Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje met betrekking tot aanschaf.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

BjornB
nieuw lid

Vraagje met betrekking tot aanschaf.

Ongelezen bericht door BjornB »

Beste Allemaal,

Ik zit met een vraag. Ik wil graag mijn vriendin een hond kado doen voor haar verjaardag. We zijn allebei gek op honden en het lijkt me dan ook leuk om er één voor haar te kopen.

Nu zit ik met een paar vragen voordat ik over wil gaan tot aanschaf van een hond. Nu is mijn vriendin allergisch voor langharige dieren dus wil ik een kortharige hond kopen. Ze hebben bij haar vroeger thuis een boxer gehad en wij vinden allebei die dieren geweldig. Nu komen de volgende vragen in mij op.

- Is een boxer geschikt om meerdere uren achter elkaar alleen thuis te zijn? (kun je ze daarvoor trainen etc.) Want ik werk met onregelmatige werktijden, dus vaak ben ik wel overdag thuis en mijn vriendin 's avonds, maar het kan ook voorkomen dat wij beiden overdag van huis zijn. Ik wil graag weten of dit mogelijk is.

- Kan een boxer leven in een appartement van ongeveer 75m2? Ik zou het vervelend vinden als het beest te weinig ruimte heeft om te bewegen.

- Is een boxer geschikt om in de auto te vervoeren? Ik woon redelijk in de buurt van stranden en bossen en zou het dan ook leuk vinden om lekker op vrije dagen met het beest wandelingen te gaan maken.

- Is het slimmer om een pup te kopen en deze zelf op te leiden, of al een zindelijke hond van een jaar of 1 a 2 te kopen?

Misschien zijn het een beetje basic vragen, maar belangrijkste voor mij is dat het beest gelukkig is. Iedere tip is welkom! Ik hoor graag van jullie.

Heeft iemand misschien ook nog goede adresjes in omgeving Hoofddorp waar ik eventueel een boxer zou kunnen aanschaffen?

Groetjes en bedankt,

Björn
BjornB
nieuw lid

Zoals ik al had gezegd hebben zei vroeger thuis ook een boxer gehad en daar had ze geen last van.

Bedankt voor de andere tips.
Moos
Zeer actief

Re: Vraagje

Ongelezen bericht door Moos »

BjornB schreef:Beste Allemaal,

Ik zit met een vraag. Ik wil graag mijn vriendin een hond kado doen voor haar verjaardag. We zijn allebei gek op honden en het lijkt me dan ook leuk om er één voor haar te kopen.

Nu zit ik met een paar vragen voordat ik over wil gaan tot aanschaf van een hond. Nu is mijn vriendin allergisch voor langharige dieren dus wil ik een kortharige hond kopen. Ze hebben bij haar vroeger thuis een boxer gehad en wij vinden allebei die dieren geweldig. Nu komen de volgende vragen in mij op.
Weet je 10000% zeker dat je vriendin ook een hond wil? En ik zou oppassen met die allergie, vaak hoeft lang of kort haar er niet zoveel mee te maken te hebben :wink:
- Is een boxer geschikt om meerdere uren achter elkaar alleen thuis te zijn? (kun je ze daarvoor trainen etc.) Want ik werk met onregelmatige werktijden, dus vaak ben ik wel overdag thuis en mijn vriendin 's avonds, maar het kan ook voorkomen dat wij beiden overdag van huis zijn. Ik wil graag weten of dit mogelijk is.
Sowieso is geen enkele jonge hond (jonger dan een jaar) daar geschikt voor. Nu is de Boxer voor zover ik weet ook nog eens een enorm energieke hond, dus hele dagen alleen thuis lijkt me zeker voor een jonge Boxer geen doen.
- Kan een boxer leven in een appartement van ongeveer 75m2? Ik zou het vervelend vinden als het beest te weinig ruimte heeft om te bewegen.
Als je buiten veel met de hond doet hoeft de ruimte in huis niet zoveel uit te maken.
- Is een boxer geschikt om in de auto te vervoeren? Ik woon redelijk in de buurt van stranden en bossen en zou het dan ook leuk vinden om lekker op vrije dagen met het beest wandelingen te gaan maken.
Bijna elke hond kan wel in de auto. Die lange wandelngen moet je echter ELKE dag doen! Dus ook voor je werk, na je werk etc.
- Is het slimmer om een pup te kopen en deze zelf op te leiden, of al een zindelijke hond van een jaar of 1 a 2 te kopen?
Als de hond direct al af en toe een hele dag alleen moet zijn is een volwassen hond, die dat al kan, beter. Maar het is geen kwestie van "Ik wil een (volwassen) Boxer dus die haal ik komende week even".
Heeft iemand misschien ook nog goede adresjes in omgeving Hoofddorp waar ik eventueel een boxer zou kunnen aanschaffen?

Groetjes en bedankt,

Björn
Omgeving moet niet zo belangrijk zijn, een goede fokker mag best ver weg zitten :wink:
Bij de Boxers zitten volgens mij nogal wat gezondheidsproblemen dus ik zou daar zeker op letten. En nogmaals, je kan niet zo 1, 2, 3 een pup kopen hoor :wink:
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Als eerste even "het adresje om een boxer vandaan te halen". Een hond is geen speelgoed en dat haal je niet bij een adresje vandaan. Ga eerst een langs bij diverse fokkers en verdiep je meer in het ras. Een hond koop je niet voor even of voor de leuk als verjaardagscadeau. Je hebt het hier wel over een levendwezen.

Dan het vervoeren in de auto. Dat is aan te leren. Als je een pup neemt moet je zeker de eerste 3/4 maanden thuis zijn. Een hond moet zindelijk worden en zeker in het begin sta je meer buiten dan binnen. Dan moet een hond leren om alleen te zijn dat doe je ook niet even in 1 dag.

Kortom, denk er eerst eens serieus over na.
Afbeelding
BjornB
nieuw lid

Alvast bedankt voor de reacties. Dit is ook waarom ik mijn vragen nu stel want het idee was om pas in november/december te gaan kijken.

Zoals ik al zei in mijn post, "het zijn misschien basic vragen" daar bedoel ik niet mee alsof het speelgoed is wat je even op de hoek van de straat koopt, mijn excuses als dat zo overkwam.

Ook wilde ik voor de aanschaf natuurlijk met mijn vriendin overleggen en niet zomaar op haar verjaardag met een hond aankomen. Zo bedoelde ik mijn vragen absoluut niet.

Maar goed, in ieder geval bedankt voor de tips.
Moos
Zeer actief

Dan zou ik eens samen met je vriendin bij wat Boxer fokkers gaan kijken. Misschien hebben mensen hier via pb ook wel tips voor goede fokkers :wink:

En je dan nog wel realiseren dat een hond elke dag lekker goed uit moet, lang moet wandelen, en dat zeker een (jonge) Boxer echt een hele drukke hond kan zijn. :wink:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ga eens 'n tentoonstelling. Kun je meteen de honden zien en misschien met wat fokkers kennismaken...
BjornB
nieuw lid

Graag zou ik dan ook tips van jullie ontvangen wat deze rassen zijn. Ik ben echt helemaal nieuw hierin en wil me er ook goed in gaan verdiepen. Zoals gezegd, belangerijkste voor mij is dat het hondje gelukkig is.

Als iemand goede sites kent met betrekking tot "keuze" van ras etc hoor ik het heel graag.
Moos
Zeer actief

Nanna schreef:Nog een tip naar aanleiding van deze opmerking:
Kan een boxer leven in een appartement van ongeveer 75m2? Ik zou het vervelend vinden als het beest te weinig ruimte heeft om te bewegen.
Een Boxer is een energieke hond die nou niet bekend staat om zijn élegance en voorzichtigheid ;-) het kunnen behoorlijk lompe boeren zijn.
De staart mag niet meer gecoupeerd worden, die gebruiken ze dus maar ál te graag om de hele koffietafel even gezellig af te ruimen :smile:
Kortom, in een klein appartement kan een toch groot ras als de Boxer best eens een maatje teveel zijn.
Er bestaan ook kleinere dogachtigen, net zo leuk als de Boxer maar wellicht wat praktischer qua formaat voor een niet al te groot appartementje.
Maar 75m2 is toch helemaal niet zo klein? Ik woon op 45m2 en nee, daar zou ik geen Boxer neerzetten :N: :mrgreen:
Maar een gemiddelde eensgezinswoning is beneden toch ook niet zo groot?
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,
Leuk... het idee een hond kado te doen....! ;-)

Maar, lees je HEEL goed in WAAR je een hond moet kopen en waar niet. Gun je vriendin de lol van het 'samen uitzoeken' en ernaartoe leven!

Mijn tip:
Geef haar een 'kadobon' ;-) en ga lekker samen op zoek naar een betrouwbare fokker! Praat samen met de fokker; dat zal die ook verlangen! De fokker die NIET verlangt dat je vriendin, voor wie de hond is, langskomt daar moet je NIET zijn!

Heel veel plezier met het samen uizoeken en orienteren!! Het is een hele verantwoordeljkheid om een hond te hebben; dat is niet iets wat je zonder overleg 'even ' kado doet aan iemand... nou jaa.. ik bedoel.. je mag de hond wel kado doen in de zin van 'betalen' maar betrek haar erbij alsjeblieft!

Bezoek eerst bijv. een show om te kijken naar Boxers (en andere rassen... wat haar en jou bevalt! Orienteer je goed, vraag na en luister naar de mensen op dit forum!

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

BjornB schreef:Graag zou ik dan ook tips van jullie ontvangen wat deze rassen zijn. Ik ben echt helemaal nieuw hierin en wil me er ook goed in gaan verdiepen. Zoals gezegd, belangerijkste voor mij is dat het hondje gelukkig is.

Als iemand goede sites kent met betrekking tot "keuze" van ras etc hoor ik het heel graag.
Nee, zo'n site bestaat niet ;-) wel sites waar je een idee krijgt, maar dat kunj je zelf ook wel bedenken. In een klein appartement, evt ook nog zonder lift, moet je geen grote hond willen (idealiter) die je dan trap op trap af moet zeulen. Vraag ook na of er in het app wel honden gehouden mogen worden!
Ga 'de boer op' bezoek show's, lees mee op dit forum; sterker nog, vraag je vriendin hier lid te worden ;-)
Het moet 'klikken' met het ras.. met HAAR dan he? ;-)
Wat wil ze ermee? Heeft ze tijd om 'm uit te laten, te spelen, naar cursus..hoe lang moet de hond alleen zijn per dag.... al dat soort vragen zijn belangrijk!

Suzanne
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Mah ik ben ook niet groot behuist maar geen last met troep die van de tafel wordt afgezwierd hoor :19: :pffff:
BjornB
nieuw lid

Dat van een kadobon is een leuk plan! En er dan inderdaad helemaal samen voor gaan! ik zou het ook niet fijn vinden om zelf de knopen door te hakken.

Hondenshows had ik echt nog niet aan gedacht, slim plan.

Bedankt wederom.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Je zou haar wel een hond cadeau kunnen doen, maar ik zou zeker voor samen uitzoeken gaan.
Je kunt al zoveel plezier aan het uitzoeken van een ras en daarna een fokker en daarna een puppycursus hebben, dat zou ik haar niet gaan ontnemen!
Het hele proces om naar een pup toe te leven kan heel bijzonder zijn en maak je over het algemeen niet vaak mee.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Als je veel in de auto zit, zou ik geen kortneuzige hond aanraden. Stel het is net zo warm als vandaag, daar kan een boxer niet zo goed tegen.
Of je moet airco hebben natuurlijk :mrgreen:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

BjornB schreef:Dat van een kadobon is een leuk plan! En er dan inderdaad helemaal samen voor gaan! ik zou het ook niet fijn vinden om zelf de knopen door te hakken.

Hondenshows had ik echt nog niet aan gedacht, slim plan.

Bedankt wederom.
:ok: :ok: :ok: Ga eens kijken op hondenshows, en laat je informeren, van daaruit kan je beslissen welk ras jullie aanspreekt etc etc.
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Als ik in jouw schoenen stond, zou ik allereerst je vriendin die 'kadobon' geven (erg leuk idee!). Dan samen kijken wat je verwacht van een hond, aan welke eigenschappen hij moet voldoen, hoeveel je er mee wilt doen, enz.
Dan gaan spitten in een encyclopedie (zijn er ook wel op internet) en kijken welke honden voldoen aan al jullie verwachtingen. Daar zullen een aantal rassen uitrollen, waarmee je dan naar shows kunt gaan om eigenaren en fokkers te spreken. Heb je dan -het- ras gevonden, dan kun je op bezoek gaan bij verschillende fokkers van dat ras om te kijken van wie je een pup zou willen.
Je vriendin is een bofferd :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

In jullie situatie lijkt mij een volwassen herplaatser het beste, omdat een pup niet direct alleen thuis kan zijn. Dat kan rustig een half jaar duren voordat die een halve dag alleen kan zijn.
En hou er mee rekening dat een hond ELKE dag meerdere keren goed uitgelaten moet worden. Dus niet even een blokje om, nee een lekkere wandeling waar de hond zijn energie in kwijt kan. Ook met slecht weer of als je ziek bent. Als je dat niet kan bieden, dan is een ander huisdier in mijn ogen meer geschikt.

Een site waar iets meer informatie over rassen staat is deze:
http://www.doggy.net/raskeuze-frame.htm
Maar er zijn er meerdere, gewoon even googlen en je zult er meer vinden. Succes.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Nanna schreef:
BjornB schreef:Graag zou ik dan ook tips van jullie ontvangen wat deze rassen zijn. Ik ben echt helemaal nieuw hierin en wil me er ook goed in gaan verdiepen. Zoals gezegd, belangerijkste voor mij is dat het hondje gelukkig is.

Oei, dat is toch echt een kwestie van persoonlijke smaak en voorkeur.
Zelf val ik qua dogachtige enórm op de Mopshond, maar dat is ook niet een ieder gegeven ;-) Voordeel van een Mops is weer dat ze zó klein zijn dat je er gemakkelijk twee van kunt hebben, kunnen ze elkaar gezelschap houden als jullie er niet zijn ;-) (Jantje Verstandje)
Afbeelding
Ik vind Mopjes ontzettend leuk om te zien, maar krijg het ook spontaan benauwd van ze. Bovendien toch ook een ras vol gezondheidsproblemen?
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Voor beantwoorden van vele vragen en kennis maken met een aantal (niet allemaal uiteraard :wink: ) zeer serieuze boxer fokkers (waar ook regelmatig herplaatsers zitten :ok: ) meld je dan aan op www.boxerforum.nl
Goed inlezen is zeer belangrijk. Bovendien is een goede fokker geen overbodige luxe bij de boxers daar er ontzettend veel ziekte en afwijkingen aanwezig zijn.
Ik pb even een site van een in mijn ogen goede serieuze fokker
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Re: Vraagje met betrekking tot aanschaf.

Ongelezen bericht door Inge »

BjornB schreef:Beste Allemaal,

Leuk idee, mits je vriendin ook écht een hond wil. Samen opzoek gaan en kiezen :wink:

BjornB schreef:Nu zit ik met een paar vragen voordat ik over wil gaan tot aanschaf van een hond. Nu is mijn vriendin allergisch voor langharige dieren dus wil ik een kortharige hond kopen. Ze hebben bij haar vroeger thuis een boxer gehad en wij vinden allebei die dieren geweldig. Nu komen de volgende vragen in mij op.

Een boxer kan prima leren alleen thuis te zijn.
Mits voldoende beweging is het in huis een behoorlijk rustige hond.
BjornB schreef: - Kan een boxer leven in een appartement van ongeveer 75m2? Ik zou het vervelend vinden als het beest te weinig ruimte heeft om te bewegen.
Een boxer die buitenshuis voldoende beweging krijgt en lekker kan ravotten heeft binnen niet zoveel ruimte nodig. 75m2 is dan dus voldoende.
BjornB schreef:- Is een boxer geschikt om in de auto te vervoeren? Ik woon redelijk in de buurt van stranden en bossen en zou het dan ook leuk vinden om lekker op vrije dagen met het beest wandelingen te gaan maken.
Ja hoor. Met warmte is het iets meer opletten vanwege de korte neus, sommige boxers hebben daar behoorlijk last van.
BjornB schreef: - Is het slimmer om een pup te kopen en deze zelf op te leiden, of al een zindelijke hond van een jaar of 1 a 2 te kopen?
Het is maar net waar je voorkeur ligt. Het voordeel van een volwassen hond is dat je wat meer weet qua gezondheid, je kunt de boxer rondom röntgenen (heupen, ellebogen, rug) voor aankoop of wellicht is er al een uitslag van een röntgenonderzoek. Boxers hebben nu eenmaal behoorlijk wat erfelijke problemen namelijk. HD, spondylose, knieproblemen etc, het komt toch regelmatig voor.
Een pup is echter ook geweldig natuurlijk, zeker een boxerpup :mrgreen: . Heerlijke clowntjes zijn het.
BjornB schreef:Misschien zijn het een beetje basic vragen, maar belangrijkste voor mij is dat het beest gelukkig is. Iedere tip is welkom! Ik hoor graag van jullie.

Groetjes en bedankt,

Björn
Ik ben er een beetje uit wat goede fokkers zijn en wat niet.
Wat ik minimaal wil als ik nog ooit een boxer koop is ouderdieren geröntgend op heupen, ellebogen en rug en een harttest. En dan nog is het helaas afwachten.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
leonie26
Actief

Ongelezen bericht door leonie26 »

Misschien kun je de kadobon in een hondenencyclodie stoppen. We hebben veel plezier beleeft aan samen door "de grote hondenencyclopedie"van Ester Verhoef te bladeren. We hebben lijstje gemaakt van hondenrassen waarvan we dachten dat ze bij ons pasten en toen zijn we naar hondenshows gegaan.

Groetjes Léonie
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

ik vind het super dat je jullie leven wil verrijken met een hond, want dat is het, zoveel leuks en extra leuks in je leven.
Een pup kan, maar dan ben je wel een jaar vakantiedagen opeenvolgend van elkaar kwijt aan opvoeding en gewenning.
Net als met een baby, alleen leert en went een hond wat sneller.
Pin je niet vast op 1 ras omdat je dat kent.
Ga eens samen alle rassen door, wat je op uiterlijk aanspreekt, maar ook op vermeende raskenmerken qua karakter.
Dan nog een oppasje/opvang zoeken voor de eerste maanden voor die paar uur dat hij/zij alleen moet zijn, en dan ben ik erg benieuwd waar jullie uitkomen.
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

BjornB schreef:Zoals ik al had gezegd hebben zei vroeger thuis ook een boxer gehad en daar had ze geen last van.

Bedankt voor de andere tips.
Voor je eigen dieren raak je vaak immuun, ik heb dit ook.
Wij hadden thuis altijd een hond, daar hadik geen last van, zodra een andere hond me likte kreeg ik meteen jeuk, traanogen etc.

Met Rossi nu weer, nergens last van, eerste paar dagen wel, maar daarna was het over.
Afbeelding
kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels

Ongelezen bericht door kawa2 »

waarom gaaf je haar niet een voerbak en een mandje en een kluif kado

heb ik ook gedaan bij mijn vrouw en toen zijn we gaan kijken naar wat voor hond we wilden
en dat is swiebertje geworden

dan heeft zij ook inspraak in wat voor hond jullie krijgen
en als ze een hond wil zal ze met die voerbak mandje enz...
ook heel gelukkig zijn
:cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

kawa2 schreef:waarom gaaf je haar niet een voerbak en een mandje en een kluif kado

heb ik ook gedaan bij mijn vrouw en toen zijn we gaan kijken naar wat voor hond we wilden
en dat is swiebertje geworden

dan heeft zij ook inspraak in wat voor hond jullie krijgen
en als ze een hond wil zal ze met die voerbak mandje enz...
ook heel gelukkig zijn
:cheer: :cheer: :cheer:
dat is ook een leuk idee, en misschien bij de boxer herplaatsing informeren en langsgaan. Weet je , je moet ook beiden wel de klik met de hond hebben.
Goed dat je je zo voorbereid :ok:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
miekemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door miekemuis »

een frans bulletje kan misschien ook een leuk hondje zijn voor jullie maar eerst goed rond kijken en de voor s en tegen s doorpraten en geen enkele jonge hond kan zo maar uren aleen zijn Is het ook geen idee dat je je opgeeft als oppas gezin dat kun je ook uitprobeeren hoe het bevalt om een hond te hebben kwa verantwoording allergie enz veel succes met het nemen van een beslissing
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Boxers vind ik ook leuk, altijd vrolijk en enthousiast en willen nog eens op schoot komen zitten :mrgreen:
Ik zou je vriendin zeker betrekken in de keuze, je moet allebei een "klik" hebben met een hond. In het asiel wilde ik ook altijd dat het hele gezin kwam kijken voor het dier mee naar huis ging. Het is een "huisgenoot" voor een fiks aantal jaren en geen tafel die je eigenlijk lelijk vindt en er daarom een kleedje op legt. Dat werkt niet bij een hond.
Ik verwijs nog even naar de site www.dierenasiels.com Vooral in de zomer erg veel leuke honden die allemaal een baas verdienen!
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Nanna schreef:
Chione schreef:
Ik vind Mopjes ontzettend leuk om te zien, maar krijg het ook spontaan benauwd van ze. Bovendien toch ook een ras vol gezondheidsproblemen?
Dat valt enorm mee. Boxers hebben veel meer problemen.
Mopsen worden vaak 15 jaar oud, dat redt een Boxer no way....
Tijden terug dacht ik aan een zwart mopsje als huisgenootje. Van alle gezondheidsproblemen en ook 'dagelijks leven' problemen, werd ik niet bepaald blij. Niet in de laatste plaats voor de hondjes zelf. Dat weerhield mij toen wel wat ervan. Maar wellicht is het nu beter gesteld.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Jolien
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jolien »

Ik ga hierheen:
http://www.brusselsdogshow.be/
Zaterdag, 21 en zondag, 22 juni 2008 van 10u00 tot 18u00

(Ik weet niet van waar je bent, maar daar zijn heel veel rassen, het wordt ook mijn eerste show, dus ik weet helemaal niet of het wat is, maar ik wou net daarheen gaan omdat daar zoveel verschillende honden zijn. Het is voor mij ook niet langs de deur, maar ik de mensen hier hebben mij ook een show aangeraden :))

Mijn vader heeft mijn moeder heel vroeger een duitse scheper cadeau gedaan. Ze hebben daar samen naar toe geleefd, uitgezocht, enz. Toen was er nog geen internet, ze hadden nog boeken :wink: en dat was een hele mooie tijd. Mijn vader wist wel op voorhand hoe hard mijn moeder een hond wou (en hij stond er natuurlijk ook achter). Eigelijk is dat een heel mooi cadeau. Mijn vriendin zou mij een reuzeplezier doen -mits de omstandigheden niet waren zoals nu- met mij een hond cadeau te doen. Je weet dat volgens mij wel van elkaar, of de één een hond wil of niet.
Ik zou toch maar even opletten met die allergie.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”