Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gebruik van rollijn

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Jemig!
Ik heb expres al een lint ipv een koord en ben zelf ook eens naar in aanraking geweest met een koord, maar dit is wel heel ernstig zeg.
Jakkes.
_diva_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

ik heb ze ook met lint maar diva en dylan mogen dan niet met andere honden spelen dan gaan ze los of ik loop door ik heb ook nare ervaringen met die koorden dingen.....
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Jeetje...
Ik gebruik ze zelf niet dus misschien dat ik daarom niet snap hoe er zo'n groot stuk vel van die hond af geschaafd kan zijn? :denken:
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Arm beest :jank: :jank:

Toen ik de foto's zag sprongen de tranen in mijn ogen.
Wat een pijn moet dat beestje gehad hebben zeg.

Ik heb laatst zelf vast gezeten in een Flexi - lijn , met brandwondjes als gevolg :N:

Ik heb zelf wel een rollijn, maar die gebruik ik alleen als ik de andere riem kwijt ben, anders niet.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Wat triest zeg. Stanley loopt altijd aan de flex lint, maar hij is ook goed opgevoed. Ik laat hem nooit uitlopen met andere mensen of honden in de buurt en hij trekt ook niet. Het is maar weer een waarschuwing.
Zal het op mijn forum Retrieverwereld zetten.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Golden Stanley schreef:Wat triest zeg. Stanley loopt altijd aan de flex lint, maar hij is ook goed opgevoed. Ik laat hem nooit uitlopen met andere mensen of honden in de buurt en hij trekt ook niet. Het is maar weer een waarschuwing.
Ik heb begrepen, dat deze hond er zelf geen had, hij raakte verstrikt in een andere rollijn.
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Rami schreef:Jeetje...
Ik gebruik ze zelf niet dus misschien dat ik daarom niet snap hoe er zo'n groot stuk vel van die hond af geschaafd kan zijn? :denken:
Ik gebruik dus wel een rollijn maar eerlijk gezegd snap ik ook niet hoe dit veroorzaakt is :denken:
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels

Ongelezen bericht door kawa2 »

ik wist niet dat die lijnen ZOVEEL schade aan konden richten
dat ze brandwonden veroozaken heb ik zelf een keer mogen ervaren
maar dit is wel erg zeg :N:
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Ze lopen hier allemaal aan flexi's, en wel gewoon met koord. Ik vind het wel enigzins ambetant om anderen te gaan vertellen wat ze wel en niet zouden moeten gebruiken (zoals in het stukje). En ik ben geen 99% ignorante flapdrol.

Natuurlijk is het wel een kwestie van goed gebruiken, maar dat geldt voor veel meer dingen (GL, TT, slipketting... ik noem maar een rijtje). Is nog geen reden om het hele produkt dan maar af te schrijven en de (normale) gebruikers erbij.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik heb ook een lint... heb mezelf al zovaak aan die touwtjes gesneden en da's niet fijn... maar die linten bevallen me uitstekend... :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

malinois schreef:ik heb ook een lint... heb mezelf al zovaak aan die touwtjes gesneden en da's niet fijn... maar die linten bevallen me uitstekend... :ok:
Ja, dat zo'n touwtje kan snijden heb ik wel eens ervaren maar die grote wond van die hond in de link van Nanna? Touwtje van messcherp staaldraad of zo? Nu hebben dit soort honden natuurlijk wel gauw een kapotte huid (geen vachtbescherming) maar toch kan ik me er geen voorstelling bij maken, eigenlijk... :19:
Afbeelding
Lupo
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Lupo »

Nanna schreef:
Rami schreef:
malinois schreef:ik heb ook een lint... heb mezelf al zovaak aan die touwtjes gesneden en da's niet fijn... maar die linten bevallen me uitstekend... :ok:
Ja, dat zo'n touwtje kan snijden heb ik wel eens ervaren maar die grote wond van die hond in de link van Nanna? Touwtje van messcherp staaldraad of zo? Nu hebben dit soort honden natuurlijk wel gauw een kapotte huid (geen vachtbescherming) maar toch kan ik me er geen voorstelling bij maken, eigenlijk... :19:
Ik wel. Ik heb ook al eens een open snijwond op mijn blote been gehad door zo'n kloteflexi. Dat is maar zó gebeurd.
Laat maar eens een nylon showlijntje door je handen schieten en kijk hoe ze er daarna uitzien.
Een buurtgenoot van mij is vorig jaar in het ziekenhuis beland door zo'n touwflexi. Ongelukkigerwijs kwam hij toevallig een onervaren uitlaat tegen die dacht zijn grote, enthousiaste oppashond wel aan te kunnen met een flex. En draaien maar om de benen... :jank:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Jee, hoe is het mogelijk dat het zo veel schade toebrengt!! Ik gebruik overigens wel regelmatig een flexi, maar dan eentje met lint. Vind het prettig dat die veel zichtbaarder zijn dan zo'n touw.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Vaak zijn de honden die dat soort plekken hebben van die flexlijnen slachtoffer van een flex van een andere hond...
Ik heb op mijn scheenbeen een flink liteken van zo een flexlijn met 1 of andere dombo eraan... heel fijn!
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

heb 2 swiffers aan flex gebruik die dingen als zins ze bestaan nooit een probleem mee gehad ondanks de swiffers nu maar ik zorg dan ook dat ze niet om mensen en honden heen raken gewoon geen geklier aan de flex
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

doggy schreef:
Golden Stanley schreef:Wat triest zeg. Stanley loopt altijd aan de flex lint, maar hij is ook goed opgevoed. Ik laat hem nooit uitlopen met andere mensen of honden in de buurt en hij trekt ook niet. Het is maar weer een waarschuwing.
Ik heb begrepen, dat deze hond er zelf geen had, hij raakte verstrikt in een andere rollijn.
Dat begreep ik ook..........ik wilde alleen vertellen hoe en wat voor 1 ik er gebruik. :wink: Ik heb er nooit ellende mee en zal anderen er ook geen ellende mee bezorgen. Die touwtjesflexen heb ik altijd al levensgevaarlijk gevonden. Als je daarmee in een groep honden duikt, is dat vragen om problemen. Maar zo erg............. :denken:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

wat rot zeg. maar inderdaad mogelijk omdat het nylon is.

ik vind het prettige dingen en blijf ze gebruiken. overal kan iets mis mee gaan maar om het dan meteen te verbannen alsof het een prikband om een chiwawanekje is vind ik wat overdreven.
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Nanna schreef: Degene die het vasthoudt is namelijk 99 van de 100 keer een ignorante flapdrol die het hondje om jouw benen laat cirkelen en dat daarbij van die lekker snijwonden toebrengt. :eek: En ondertussen maar stupide lachen.
Beetje domme opmerking om iedereen met zo'n riem over 1 kam te scheren. Ik heb ook zo'n riem maar wil mijzelf nou niet echt een ignorante flapdrol noemen :neenee: En ik ben zelf ook al eens in aanraking geweest met het pijnlijke koord. Ja, misschien moet je het eerst zelf voelen voordat je voorzichtig wordt :wink:
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

erg zielig voor de hond :jank:
maar ik ben ook super tevreden met mijn flexi's hebben ze toch iets meer bewegings vrijheid en oke die dunnen draadjes zijn erg irritant ik heb er wel 1 maar die gebruik ik alleen als ik 1 hond meeneem of bij monky want die is gewoon rustig aan de lijn :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Lupo
Zeer actief

Frenkie schreef:
Nanna schreef: Degene die het vasthoudt is namelijk 99 van de 100 keer een ignorante flapdrol die het hondje om jouw benen laat cirkelen en dat daarbij van die lekker snijwonden toebrengt. :eek: En ondertussen maar stupide lachen.
Beetje domme opmerking om iedereen met zo'n riem over 1 kam te scheren. Ik heb ook zo'n riem maar wil mijzelf nou niet echt een ignorante flapdrol noemen :neenee: En ik ben zelf ook al eens in aanraking geweest met het pijnlijke koord. Ja, misschien moet je het eerst zelf voelen voordat je voorzichtig wordt :wink:
Maar het is toch heel makkelijk om een lint-flexi te nemen in plaats van een touw-flexi? Die linten zijn in vergelijking een stuk veiliger en werken even goed...
Freggel16
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Freggel16 »

:eek: , mijn hemel wat een wond........

Gebruik zelf ook een flexi, maar dan een lint. Kan uit eigen ervaring vertellen dat het niet fijn is om 8 meter lint door je hand te laten schieten. Leverd ook fijne brandwonden op...........

Flexi met koord heb ik een hekel aan, zeker met een zwart koordje, want die zie je haast niet......
Made bij *Jolanda*
Afbeelding

Fabulous van hapschaarhove 20-03-2006
Diego Van de Wilde Havana 07-05-2007
M@scha
Zeer actief

Lucyanne schreef:
Frenkie schreef:
Maar het is toch heel makkelijk om een lint-flexi te nemen in plaats van een touw-flexi? Die linten zijn in vergelijking een stuk veiliger en werken even goed...
1. het maakt niks uit, het blijft nylon en snijdt net zo goed
2. het werkt enorm verrot want door wind rollen ze niet op, door regen worden linten zwaar en rollen ze niet op etc. ik heb lijn omdat dat het beste werkt en practisch is.
3.ik gebruik ze al 5 jaar en omdat het toevallig nu mis is gegaan bij een hond ga ik het niet meteen wegdoen.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ondanks dat ze dus gevaarlijk zijn vind ik ze ook iritant. De hond loopt om een boom heen, kun jij achter je hond aan of deze weer terug slepen :roll: Plus dat inderdaad een hoop mensen die zo'n flexi gebruiken gewoon dus niet opletten. Ik heb wel eens gehad dat ik over het fietspad fietste waar een vrouw liep met een kind en hond. Ze was alleen maar bezig met het kind en de hond loopt aan de flexi zo het fietspad over. Ik zag dus op het laatste moment dat hij een riem om had en kon er nog net om heen.
M@scha
Zeer actief

Maeve schreef:Ondanks dat ze dus gevaarlijk zijn vind ik ze ook iritant. De hond loopt om een boom heen, kun jij achter je hond aan of deze weer terug slepen :roll: Plus dat inderdaad een hoop mensen die zo'n flexi gebruiken gewoon dus niet opletten. Ik heb wel eens gehad dat ik over het fietspad fietste waar een vrouw liep met een kind en hond. Ze was alleen maar bezig met het kind en de hond loopt aan de flexi zo het fietspad over. Ik zag dus op het laatste moment dat hij een riem om had en kon er nog net om heen.
zijn dat fouten van baasjes of van de lijn?

mijn honden kenne het commando "andere kant" zodat ik ze dus bijna nooit om een boom draai.

en als er wat aankomt hou je je hond kort.

echt zo'n onzin om incidenten of verkeerd gebruik te gaan toewijzen aan een product dat gewoon heel fijn werkt voor veel mensen.
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Heel spijtig voor de hond.
Ik gebruik al jaren flexi's met touw, zowel voor grotere honden als kleine en nooit geen problemen mee gehad. Met een flexi moet je leren werken vind ik wel. Ook de hond die aan de flexi zit, moet leren lopen met een flexi. Mijn honden kennen ook een bevel om terug rond de boom te draaien als ze vast zitten en in 1 trek haal ik ze terug binnen, geen gesukkel met de flexi, de honden kennen deze spanning op de lijn en komen zelf zeer snel terug. En het koord is 8meter lang.
Maar inderdaad ik zie ook dikwijls mensen met een flexi lopen die er niet mee kunnen werken en dan loop ik toch ook de andere kant op. Je ziet ook mensen dikwijls een flexi op straat gebruiken en zelfs de straat oversteken met hond ver voorop of achterop, ik gebruik de flexi alleen op wandeling in het bos of aan de vaart.
Maar is dat gewoonweg niet met alles zo? Er zijn mensen die kunnen werken met dingen en er zijn mensen die er compleet niet mee kunnen werken. Zelfs een gewone halsband kan in verkeerde handen lelijke wonden verichten. :19:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Maeve schreef:Ondanks dat ze dus gevaarlijk zijn vind ik ze ook iritant. De hond loopt om een boom heen, kun jij achter je hond aan of deze weer terug slepen :roll: Plus dat inderdaad een hoop mensen die zo'n flexi gebruiken gewoon dus niet opletten. Ik heb wel eens gehad dat ik over het fietspad fietste waar een vrouw liep met een kind en hond. Ze was alleen maar bezig met het kind en de hond loopt aan de flexi zo het fietspad over. Ik zag dus op het laatste moment dat hij een riem om had en kon er nog net om heen.
je kan je hond heel goed leren om de boom,paal etc. aan jouw kant te passeren. dat hebben we buster ( en de hond bij mijn ouders,vroeger) al als 1 van de eerste dingen geleerd.want dat is ook met een normale riem wel zo handig.

als je ergens loopt b.v fietspad is het de bedoeling dat je het vastzet knopje op de rollijn gebruikt. waardoor je het kan gebruiken als een normale riem. dat sommige mensen dit nou niet snappen :19:

maar lopen met een rollijn is gewoon iets met gebruiksaanwijzing. je moet je hond ook nooit met andere honden laten spelen aan zo`n lijn. want dat veroorzaakt dus idd ongelukken. en dus ook niet om mensen heen laten draaien.
als je die maatregelen neemt kan je gerust wel heel redelijk met zo`n rollijn lopen. maar 100 procent veilig is het niet. maar dat geld voor een hoop.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

Linsey schreef: Er zijn mensen die kunnen werken met dingen en er zijn mensen die er compleet niet mee kunnen werken. Zelfs een gewone halsband kan in verkeerde handen lelijke wonden verichten. :19:
ja, je moet er idd mee kunnen werken en je hond ook :wink: ik loop soms met 4 rollijnen en door mij zal er niks gebeuren hoor :neenee:
ze mogen lang als het kan en ze moeten kort als het moet en dat gebeurt dan ook :wink:

mijn commando's zijn boom of paal, links of rechts (van het obstakel), en teruggg gaat al jaren hardstikke goed :ok:
en sara heeft het ook gewoon geleerd en die had in 7 jaar maar heel weinig aan een lijn gelopen :roll:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Lupo
Zeer actief

massam schreef:
Lucyanne schreef:
1. het maakt niks uit, het blijft nylon en snijdt net zo goed
2. het werkt enorm verrot want door wind rollen ze niet op, door regen worden linten zwaar en rollen ze niet op etc. ik heb lijn omdat dat het beste werkt en practisch is.
3.ik gebruik ze al 5 jaar en omdat het toevallig nu mis is gegaan bij een hond ga ik het niet meteen wegdoen.
Ik ben het niet met je eens dat lint en touw niets uitmaakt. In mijn ervaring levert een lint namelijk minder snel (brand)wonden op, juist vanwege de vorm.

Ik gebruik zelf al jaren een lint flexi zonder problemen mbt regen of oprollen. Misschien was je flexi van slechte kwaliteit? :19:
mickey
Zeer actief

Ongelezen bericht door mickey »

massam schreef:
zijn dat fouten van baasjes of van de lijn?

mijn honden kenne het commando "andere kant" zodat ik ze dus bijna nooit om een boom draai.

en als er wat aankomt hou je je hond kort.

echt zo'n onzin om incidenten of verkeerd gebruik te gaan toewijzen aan een product dat gewoon heel fijn werkt voor veel mensen.
Geheel mee eens hoor :ok: Ik gebruik ook altijd zo'n lijn als Mickey niet los kan, zoals langs de weg zodat ie toch lekker in het gras kan neuzen en op andere plekken waar ik liever op het voetpad blijf en hij zijn gang kan gaan.
Als er iemand aan komt hou ik de lijn kort en om een boom gaat ie niet daar ben je altijd nog zelf bij.
Nooit problemen mee gehad.
Moos2007
Actief

Ongelezen bericht door Moos2007 »

twinkeltje schreef:heb 2 swiffers aan flex gebruik die dingen als zins ze bestaan nooit een probleem mee gehad ondanks de swiffers nu maar ik zorg dan ook dat ze niet om mensen en honden heen raken gewoon geen geklier aan de flex
Hier hetzelfde, ik heb ze aan de flexi zodat ze nog wat bewegingsvrijheid hebben.( Ze mogen hier niet los namelijk.) Maar op het moment dat ik andere mensen of honden tegenkom roep ik ze bij me en hou ze kort.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”