Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond afgezet voor vakantie? Meenemen?

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

halloOo
Vaste gebruiker

Hond afgezet voor vakantie? Meenemen?

Ongelezen bericht door halloOo »

Ik wist echt niet waar ik dit onderwerp moest plaatsen! Sorry als het fout staat.

Ik was gistermorgen met Fox in het bos. Ik was er om half 12 en ging om half 5 weer weg :P Ik vond het wel ff lekker, ook voor hem! Toen ik bijna aan het eind van het bos was, kwam er opeens een Rottweiler op mij en Fox afstormen :denken: Het was een teefje en niet gesterilliseerd. Ze had geen halsband om en bleef maar achter ons aanlopen. Ik had geen idee bij wie ze hoorde. Er liep niemand behalve wij. En het was notabene vlakbij een autoweg waar ze altijd hoge snelheden rijden! Ik wist niet wat ik moest doen dus ik heb de hond geprobeerd mee te lokken omdat ik geen andere halsband bij mij had, anders had ik haar zo meegenomen! Mijn moeder vond het ook goed als ik haar mee had genomen, ik heb het hele verhaal aan haar verteld.

Is het erg als ik haar had meegenomen? Anders ga ik zo terug en kijk ik of ze weer naar ons toekomt. Zou ze in dat bos vastgebonden zijn en heeft ze haar halsband afgetrokken omdat de baasjes op vakantie willen? En wat moet je doen als je zo'n hond in huis haalt?
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Ik zou eerst even de proberen de chip uit te laten lezen en nakijken of ze vermist wordt.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

hoe weet je eigenlijk of ze wel of niet gesteriliseert is :denken:
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

misschien liepen de eigenaren wel ergens....mocht je toch een hond vinden dat zou ik of de Dierenambulance bellen of ermee naar je Dierenarts gaan
halloOo
Vaste gebruiker

Bedankt allemaal.

Als ik weer een hond zie dan zal ik deze tips onthouden.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Als ik echt zeker zou weten dat de hond op dat moment niet met een baas loopt, zou ik hem/haar indien mogelijk meenemen en bij een asiel of dierenarts naar een chip laten kijken.
Misschien lopen de eigenaren wel verwoed en verdrietig te zoeken???

De hond houden zou ik niet doen, wel evt, als het klikt met eigen honden tijdelijk onderdak bieden, zeker als blijkt dat de eigenaren op zoek zijn.

Suzanne
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Loopt ze nu nog rond dan??

Ik had haar wel mee genomen, ik had haar niet rond laten lopen.
Alleen als ik haar niet te pakken kon krijgen, danhad ik hulp geroepen.

Ook was ik het bos door gelopen en had ik de eigenaars proberen te zoeken .

Ga je weer terug om te kijken??
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

S@ndr@ schreef:hoe weet je eigenlijk of ze wel of niet gesteriliseert is :denken:
Vroeg ik me ook al af :denken:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Omdat ze straks zwanger is en dat stond in de advertentie waaruit ze hem gekocht heeft. Even niet goed nagedacht over het vind-verhaaltje :mrgreen:

Hahahaha, grapje natuurlijk. Ik zou de hond zelf niet meenemen. Denk dat het baasje in het bos aan het zoeken is.

Vraag me nu alleen wel even af hoe je bij dat niet gesteriliseerd komt aangezien dat de meest irrelevante en nergens op gebaseerde opmerking is die ik ooit gelezen heb in zo'n verhaal :denken:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

MARC_S schreef:dat stond in de advertentie waaruit ze hem gekocht heeft. Even niet goed nagedacht over het vind-verhaaltje :mrgreen:
Ik moest daar ook even aan denken :mrgreen:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

:mrgreen: :mrgreen: Wie weet :wink:
halloOo
Vaste gebruiker

doggy schreef:Ga je weer terug om te kijken??
Ja ik ga terug dit weekend :ok:
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

halloOo schreef:
dat is nog twee a drie dagen dus?
Even serieus, je gaat toch wel even ergens melding maken dat je daar een hond hebt zien lopen zonder eigenaar.
dieranabulance of stichtig amivedi.
als dat diertje daar wel moederziel alleen in het bos zit mag dat geen minuut langer duren hoor!]
dat kun je echt niet maken.
Afbeelding
doggy

jenny* schreef:
halloOo schreef:
dat is nog twee a drie dagen dus?
Even serieus, je gaat toch wel even ergens melding maken dat je daar een hond hebt zien lopen zonder eigenaar.
dieranabulance of stichtig amivedi.
als dat diertje daar wel moederziel alleen in het bos zit mag dat geen minuut langer duren hoor!]
dat kun je echt niet maken.
Volledig mee eens.

Of je vraagt of iemand anders wil kijken.

Je kan zo'n beestje niet rond laten lopen.
Ik zou er een heel naar gevoel bij hebben als ik haar niet had gezocht.
sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

Ik ga terug dit weekend?! :denken: ben niet zeker, maar ik denk dat dat niet veel nut meer gaat hebben. :roll:
Die hond gaat niet zitten wachten
Loslopende hond zonder baas, altijd even of politie of of de dierenbescherming waarschuwen. Misschien was ze gewoon even weggeglipt en was ze gewoon op wandel zonder de wetenschap van het baasje :ok:
halloOo
Vaste gebruiker

Het spijt me zeer, maar ik heb ook meer dingen te doen! :wink:

Bellen jullie dan even lekker, als je toch tijd zat hebt :roll:

Amsterdamse Bos, omgeving kinderzwembadje.
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

als je er een topic over kan openen kan je toch ook bellen, kost evenveel tijd :19:
halloOo
Vaste gebruiker

Ragyo schreef:als je er een topic over kan openen kan je toch ook bellen, kost evenveel tijd :19:
Dus niet. Ik heb ze vaker gebeld en bovendien doen ze er helemaal niks aan, dus ik vind het zonde van m'n tijd. Enig idee hoe groot het Amsterdamse Bos is? Google weet het.
tanja1987
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): labrador retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door tanja1987 »

halloOo schreef:Het spijt me zeer, maar ik heb ook meer dingen te doen! :wink:

dit is een grapje zeker!!!
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

halloOo schreef:Het spijt me zeer, maar ik heb ook meer dingen te doen! :wink:

Tot zover de dierenvriend :roll:
halloOo
Vaste gebruiker

Jullie zijn echt grappig :neenee:

Helaas heb ik dingen te doen die belangrijker zijn dan die hond. Wat zouden jullie doen als je werk te doen hebt? Zou je die hond laten lopen of dat werk laten vallen en geen eten kunnen kopen voor je eígen hond of die hond ophalen? :eek:
doggy

halloOo schreef:Jullie zijn echt grappig :neenee:

Helaas heb ik dingen te doen die belangrijker zijn dan die hond. Wat zouden jullie doen als je werk te doen hebt? Zou je die hond laten lopen of dat werk laten vallen en geen eten kunnen kopen voor je eígen hond of die hond ophalen? :eek:
Ik zou mijn werk aan de kant zetten en vrij vragen.
Je hebt dit heir zelf gepost en dan verwacht je ook reacties, of niet dan??

Ik zou die hond ophalen en als dat niet zou lukken, zo ik hulp roepen en niet alleen afwachten of van het weekend eens even kijken of ie nog leeft.....
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

drama queen.

tjonge jonge, laat maar lekker zitten.
Naja, gaat wel erg goed op in deze situatie he :wink:
wat kloten moet het als hond zijn om zo vedomde afhankelijk te zijn van de hulp van mensen als je moederziel alleen bent.
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

en dna er bij.
als wij melding maken dan word er gevraagd of wij het zelf geconstateerd hebben, nee dus.
Jij wel, jij hebt het met eigen ogen gezien en kan het verhaal dus werkelijk beamen.

En als jij amivedi inlicht, daar staan nml alle vermiste en gevonden huisdieren gerigistreerd met een beetje geluk.
dan kom je er achter of er zo,n hond met die beschrijving ergens vermist word en dat maakt het verhaal alleen maar duidelijker om actie te ondernemen.

Zelf heb ik weleens tot diep midden in de nacht meegedaan met zoekacties naar een hond die weggelopen was.
En ja, ik werkte toen, maar ik kon geen oog dichtdoen met deze gedachte en de hulpvraag van de eigenaren.
Dus ik zet mijzelf aan de kant op zo,n moment en en denk vanuit mijn dierenhart.
En ja, daarvoor steek ik die pluim zelf wel in mijn reet.

de dag erna hebben wij deze hond dus werkelijk gevonden en meegeholpen met lokken en hebben hem weer in de auto gekregen.
Afbeelding
halloOo
Vaste gebruiker

jenny* schreef:en dna er bij.
als wij melding maken dan word er gevraagd of wij het zelf geconstateerd hebben, nee dus.
Jij wel, jij hebt het met eigen ogen gezien en kan het verhaal dus werkelijk beamen.

En als jij amivedi inlicht, daar staan nml alle vermiste en gevonden huisdieren gerigistreerd met een beetje geluk.
dan kom je er achter of er zo,n hond met die beschrijving ergens vermist word en dat maakt het verhaal alleen maar duidelijker om actie te ondernemen.

Zelf heb ik weleens tot diep midden in de nacht meegedaan met zoekacties naar een hond die weggelopen was.
En ja, ik werkte toen, maar ik kon geen oog dichtdoen met deze gedachte en de hulpvraag van de eigenaren.
Dus ik zet mijzelf aan de kant op zo,n moment en en denk vanuit mijn dierenhart.
En ja, daarvoor steek ik die pluim zelf wel in mijn reet.

de dag erna hebben wij deze hond dus werkelijk gevonden en meegeholpen met lokken en hebben hem weer in de auto gekregen.
Dan vraag ik jou nu of je kunt gaan kijken, maar dat zal je vast niet doen :19:
baileyslover2007
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door baileyslover2007 »

het a'damse bos is idd groot maar als je op de 15de een hond ziet lopen en je dan een week moet afvragen of je nog eens terug zal gaan ja dan is het bos erg groot ja na een week je had ook kunnen handelen op dezelfde dag nog door maar eens de juiste instanties te bellen in plaats van dagen te denken over wat te doen
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

halloOo schreef: Dan vraag ik jou nu of je kunt gaan kijken, maar dat zal je vast niet doen :19:
leg de verantwoordelijkheid maar lekker bij een ander, prima.
Vooral niks ondernemen, vooral niet doen.
Een simpel telefoontje of mailtje is je al teveel.
maar wel hier tikken?
Als ik niet in bepaalde familieomstandigheden had gezeten, waar ik nu niet over uitwijd, dan had ik waarschijnlijk die kant opgegaan, ja:ok:
Ik vind dat JIJ nu een stuk verantwoordelijkheid hebt met het weten dat daar een hond alleen kan rondlopen.
En die verantwoordelijkheid laat ik niet op mij schuiven :neenee:
En dan erbij, er word informatie gevraagd wat alleen jij kan weten, dus wat moet ik dan zeggen?
ik heb het van iemand op een forum gehoord?
Nee, jij hebt die taak om dat te doen, omdat jij het gezien hebt en de plek weet etcetra.
dat weet ik, die 300 km vanaf amsterdam woont niet.
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Tuurlijk. In de tijd dat je hier zit te tikken had je al een keer of 4 kunnen bellen. Maar dat is natuurlijk niet zo. Ik vraag me overigens af hoe oud je bent :roll: Oh ja, en ik zou even mijn werk bellen ja. Ik kom een uurtje later jongens. Niets aan de hand.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

hmm wel topic starten en geen actie ondernemen..
antwoord op de vraag wel of niet meenemen, ik zou als ik er zeker van ben dat de hond echt rondzwerft en zoekende is de hond idd meenemen indien mogelijk en anders direct amivedi, dierenambulance, politie en asiel bellen (die nummers staan allemaal standaard in mijn mobiel)
In december kwam mij een hondje uit zee tegemoetzwemmen dat duidelijk in paniek en zoekende was.. heb direct dierenambulance en amivedi gebeld maar er was nog geen melding, het hondje kon ik lokken, en aanlijnen, ik had een riem met dubbele musceton dus mijn hond kon ik ook aanlijnen en ben vanuit mijn ouders huis nog verder gaan bellen. Toen bleek de hond idd als vermist op te zijn gegeven, ik kreeg een nummer en na contact met de eigenaren heb ik het hondje weer kunnen terugbrengen naar haar oppasbaasjes, ik was dus blij dat ik het hondje heb meegenomen toen! Ze was in paniek weggerent door vuurwerk, ver bij strand vandaan, de baasjes hadden daar echt niet gezocht namelijk..
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

HallOooooo wat ben jij een irritant geval met je grote mond zeg!!

wel hier ons zitten ergeren met dat domme gezwets van je, maar ff bellen met instanties hoooo maar, heb je chronisch te kort aan aandacht ofzo? :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”