Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een hele onderneming

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Een hele onderneming

Ongelezen bericht door Tamara. »

Dat is nog een hele onderneming, lopen met 2 honden aan de riem :smile:

Het ziet er altijd zo makkelijk en soepeltjes uit, bij een ander :smile: :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Als ik met ze aan de riem loop mompel ik altijd in mezelf dat twee honden die steeds willen spelen leuk is hoor, maar niet aan de riem :boos: :mrgreen:

Maar als er geen eentje pup meer is loopt het best makkelijk hoor is mijn ervaring :mrgreen:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Nanna schreef:Ik loop er met 5 ;-)
Jij bent ervaren :pffff: :mrgreen:
Ik zit nog in de aanleer fase :smile:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Re: Een hele onderneming

Ongelezen bericht door Jacksel »

Tamara. schreef:Dat is nog een hele onderneming, lopen met 2 honden aan de riem :smile:

Het ziet er altijd zo makkelijk en soepeltjes uit, bij een ander :smile: :mrgreen:
Het ging heel goed hier... Totdat Jamey met Yore ging spelen. Nu ben ik blij dat ik Jamey weer aan de flex heb zitten, die gaat gewoon buiten Yore-bereik lopen :mrgreen:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
tootjeko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese Podengo medio en Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door tootjeko »

:smile: Heb hier heel wat dansjes gemaakt op straat om de twee honden die we tijdelijk te logeren hadden weer uit de knoop te krijgen :smile2:
Mensen stonden me af en toe heel raar aan te kijken :denken:
Met Raisa zit ik af en toe ook wel eens in de knoop, maar dat komt dan meestal omdat ze de struiken in duikt en niet de zelfde weg terug volgt :boos:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Geen last van gehad met Ben & Osa, nu lopen ze meestal niet meer samen, maar ik had het altijd zo voor mekaar dat Ben netjes rechts liep, en Osa netjes links, heerlijk :cheer: :mrgreen:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

3 honden en een kinderwagen :mrgreen: maar ik had wel een vaste indeling :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

de eerste weken was het bij mij ook zeker kantklossen. nu loop ik zonder moeite met 2 flexlijnen. al loop ik niet meer met 2 honden tegelijk. manlief doet dat wel
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

In het begin is het lastig ja lopen met 2 of nog meer honden maar na een tijdje gaat het gemakkelijk en zitten de riemen ook niet meer steeds in de knoop :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik vind het ook wel nogal een verschil of er een (jonge) pup tussenloopt of niet :wink:

Met Moos en Saar en een oppashond liep het vrij makkelijk allemaal aan de riem. Nu met Vera en Saar is het ook wel te doen, maar met zo'n "ik zwaai graag alle kanten op en bijt tussendoor even snel in de staart van mijn zus" pup erbij is het wel even lastiger :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb als ik met 2 honden loop 2 flexen. Eva aan de 5 meter en Cleo aan de 8 meter zodat ze buiten bereik van de piranha kan lopen. Dat is echt het makkelijkst vind ik omdat je niet ook nog eens riemen in moet halen als ze ineens dichtbij en dan weer verder van je af willen lopen.
Met alledrie aan de riem vind ik moeilijk. Dapper gaat plassen en dus ver en dichtbij, van links naar rechts. Eva rent tussen Dapper en Cleo op en neer als een echte herder :roll: Dan krijg ik er dus ook een punthoofd van en dus moet Dapper volgen tot hij ergens los kan :ok:
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Het is heel in het begin even wennen en daarna gaat het super. En als je er eenmaal 2 gewend ben dan is het juist weer lastig om met 1 te lopen. Zo liep ik voorheen altijd met 4 honden. 2 honden links, twee honden rechts en oh wee als ze probeerden om aan de andere kant te gaan lopen :boos: want dan was het wel knoop werk. Gelukkig werd er hier niet gespeeld aan de lijn (en helaas los ook niet).
Toen Sem en Paco beiden overleden moest ik heel erg wennen aan het feit met 3 honden te lopen. Mijn evenwicht was kwijt. Nu heb ik 2 honden links en 1 rechts en ze blijven allen aan de goede kant lopen. Boris kan ik wel "overzetten" naar de andere kant als dat beter uit komt maar de rest wil perce aan de kant lopen waar ze normaal ook lopen (alleen als ze los zijn niet, dan allen in de berm aan de kant waar ik loop en ze komen daar niet uit, ook niet als ze spelen).

Veel succes met oefenen, maar geloof me: over een jaar is het zo gemakkelijk dat een derde hond er zonder problemen bij kan. De overstap van 2 naar 3 is lang niet zo groot als van 1 naar 2 :ok:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Haha wij lopen nog te etteren hoor omdat ze weinig aan de riem lopen en asl zij aan de riem zijn dan is het 1 gevecht met lijnen :smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Inge O schreef:
Tamara. schreef:
Nanna schreef:Ik loop er met 5 ;-)
Jij bent ervaren :pffff: :mrgreen:
Ik zit nog in de aanleer fase :smile:
ik noem het niet voor niets kantklossen :mrgreen: .
ah, hier heet het "Japans knopen voor gevorderden"

Toch went het. Hier ook met flexi's, trouwens. Vind ik erg makkelijk want je kunt ze met een hand bedienen en heel makkelijk achter je rug wisselen etc. Met twee lopen gaat hier moeiteloos, zit zelden meer in de knoop. Met drie vereist iets meer training en ook wat discipline van de honden; als ze dan een beetje op een vaste plek lopen gaat het wel.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Laura-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Laura-Joy »

Ik draai ook nog steeds de nodige pirouetjes onderweg als ik met 2 loop.
Joy wil ook altijd perse voor Nina lopen.
Ik gebruik de flex niet want ik ben bang dat ze in de knoop raken en dat een van de honden zich bezeert, maar gelukkig is het vaak maar een klein stukje lopen tot ze los kunnen.
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Ik heb het ook een tijdje geprobeerd maar vond het af en toe zo frustrerend dat ik ze nu allebei apart uitlaat of naar een plek ga waar ze los kunnen :mrgreen:

Toen Wieke nog erg jong was wilde ze ook alleen maar spelen en dat was gewoon geen doen met 2 riemen. Nu is het zo dat als er een hond aankomt Wieke haar hele gewicht in de riem gooit van enthousiasme en Timo wordt daar zo door geprikkeld dat hij lekker mee gaat doen. Als ik alleen met Wieke loop heb ik gewoon veel meer controle over haar en blijft ze gewoon netjes naast me lopen en dat vind ik een stuk relaxter :wink:
Toch probeer ik het af en toe weer omdat ik uiteindelijk (als Wieke wat ouder is) toch wel weer met 2 honden tegelijk een rondje om wil gaan en dan moet je toch blijven oefenen.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Als ik er dus met 2 loop dan moeten ze ook ieder aan 1 kant lopen en gelukkig weten ze dat heel goed. Het gaat dan ook goed zolang er maar geen andere honden in het vizier komen :boos:
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik vind het een ramp met twee etterstralen tegelijk lopen :N: :mrgreen:

Nu moet ik zeggen dat ze juist aan de riem wel braaf zijn. Tenminste..... Kaya altijd, en Puch doet zijn best :F:

Maar verder vind ik het waardeloos met twee honden tegelijk. Waar de één niet mee kan, kan de ander wel mee en omgekeerd natuurlijk ook :roll:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik loop ook nog maar met 1 hond per keer. :wink:
Ik vind het niet te doen met zijn 2 en lopen aan de lijn waarvan er 1 nog weleens behoorlijk uitvalt aan de lijn.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Ik vond het in het begin ook heel erg wennen, vooral omdat Boy de hele tijd de roedel bij elkaar wil houden door om ons heen te lopen. Ik gebruik daarom hele korte lijnen van een meter, dan heeft Boy geen ruimte om te cirkelen. Boy moet rechts lopen en Saffie links, en op die manier gaat het best goed.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Loop er met 4 drie aan de ene en 1 aan de andere kant.
Geen probleem, maar moet wel eerlijk vertellen dat dat kleine stukjes zijn totdat ze los kunnen :wink:
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ik loop er met 3, en regelmatig met 4. Geen probleem, ook niet met 4 (dat zijn dan 3 flinke doggenachtigen en 1 kleine hond). Het moet gewoon luisteren allemaal :pffff: :wink: Hoewel ik het niet voor grote stukken doe, liefst gewoon alles los.
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Maggie loopt zo gauw als het kan lekker los, maar Emma mag dat niet..ik heb ze allebei aan een riem en dat gaat ook wel, maar ja, Maggie wil lekker rennen..kan haar geen ongelijk geven..
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Ook een leuke uitdaging is twee krukken en twee honden!
Echt, je lacht je slap ( als je aan de zijkant kan kijken hoe de ander het doet.)
Bonnie kent commando's links en rechts lopen, dat was dus geen probleem, maar logeerhondje Honey, blije Cocker die overal opaf moet, niet.
Twee dagen geprobeerd, met twee flexi's..
Toen ik voor de 4e keer languit in het gras lag en ook nog mn hand open had liggen doordat er een kind met een veel te grote hond aan kwam die even moest snuffen was ik het zat en heb ik ze alletwee aan 1 lijn gedaan en laten volgen tot ze los konden.
*mopper*

Zonder krukken gat het overigens wel goed hier!
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”