Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kruisbanden

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

annamaria

Kruisbanden

Ongelezen bericht door annamaria »

Onze Bassethound Mielo, van bijna 1 jaar oud, heeft nu 4 weken geleden zijn kruisband(en) van zijn linker achterpoot gedeeltelijk gescheurd. Ik ben gelukkig meteen naar de dierenarts gegaan. Die hem 14 dagen strikte rust aan de riem voorschreef, samen met Norocarp tabletten. Dat heeft heel goed gewerkt, binnen die 2 weken liep en stond hij weer gewoon. Ik ben vorige week weer naar de dierenarts gegaan, om te kijken hoe zijn pootje er aan toe was. Het bleek heel goed te zijn, maar we zijn er nog lang niet blijkbaar. Want hij mag nog steeds niet spelen en langer wandelen dan 4 x 30 minuten per dag. En de totale genezing gaat nog tot na de zomer duren. Nu zou ik het prima vinden als dan alles goed zou zijn en hij dan weer alles kan doen. En dat is nou wat ik me afvraag, heeft iemand dit ook al eens met zijn hond meegemaakt. En hoe is dit dan verder verlopen? Ik ben bang dat ik me nu al die moeite doe, begrijp me niet verkeerd, ik heb er alles voor over dat het goed komt. Maar ik ben toch bang dat als de dierenarts zegt dat hij weer alles mag, het toch alsnog misgaat. We hebben namelijk nog een jonge hond en het liefste wat die 2 doen is, samen spelen natuurlijk, en dat gaat er niet zo rustig aan toe. Nu is het ook al heel erg moeilijk om ze niet te laten spelen, ze kunnen zelfs niet eens meer samen de tuin in lopen, want dan gaan ze natuurlijk weer spelen en rennen. Gelukkig ben ik huisvrouw en kan ik veel tijd aan ze besteden, maar het blijft natuurlijk een hele klus, om Mielo als hij niet in de bench zit te bewaken. Ik ga 3 tot 4 x per dag 30 minuten met ze lopen. En met Aiello ook nog een uur zonder Mielo. Mijn vraag is dus deze, wie heeft dit ook al eens meegemaakt met zijn hond, en kan me de afloop vertellen.
Groetjes, Ans
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Re: Kruisbanden

Ongelezen bericht door Rataplan »

Inge O schreef:
annamaria schreef: En de totale genezing gaat nog tot na de zomer duren.
ik vrees dat geen enkele da je de garantie op totale genezing kan geven door alleen rust voor te schrijven - de kruisband zelf herstelt zich immers niet echt (groeit niet weer dicht dus), dus er blijft altijd een reële kans dat hij later bij een bruuske beweging weer verder scheurt.
Dat was hier ook het geval, het zijn telkens kleine scheurtjes en dan loopt hij weer even goed en opeens was hij totaal door.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

zelfde bij mijn hond, die is eraan geopereerd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”