Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vies water??? is het wel veilig??

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

doggy

Vies water??? is het wel veilig??

Ongelezen bericht door doggy »

In welk water mogen honden nu wel zwemmen en ik welke niet??

Ik zag zo net foto's van kraak helder water.

Hier heb je dat niet.
Alleen maar donker water, waarvan je nog niet eens 1mm naar beneden kan kijken, maar toch komt Beike er schoon uit.

Is dat water dan wel veilig??
doggy

Dit is een foto van het water:

Afbeelding

Afbeelding
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Madison »

Vaak is helderder wat er nog viezer dan troebel water ;) Is echt zo.

Het ligt er aan of er blauwalg in dat water zit. Meestal staat er dan wel een bordje van de gemeente ofzo dat het niet veilig is.
Maar zeker weten doe ik het niet ;) Dus ff wachten op iemand die er echt verstand van heeft.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Het enige gevaar van water is, is dat als het warm weer is, met veel zon en warme temperaturen, dat er dingen zoals blauwalg kunnen ontstaan in stilstaand water. Maar dat gebeurd vaak pas na een aantal weken warm weer, plus dat de gemeente daar altijd al vrij snel van op de hoogte is, en dat daar dan dus ook duidelijk aangeeft. Ik zou verder niet weten wat er voor iets gevaarlijks kan zijn aan water :denken:
doggy

Er staat niet zo'n bordje.

Maar het water ziet er soms erg vies uit. :N:
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër

Ongelezen bericht door Madison »

Ja, dan stinkt het gewoon en is gewoon vies, maar is denk ik niet direct gevaarlijk. Is het stilstaand of bewegend water?
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

doggy schreef:Er staat niet zo'n bordje.

Maar het water ziet er soms erg vies uit. :N:
Vies betekend niet altijd vervuilt :wink:
doggy

Het beweegt een beetje, maar niet echt heel veel ofzo.

En soms stinkt het heel erg. :N:

Vanmiddag waren ze er aan het baggeren / dreggen, met zo'n bootje en een grote hark.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Het water waar mijn hondjes zwemmen is helder en er zwemmen zelfs kinderen :mrgreen: Het is in hondenlosloopgebied, dus is het ook een hondenstrand :pffff: maar honden en kinderen zwemmen door elkaar en vermaken zich er prima :mrgreen:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

Onze honden hebben niks met water maar als ik honden had die zouden willen zwemmen dan zou ik toch iets van stromend water opzoeken. In geen geval in een vijver of plas wat helemaal afgesloten is.
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

Storm zwemt in blubberwater, ijzerhoudend water, kraakhelder water en weet ik al niet meer voor soorten water.
Wel heb ik hem laten inenten tegen Weil.
Alleen bij ijs en blauwalg mag hij niet zwemmen.
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

die 2 waterratten van mij zwemmen overal en nergens.
In sloten, in meren, in kanalen.
Soms zo vies dat het zwart is en soms super helder water.
Ze zijn nooit ziek hier o.i.d.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

estelle schreef:die 2 waterratten van mij zwemmen overal en nergens.
In sloten, in meren, in kanalen.
Soms zo vies dat het zwart is en soms super helder water.
Ze zijn nooit ziek hier o.i.d.
idem hier, alleen niet in een kanaal, dat heb ik hier niet.. straks maar weer zee in..
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

wassen jullie de hond eigenlijk na het zwemmen, ivm stinken??
ik wel. het hele huis stinkt er anders naar. hoe doen jullie dat?
buster zwemt ook in alles, maar ik probeer wel enigzins water op te zoeken wat niet stilstaat en wat er betrouwbaar uitziet. en waar niet te veel rommel in ligt.
Doglover
Zeer actief

Ongelezen bericht door Doglover »

Ik denk ook dat de troebelheid niet uitmaakt. Let ook op botulisme... is niet echt besmettelijk voor mens en hond (alleen de minst voorkomende) maar hier in Rotterdam hebben we vandaag, uit 1 singel, al 12 dode eenden weg moeten brengen en 7 half levende. Het is dus alweer begonnen. Mochten jullie zieke eenden of andere watervogels treffen, meteen de boswachter of gemeente inschakelen. Moet zo snel mogelijk opgeruimd worden vanwege besmetting.

Je herkent het aan slap, zwemmende eendjes die moeite hebben om hun kopje recht te houden. Ze raken verlamd en hierdoor verdrinken ze. Het is een langzame dood. Geef ook geen brood meer aan eenden in het water, is niet nodig, het brood zakt naar de bodem en er ontstaan bacterieën. Het komt het meest voor in stilstaand water, wat ook helpt zijn fonteinen, hierdoor komt er zuurstof in het water maar dat is voor de gemeente om te regelen.

De eenden die nog half leven kunnen mogelijk nog gered worden mits ze naar een vogelopvang worden gebracht. Ik zag vandaag hoe ze het doen. De eend wordt een paar keer per dag schoongespoeld door zijn neus e.d en ze halen er allemaal bloedzuigertjes uit echt bah.... maar ik hoop dat die 7 het gaan redden.

Beetje lang verhaal maarja :wink:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Emma schreef:wassen jullie de hond eigenlijk na het zwemmen, ivm stinken??
ik wel. het hele huis stinkt er anders naar. hoe doen jullie dat?
buster zwemt ook in alles, maar ik probeer wel enigzins water op te zoeken wat niet stilstaat en wat er betrouwbaar uitziet. en waar niet te veel rommel in ligt.
Ik ga naar de zee om ze te "wassen" dus was de honden daarna niet :wink: Vaak ruik ik boris echt niet. Vandaag is hij eerst een dag meegeweest naar mijn werk. Op de terugweg kom ik dan langs water (Het is zee water, maar niet echt de zee :idea: soort van groot binnenmeer bij Bergen op Zoom) hier schoon en rustig water waar ook veel mensen en kinderen in zwemmen. Ik zoek een rustig hoekje op en laat hem dan zijn gang even gaan. Daarna nat in de auto en half droog is hij dan als we thuis komen (ramen open met dit weer). Heb hem nog niet geroken alleen mijn zusje zegt net dat ze een zweet geur ruikt en hij ligt opgerold te slapen dus ik denk dat hij nog wat vochtig was :wink: maar dat is morgen ook weer weg.
mickey
Zeer actief

Ongelezen bericht door mickey »

Hierachter in het water lagen 4 dode eenden, op een stukje van zo'n 30 meter. Misschien wel meer maar dat kon ik niet goed zien. Ik heb de gemeente gelijk ingelicht, snap niet waarom nooit iemand dat doet maar goed...

Dus dat wordt even niet pootje baden voor Mickey :neenee:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Hier zwemmen ze in alles en indien nodig spoel ik ze even af met de tuinslang. En de weil-enting doe ik ook elk jaar.
Afbeelding
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Hier gaan ze ook elk water in, vaak gewoon om pootje te baden. Laat ze altijd gewoon doenl. Natuurlijk niet als er een bordje staat dat er blauw alg of botulisme heerst.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
doggy

mickey schreef:Hierachter in het water lagen 4 dode eenden, op een stukje van zo'n 30 meter. Misschien wel meer maar dat kon ik niet goed zien. Ik heb de gemeente gelijk ingelicht, snap niet waarom nooit iemand dat doet maar goed...

Dus dat wordt even niet pootje baden voor Mickey :neenee:
Lijkt op botulisme.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”