Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weetje over chipnummers

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

dus kruisingen zijn wel aangemeld??
Die van ons is wel gechipt en dat hebben wij destijds zelf laten doen. Kan ik ook ergens controleren of dit al gebeurd is of niet??

*edit: Te vroeg gevraagd het kan:) Ik heb net mijn eigen hond gevonden :P Maar hij was niet vermist stond erbij ;)
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Mijn DA heeft toen niet doorgegeven, dat heb ik zelf moeten doen. Dusssss kijk het wel even na!

Yore is overigens bij de NDG aangegeven, ik heb die papieren erbij gehad van zijn fokster...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Bij mij heeft de DA het wel doorgegeven maar toch voor de zekerheid wel even controleren. Bij mij is het toen gewoon allemaal goed gegaan maarja gewoon voor de zekerheid.
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Ik heb toen we Diego ophaalden ook papieren mee gekregen van de fokker. Dat was invullen en opsturen. Dacht dat dat ook NDG was? Maar weet zo niet zeker is in ieder geval aangemeld.
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Dan hebben wij een fokker gehad die dat wel belangrijk vond :)
Janneke&Mirtillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Janneke&Mirtillo »

Wij hebben Mirtillo ook aangemeld bij de NDG en hebben er een penning bij gekocht. Als ie nu gevonden wordt, weten anderen ook meteen dat ze op de website van de NDG zijn chipnummer kunnen invoeren!
Echt een aanrader!
(en het kost geen drol....)
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

NDG is inderdaad de makkelijkste plek om een hond op te zoeken als je er een vind en dus ook om je eigen hond aan te melden.

maar de raad van beheer houdt wel degelijk op chipnummer een databank bij alleen is die veel moeilijker te vinden voor wildvreemden die toevallig je hond gevonden hebben en dus geen goede plek om op te vertrouwen als je je hond terug wil vinden
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Nanna schreef:
massam schreef:
maar de raad van beheer houdt wel degelijk op chipnummer een databank bij alleen is die veel moeilijker te vinden voor wildvreemden die toevallig je hond gevonden hebben en dus geen goede plek om op te vertrouwen als je je hond terug wil vinden
Dat wist ik niet. Volgens mij kan het als databank nooit veel voorstellen. Kun je er bijvoorbeeld veranderde adresgegevens doorgeven?

wel als eigenaar zeg maar als je zelf verhuisd. maar het is geen databank ala NDG. het is gewoon een database met alle NHSB honden in nederland.

ik weet dat toevallig omdat ik een pup terugkreeg en ze als ik belde de ene keer om NHSB vroegen en de andere keer om chipnummer en in beide gevallen mij de huidige eigenaar etc konden noemen (registratieformulier was al verzonden en ik wilde dus dat ie van zijn "nieuweoude" baasje af zou gaan en op mijn naam zou blijven/komen

gelukkig was mas vergeten zelf de registratieformulieren te tekenen en waren alle pups dus nog op mijn naam en heb ik die van de terugkomer gewoon meteen op de echte nieuwe baasjes kunnen zetten.

maar ze kunnen het dus wel degelijk checken welk ras, de stamboomnaam en de huidige eigenaar en de fokker
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Mickie schreef:
massam schreef:maar de raad van beheer houdt wel degelijk op chipnummer een databank bij alleen is die veel moeilijker te vinden voor wildvreemden die toevallig je hond gevonden hebben en dus geen goede plek om op te vertrouwen als je je hond terug wil vinden
En de RvB is alleen tijdens kantooruren te bereiken. Niet handig dus als je een hond vindt/kwijtraakt in het weekend of 's avonds. De NDG is 24 uur per dag bereikbaar.

Als niet-stamboomhonden door de DA worden gechipt, moet je die ook zelf aanmelden bij de NDG. Dat doet de DA niet voor je want het kost namelijk geld (€4,35). Money well spent, als je het mij vraagt ;)
Ja, wat is nu 4,35 euro als je je hond kwijt bent geraakt? Dan ben je blij dat die weer zo snel mogelijk terug kan komen bij je vanwege de chip als die weer gevonden wordt.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Mickie schreef:
massam schreef:maar de raad van beheer houdt wel degelijk op chipnummer een databank bij alleen is die veel moeilijker te vinden voor wildvreemden die toevallig je hond gevonden hebben en dus geen goede plek om op te vertrouwen als je je hond terug wil vinden
En de RvB is alleen tijdens kantooruren te bereiken. Niet handig dus als je een hond vindt/kwijtraakt in het weekend of 's avonds. De NDG is 24 uur per dag bereikbaar.

Als niet-stamboomhonden door de DA worden gechipt, moet je die ook zelf aanmelden bij de NDG. Dat doet de DA niet voor je want het kost namelijk geld (€4,35). Money well spent, als je het mij vraagt ;)
Dan heb je de verkeerde DA, bij die van mij zit het aanmelden inbegrepen.
En in Juni is het "chipmaand" dan kost chippen maar € 25,= compleet.
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

Ik geef de papieren van de NDG altijd mee aan mijn pupkopers en hamer erop hoe belangrijk het is dat ze die invullen en opsturen.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Het chipnummer van Boy stond nog op naam van het asiel, de vorige eigenaren wisten toen ook niet dat ze dat zelf door moesten geven.
Saffie hebben we laten chippen bij de DA en daar ter plekke een formulier ingevuld waardoor het nummer op mijn naam kwam te staan.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Inge O schreef:vreemd - bij ons is dat registreren van de identificatie al jaren verplicht.
Ook van honden zonder stamboom?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Er is toch ook een site waarop je kunt controleren of dat je hond bij een of ander databank aangemeld is?
Weet alleen niet meer welke
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

*Anita* schreef:Er is toch ook een site waarop je kunt controleren of dat je hond bij een of ander databank aangemeld is?
Ja, de site die Nanna in haar begin bericht noemt.
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief

Moos schreef:
*Anita* schreef:Er is toch ook een site waarop je kunt controleren of dat je hond bij een of ander databank aangemeld is?
Ja, de site die Nanna in haar begin bericht noemt.
Die site ken ik maar bedoel ik niet.
De site die ik bedoel zoekt bij meerdere databanken tegelijk
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

www.chipnummer.nl

Als je hier je nummer in vult dan kan je zo zien waar je hond geregistreerd staat :wink:
Stamboom honden staan vaak alleen bij de raad van beheer geregistreerd. Mochten we een stamboom hond vinden dan bellen we ook vaak naar de raad van beheer toe en dan zoeken die via het nummer de eigenaar op (dit kan niet via internet, maar ze hebben dus wel een registratie daar).

Hier is het identificeren van dieren ook verplicht geweest. Alleen was er geen controle op te krijgen dus is de verplichting er weer af gehaald :19:
We hebben nu wel de maand van chippen en dan is chippen van je dier 20 euro i.p.v. 25 euro. Maar of dit nu deze maand of volgende maand is durf ik niet met zekerheid te zeggen :wink:
*Anita*
Zeer actief

boxersien schreef:www.chipnummer.nl
Die bedoelde ik :ok:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Pf dat wist ik niet, Tomas is bij de fokker gechipt en ik dacht dat het in orde was.In dat geval wordt het zoeken in een stoffig laadje naar de benodigde gegevens....kun je die na bijna 5 jaar nog doorgeven?
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

boxersien schreef:www.chipnummer.nl

Als je hier je nummer in vult dan kan je zo zien waar je hond geregistreerd staat :wink:
...
leuk te zien dat Storm naast de RvB ook nog bij NDG en Petlook geregistreerd staat.
Ik heb bij beide zelf aangemeld
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Yèti
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yèti »

Jacksel schreef:Mijn DA heeft toen niet doorgegeven, dat heb ik zelf moeten doen. Dusssss kijk het wel even na!

Yore is overigens bij de NDG aangegeven, ik heb die papieren erbij gehad van zijn fokster...
Heeft zij Yore ook al met jouw gegevens aangemeld? Of heb je de papieren gekregen die je zelf nog in moest vullen? :wink:
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
Yèti
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yèti »

Marie-Josée schreef:Pf dat wist ik niet, Tomas is bij de fokker gechipt en ik dacht dat het in orde was.In dat geval wordt het zoeken in een stoffig laadje naar de benodigde gegevens....kun je die na bijna 5 jaar nog doorgeven?
Zit er niet een sticker van de chip in zijn entboekje? Dan staat daar het nummer al op. Even dit formulier invullen en klaar! http://www.databankgezelschapsdieren.nl ... .php?ln=nl
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Yèti schreef:
Marie-Josée schreef:Pf dat wist ik niet, Tomas is bij de fokker gechipt en ik dacht dat het in orde was.In dat geval wordt het zoeken in een stoffig laadje naar de benodigde gegevens....kun je die na bijna 5 jaar nog doorgeven?
Zit er niet een sticker van de chip in zijn entboekje? Dan staat daar het nummer al op. Even dit formulier invullen en klaar! http://www.databankgezelschapsdieren.nl ... .php?ln=nl
Ja die heb ik wel, bedankt! :ok: :ok:
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Ik heb het ook zelf moeten opsturen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”