Het lijkt vooral stijfheid te zijn, het is in periodes erger en minder erg. Tijdens het lopen belast ze de poot (rechtsvoor) wisselend. Als ze een tijdje gelegen heeft en weer omhoog komt belast ze hem niet. Na een tijdje, als ze warm loopt, gaat ze weer wat beter lopen en soms loopt ze zo vlot en soepel alsof er totaal niets mis is. Ze heeft ook een tijdje zo half op het pootje gesteund, waardoor de tweede nagel heel kort afsleet, maar dat is voorbij gegaan en nu loopt ze met de voet weer recht, meer of minder steunend.
Er zijn rontgenfoto's gemaakt van haar poot, pols, schouder en nek. In de nek was wat artrose te zien, maar niet zodanig dat het het manken zou verklaren.
Twee verschillende orthopeden hebben haar bevoeld en bewogen en die kwamen beiden tot de conclusie dat het in de schouder zit. Een fysiotherapeut vond niets in de schouder en constateerde pijn en beperkte beweging in de pols, waarop we door haar teruggestuurd werden naar de orthopeed die niets kon vinden in de pols.
De rontgenfoto's van de schouder zijn steeds goed, niets afwijkends op te zien. De eerste orthopeed dacht aan irritatie van de bicepspees en heeft een drietal injecties Moderin in de biceps gezet met steeds twee weken ertussen. Dit gaf superverbetering, maar na uitwerken van de injecties werd het weer net zo slecht als eerst. De tweede ortopeed heeft opnieuw foto's gemaakt (alles goed) en heeft ook een biopt uit het schoudergewricht om te kijken of er een ontsteking zit, die zit er niet.
Wat ik gek vind is dat de Moderin echt heel goed hielp, maar Rimadil geen enkel resultaat geeft. Ik zou dan dus denken dat het geen pijn is maar stijfheid. Gek is dat op de foto's verder niets te zien is en het biopt ook niets uitwees. Ook bij het voelen en draaien van de orthopeed geeft ze pas pijn aan als haar poot zowat op haar rug gedraaid wordt, alle bewegingen lijkt ze prima te kunnen maken, alleen doet ze het dus wisselend niet.
De tweede orthopeed wil nu een echo maken en een botscan, maar hij lijkt mijn ouders niet te kunnen duidelijk maken wat hij dan hoopt te vinden of in welke richting hij denkt. Mijn moeder is nu zelf begonnen met Pedegree Souplesse met daarbij een schepje Gelatinaat? Ze hoopt daarvan dat ze soepeler wordt en wil het een paar weken de tijd geven.
Kortom, we weten het dus niet meer
Het is zo sneu om haar zo te zien hupsen steeds, ze hoort lekker rond te crossen achter haar frisbee aan.
Is er iemand die hier iets in herkent, of die ons nog tips kan geven?