Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Plotseling naar buitenland maar geen enting

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Plotseling naar buitenland maar geen enting

Ongelezen bericht door Frenkie »

Zoals de titel al zegt gaan we plotseling een weekend naar Frankrijk, dit zal gaan gebeuren op 17 juli. Maar Wieke heeft nog nooit een rabiesenting gehad. De eisen voor Frankrijk zijn dat de enting 21 dagen voor vertrek gegeven moet zijn, wij zijn dus 1 week te laat. Nu ben ik dus heeeeeel erg aan het twijfelen wat we moeten doen, haar gewoon meenemen en erop gokken dat we niet gecontroleerd worden of haar toch maar thuis laten? Het probleem is nog niet eens Frankrijk binnen komen, maar wat als we op de terugweg gecontroleerd worden, wat gebeurt er dan met Wieke als zij constateren dat ze niet goed gevaccineerd is.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
doggielover

Re: Plotseling naar buitenland maar geen enting

Ongelezen bericht door doggielover »

Frenkie schreef:Zoals de titel al zegt gaan we plotseling een weekend naar Frankrijk, dit zal gaan gebeuren op 17 juli. Maar Wieke heeft nog nooit een rabiesenting gehad. De eisen voor Frankrijk zijn dat de enting 21 dagen voor vertrek gegeven moet zijn, wij zijn dus 1 week te laat. Nu ben ik dus heeeeeel erg aan het twijfelen wat we moeten doen, haar gewoon meenemen en erop gokken dat we niet gecontroleerd worden of haar toch maar thuis laten? Het probleem is nog niet eens Frankrijk binnen komen, maar wat als we op de terugweg gecontroleerd worden, wat gebeurt er dan met Wieke als zij constateren dat ze niet goed gevaccineerd is.
Wil je dierenarts niet voor 1 keer anti-dateren? Ga zelf al jaren naar Frankrijk met honden en ben nog nooit gecontroleerd, maar ik zou voor de zekerheid wel laten enten en vragen of hij anti-dateert.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Net wat mijn voorganger zegt, ik hoop dat ze het doen.

Maar aan de andere kant...

Vind je het niet riskant, mocht ze wat oplopen??
Of ze word gecontroleert??
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Re: Plotseling naar buitenland maar geen enting

doggielover schreef:
Frenkie schreef:Zoals de titel al zegt gaan we plotseling een weekend naar Frankrijk, dit zal gaan gebeuren op 17 juli. Maar Wieke heeft nog nooit een rabiesenting gehad. De eisen voor Frankrijk zijn dat de enting 21 dagen voor vertrek gegeven moet zijn, wij zijn dus 1 week te laat. Nu ben ik dus heeeeeel erg aan het twijfelen wat we moeten doen, haar gewoon meenemen en erop gokken dat we niet gecontroleerd worden of haar toch maar thuis laten? Het probleem is nog niet eens Frankrijk binnen komen, maar wat als we op de terugweg gecontroleerd worden, wat gebeurt er dan met Wieke als zij constateren dat ze niet goed gevaccineerd is.
Wil je dierenarts niet voor 1 keer anti-dateren? Ga zelf al jaren naar Frankrijk met honden en ben nog nooit gecontroleerd, maar ik zou voor de zekerheid wel laten enten en vragen of hij anti-dateert.
Ik heb het dus aan de dierenarts gevraagd maar hij wil dit niet doen, ook niet voor 1 keer.

Toch wordt mij afgeraden om haar mee te nemen omdat er onlangs sprake is geweest van een rabiesbesmetting in Frankrijk (?) waardoor ze nu weer strenger zouden controleren. Daarom ben ik dus ook gaan twijfelen wat te doen :boos:
Afbeelding Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Nog nooit controle gehad. Ook nog nooit gehoord van in beslag genomen honden aan de grens en/of erger. Kun je niet een boekje van iemand anders lenen........ :idea:
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Nu enten en gewoon gaan. (zou ik doen).

Wie weet kun je dat datum zelf wel aanpassen zonder dat je het ziet :wink: een 7 is zo een 2.
doggy

Tulp schreef:Nu enten en gewoon gaan. (zou ik doen).

Wie weet kun je dat datum zelf wel aanpassen zonder dat je het ziet :wink: een 7 is zo een 2.

Een aanpassing in het boekje,maakt het boekje ongeldig.

Ik weet niet of Wietske show's loopt, maar anders zou ik daarna direct een nieuw boekje laten maken.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

I

Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 19 jul 2008 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
d@f
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door d@f »

Ik zou het niet doen. Als er wel gecontroleerd word kan je hond echt in beslag genomen worden.!!!

Maar wat Rosita zegt boekje van iemand anders lenen.
doggy

Suzanne123 schreef:Ik zal wel weer de enige zijn met dit advies maar:

Suzanne
Hier nog 1.....

Dit had ik geschreven:

Maar aan de andere kant...

Vind je het niet riskant, mocht ze wat oplopen??
Of ze word gecontroleert??
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ik zal haar in ieder geval wel laten enten tegen rabies, dat wordt hoe dan ook morgen gedaan :wink: Ik blijf het moeilijk vinden wat te doen hoor. Aan de ene kant goede tips van jullie kant en aan de andere kant ben ik eigenlijk te schijterig om dan met een hond te gaan die maar 14 dagen daarvoor is ingeent ipv 21 dagen. Wanneer zal zo'n enting zijn werk doen, is dat dan pas na 21 dagen ofzo? :denken: Ga er nog maar eens goed over nadenken...
Afbeelding Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

NIET meenemen de hond!!!!! (Van mijn part zelf ook niet gaan)

Nederland is rabiesvrij en dat wil ik graag zou houden. Dat jij je hond onbeschermd meeneemt op vakantie mag je echt helemaal zelf weten!
Maar daardoor laat je ook andere honden hier in Nederland weer risico lopen!!!

Wat is er nou zo moeilijk aan je aan de regels te houden???? Die regels zijn er niet voor niets en eerlijk gezegd vind ik alle adviezen van 'sjoemel maar wat' te gek voor woorden!!!! Het idee om een dierenarts voor te stellen dan maar een week te anti-dateren...? Sorry hoor, maar dat vind ik niet getuigen van verantwoord huisdierhouden.

Suzanne
Zal ik er dan maar weer eens tegen in gaan:
Nederland is niet rabiës vrij en zal dat ook niet kunnen worden.
Rabiës komt zowel in Duitsland als in België voor en je denkt toch niet dat het wild bij de grens omkeert?
Dus enten om Nederland rabiës vrij te houden is onzin.

Toch zou ik het zeker niet riskeren om een niet geënte hond mee te nemen naar Frankrijk.
Mijn ouders hebben er jaren gewoond en het enige wat echt regelmatig gecontroleerd werd (gewoon door een agent aan de deur) was of de hond wel volledig geënt was. De dorpen werden allemaal regelmatig gecontroleerd en honden die niet juist geënt waren werden in beslag genomen. Dat is Nederlandse kennissen van mijn ouders ook overkomen en dat heeft heéél veel geld en moeite gekost om de hond terug te krijgen. Ik zou dus zorgen voor goede papieren of de hond thuis laten.
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Ennath schreef:

Rabiës komt zowel in Duitsland als in België voor en je denkt toch niet dat het wild bij de grens omkeert?

Toch zou ik het zeker niet riskeren om een niet geënte hond mee te nemen naar Frankrijk.
Mijn ouders hebben er jaren gewoond en het enige wat echt regelmatig gecontroleerd werd (gewoon door een agent aan de deur) was of de hond wel volledig geënt was. De dorpen werden allemaal regelmatig gecontroleerd en honden die niet juist geënt waren werden in beslag genomen. Dat is Nederlandse kennissen van mijn ouders ook overkomen en dat heeft heéél veel geld en moeite gekost om de hond terug te krijgen. Ik zou dus zorgen voor goede papieren of de hond thuis laten.
Zoiets zou ik wel eens uit de eerste hand willen horen... Ook ik heb heel wat hondenkennissen in Frankrijk en ik hoor 'alleen maar' dat ze hun honden ongevaccineerd meenemen.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Rosita Compagner schreef:
Ennath schreef:

Zoiets zou ik wel eens uit de eerste hand willen horen... Ook ik heb heel wat hondenkennissen in Frankrijk en ik hoor 'alleen maar' dat ze hun honden ongevaccineerd meenemen.
Tja, als je de politieagent aan de deur bij mijn ouders tweedehands kennis wil noemen, weet ik het niet.
Scheelt misschien over welke streek in Frankrijk je het hebt?
Mijn ouders woonden in Noord Frankrijk.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

doggy schreef: Ik weet niet of Wietske show's loopt, maar anders zou ik daarna direct een nieuw boekje laten maken.
Ik ga er vanuit dat als ze shows zou lopen ze ook rabiës geent is.
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Tulp schreef:
doggy schreef: Ik weet niet of Wietske show's loopt, maar anders zou ik daarna direct een nieuw boekje laten maken.
Nee, ze loopt geen shows :wink:
Afbeelding Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

ik vind het een beetje dom dat je het erger vind dat je misschien gecontroleerd zou worden dan dat je hondje misschien ziek zou worden :19:
Mijn ouders wilde de hond ook mee nemen naar belgie maar vonden het enten ook niet nodig ik heb hun dus over gehaald om hem toch te laten enten en nu zijn zer blij dat ze het hebben gedaan w2ant hu nwillen oo kniet dat onze hond ziek word.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
doggielover

Ongelezen bericht door doggielover »

Ik ben 18 jaar getrouwd geweest met een Fransman en kom dus al eeuwen daar met overigens inge-ente honden, maar ben nooit gecontroleerd. Als je haar morgen laat enten zou ik gewoon de gok wagen. Het belangrijkste is immers dat ze zelf beschermd is. Ik geloof nooit dat de Fransen zo strikt zijn (voorzover er al gecontroleerd wordt). 2 of 3 Weken vantevoren, wat is het probleem, wel even zekerstellen dat de hond beschermd is, voor haar eigen gezondheid. Ik heb geen idee hoe lang het duurt eer zo'n enting werkt. Ik heb gelezen 30 dagen, maar waarom dan eisen dat er 21 dagen voor vertrek ge-ent wordt? En vroeger moest ik 2 x per jaar laten Rabies enten voor het buitenland, tegenwoordig 1 x per 2 of 3 jaar, dus er veranderd nogal eens wat, ook in de gedachten over entingen blijkbaar.

Je moet het zelf weten, maar als mijn hond ge-ent was, zou ik de gok wagen, zeker als je Frans spreekt.
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Tulp schreef:
Waarom?
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

doggielover schreef: En vroeger moest ik 2 x per jaar laten Rabies enten voor het buitenland, tegenwoordig 1 x per 2 of 3 jaar, dus er veranderd nogal eens wat, ook in de gedachten over entingen blijkbaar.
Misschien verandert er ook wat in de ent-stoffen?

Wij gaan naar de Ardennen, daar zijn rabiesgevallen geweest recent. Dat vind ik een goede reden om te enten.
Maar als het een klein risico is, vind ik het middel erger dan de kwaal.

En Nederland is niet rabiesvrij. Net zo min als Engeland trouwens.
Geen land met zo'n grote doofpot als Engeland.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
doggy

Tulp schreef:
Ik doelde op het boekje.
Dan moeten ze z.s.m. een nieuwe hebben, word er in het boekje gekrast. :wink:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik zou het risico niet nemen zowiezo omdat je hond er wat kan oplopen want er is pas inderdaad een besmetting geweest met aardig wat honden.
Ook het risico dat je je hond kan inleveren zou mij al veel tegroot zijn...dus of je hond thuis laten of niet gaan.
Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Ik zou het risico niet nemen.

Hier een link naar de site van de KNMvD over rabies in Frankrijk:
http://www.knmvd.nl/resources/AMGATE_73 ... 14247794//
Afbeelding
roy_C
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door roy_C »

ik zou gewoon voor 1 keer een andere da zoeken die wel de datum wil aanpassen.dan ben je op papier iig veilig

maar dan heb je misschien wel een kleine kans dat ze iets op loopt
mvg Roy en Don Vito
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

NIET meenemen de hond!!!!! (Van mijn part zelf ook niet gaan)

Nederland is rabiesvrij en dat wil ik graag zou houden. Dat jij je hond onbeschermd meeneemt op vakantie mag je echt helemaal zelf weten!
Maar daardoor laat je ook andere honden hier in Nederland weer risico lopen!!!

Wat is er nou zo moeilijk aan je aan de regels te houden???? Die regels zijn er niet voor niets en eerlijk gezegd vind ik alle adviezen van 'sjoemel maar wat' te gek voor woorden!!!! Het idee om een dierenarts voor te stellen dan maar een week te anti-dateren...? Sorry hoor, maar dat vind ik niet getuigen van verantwoord huisdierhouden.

Suzanne
pfff... hou jij je altijd aan alle regeltjes? ik niet...
heb ook een keer een pup meegenomen die een week voordat hij naar het buitenland ging pas geent is tegen rabies... eerder mocht niet ivm zijn leeftijd... 17 jaar lang naar Oostenrijk geweest nog nooit gecontroleerd...
Ik zou het ook gewoon doen dus...
Enne... eerder moest en zou je elk jaar de hond moeten enten... ineens is het 3 jaar geldig terwijl de entstof hetzelfde is... jezelf voor de gek houden dus...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

roy_C schreef:ik zou gewoon voor 1 keer een andere da zoeken die wel de datum wil aanpassen.dan ben je op papier iig veilig

Dat is dan een dierenarts die valsheid in geschriften pleegt en daardoor uit zijn functie kan worden ontheven. Zou mijn dierenarts niet zijn.... :neenee:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Carma schreef:
roy_C schreef:ik zou gewoon voor 1 keer een andere da zoeken die wel de datum wil aanpassen.dan ben je op papier iig veilig

Dat is dan een dierenarts die valsheid in geschriften pleegt en daardoor uit zijn functie kan worden ontheven. Zou mijn dierenarts niet zijn.... :neenee:
Precies; laat mij vooral weten welke da; kom ik daar in ieder geval nooit weer!

Suzanne
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ik moest vorige keer ook ineens met spoed naar belgie
net 20 kilomter over de grens
ik moest met mn hond komen
en was maar voor 3 uurtjes
ik heb mijn da dit uitgelegt
en hij heeft netjes voor mij geeent met een vroegere datum
ik wist waar ik heen ging
ik wist dat dit net zo veel risico zou zijn als bij mij thuis
maar ik was wel bang dat ik net toevallig gecontroleerd zou worden
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Sorry hoor, maar ik zou voor geen geld van de wereld gaan riskeren dat ik mijn hond in Frankrijk achter zou moeten laten. Je zult je hond daar maar af moeten geven, moet er echt niet aan denken.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

vinkje schreef:Sorry hoor, maar ik zou voor geen geld van de wereld gaan riskeren dat ik mijn hond in Frankrijk achter zou moeten laten. Je zult je hond daar maar af moeten geven, moet er echt niet aan denken.
nee je moet dan terug (land niet in) of je hond in carantaine doen is me verteld... dus je mag kiezen..... (tenminste dat gold voor duitsland en oostenrijk)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”