hoezo natuurlijk?
ook in NL is het gewoon nog toegestaan om als fokker binnen (ik dacht 48) x aantal uur de wolfsklauwtjes te verwijderen (wolfsklauwtjes zitten aan de achterpoten, verder zoals jij beschrijft, de "duimpjes" zeg maar...halloOo schreef:Ik verdiep me niet in een land waar ik niet in woon. Hoeveel GB denk je dat ik ter beschikking hebyamie schreef:OMG, verdiep je eerst eens in zaken voordat je begint te schreeuwen, godsammehalloOo schreef:OMG! Wat voelt iedereen zich hier snel aangevallenyamie schreef: hoezo natuurlijk?
Dat geloof ik niet helemaal zelfS@ndr@ schreef:Ja dat doet wel pijn, maar een verdovingsprik of twee doet net zoveel pijn en is ook niet helemaal onschadelijkBullenmama schreef:Hier echt een lekenvraag : Bij heel jonge pups kan het dus zonder verdoving, dan doet het geen pijn ?
Hoe zit dat ?heb ik begrepen van een DA
Dat zou ik dus ook doen. Heel klein prikje en netjes dichtmaken. Geen schaar thuis dus :N:Nanna schreef:Ik heb mijn pups altijd bij de DA gebracht voor het netjes verwijderen van de hubertusklauwtjes (indien aanwezig natuurlijk) en die werden keurig verdoofd en er kwam een keurig hechtinkje op. Geen piep, er werd dus niet doorgepakt, hahaha. Ik ben nooit zo voor dat zelf thuis rondrotzooien.MARC_S schreef:Dat geloof ik niet helemaal zelfS@ndr@ schreef:Ja dat doet wel pijn, maar een verdovingsprik of twee doet net zoveel pijn en is ook niet helemaal onschadelijkBullenmama schreef:Hier echt een lekenvraag : Bij heel jonge pups kan het dus zonder verdoving, dan doet het geen pijn ?
Hoe zit dat ?heb ik begrepen van een DA
Een prikje is denk ik vooral iets te duur in zesvoud en omdat het zo makkelijk en zonder problemen kan wordt het zo gedaan. Biggetjes kregen tot voor kort zelfs geen verdoving als de balletjes eraf gingen. Daar doen dezelfde dierenartsen aan dus ik kan me niet voorstellen dat een piepklein plaatselijk verdovinkje niet net even wat humaner is. Niet dat ik wil beweren dat het knippen van die klauwtjes een drama is hoor, helemaal niet.
die worden er bij de geboorte al afgehaaldhalloOo schreef:OMG! Wat voelt iedereen zich hier snel aangevallenyamie schreef:hoezo natuurlijk?halloOo schreef:De voorpoten natuurlijk. Zeg maar het kussentje wat óp het been zit en niet eronderIanthe schreef:Nee, ook omdat ze erachter kunnen blijven hangenGing dit om de voorpootjes of achterpootjes?
![]()
HalloOooooooo, ben je al naar het bos geweest??Inge O schreef:waarschijnlijk niet echt gigaveel, volgens je laatste reacties te zien.halloOo schreef: Hoeveel GB denk je dat ik ter beschikking heb
Klopt. Dit is ook waar de dierenarts mij ook op wees toen ik het verwijderd wilde hebben bij mijn hond. Maar de dierenarts zag ook het risico in en overtrad de wet. Het wolfsklauwtje werd verwijderd.Elmar schreef: Volgens mij is het nu geen standaard ingreep meer, mede wegens het coupeerverbod. Ik weet niet of dit in Engeland nog wel standaard gebeurt.
Er zit wel een groot verschil tussen de rassen waar de honden ze moeten hebben en de rassen waar ze ongewenst wel eens opduiken. Bij bv de Pyreneeër en de Beauceron wordt er ook echt op gelet bij de fokkerij dat er gewrichtjes inzitten. Keurmeesters voelen heel vaak de klauwtjes af of ze wel de gewrichtjes hebben en goed vast zitten, en of ze de gewenste grootte hebben. Dat zijn veel stevigere en minder loshangende teentjes dan bij andere rassen waar er niet op gefokt wordt.MARC_S schreef:Ik heb ook een vraagje. Ze mogen eraf want ze zijn vooral lastig. Hoe zit dat dan met rassen die ze verplicht moeten hebben zoals sommige berghonden en herderrassen? Die hebben er soms zelfs 2 aan iedere poot en daar hoor je eigenlijk nooit iets over wat betreft problemen. DH hebben ze ook soms en soms ook 2 per poot.
Zo zien de poten van veel beaucerons eruit: