janinca2002 schreef:Ennath schreef:janinca2002 schreef:Ennath schreef:
Dat dan leuk door kan slaan de agressie in :N:
Ik ben het in principe wel met je eens hoor Jan.
Maar ik geef maar even aan dat de uitzonderingen OOK bestaan.
Ik heb in Eva weer eens zo'n lekker uitzonderingsgeval getroffen.
Mijn Eva bezit het fanatisme van de Eva van M&M maar werd daarbij gestimuleerd in veroveringsgedrag en buitdrift.
Waarbij haar toegestaan werd om agressiviteit te tonen bij het veroveren en verdedigen van de buit.
Dit soort spelletjes zijn dan ook geen spelletjes die ik met haar wens te spelen. En terwijl ik het met je eens ben dat deze spelletjes de interesse van de hond in samenwerking met de baas kan vergroten, vind ik wel dat je niet mag onderkennen dat sommige honden hier niet geschikt voor zijn.
en dit soort dingen kun je dan weer gebruiken als je kNPV beoefent voor het voorwerp bewaken.
Yup, en daar komt ze ook vandaan.
Van een DH fokker die werkhonden fokte, en die met zijn teven net genoeg deed om aan potentiële puppen kopers de potentie 's van de moederhond te kunnen laten zien.
En dan bedoel ik dus niet de potenties op het gebied van appél.

je mag wel gratis cursus bij mij komen doen hoor

Gratis hoeft niet, maar je bent me wat te ver weg.
In de dagelijkse omgang kan ik heel goed met haar werken.
Om mee door te werken zitten haar "miscommunicaties"nogal in de weg.
Maar goed, gisteren op het examen heeft ze voor het eerst zelfstandig haar apport losgelaten. Stap achteruit, hond meenemen en belonen.
(en dat is dan jammer van de punten

)
Drie maanden geleden kon ik niet eens bij haar in de buurt komen als ze iets eenmaal vast had. Dus we gaan vooruit.
Ik zou graag met haar gaan speuren maar ze is moeilijk te motiveren en ik kan hier in de buurt geen instructie vinden. (ze wordt te oud gevonden)