Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waarom krijgen teefjes tòch bastaards-puppy's?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pak-de-bal

waarom krijgen teefjes tòch bastaards-puppy's?

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Ik zit mij af te vragen vooral na dit topic:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=142945

Waarom er zoveel teefjes dan tòch een "oeps" nestje kunnen krijgen? :denken:

Als ik met mijn reu wandel en ik kom zo'n loops teefje tgen, is het altijd grote paniek. :eek:
Plus er zijn diverse andere mogelijkheden om reuen te vermijden..

Dus hóe komt het dan, dat er tòch nog ( teveel!!) van die oeps-nestjes zijn?
Laten die hun loopse teef dan wèl op reuen af gaan, of hoe doen ze dat dan?

Volgens mij worden er sowieso teveel kruisingen geboren , en dat is niet ten goede voor de rassen.

Je krijgt een indruk van.."iedreen doet het voor het geld" . want als je góed oplet , gebeurd er helemaal niets :neenee:
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

1) Omdat het 9 van de 10 x helemaal geen "oepsnestjes" zijn, maar dat klinkt zo leuk in het verkooppraatje.

2) Omdat veel mensen denken dat als ze teef niet meer vloeit dat dan de loopsheid over is. (terwijl het feest dan net begint)

3) Omdat veel mensen de creativiteit van reu en teef in deze periode onderschatten.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

omdat veel mensen niet verder kijken dan de prijs en erin trappen dat alleen de stamboom de pup duurder maakt en ze zo lekker kunnen verkopen. mensen blijven erin trappen zoals bij jouw bauke
Afbeelding
Pak-de-bal

Angelique25 schreef:1) Omdat het 9 van de 10 x helemaal geen "oepsnestjes" zijn, maar dat klinkt zo leuk in het verkooppraatje.

2) Omdat veel mensen denken dat als ze teef niet meer vloeit dat dan de loopsheid over is. (terwijl het feest dan net begint)

3) Omdat veel mensen de creativiteit van reu en teef in deze periode onderschatten.
maar je bent er toch zèlf bij? (voor 2 en 3)

voor 1:
dat dacht ik ook :wink:

het lijkt wel of er in het park geen raszuivere hond meer rondloopt:
allemaal hebben ze tig rassen door elkaar gehaald :eek:
Pak-de-bal

massam schreef:omdat veel mensen niet verder kijken dan de prijs en erin trappen dat alleen de stamboom de pup duurder maakt en ze zo lekker kunnen verkopen. mensen blijven erin trappen zoals bij jouw bauke
ik denk dat dàt niet waar is en trouwens :

ik heb het niet over de kopers , maar over de ..."toelating van een vreemde reu op jòuw teef" :neenee:

als ik een teef zou hebben , zou ik wel degelijk daarvoor oppassen,
( mits ik ook geld nodig had, maar dan nog !)

vroeger deden ze die kruisingen voor het beter maken van een ras,
maar nu is het een rotzooitje geworden.
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 16 jul 2008 10:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Jojoke

Ongelezen bericht door Jojoke »

Kijk eens in het park naar de mensenwat een zuivere bloedlijnen,je zou verbannen worden als je het zei :wink:
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

onverschilligheid bij de teefeigenaren
Pak-de-bal

kitty2 schreef:onverschilligheid bij de teefeigenaren
maar hóe dan?

Staan ze dan te kletsen in een losloopgebied ? met allemaal reuen om zich heen? :19:
M@scha
Zeer actief

het is onverschilligheid en wel degelijk makkelijke pupkopers. als je ziet dat de buurvrouw zomaar een leuk zakcentje aan haar hondje kan verdienen en je ziet zelf ook dat dat kan is de stap kleiner.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik denk dat de teefjes zelf dat heel anders zien hoor :19: , is gewoon mensen gedoe :pffff: . met hun regels en voorschriften :denken:
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Vaal weten sommige mensen niet beter en doen gewoon 2 honden vij elkaar.

Weer anderen doen het voor het geld.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Vaak vinden mensen hun hond zooo leuk en nemen daarom een nestje pups :19:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Martijn schreef:Omdat er heel veel mensen zijn die voor geen goud een rashond willen.
Dat vinden ze maar elitair gedoe. Die zijn altijd ziek en "doorgefokt".

.........
Ja, dat hoor ik ook heel veel. Potentiële pupkopers kopen vaak liever een kruising, omdat die vaak gezonder zijn dan een rashond. Netzoals mensen vaak kruisingen kopen omdat het goedkoper is.
En zolang de vraag er is, blijft met aanfokken met kruisingen.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Muk schreef:
Martijn schreef:Omdat er heel veel mensen zijn die voor geen goud een rashond willen.

.........
Ja, dat hoor ik ook heel veel. Potentiële pupkopers kopen vaak liever een kruising, omdat die vaak gezonder zijn dan een rashond. Netzoals mensen vaak kruisingen kopen omdat het goedkoper is.
Dat ze gezonder zijn hoor ik helaas ook vaak inderdaad
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Muk schreef:

.........

Ik merk juist dat mensen steeds vaker kiezen voor een rashond. Maar dan willen ze wel een 'goedkope'. :roll: Dus via MP bijvoorbeeld, een pup voortgekomen uit de labrador-teef van tante Annie met de labrador-reu van buurvrouw Nel.
In het asiel waar ik regelmatig kom, blijven de kruisingen langer zitten dan de 'rashonden' (tussen haakjes omdat de meeste geen boom hebben, dus waarschijnlijk voortkomend uit oepsnesten of geboren in vage puppyfarms).
Ik kan me trouwens ook wel voorstellen dat dit soort 'rashonden' een stuk ongezonder zijn dan puur onherleidbare kruisingen...

Edit: te veel typo's...
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

dat zijn ook geen rashonden volgens de definitie
Afbeelding
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Ik geloof best dat er nog echte oepsnestjes bestaan.
Mijn drie teefjes zijn nu (eindelijk) loops en op dit moment lopen Trudy en Agnes in de tuin. De tuin is omheind met een hek waar zij niet overheen kunnen.
Stel nou dat er een reu losloopt in de buurt die op de lucht afkomt en met een grote sprong over het hek komt. Ik heb in 7 jaar nog geen loslopende reu gezien hier, maar het zou natuurlijk wel kunnen gebeuren.
Dan zou ik er pas achter komen dat ze gedekt zijn als het te laat is.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Pak-de-bal schreef:
kitty2 schreef:onverschilligheid bij de teefeigenaren
maar hóe dan?

Staan ze dan te kletsen in een losloopgebied ? met allemaal reuen om zich heen? :19:
tuinhekje staat open, och ja teef smeert m, mwoh, kan vast geen kwaad, laat maa rlekker lopen
M@scha
Zeer actief

Bullenmama schreef:Ik geloof best dat er nog echte oepsnestjes bestaan.
Mijn drie teefjes zijn nu (eindelijk) loops en op dit moment lopen Trudy en Agnes in de tuin. De tuin is omheind met een hek waar zij niet overheen kunnen.
Stel nou dat er een reu losloopt in de buurt die op de lucht afkomt en met een grote sprong over het hek komt. Ik heb in 7 jaar nog geen loslopende reu gezien hier, maar het zou natuurlijk wel kunnen gebeuren.
Dan zou ik er pas achter komen dat ze gedekt zijn als het te laat is.
lola is nu op haar hoogtepunt en om sam te ontlasten loopt zij nu ook veel buiten maar niet zonder toezicht.

als ik niet op kan letten in deze periode gaat ze naar boven of sam in de bench
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

inderdaad.

er kan hier geen hond door, over of onder het hek door maar een reu kan als ie wil wel door het gaas heen dekken en dat heb ik liever niet...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bullenmama

De kans dat er een loslopende reu over het hek springt schat ik heel klein in.
Er lopen hier geen reuen los, geen teefjes ook trouwens ( op 1 na).
Bloem heeft een hekel aan reutjes en is erg alert, dus ik denk niet dat een reutje de kans krijgt een dame te dekken, hij duikt er meteen op.
En vechten en wippen gaan niet tegelijkertijd.
Maar dan nog zou het kunnen gebeuren. Stel dat er toeristen een rondje gaan fietsen met hun hond en die ruikt wat lekkers en springt over het hek en Bloem ligt toevallig net binnen te slapen.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik denk ook dat er veel mensen zijn die dol zijn op hun teefje en ze de allermooiste van de wereld vinden. En dan graag een 'dochter of zoon' van die geweldige hond willen hebben (en niet nadenken wat ze met de rest van de pups aan moeten :wink: ). En als er dan nog een buuf in de buurt is die 'toch zo'n leuke reu is' :roll: ...
Laatst nog loop ik met de honden te wandelen, kom een heel aardige vrouw tegen met een kruising herderteef. Leuk beest, hartstikke lief en raak aan de praat met vrouwtje. Zit ze me een heel verhaal op te hangen van hoe fantastisch haar hond wel is (geloof ik best :wink: ) en dat ze zo graag een nestje wilde hebben om er één te houden. Affijn, om een lang verhaal kort te maken: teefje was de week ervoor gedekt door de husky van de buren.
Ben benieuwd wat voor kruising er uit komt :denken: . En of ze de stumpers nog kwijt kan.
Afbeelding
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Gizmo komt ook uit een "oeps"nestje, maaar wel een echt oeps nestje, zij komt niet bij mensen vandaan die dachten van "goh laat ik maar even een nestje maken met mijn honden want ik heb zulke leuke honden". De reu en teef zijn al die tijd van de looopsheid uit elkaar gehouden totdat de reu dacht ik maak de deur gewoon open ja toen was het te laat. Ze hadden het weg kunnen laten halen want het zijn nou niet echt 2 honden (Am. Akita & Arg. dog X Am Bulldog) die je voor de lol zou willen gaan kruizen. En hebben ze ook fokkers (Am. Akita) boos aan de telefoon gehad, en terecht vind ik.
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Dan heb je ook nog de echt onwetende hondenbaas....kwam hier een poos geleden een westie voor de eerste trimbeurt Chico heette het schatje....bleek toch een Chica te zijn :roll: Baasjes hoogst verbaasd.
Tja....ongelooflijk, maar waar.
Afbeelding

So Sweet :I:
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

kinderen die de loopse teef los lieten lopen in het bos en kwijtraakten, ben ik ook eens tegengekomen... o en een meneer een eindje verderop was zijn reu kwijt. goh waar zou die nou heen zijn...
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ragyo schreef:kinderen die de loopse teef los lieten lopen in het bos en kwijtraakten, ben ik ook eens tegengekomen... o en een meneer een eindje verderop was zijn reu kwijt. goh waar zou die nou heen zijn...
Kinderen die een loopse teef uitlaten? Dan vraag je er ook om als ouder.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

massam schreef:dat zijn ook geen rashonden volgens de definitie
Maar ook geen kruisingen. Je kunt wellicht spreken over een rashond zonder stamboom. Een hond die aan alle uiterlijke en gedragsovereenkomstige eigenschappen en kenmerken van een bepaald ras voldoet is een rashond.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Rami schreef:
massam schreef:dat zijn ook geen rashonden volgens de definitie
Maar ook geen kruisingen. Je kunt wellicht spreken over een rashond zonder stamboom. Een hond die aan alle uiterlijke en gedragsovereenkomstige eigenschappen en kenmerken van een bepaald ras voldoet is een rashond.
een rasloze hond die op een ... lijkt. zeker geen rashond

:mrgreen:

volgens de definitie (en als we nog een beetje willen weten waar iedereen het over heeft is een definitie handig) is een rashond zoals jouw omschrijving PLUS erkende stamboom.
Afbeelding
Bullenmama

Precies Rami.
Onze bullen zijn ook raszuiver maar zónder stamboom.
De moeder heeft een Afrikaans stamboom zonder exportstempel, dus is de stamboom niet geldig in Nederland. De vader heeft wel een geldig nederlands stamboom.
Bastaards dus volgens de fokkerswereld.
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Dus ik nu ook met de billen bloot :pffff:
Eerste loopheid van Pien, ze was 1 1/2 jaar. Teun logeerde elders en brak daar de tent af omdat hij z'n roedel miste. Op de 20e dag kwam hij weer thuis in de bench wisselde hij met Pien af.
Pien was volgens mij overal al van af en als ik erbij was waren ze op de 23e dag weer samen. Gelukkig voorbij :denken:
Zit die avond ergens op de koffie gaat mij foon....mam ze zitten gekoppeld................

Tja wat dan???
Hier een draaiboek opgesteld voor wat te doen als....En Pien met 4 weken een echo laten maken. Gelukkig ze was leeg pffffffffffff.

Ik ben erg voorzichtig met 't veroordelen van een ongelukje :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”