Vandaag zijn de eigenaren Amu wezen brengen.
Met taart en een fles Champagne heb ik hun verwelkomt. Koffie voor de ouderen en ranja voor de peuter werd onze 2de ontmoeting enigzins verzacht.
Ik had de woonkamer al deels heringericht met de bench en ee kleed als 'plaats'. Tennisballen, werpapparaat en lekkere kluif lagen reeds klaar voor Amu. Voorbereid dus.
Om gelijk aan Amu duidelijk te maken waar hij was, heb ik 'andere' snoepjes gekocht en hem aangelijnd toen zij aankwamen.
Via het portiek, wij eerst, Amu als laatste naar binnen gegaan en mijn huis geopend. Amu moest netjes voor de deur zitten en wachten tot wij binnen waren. Hij begreep onmiddelijk de boodschap.
Enfin, 2 koppen koffie en 1 ranja verder hebben we een wandeling in het bos achter mijn huis gemaakt, met z'n 4'en. Amu natuurlijk eerst aan de lijn, en ik stuurde hem. netjes zitten bij de weg voor oversteken (ookal komt er geen auto aan

Aldaar hebben de eigenaren afscheid van Amu genomen. Het was natuurlijk wat emotioneel en wat traantjes gelaten. Ach ja, ik kan dat wel begrijpen. Hoe moeilijk ook, ze hebben voor zichzelf de juiste beslissing genomen.
We zijn samen mijn huis uitgelopen, Amu weer als laatste de deur uit. Achter mijn huis de laatste aai en aangelijnd keek Amu wat verbaasd dat zijn baas in de auto wegreed.
Toch viel het de baas op dat hij zo rustig bleef en volgens hem in de gaten had wat er ging gebeuren..... Zonder veel ophef heb ik hun uitgezwaaid en ben ik terug naar mijn huis gegaan. Weer netjes zitten, en wachten tot hij naar binnen mag.
Na een half uur a uur snuffelen ben ik met hem naar het strand gereden. We hebben heerlijk gewandeld en met de bal gespeeld. Amu liep los en luisterde alsof ie nooit anders had gedaan! Complimenten!
Weer thuis hebben we lekker wat water gedronken en deed Amu een hazenslaapje op mijn balkon aan mijn voeten. Ik kon mij op dat moment niet gelukkiger voelen......
En nu? Nu is het etenstijd voor mij. Amu houdt mij nauwlettend in de gaten en voelt zich thuis. Het is OK.

Tot zover de update. Ik vul het terzijnertijd aan met nieuwe info.
Het is pas vroeg en nog een avond en nacht te gaan.