Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

veel gras eten

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

boxersien

veel gras eten

Ongelezen bericht door boxersien »

Nu is boris nadat ik hem heb overgezet op smuldier kip en farmfood (niet meer variantie hier, 's ochtends kip en 's avonds farmfood dit omdat ik er in de buurt slecht aan kan komen en binnenkort pas bestel) heel erg vooruit gegaan. UIteraard ook door medicatie, maar hij is weer de oude fitte hond die ik had voordat hij last kreeg van een aambei (als het een aambei is/was)

Nu zit ik dus alleen met het probleem dat hij de laatste dagen veel gras eet. Kan dit te maken hebben met het feit dat hij dagelijks de helft van het totale voer krijgt van niet volledig voer? Of heeft dit te maken met wormen die hij zeker te weten heeft (wordt maandag ontwormd, moet er nog om)?
Kan het nog meer betekenen? Als medicatie krijgt hij sinds een kleine maand allen nog supple eze en sashas blend (beiden natuurlijke medicijnen, alleen vrijwel dezelfde werking en gedeeltelijk dezelfde bestanddelen. Hij moet ze wel beiden krijgen anders kan hij niet uit de poten :wink: maar heeft dus soms ergens een overdosering van).

Vanavond even als voorbeeld. Hij rent, vliegt doet gek en stopt eet gras totdat ik er wat van zeg en gaat weer verder met gek doen en stopt weer.... Dit ging door totdat Sam ook wilde spelen en ze samen gek gingen doen met een stok. Toen was hij afgeleid, maar na het spel weer gelijk gras willen eten. Hij kokhalst ook veel en lekt regelmatig rondom zijn bek.

Alle tekenen samen geven dus aan dat hij last heeft van zijn maag. Dit kan wel/niet komen door deze combi van voeren? Maar maagbeschermers gaan geven?
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Da's een lastige... Gras eten doen ze hier op het moment ook veel, het lijkt me de tijd van het jaar daarvoor. Maar als hij ook kokhalst en rond zijn bek likt lijkt hij idd misselijk. Ik weet niet of het aan de combi van brok en vers ligt, dat is voor iedere hond anders. Ik voer nu een combi van smorgens biofood en savonds smuldier en dat gaat hier prima ! Maar oprispingen en kokhalsen had Max hier ook last van toen ik een tijdje FF gevoerd heb. Op Cavom trouwens ook..hij doet het dan ook niet zo goed op geperst. op een gewone geexpandeerde brok heeft hij nergens last van ! Ik weet niet of Boris al gewend was aan een geperste brok ?? En het kan natuurlijk ook ergens anders aan liggen....
boxersien

Boris was niet gewend aan geperste brok. Heeft hiervoor (door stompjes i.p.v. tanden) altijd geweekte brokken gehad. Eerst van royal canin en daarna van een eigen merk van een voerleverancier waar hij naar mijn idee teveel van poepte.

Ik bedenk me dat boris van het schokhalzen pas last kreeg toen mijn ouders terug waren van vakantie. En vanaf die dag ben ik farmfood gaan voeren. De dagen ervoor alleen smuldier (compleet pens/vlees) en toen had hij het niet :idea:
Het is 's avonds ook veel erger dan overdag (krijgt om 16.30 uur farmfood).
Maar ja, hoe moet ik het dan doen? Gaat hij er nog aan wennen? Kan ik hem helpen eraan te wennen? Eigenlijk ben ik net zo blij dat ik over kon stappen op farmfood en vlees en wil eigenlijk niet terug naar een andere brok. Alleen vlees is geen optie daar ik niet altijd thuis ben en de rest weigerd vlees te voeren :wink:
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Stoppen met de smuldier kip en weer smuldier pens/vlees geven? :denken: Ik denk niet dat het aan farmfood ligt, heb deze reactie wel eens gezien bij honden met TE VEEL kippenbotjes en kippenvet in de voeding.
Succes!
Ignit Bekken
http://barf-natuurlijk.nl
boxersien

Oke bedankt voor het antwoordt. Ik heb er namelijk nog maar 0,01 verstand van het hele gedoe :wink:
Pens/vlees variant ben ik eigenlijk mee gestopt sinds mijn ouders terug zijn en hun willen geen vers voeren en al zeker niet als het zo stinkt :N: daarom op de kip gezet gezien dit niet stinkt. Maar het is wel mogelijk om binnenkort op de vlees variant over te stappen. Dan ga ik dat maar doen denk ik :ok:
Ayka-Zira-Honey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayka-Zira-Honey »

de meiden van mij eten ook onwijs veel gras....

krijgen ook FF, duck of (kip,gehakt en ander vlees..)

verder nooit problemen
Afbeelding
groetjes van Ayka,Zira en Honey
SuzieC1970
Zeer actief

Omdat je zegt dat het 's avonds erger is dan overdag denk ik toch echt dat het aan de FF ligt. Max kon er ook niet aan wennen, ik heb twee maanden FF gevoerd en ook twee maanden Cavom en hij bleef last van oprispingen houden en kokhalzen. Een geperste brok valt nu eenmaal anders dan een geexpandeerde. Ik zou even een paar dagen alleen smuldier voeren en kijken hoe het dan gaat. Word het dan minder dan ligt het waaarschijnlijk toch aan de FF en zou je een andere brok kunnen proberen ? Ik wilde toen ook graag een geperste brok voeren omdat me dat beter leek, ook in combinatie met kvv maar als je hond het er niet goed op doet is de keus niet zo moeilijk....
boxersien

Gek genoeg vandaag eigenlijk weer nergens last van :19: 1x zien doen. Ik zie het nog even aan en zal voor de zekerheid van smuldier vlees compleet nemen. Mocht het niet echt gaan dan kan ik even overstappen op alleen vlees.
Wat is het gemakkelijkste te voeren qua brokken (mocht farm food dus echt niet lukken) aan een hond met alleen stompjes als tanden? Ik moet dus brokken hebben omdat mijn ouders geen vlees willen voeren en ik niet altijd thuis ben :wink:
Hij mag ook niet al teveel poepen dus wegens dat ook al beperk :wink:
ridgebackfan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

Het kan heel goed zijn dat de Farmfood de boosdoener is.

Saba hebben we van alles aan gedaan in overleg met Gerrit de Weerd van Farmfood telefonisch maar niks hielp helaas.
Op de brok dagen gaf ze veel over na het eten en smakte ook veel zonder rede op de vlees dagen had ze nergens last van
Helaas ben ik toen weer over gegaan op canex vis en rijst en toen was het meteen over.
Nu geef ik na de dood van Saba weer farmfood en die kunnen er alletwee prima tegen

Gras eten doen ze hier in deze tijd ook veel maar als de jonge scheuten van het gras weer weg zijn is het gras eten weer over
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief

Ons maltezerdametje heeft trouwens de laatst 5 jaar van haar leven (ze is bijna 16 geworden) ook gewoon brokken gegeten zonder tanden hoor !! En als ik kijk hoe Max brokken eet, die hapt ze gewoon weg zonder te kauwen... Ik geloof niet dat die stompjes echt heel lastig zijn om brok mee te eten...
Als je een andere hoogwaardige brok kiest moet het met de hoeveelheig ontlasting ook wel meevallen denk ik, zeker in combinatie met kvv. Van FF poepten ze bij ons trouwens gigantisch veel !! Ik voer er eentje hier nog Prins en de ander Biofood en het valt nu erg mee met de hoeveelheid ontlasting ! En hier krijgen ze ook 5 a 6 keer per week smuldier...
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”