Die van ons is wel gechipt en dat hebben wij destijds zelf laten doen. Kan ik ook ergens controleren of dit al gebeurd is of niet??
*edit: Te vroeg gevraagd het kan:) Ik heb net mijn eigen hond gevonden

Moderator: moderatorteam
Nanna schreef:Dat wist ik niet. Volgens mij kan het als databank nooit veel voorstellen. Kun je er bijvoorbeeld veranderde adresgegevens doorgeven?massam schreef:
maar de raad van beheer houdt wel degelijk op chipnummer een databank bij alleen is die veel moeilijker te vinden voor wildvreemden die toevallig je hond gevonden hebben en dus geen goede plek om op te vertrouwen als je je hond terug wil vinden
Ja, wat is nu 4,35 euro als je je hond kwijt bent geraakt? Dan ben je blij dat die weer zo snel mogelijk terug kan komen bij je vanwege de chip als die weer gevonden wordt.Mickie schreef:En de RvB is alleen tijdens kantooruren te bereiken. Niet handig dus als je een hond vindt/kwijtraakt in het weekend of 's avonds. De NDG is 24 uur per dag bereikbaar.massam schreef:maar de raad van beheer houdt wel degelijk op chipnummer een databank bij alleen is die veel moeilijker te vinden voor wildvreemden die toevallig je hond gevonden hebben en dus geen goede plek om op te vertrouwen als je je hond terug wil vinden
Als niet-stamboomhonden door de DA worden gechipt, moet je die ook zelf aanmelden bij de NDG. Dat doet de DA niet voor je want het kost namelijk geld (€4,35). Money well spent, als je het mij vraagt
Dan heb je de verkeerde DA, bij die van mij zit het aanmelden inbegrepen.Mickie schreef:En de RvB is alleen tijdens kantooruren te bereiken. Niet handig dus als je een hond vindt/kwijtraakt in het weekend of 's avonds. De NDG is 24 uur per dag bereikbaar.massam schreef:maar de raad van beheer houdt wel degelijk op chipnummer een databank bij alleen is die veel moeilijker te vinden voor wildvreemden die toevallig je hond gevonden hebben en dus geen goede plek om op te vertrouwen als je je hond terug wil vinden
Als niet-stamboomhonden door de DA worden gechipt, moet je die ook zelf aanmelden bij de NDG. Dat doet de DA niet voor je want het kost namelijk geld (€4,35). Money well spent, als je het mij vraagt
Die site ken ik maar bedoel ik niet.Moos schreef:Ja, de site die Nanna in haar begin bericht noemt.*Anita* schreef:Er is toch ook een site waarop je kunt controleren of dat je hond bij een of ander databank aangemeld is?
Weet alleen niet meer welke
leuk te zien dat Storm naast de RvB ook nog bij NDG en Petlook geregistreerd staat.boxersien schreef:www.chipnummer.nl
Als je hier je nummer in vult dan kan je zo zien waar je hond geregistreerd staat![]()
...
Heeft zij Yore ook al met jouw gegevens aangemeld? Of heb je de papieren gekregen die je zelf nog in moest vullen?Jacksel schreef:Mijn DA heeft toen niet doorgegeven, dat heb ik zelf moeten doen. Dusssss kijk het wel even na!
Yore is overigens bij de NDG aangegeven, ik heb die papieren erbij gehad van zijn fokster...
Zit er niet een sticker van de chip in zijn entboekje? Dan staat daar het nummer al op. Even dit formulier invullen en klaar! http://www.databankgezelschapsdieren.nl ... .php?ln=nlMarie-Josée schreef:Pf dat wist ik niet, Tomas is bij de fokker gechipt en ik dacht dat het in orde was.In dat geval wordt het zoeken in een stoffig laadje naar de benodigde gegevens....kun je die na bijna 5 jaar nog doorgeven?
Ja die heb ik wel, bedankt!Yèti schreef:Zit er niet een sticker van de chip in zijn entboekje? Dan staat daar het nummer al op. Even dit formulier invullen en klaar! http://www.databankgezelschapsdieren.nl ... .php?ln=nlMarie-Josée schreef:Pf dat wist ik niet, Tomas is bij de fokker gechipt en ik dacht dat het in orde was.In dat geval wordt het zoeken in een stoffig laadje naar de benodigde gegevens....kun je die na bijna 5 jaar nog doorgeven?