Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onverwacht alleenstaand en de hond en werken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

wendela

Onverwacht alleenstaand en de hond en werken

Ongelezen bericht door wendela »

Sinds drie weken onverwacht alleenstaand. Nu werk ik 20 uur en mijn ex draaide ploegendiensten dus dat kon altijd perfect met de hond.

Nu dus alleenstaand en om alle kosten te kunnen betalen zal ik waarschijnlijk toch meer moeten gaan werken.

Gompy kan best goed alleen zijn maar hele dagen is ze niet gewend en ik vind dit zo sneu voor zo'n oude hond.

Ben dus druk op zoek naar diverse oplossingen en advies

Groetjes,

Wendy en Gompy
doggy

Re: Onverwacht alleenstaand en de hond en werken

Ongelezen bericht door doggy »

wendela schreef:Sinds drie weken onverwacht alleenstaand. Nu werk ik 20 uur en mijn ex draaide ploegendiensten dus dat kon altijd perfect met de hond.

Nu dus alleenstaand en om alle kosten te kunnen betalen zal ik waarschijnlijk toch meer moeten gaan werken.

Gompy kan best goed alleen zijn maar hele dagen is ze niet gewend en ik vind dit zo sneu voor zo'n oude hond.

Ben dus druk op zoek naar diverse oplossingen en advies

Groetjes,

Wendy en Gompy
Je kan de buren vragen, of kennissen.
Of een betrouwbare uitlaat service.
Of naar een dagopvang, voor de dagen dat je moet werken.

Waar woon je???
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Dat is een nare situatie, voor zowel jou als voor je hond.
Ik zou proberen in de buurt/naaste omgeving op zoek te gaan naar een oppas. Plaats een advertentie (op fora, MP, op zo'n bord in je supermarkt etc.). Er zijn vast en zeker mensen te vinden die een paar uur per dag op een rustige, oudere hond willen passen, tegen een kleine vergoeding.
En anders kun je idd kijken of er een asiel/pension of opvang bij je in de buurt is die een dagopvang heeft.

Sterke ermee!
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Gezien de leeftijd van je hond zou ik een advertentie zetten in een lokaal sufferdje en daar iemand uit kiezen.
Een wat ouder stel of een alleenstaande met teveel tijd om handen wil misschien dolgraag op jouw hondje passen terwijl jij werkt.
Op een serieuze advertentie krijg je in de regel wel reacties is mijn ervaring dus zeker het proberen waard :ok:
Succes met het vinden van een fijne oppas :wink:
wendela

Ongelezen bericht door wendela »

Er is hier in de buurt ( nunspeet) wel een pension maar dat is voor Gompy geen oplossing. Ze is erg angstig voor andere honden ( niet zo sociaal dus)( door vroegere nare ervaringen) en ze is een pension totaal niet gewend. Weet zeker dat ze dan volledig doordraait.

Hoop idd dat ik in de buurt mensen kan vinden die haar kunnen opvangen.

En dat ze dat een beetje leuk vindt. In het verleden heeft een vriend wel eens opgepast en haar uitgelaten, maar dan wil ze dus niks. Blijft verder net zo lang wachten tot ik weer thuis kom. Ze hangt heel erg aan mij en dat is ook nog moeilijk te veranderen met een oude hond
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

wendela schreef:Er is hier in de buurt ( nunspeet) wel een pension maar dat is voor Gompy geen oplossing. Ze is erg angstig voor andere honden ( niet zo sociaal dus)( door vroegere nare ervaringen) en ze is een pension totaal niet gewend. Weet zeker dat ze dan volledig doordraait.

Hoop idd dat ik in de buurt mensen kan vinden die haar kunnen opvangen.

En dat ze dat een beetje leuk vindt. In het verleden heeft een vriend wel eens opgepast en haar uitgelaten, maar dan wil ze dus niks. Blijft verder net zo lang wachten tot ik weer thuis kom. Ze hangt heel erg aan mij en dat is ook nog moeilijk te veranderen met een oude hond
Ja, dat is ook wel moeilijk te doorbreken. Ik heb een tijd terug ook regelmatig op een oudere hond gepast. Die zat - in het begin - ook alleen maar bij de deur te wachten tot zijn baas 'm weer kwam halen.
Overigens werd dat wel minder in de loop der tijd. Het hielp trouwens enorm dat ik de hond bij zijn baas ging halen (en gelijk een stukje ging wandelen), i.p.v. dat de baas hem bij mij bracht en de hond hem weg zag gaan.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Zoals je zelf schrijft is je hond al ouder en hangt er aan je... doet zijn behoefte niet bij een ander en wacht op je tot je thuis bent...
Weet niet of je echt fulltime zou gaam werken maar ik zou als de hond die uren aleen zou kunnen blijvener toch voor kiezen om d ehond alleen telaten en mss in je pauze uittelaten.... en anders voordat je naar je werk gaat ff lekker lang wandelen en als je thuis komt meteen weer en dan s'avonds lekker thuis blijven of je hond meenemen als je ergens naar toe gaat.
En anders mss bij een kennis waar je hond mee bekend is brengen?
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Zou ze niet mee kunnen naar je nieuwe werk???

Of is er een ander persoon die ze vertouwt, ( je ouders ofzo) , waar ze heen kan als je werkt??
Irene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irene »

Ik zou inderdaad een oproep doen of iemand hem wil uitlaten ofzo overdag.Zo is Marianne(hier bekend als marianne4u0 ook aan haar oppashond gekomen) die stond ook op marktplaats met een oproep of iemand hem wilde uitlaten. Zij vond het heerlijk om met hem te wandelen en de eigenaren waren blij dat het zo op die manier geregeld kon worden.
Ik zou het zeker proberen
en inderdaad is de hond thuis ophalen vaak beter dan dat de hond zijn baasje weg ziet gaan in het begin. Succes, ik hoop dat je een oplossing zult vinden.
Laatst gewijzigd door Irene op 23 jun 2008 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Als je hond idd goed alleen thuis kan zijn, bij anderen haar behoefte niet doet en snel overstuur is dan zou ik er ook voor kiezen haar lekker thuis te laten. Eventueel met een hondenluik in de deur zodat ze naar buiten kan en haar dus ook leren dat ze buiten haar behoefte mag doen :wink: Boris doet hier echt niets in de achtertuin, maar als ik het commando geef dan doet hij het zonder "mopperen" gewoon omdat het mag. Dus leer je hond wat "plassen" is en daarna proberen of ze het in de tuin ook wil (als je een tuin hebt?).
Mijn hond doe ik ook geen plezier met het brengen naar een andere omgeving. En ik kan hem wel bij Bo en Sam zetten op het grote terrein, maar na een uur gaat hij de macho uit hangen en krijgen we knokpartijen (hoe goed ze ook voor de rest met elkaar op kunnen schieten). Dus laat ik hem thuis en dan doet mijn overbuurvrouw hem uitlaten en daarna in de garage zetten (bij mooi en warm weer want die is open zodat hij lekker de straat op kan kijken, maar gezien zijn ouderdom en HD moet de temperatuur goed zijn).
Helaas is de oppas geblesseerd voor een lange poos (pees beschading of gescheurd weten ze nog niet) en hierdoor is hij nu een keer mee geweest naar mijn vakantie werk. Tjonge, wat was hij toen overstuur zeg! De hele dag alleen lopen, piepen, zitten, lopen enz. lekker liggen was er niet bij.
Dus als het even kan: laat hem gewoon lekker thuis in zijn eigen rustige omgeving en kijk het even aan :wink:
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Als ze niet bang voor andere honden was geweest, was het voor mij een optie geweest om hem mee te nemen op de wandelingen.
Maar ik heb niet genoeg tijd om ook een andere hond apart te doen.

Misschien een idee om hem mee te nemen naar het werk? Mits hij rustig is, en ligt eraan waar je werkt.

Ik weet dat er in hulshorst een hondenuitlaatservice zit.

Verder zou je briefjes kunnen aanplakken bij de winkels. Ook in de dierenwinkels, mensen kijken vaak nog wel op de briefjes die opgehangen zijn (werk er namelijk).

Succes ermee in ieder geval!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”