Lelijkste hond ter wereld heeft 1 oog en 3 poten
SONOMA - Gus, een hond met één oog en drie poten, is in het Californische Sonoma gekozen tot lelijkste hond ter wereld. Dit heeft de BBC zaterdag gemeld.
De World's Ugliest Dog-competitie wordt al twintig jaar gehouden en is een belangrijke toeristenattractie. Winnaars zijn vaak voormalige zwerfhonden of honden die door een eerder baasje zijn mishandeld. „Het kan erop lijken dat het moeilijk is van hen te houden, maar dat is kennelijk niet zo. Ik heb nooit honden gezien waar beter voor gezorgd wordt”, aldus de directeur van het evenement.
Het baasje van Gus, Jeanenne Teed uit de Amerikaanse staat Florida, wil de prijs van 1600 dollar gebruiken voor de behandeling van de huidkanker van Gus. Gus is gered uit handen van een baas die hem slecht behandelde. Een van zijn poten moest worden geamputeerd wegens kanker. Hij verloor een oog tijdens een gevecht met een kater.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/4291 ... eld__.html
Meer foto's : http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar ... .html#more
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
'Lelijkste hond ter wereld heeft 1 oog en 3 poten'.
Moderator: moderatorteam
- Chione
- Zeer actief
'Lelijkste hond ter wereld heeft 1 oog en 3 poten'.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat een geweldig beest! Op die 2de foto is het net of hij een knipoog geeft. 

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Vind ik niet zo typisch hoor,als je ze nog nooit gezien heb is de eerste reactie ook,wat een lelijk beest.......tenminste in mijn gevalNanna schreef:Typisch dat dit soort verkiezingen altijd gewonnen moeten worden door Chinese Naakthonden

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
De humor is hier ver te zoekenNanna schreef:Als je het nou gewoon eens met een grote korrel zout neemt en niet zo serieus, dan moet je er toch de humor van in kunnen zien.Aimee schreef:Ik vind dat zulke achterlijke wedstrijden als ik het zo mag zeggen, waar slaat het nou op om wedstrijden te houden voor de lelijkste hond? Kan dat beestje toch ook niks aan doen
Ik vind het in ieder geval wel komisch hoor.

-
- Zeer actief
Dan mag ik toch wel schrijven wat ik ervan vindNanna schreef:Het gaat er ook niet om wat JIJ vindtAimee schreef:De humor is hier ver te zoekenNanna schreef:Als je het nou gewoon eens met een grote korrel zout neemt en niet zo serieus, dan moet je er toch de humor van in kunnen zien.Aimee schreef:Ik vind dat zulke achterlijke wedstrijden als ik het zo mag zeggen, waar slaat het nou op om wedstrijden te houden voor de lelijkste hond? Kan dat beestje toch ook niks aan doen
Ik vind het in ieder geval wel komisch hoor.ik vind het hondje gewoon echt niet lelijk, dan is er weinig humor aan
Beauty is in the eye of the beholder, Margaret Wolfe Hungerford zei het al.
Het is gewoon een grapje, geen serieuze wedstrijd, mag ik aannemen.
Allemensen zeg, wees es niet zo zwaar op de hand

Kijk het boeit me verder niet zo dat mensen hun tijd hierin willen steken, moeten zij weten, maar dat zoiets dan op verschillende kranten websites komt

- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Re: 'Lelijkste hond ter wereld heeft 1 oog en 3 poten'.
Ach gut.
Vaag statement.Het kan erop lijken dat het moeilijk is van hen te houden, maar dat is kennelijk niet zo.
- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Re: 'Lelijkste hond ter wereld heeft 1 oog en 3 poten'.
Guttegut betrek alles toch eens niet zo op jezelfNanna schreef:Als mensen 5 kinderen hebben en eentje is wat scheel en moeilijk lerend is dát meestal het kind waar het meest van gehouden wordt

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
- Actief
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik vind het eigenlijk juist wel goed dat ook dit soort wedstrijden er zijn. Het relativeert weer eens het belang van 'reguliere' hondenshows.
En het laat het algemene publiek zien dat het, precies zoals die directeur al zegt in het artikel, heus mogelijk is om ook van lelijke dieren te houden.
En het laat het algemene publiek zien dat het, precies zoals die directeur al zegt in het artikel, heus mogelijk is om ook van lelijke dieren te houden.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
-
- Zeer actief
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Zulke wedstrijden hebben ook nog hun nut. In het artikel staat ook dat het heel vaak om zwerf- c.q. mishandelde dieren gaat. En dit wordt dan ook even belicht. Niet iedereen gaat kennelijk voor mooie showhonden, er zijn dus mensen die met hart en ziel van hun (idd. vreselijk) lelijke honden houden.
En het prijzengeld wordt kennelijk ook goed besteed: arme Gus kan in ieder geval behandeld worden voor kanker
.
En verder, net als Nanna, kan ik er ook de humor wel van inzien
.
En het prijzengeld wordt kennelijk ook goed besteed: arme Gus kan in ieder geval behandeld worden voor kanker

En verder, net als Nanna, kan ik er ook de humor wel van inzien

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Daar heb je dan ook al weer gelijk inCaro. schreef:Ik weet het niet hoor![]()
Lelijkste hond oké, kan grappig zijn..... maar dit beestje is 'lelijk' doordat hij door kanker zijn poot is kwijtgeraakt, door een gevecht een oog en omdat hij huidkanker heeft.
Daar zie ik dan de humor weer niet van in

Ik heb jaren lang mishandelde en verwaarloosde katten opgevangen. En ik heb katten in de opvang gekregen die bijv. bij een ongeluk een poot hadden verloren en 'esthetisch niet meer verantwoord'

Deze mensen bewijzen in ieder geval dat ze heel veel van hun hond houden, hoe 'lelijk' (is trouwens ook een betrekkelijk begrip) of ziek ze ook zijn.
Een paar jaar geleden was de 'lelijkste hond ter wereld' ook een een of andere naakthond: kaal, half blind, tandeloos... kortom, 't leek wel een gremlin

- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier sluit ik mij bij aan....alhoewel ik ze nog steeds niet mooi vind maar wel leukPepie schreef:Vind ik niet zo typisch hoor,als je ze nog nooit gezien heb is de eerste reactie ook,wat een lelijk beest.......tenminste in mijn gevalNanna schreef:Typisch dat dit soort verkiezingen altijd gewonnen moeten worden door Chinese Naakthonden.........Naarmate je er meer foro's van ziet ga je het ras meer waarderen......

Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Natuurlijk hou je vreselijk veel van zo'n hond (of kat). Schoonheid doet mij persoonlijk erg weiniglieke schreef:Daar heb je dan ook al weer gelijk inCaro. schreef:Ik weet het niet hoor![]()
Lelijkste hond oké, kan grappig zijn..... maar dit beestje is 'lelijk' doordat hij door kanker zijn poot is kwijtgeraakt, door een gevecht een oog en omdat hij huidkanker heeft.
Daar zie ik dan de humor weer niet van in, maar met zo'n 'verkiezing' wordt ook al weer benadrukt dat je hond echt moeder's mooiste niet hoeft te zijn (of de gezondste!) om er veel van te houden.
Ik heb jaren lang mishandelde en verwaarloosde katten opgevangen. En ik heb katten in de opvang gekregen die bijv. bij een ongeluk een poot hadden verloren en 'esthetisch niet meer verantwoord'waren of om andere achterlijke redenen.
Deze mensen bewijzen in ieder geval dat ze heel veel van hun hond houden, hoe 'lelijk' (is trouwens ook een betrekkelijk begrip) of ziek ze ook zijn.
Een paar jaar geleden was de 'lelijkste hond ter wereld' ook een een of andere naakthond: kaal, half blind, tandeloos... kortom, 't leek wel een gremlin. Ik heb nog nooit zo'n ongelooflijk lelijk exemplaar gezien maar zijn vrouwtje was toch dol op hem
.

Natuurlijk kan ik een hond prachtig of erg lelijk vinden, maar vwb 'houden van' is dat totaal onbelangrijk.
Alleen ik zag het grappige niet

Om nou te lachen om een hond die verminkt is door ziektes, dat vind ik dan weer niks.
Verder een poepie van een hond en fijn dat ze geld hebben om hem te laten behandelen