Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ratjetoe mbt Dizzy

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

minimax
Actief
Contacteer:

ratjetoe mbt Dizzy

Ongelezen bericht door minimax »

Er zijn een paar dingen waar ik 'tegen aan loop'.

-Dhr krabt zich de hele dag rot (is volgens mij vandaag wel al minder als dat het gister was). In de trein terug viel me dat op, en hij heeft ook korstjes op zn staartaanzet/bovenrug. Dus vanuit station eerst met mn span naar de dierenwinkel gelopen en heb een vlooienpipetje op hem los gelaten.
Wat zou dit eventueel kunnen zijn? stress lijkt me niet, aangezien die korstjes er al zaten. In zn liezen zag ik niks van vlooien poepjes ofzo. Misschien iets met zn huidje? voer? Daar kreeg ie van alles wat, ik heb nu lam en rijst brokjes voor hem gehaald omdat ik dus die korstjes al zag..

-Dhr is vreselijk verwent waar hij eerst gewoont heeft en totaal niet opgevoed. Hij sprong gelijk al op de bank bv (niet dat ik het erg vind, maar goed. het gaat om het idee haha) en kent geen een commando. Buiten luisterd hij niet, en kijkt niet eens om als ik zn naam roep. Gelukkig blijft ie wel in de buurt scharrelen, maar prettig vind ik het niet. Hoe kan ik hier het beste op trainen?

-Dhr eet alleen zn brokjes als je er blikvoer door prakt :pffff:
Dat had ze wel al gezegd, maar ik dacht ammehoela, kga hem geen blikvoer geven :N: Maarja, gister heeft ie een paar happen gegeten en vanmorgen kreeg ik er met moeite 3 brokjes in en dat was het. dus met lange poten toch maar een blikje gekocht (en een rodi worst! vind ie ook lekkah) en inderdaad, zo blieft meneer het wel :pffff:
Ik had zelf bedacht om hoe langer hoe minder blikvoer door zn eten te prakken en hem zo maar leren om droge brokjes te geven. En Af en toe krijgt ie gewoon kvv net als dat max dat af en toe krijgt. Dat ga ik van de week even proberen als ik het niet vergeet te ontdooien.

Maare. Omdat dhr niks blieft, is het ook moeilijk om hem te belonen met voertjes. :roll:

Dit schoot ze zo snel even te binnen. Als ik tegen meer dingen aanloop, dan meld ik me wel :ok:
Hart en verstand zijn buren, maar vrienden worden ze nooit.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Als je nu gewoon KVV gaat voeren dan gaat'ie de brokjes uiteindelijk als snack zien en ben je waar je wezen wilt.

Korstjes achterop en rond de staart duidt 9 van de 10 keer op vlooien. Heb je je andere hond ook een pipet gegeven en je huis ingespoten?
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Re: ratjetoe mbt Dizzy

Ongelezen bericht door Carma »

minimax schreef:Er zijn een paar dingen waar ik 'tegen aan loop'.

-Dhr krabt zich de hele dag rot (is volgens mij vandaag wel al minder als dat het gister was). In de trein terug viel me dat op, en hij heeft ook korstjes op zn staartaanzet/bovenrug. Dus vanuit station eerst met mn span naar de dierenwinkel gelopen en heb een vlooienpipetje op hem los gelaten.
Wat zou dit eventueel kunnen zijn? stress lijkt me niet, aangezien die korstjes er al zaten. In zn liezen zag ik niks van vlooien poepjes ofzo. Misschien iets met zn huidje? voer? Daar kreeg ie van alles wat, ik heb nu lam en rijst brokjes voor hem gehaald omdat ik dus die korstjes al zag..
Klinkt idd heel erg als vlooien, wat voor pipet heb je gegeven en weet je hoe lang het duurt voordat deze werkt?

-Dhr is vreselijk verwent waar hij eerst gewoont heeft en totaal niet opgevoed. Hij sprong gelijk al op de bank bv (niet dat ik het erg vind, maar goed. het gaat om het idee haha) en kent geen een commando. Buiten luisterd hij niet, en kijkt niet eens om als ik zn naam roep. Gelukkig blijft ie wel in de buurt scharrelen, maar prettig vind ik het niet. Hoe kan ik hier het beste op trainen?
Naam roepen en zodra het hondje kijkt brokje (rodi worst) geven. Begin eerts in een prikkelarme omgeving (thuis). Zo leert hij dat zijn naam "iets leuks" betekend en dat hij maar het beste snel naar je toe kan komen! Ga je ook op cursus met hem?

-Dhr eet alleen zn brokjes als je er blikvoer door prakt :pffff:
Dat had ze wel al gezegd, maar ik dacht ammehoela, kga hem geen blikvoer geven :N: Maarja, gister heeft ie een paar happen gegeten en vanmorgen kreeg ik er met moeite 3 brokjes in en dat was het. dus met lange poten toch maar een blikje gekocht (en een rodi worst! vind ie ook lekkah) en inderdaad, zo blieft meneer het wel :pffff:
Ik had zelf bedacht om hoe langer hoe minder blikvoer door zn eten te prakken en hem zo maar leren om droge brokjes te geven. En Af en toe krijgt ie gewoon kvv net als dat max dat af en toe krijgt. Dat ga ik van de week even proberen als ik het niet vergeet te ontdooien.
Ik zou eerst proberen de brokjes neer te zetten en na 10 min weg te halen, dit steevast doen, hij krijgt vanzelf honger en leert snel genoeg dat hij z'n bak leeg moet eten, anders wordt het weggehaald.

Maare. Omdat dhr niks blieft, is het ook moeilijk om hem te belonen met voertjes. :roll:
Blijven zoeken naar iets dat hij lekker vindt (rodi wordt vindt hij lekker toch?), of leuk vindt; is hij niet te belonen met een balletje bijvoorbeeld?

Dit schoot ze zo snel even te binnen. Als ik tegen meer dingen aanloop, dan meld ik me wel :ok:
Afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Ik denk dat het inderdaad goed is om m.b.t. het eten het gewoon een kwartiertje neer te zetten, te melden dat het eten is (heel blij!) en het daarna weg te halen. Hij leert zo vanzelf dat hij wel moet eten, omdat hij anders honger heeft.
Als dat echt niet werkt, en je maakt ze zorgen (wat ik me voor kan stellen) dan zou ik idd toch vlees er doorheen prakken, maar dan steeds minder en minder. Of misschien een beetje bouillon over de brokken doen en dat afbouwen... Zoiets!

Het kan zijn dat hij last heeft (of heeft gehad) van vlooien. Een voedselallergie zou ook kunnen, maar kijk dan ook even goed naar zijn poten en kussentjes, om te zien of die niet rood/ gezwollen zijn.

Wat betreft het luisteren naar zijn naam: oefenen oefenen oefenen! Leg de lat niet te hoog; begin met thuis te oefenen. En gebruik zijn naam vooral positief! Maak er een feestje van!

Onze Cena is ook niet zo gevoelig voor brokjes als traktatie, maar een lekker stukje worst, of kaas mag ook hoor! :wink:
RIP Cena :roos:
    minimax
    Actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door minimax »

Nou, het hoeft al niet meer. Hij is weer terug bij de oude eigenaar. Het ging voor geen meter verder. Hij begon mn katten af te snauwen en daarbij jankte hij de hele boel bij elkaar de nachten..

Jammer, want het was best een leuk ding :pffff:
    Hart en verstand zijn buren, maar vrienden worden ze nooit.
    ranetje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jammer
    Hoe lang is/was hij nou bij jullie?
    Afbeelding
    "The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
    Time bestows the gift and steals it in the process."
    (citaat van George Evans)
    Carma
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

minimax schreef:Nou, het hoeft al niet meer. Hij is weer terug bij de oude eigenaar. Het ging voor geen meter verder. Hij begon mn katten af te snauwen en daarbij jankte hij de hele boel bij elkaar de nachten..

Toch niet zo gek als je uit je vertrouwde omgeving wordt gehaald en helemaal opnieuw moet wennen?! :denken:
    Afbeelding
    Misty 2
    Actief

Ongelezen bericht door Misty 2 »

Is niet erg geduldig om het maar 2 dagen te proberen.
    Had het beestje wel iets meer tijd gekregen, was het wel goed gekomen.
    Jammer.
    Groetjes, Corrie en Misty
    Rosita Compagner
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): waterhonden
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Nee, die eigenaar zal blij zijn met je knippraktijken. Ze zal nog lang aan je terug kunnen denken. Ik dacht trouwens dat de eigenaar op vakantie was.
    Daantje_
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Carma schreef:
    minimax schreef:Nou, het hoeft al niet meer. Hij is weer terug bij de oude eigenaar. Het ging voor geen meter verder. Hij begon mn katten af te snauwen en daarbij jankte hij de hele boel bij elkaar de nachten..

Toch niet zo gek als je uit je vertrouwde omgeving wordt gehaald en helemaal opnieuw moet wennen?! :denken:
    Ik wil net zeggen! Juultje heeft ook gejankt 's nachts, ik ben toen paar nachten beneden gaan slapen voor haar...
    Afbeelding
    Moos2007
    Actief

Ongelezen bericht door Moos2007 »

Daantje_ schreef:
    Carma schreef:

Ik wil net zeggen! Juultje heeft ook gejankt 's nachts, ik ben toen paar nachten beneden gaan slapen voor haar...

Ik vind het ook wel een normale gang van zaken als je nieuwe huisgenoot nog moet wennen. Twee dagen vind ik ook wel erg kort hoor.
    Suuz
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Sorry hoor maar hier walg ik van :kotz:
    fietsje
    Actief
    Mijn ras(sen): langhaar kaninchen en dwerg teckels
    Contacteer:

Ongelezen bericht door fietsje »

zo snel gaat het dus, als Dhr zich niet direct aanpast aan wat men wil :evil:
    Kaiou
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Goh, was hij na 2 dagen nog niet gewend? Vreemd zeg....... :19:
    Kaiou is na ruim een jaar nog steeds bezig met wennen. Ik noem het ook wel opvoeden of trainen :wink:
    Wanneer je een 2de hands hond neemt heb je grote kans dat je er toch heus iets meer tijd in moet steken dan twee dagen.
    Je geeft wel heel snel op!
    Afbeelding
    ranetje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Met een "eerstehands" hond kost het ook ietsje meer tijd hoor :wink:
    Al had ik de mazzel dat de eerste nieuwe eigenaar piepen na één nacht al te erg vond :D
    Dat is nu dus voor mij een heel leuk hondje :ok:

edit:typo
    Laatst gewijzigd door ranetje op 02 jul 2008 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
    Afbeelding
    "The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
    Time bestows the gift and steals it in the process."
    (citaat van George Evans)
    Daantje_
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Een hond doet toch een (gemiddeld) halfjaar over om helemaal te wennen? Tenminste, zei een vriendin van me :mrgreen: Dan is 2 dagen wel heel erg kort.
    Afbeelding
    Sanne!!
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

pfff :roll: Hier word ik zo moe van mensen zonder geduld.
    Hondje misschien vind je een eigenaar met meer geduld...
    Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
    Kaiou
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

ranetje schreef:Met een "eerstehands" hond kost het ook ietsje meer tijd hoor :wink:
    Als had ik de mazzel dat de eerste nieuwe eigenaar piepen na één nacht al te erg vond :D
    Dat is nu dus voor mij een heel leuk hondje :ok:
    Natuurlijk heb je met een pup ook veel meer tijd nodig dan twee dagen. Zo bedoelde ik het niet hoor :wink:

Wat ik wel heel jammer vind is dat er mensen zijn die, wanneer ze een volwassen herplaatser in huis nemen (want dat was het in dit geval toch ook), denken dat ze een ´kant en klare´, goed luisterende hond krijgen, die ´maar weinig tijd kost´ :denken:
    Afbeelding
    Marieta
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

De jeuk op zn achterste kan ook te maken hebben met een verstopte anaalklier of ontstoken.

Het eten? Als hij honger krijgt eet ie wel! Ons hondje is er 11 en een half mee geworden. Die at soms 2 a 3 dagen niet. En als ie honger kreeg dan at ie ineens 2 dagen netjes zn bak brokken leeg. Hij is er oud mee geworden.

En Dizzy (zo heette mijn hondje ook:) kent je nog niet. Dus dat contact moet je wat opbouwen. Zodra hij je wat beter gaat leren kennen en jij hem komt dat best goed! Veel belonen en eventueel een cursusje.

Komt allemaal goed :ok:

Groetjes Marieta
    Sanne!!
    Zeer actief

Marieta schreef:De jeuk op zn achterste kan ook te maken hebben met een verstopte anaalklier of ontstoken.

Het eten? Als hij honger krijgt eet ie wel! Ons hondje is er 11 en een half mee geworden. Die at soms 2 a 3 dagen niet. En als ie honger kreeg dan at ie ineens 2 dagen netjes zn bak brokken leeg. Hij is er oud mee geworden.

En Dizzy (zo heette mijn hondje ook:) kent je nog niet. Dus dat contact moet je wat opbouwen. Zodra hij je wat beter gaat leren kennen en jij hem komt dat best goed! Veel belonen en eventueel een cursusje.

Komt allemaal goed :ok:

Groetjes Marieta
    dat komt het dus niet want het hondje is alweer weg :roll:
    jacq1970
    Zeer actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik hoop dat je zo verstandig bent om voorlopig geen hond meer tenemen, als je je zo slecht kan inleven in de gedachtegang van een hond dan ben je geen geode hondebaas... een beetje geduld heeft hij wel verdient denk ik zo.. als je dat al niet kan opbrengen moet je helemaal niet aan een hond beginnen.
    Bowie heeft als pup zijnde de eerste 7 maanden snachts gejankt en kon ik me bed uit...is toch logisch :roll:
    Afbeelding
    Laura-Joy
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Laura-Joy »

Wat gaat er nu met het ventje gebeuren?

Jammer dat hij niet iets langer de kans gekregen heeft
    Afbeelding
    Rami
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Nou zeg, wat een liefdeloze opmerkingen...

Voor jou voorlopig geen hondje meer. Of verdiep je er eerst eens in.
    Afbeelding
    Sluf
    Actief
    Mijn ras(sen): Boomertje en Shiba Inu X Labrador
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sluf »

Ah wat sneu voor Dizzy. :(
    Waarom is ie nu alweer terug, en wat is de reden dat jullie hem een paar dagen geleden wel wilden?

En de eigenaar, wil ie nog steeds van Dizzy af dan?
    Ik snap het niet. :19:
    Nimrod
    Actief

Ongelezen bericht door Nimrod »

Jammer, jammer, jammer...
    Afbeelding
    Naad
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Jij moet geen hond nemen joh, verdien je niet eens als je zo met beesten omgaat :kotz:
    Afbeelding
    Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
    Sanne!!
    Zeer actief

en vervolgens niet meer reageren majaa wie zwijgt stemt toe dus je zult zelf wel in zien dat het geen verstandige zet was...
    wendy71
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Ridgebacks!
    Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
    Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Veel geduld heb je niet gehad met je herplaatsertje.
    Ik vind dat je bijzonder snel hebt opgegeven.
    Als ik jou was zou ik een tweede hond snel uit je kop zetten. :ok:

en ik weet waarover ik praat, heb zelf ook een herplaatser en het duurde wel wat langer dan 2 daagjes om totaal gewend te raken en zich enigzins aan te passen.
    Afbeelding
    Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
    Marieta
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Ik zie het nu pas. Ik had gelijk gereageerd zonder de rest te lezen. Waarom denken mensen toch altijd een kant en klare hond mee naar huis te krijgen :19:

Even wat energie insteken en je hebt een geweldig ihondje!

Ken meerdere mensen. Wij hadden een hondje die bij ons in het asiel niet op de katten reageerde. Eerst gekeken vanachter glas. Toen in de ruimte met tralies ertussen. Toen bij de loslop met deur op een kier (kat is toch te nieuwschierig en kwam kijken). Hond deed niks. Bij de mensen thuis, begon ie ook moeilijk te doen,. Maar na even wat tijd erin te steken ligt ie nu met kat in de mand.

Dat hondje is net uit zijn vertrouwde omgeving gehaald, bij zijn vertrouwde baasje weg, bij een volslagen onbekende en onbekende omgeving. Laat dat beessie een beetje wennen zeg! Jij ratelt toch ook niet meteen alles bij elkaar als je in een onbekende omgeving zit, zonder je eigen familie erbij? Dan krijg je ook heimwee en moet je ook wennen!

En het hondje is weer de dupe :19: Vind het zielig voor het hondje. Die wordt weer van hot naar her gesleept. En krijgt zo alleen nog maar meer stress!
    Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Tjemig, als je zo weinig geduld hebt en vindt dat een hond (of ander huisdier) zich direct naar jouw wensen moet voegen dan ben je in mijn ogen niet geschikt als huisdiereigenaar.

Triest voor het hondje en maar goed dat die weg is, want je hebt duidelijk geen inlevingsvermogen in een hondje dat flink moet wennen omdat die ineens in een nieuw huis woont.
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”