Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voor het eerst...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Kayka
Zeer actief

Voor het eerst...

Ongelezen bericht door Kayka »

... het bos in geweest met Dunaj! :cheer:

Vanmiddag had ik ineens die spontane ingeving. Ik was toch vroeg thuis en het weer was prima, dus alle spulletjes verzameld, hond in de auto en op weg naar een –klein- bos hier in de buurt. Ik was hier wel vaker geweest toen ik nog jong was maar eigenlijk heb ik nooit echt goed opgelet, dus ik had geen idee hoe de routes in elkaar zaten of wat de ‘regels’ zijn. Ik ben op goed geluk maar gewoon de rode paaltjes gaan volgen, met de achterliggende gedachte ‘alleen rechtdoor, en áls ik dan moet kiezen dan maar linksaf’. Stel dat de route te lang zou duren dan zou ik in ieder geval gewoon terug kunnen lopen :19: .
Voor Dunaj was het een hele belevenis; hij heeft elk denne-appeltje en struikje uitgebreid besnuffelt, maar ondertussen bleef hij de hele weg keurig bij me. Ik heb hem expres los laten lopen omdat ik dat echt wil blijven oefenen. Ik roep hem dan nauwelijks en kijk niet teveel (opvallend) om, zodat hij míj in de gaten blijft houden ipv andersom. En dat gaat dus supergoed! Hij bleef gewoon op het pad lopen en keek veel naar me op, waarop hij natuurlijk ook veel beloninkjes kreeg (snoepjes danwel complimentjes).
Het rondje bleek toevallig superkort te zijn; in een goed kwartiertje waren we alweer terug op het beginpunt. Gelukkig maar, want dit was meer een kleine kennismaking met het bos dan echt een wandeling (mag hij natuurlijk nog niet). We kwamen nog een mevrouw tegen met een klein maltheser-achtig hondje en daar heeft Dunaj heel leuk mee gespeeld. De mevrouw was heel erg enthousiast over Dunaj en vooral dat hij zo lekker ‘zacht’ speelt (ze had namelijk andere ervaringen met labradors enzo, waarbij haar zowat hondje tussen de voorpoten werd vertrapt door het drukke spelen). Ik was natuurlijk apetrots op hem dus we hebben even een leuk babbeltje gemaakt.
Toen ik hem in de auto zette keek ik meteen of ik toevallig een teek zag, en ja hoor; er liep er zo eentje over zijn vacht. Hup, weg ermee, brrr :N: . Meteen daarna zag ik er nog eentje en toen ik Dunaj thuis even op alle ‘zachte’ plekken controleerde had er eentje zich vastgezet op zijn buikje, vlakbij zijn edele deel(tje, :oops: haha)... Gelukkig had ik zo’n handig Otom tangetje van de DA, dus die teek heb ik verzopen in zeepsop. Nu maar hopen dat alles weg is. Het was wel weer tijd voor een nieuw pipetje (Prac-tic) dus dat heb ik hem ook maar gelijk gegeven.
Dunaj ligt nu uitgeteld te slapen en ik ben blij dat het zo’n succes was in het bos. Binnenkort gauw nog maar eens, en dan probeer ik ook foto’s te maken. :wink:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Heerlijk is dat he !!
volgende keer wel fotos maken hoor van die knapperd
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Heerlijk! Het weer is er ook lekker voor vandaag! Wat zal hij genoten hebben zeg!
Jammer van die vieze tekenbeesten he! :devil:
RIP Cena :roos:
    Sylvia 1980
    Actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Je hebt een heerlijke middag gehad zo te lezen, het weer was dan ook prachtig. Alleen die teken, gelukkig zie ik ze bij ons trio altijd goed zitten en meestal al lopen.
    Afbeelding
    Groetjes Sylvia
    Poot Yaro, Luca en Fahim
    A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
    Emma
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
    Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

leuk hoor!!
    maar wat een teken zeg, dat al na een kwartier! bbrrr :N:
    laatst ook in het bos gelopen een 3 kwartier zoiets. maar gelukkig geen teken. maar hij had ook een tekenband om, dus die helpen wel dan.
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”