Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vies water??? is het wel veilig??
Moderator: moderatorteam
Vies water??? is het wel veilig??
In welk water mogen honden nu wel zwemmen en ik welke niet??
Ik zag zo net foto's van kraak helder water.
Hier heb je dat niet.
Alleen maar donker water, waarvan je nog niet eens 1mm naar beneden kan kijken, maar toch komt Beike er schoon uit.
Is dat water dan wel veilig??
Ik zag zo net foto's van kraak helder water.
Hier heb je dat niet.
Alleen maar donker water, waarvan je nog niet eens 1mm naar beneden kan kijken, maar toch komt Beike er schoon uit.
Is dat water dan wel veilig??
- Madison
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Het enige gevaar van water is, is dat als het warm weer is, met veel zon en warme temperaturen, dat er dingen zoals blauwalg kunnen ontstaan in stilstaand water. Maar dat gebeurd vaak pas na een aantal weken warm weer, plus dat de gemeente daar altijd al vrij snel van op de hoogte is, en dat daar dan dus ook duidelijk aangeeft. Ik zou verder niet weten wat er voor iets gevaarlijks kan zijn aan water 

- Madison
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
- Doglover
- Zeer actief
Ik denk ook dat de troebelheid niet uitmaakt. Let ook op botulisme... is niet echt besmettelijk voor mens en hond (alleen de minst voorkomende) maar hier in Rotterdam hebben we vandaag, uit 1 singel, al 12 dode eenden weg moeten brengen en 7 half levende. Het is dus alweer begonnen. Mochten jullie zieke eenden of andere watervogels treffen, meteen de boswachter of gemeente inschakelen. Moet zo snel mogelijk opgeruimd worden vanwege besmetting.
Je herkent het aan slap, zwemmende eendjes die moeite hebben om hun kopje recht te houden. Ze raken verlamd en hierdoor verdrinken ze. Het is een langzame dood. Geef ook geen brood meer aan eenden in het water, is niet nodig, het brood zakt naar de bodem en er ontstaan bacterieën. Het komt het meest voor in stilstaand water, wat ook helpt zijn fonteinen, hierdoor komt er zuurstof in het water maar dat is voor de gemeente om te regelen.
De eenden die nog half leven kunnen mogelijk nog gered worden mits ze naar een vogelopvang worden gebracht. Ik zag vandaag hoe ze het doen. De eend wordt een paar keer per dag schoongespoeld door zijn neus e.d en ze halen er allemaal bloedzuigertjes uit echt bah.... maar ik hoop dat die 7 het gaan redden.
Beetje lang verhaal maarja
Je herkent het aan slap, zwemmende eendjes die moeite hebben om hun kopje recht te houden. Ze raken verlamd en hierdoor verdrinken ze. Het is een langzame dood. Geef ook geen brood meer aan eenden in het water, is niet nodig, het brood zakt naar de bodem en er ontstaan bacterieën. Het komt het meest voor in stilstaand water, wat ook helpt zijn fonteinen, hierdoor komt er zuurstof in het water maar dat is voor de gemeente om te regelen.
De eenden die nog half leven kunnen mogelijk nog gered worden mits ze naar een vogelopvang worden gebracht. Ik zag vandaag hoe ze het doen. De eend wordt een paar keer per dag schoongespoeld door zijn neus e.d en ze halen er allemaal bloedzuigertjes uit echt bah.... maar ik hoop dat die 7 het gaan redden.
Beetje lang verhaal maarja

Ik ga naar de zee om ze te "wassen" dus was de honden daarna nietEmma schreef:wassen jullie de hond eigenlijk na het zwemmen, ivm stinken??
ik wel. het hele huis stinkt er anders naar. hoe doen jullie dat?
buster zwemt ook in alles, maar ik probeer wel enigzins water op te zoeken wat niet stilstaat en wat er betrouwbaar uitziet. en waar niet te veel rommel in ligt.

-
- Zeer actief
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
- Actief
- Contacteer:
Lijkt op botulisme.mickey schreef:Hierachter in het water lagen 4 dode eenden, op een stukje van zo'n 30 meter. Misschien wel meer maar dat kon ik niet goed zien. Ik heb de gemeente gelijk ingelicht, snap niet waarom nooit iemand dat doet maar goed...
Dus dat wordt even niet pootje baden voor Mickey